Thierry Neuville.
Foto: IMAGO/Nikos Katikis / ScanpixTeelt välja sõitnud Neuville sai Hyundai bossilt peapesu (2)
Jaapani ralli mulluse võitja Thierry Neuville'i jaoks sai tänavune kihutamine tõusva päikese maal otsa juba üpris kiirelt, kui kuuenda kiiruskatse alguses sõitis belglane oma Hyundaiga teelt välja vastu puud. Üldarvestuses teist kohta hoidnud Neuville sai oma liigse tulisuse eest Hyundai bossilt Cyril Abiteboulilt päris korraliku verbaalse nahatäie.
Neuville ise põhjendas DirtFishi portaalile antud kiires kommentaaris avariid sellega, et esimeses kurvis oli suur lohk, mis viskas auto sõidujoonelt välja. Paraku oli tee olnud liiga kitsas, et laiemalt sõita ja nii põrutatigi vastu puud. Kaardilugeja Martijn Wydaeghe kinnitas omalt poolt, et nad ei läinud liigselt suruma.
„Viiendal kiiruskatsel polnud meie rütm midagi hullumeelset,“ väitis Wydaeghe. „Nendes oludes on muidugi keeruline öelda, kas rütm oli hea või mitte.“
The rally was over as fast as it began for @thierryneuville! 😱#WRC I #WRCLive I #RallyJapan pic.twitter.com/zfKlvRtNSK
— World Rally Championship (@OfficialWRC) November 17, 2023
Hyundai boss Cyril Abiteboul oleks aga soovinud, et mehed oleks rahulikumalt võtnud.
„Pärastlõunasel esimesel katsel avaldas tema kiirus mulle tõsiselt muljet, kuid ma arvan, et seejärel oli ta liiga tormakas, et juhtkoht kiirelt endale võtta,“ rääkis Abiteboul DirtFishile. „See on midagi, mida me oleks pidanud paremini manageerima, see oli üks neist asjadest, mille puhul oli ta oma lähenemises liiga optimistlik. See meenutab mulle natuke Kreekas toimunut, kui ta oli ka juhtpositsioonil [ja katkestas]. Aga on nagu on.“
Kui kolmanda katse järel edestas liider Elfyn Evans Neuville'i 26 sekundiga, siis viienda katse lõpuks (neljas kiiruskatse jäeti ohutusele viidates ära – toim) oli belglane vähendanud vahe vaid 10,5 sekundi peale. Abitebouli kinnitusel ei nõudnud tiim Neuville'ilt, et ta Evansi kohe kuuendal katsel kinni peaks püüdma.
„Eks enamiku jaoks on siin rallil juhiseks see, et kas võit või mitte midagi. Me sõitsime võidu nimel, MM-sarja üldarvestuses polnud midagi mängus, nii et see pidanuks olema ennekõike rõõm ja nauding,“ mõtiskles Abiteboul. „Me ei eeldanud, et ta pärastlõunase esimese katsega kohe nii palju aega tagasi võidab. Küsimus oli lihtsalt selles, kuidas saaksime seda vahet järk-järgult vähendada ja see oli ka meie ainus arutelu temaga. Me ei oodanud, et ta saab vahe kohe 10 sekundi peale, nii et ei olnud mingeid erilisi juhtnööre. Ja Thierry pole niikuinii sõitja, keda juhendatakse.“
Küll aga lubas Abiteboul, et enne uut hooaega käiakse Neuville'iga üle, kuidas ikkagi sellisteks olukordadeks strateegiat valida.
„Ta teab, mida peab tegema, kuid on olnud mõningaid etappe, kus ta on olnud pisut liiga tormakas, et tõusta liidriks või saada teistega sisse suurem vahe. Peame nüüd vaatama, kuidas seda järgmisel aastal parandada,“ lausus Abiteboul. „See on seotud sellega, et talle meeldib riskida. Ta on oma karjääris jõudnud punkti, kus ta tunneb end vahel autos võib-olla liiga mugavalt. Ta töötab kõvasti, tal on suured ootused ja ta surub kõvasti. Võib-olla natuke liiga kõvasti.“
Kommentaarid