Ott Tänak.
Foto: Nikos Katikis / IMAGO / PanoramiC / ScanpixTänak viimasel katsel tehtud apsakast: teadsin, et ei tohi seda puutuda (1)
Ott Tänak lõpetas Kesk-Euroopa rallil küll tänase võistluspäeva poodiumikohal, kuid saarlase tuju rikkus ära viimasel katsel tehtud apsakas, mistõttu kaotas ta ligi pool minutit.
M-Spordi esisõitja meenutas õhtul RallyTV otseülekandes, et tal oli eelmisel katsel kadunud hüdraulika.
„Me ei saanud aru, mis juhtus. Aga järel oli üks katse, kus tuli sõita sisuliselt ühest järsust kurvist teise. Lisaks oli tee väga porine. Mul oli ühes kohas halb refleks ka. Teadsin, et ma ei tohi seda [käsipidurit] puutuda, aga ilmselgelt tegin seda. See lõi meid pisut rivist välja, aga olime ka teistes kohtades hädas, eriti kurvides. Polnud kerge katse,“ tõdes Tänak.
Miks ralli viimasel katsel siiski nii toimis? „Ilmselt oli kehal tunne, et tuleb aidata. Enne, kui jõudsin sellele mõelda, oli see juba tehtud. Selleks polnud palju vaja,“ selgitas ta.
Mida ootab Tänak aga viimasest võistluspäevast, mil on kavas neli kiiruskatset? „Oleks tore, kui saaks seda rallit ka pisut nautida.“
Le piège à Puma de @StephaneGenti pour Pierre Louis Loubet, Ott Tanak 🤡😹@CanalplusSport #CER#RallyEuropeanCentral #WRC @MSportLtd @FordPerformance pic.twitter.com/IOdSLHrsAr
— Om ancien ⭐🏆⚽ (@Omfanaancien) October 28, 2023
M-Spordi pealik Richard Millener ütles, et kui see apsakas välja jätta, siis võib päevaga rahule jääda. „Jah, natuke oli sellist draamat, mida me ei vajanud. Käsipiduriga oli väike probleem. Ott tundus ise ka natuke pettunud olevat. Kokkuvõttes oli päev päris hea ning võitleme endiselt poodiumikoha nimel. Oleme suutelised sellega homme jätkama ja see on ka meie eesmärk,“ lausus ta.
Kalle Rovanperäl on suurepärane šanss kindlustada MM-tiitel: sisuliselt tuleb tal selleks lihtsalt finišisse jõuda, ja see ongi noore soomlase plaan. „Tänane päev oli väga katsumuste rohke. Ma ei oskagi eriti midagi muud öelda: pidin autos iseendaga kõvasti võitlema. Võidu nimel ma ei sõitnud, püüdsin lihtsalt auto rajal hoida, mis oli täna tõesti raske. Aga mu plaan toimis hästi.“
Enne Kesk-Euroopa rallit edestas Rovanperä lähimat jälitajat, tiimikaaslast Elfyn Evansit, 31 punktiga. Waleslane tegi täna mäletatavasti avarii ja katkestas, kuid tuleb ilmselt pühapäeval taas rajale. Seega on tal võimalik noppida punktikatselt maksimaalselt viis silma, ent kui tal ei õnnestu vähendada vahet Rovanperäga rohkem kui ühe punkti võrra, siis on tiitlivõitlus läbi.
„Tunne on loomulikult hea. Ma muidugi ei taha nende asjade peale liiga vara mõelda, püüan lihtsalt homsele keskenduda ja auto koju tuua,“ ütles Rovanperä.
14 katse järel juhib Kesk-Euroopa rallit Hyundai esisõitja Thierry Neuville. Järgnevad Rovanperä (+26,2), Tänak (+1.49,1) ja Sebastien Ogier (+2.20,2).
Kommentaarid