„Fate/Samurai Remnant“ (2023).

Foto: Kaader mängust
Esport
13. oktoober 2023 18:55

ARVUSTUS | Ei olegi lootusetu? „Fate/Samurai Remnant“ on parim sissekanne terves frantsiisis

Olles mänginud palju Fate seeria mänge, vaadanud mitut Fate animet ja omades isegi paari Fate figuuri, siis olin ääretult elevil teadaandest, et tuleb ka uus videomäng. „Fate/Samurai Remnant“ on täiesti eraldiseisev sissekanne aastakümnete pikkuses frantsiisis, mistõttu on tegemist imelise alguspunktiga täielikule võhikule ning sobib ideaalselt ka juba tõsisele fännile. Mida uut pakub ja mida vana tugevdab „Fate/Samurai Remnant“ täpsemalt?

Tootja: Koei Tecmo, Omega Force
Lavastaja: 
Ryota Matsuhida
Platvormid: 
Playstation 4, Playstation 5, PC, Nintendo Switch
Ilmumisaeg: 
28. september 2023
Toetaja: 
Koei Tecmo

1600-ndate Jaapanis elav samurai Miyamoto Iori leiab end üsna kentsakast olukorrast - peale surmale väga lähedasele kogemusele läbi teise samurai mõõga ilmub tema käe peale salapärane sümbol ning tema ette noor neiu, kes kutsub end Saberiks (tegemist on Fate'i seeria tegelasklassiga, sest iga väljakutsutud teener on erinevast klassist). Temaga koos tuleb Miyamotol võita Waxing Moon Ritual turniir, mis on justkui battle royale, millel saab olla ainult üks võitjapaar ning mille auhinnaks on nende ükskõik millise soovi täitumine.

„Fate/Samurai Remnant“ (2023).

Foto: Kaader mängust

Teose narratiivi kannavad edasi mitmed tegelased ning nende omavahelised suhted, sest igal isandal on oma teenrid ning nende omavahelised võitlused, draama ning sõprused kannavad lugu tugevalt ja ilma vaevata pea terved 30 tundi, mida selle mängu seltsis nautisin. Teosel on ka mitu lõpplahendust, mistõttu on mitmekordne läbimängimine suisa kohustuslik.

Süžee muudab nii veenvaks asjaolu, et Iori ei ole kõikvõimas. Ta võib kanda isanda tiitlit, kuid tema partner Saber peab temaga koos õppima ja teda õpetama – esialgu põlgusega. Peategelane näeb vaeva, et leppida oma rolliga ja see ei aita, et tema vastased Rituaalis on temast palju kogenumad.

Miyamoto Iori on pigem nõrk kui tavapärane liiga tugev protagonist

Ta seisab vastamisi kuulsate samuraide, välismaiste sõjapealike ja mõjukate poliitikutega. Iori teekond ei seisne ainult eneseleidmises – see on Saberi ja teda ümbritsevate inimeste lugupidamise teenimine. Arvestades üliinimlikke võimeid, mis teistel teenritel on, on Iori oskused mõõgaga tagasihoidlikult väikesed – ja see on midagi, mida mängu ajal nutikalt peegeldatakse.

„Fate/Samurai Remnant“ (2023).

Foto: Kaader mängust

Lahingus on Saber sisuliselt erirünnakute masin. Kui Saber kasutab oma võimeid, saab oma vaenlastele märgatavat kahju teha, samal ajal kui Iori enda löökidega ainult natukesehaaval elusid maha kraabib. See tasakaal ühtlustub veidi hiljem mängus, kui Ioril on juurdepääs täiustatud tehnikatele ja võimetele, kuid see on võitlussüsteemi jaoks siiski huvitav ja üsna ainulaadne dünaamika.

Dynasty Warriors seeriale omane võitlusskeem

Olles peamiselt Iori rollis, tõstab mäng nende kahe tegelase suhtelise jõupuuduse suurepäraselt esile – ajutiselt oma teenijale lülitumine ja vaenlaste hordide mahalõikamine minimaalse pingutusega toob esile, kui suur on lõhe võimsuse tasemetes. Ja kuigi Iori on alguses suhteliselt nõrk, on see-eest iga võidetud lahing mesimagus.

„Fate/Samurai Remnant“ (2023).

Foto: Kaader mängust

Kuna tegemist on Koei mänguga, on teos põnevus ja märul, mille võitlusskeemiks on Dynasty Warriors seeriale omased nõrk ja tugev rünnak. Lisaks veel riba, mille täitumisel saab terve platsi puhtaks lükata ja erinevad võimed ning uuena lisatud võitlushoiakud, mida on kokku viis. Igaüks neist on vägagi erinev - näiteks tulehoiak on tugevam vähemate eludega ning tuulehoiak on tugev koletiste vastu. Tegemist on laheda, kuid kergesti igavaks muutuva lahingusüsteemiga, sest seda valemit on stuudio kasutanud juba pea aastakümneid ainult mõnede muudatustega.

Strateegiline osa jätab soovida

Õnneks hoiavad paljud bossivõitlused asja huvitavana ning alati on taustal pulbitsemas keerutav narratiiv. Iori varustuse ja võimete täiendamine on samuti sõltuvust tekitav protsess, kuna nänni ja oskuspunkte on kõikjal palju. Mängus on ainult üks asi, mis mulle ei meeldinud – ja see on strateegiline territooriumi hõivamise osa.

„Fate/Samurai Remnant“ (2023).

Foto: Kaader mängust

Rituaali aluseks olevate maagiliste energiate õigeks kasutamiseks peavad Iori ja Saber ühendama linna all kulgevad energiavoolud, mis tähendab, et nad peavad navigeerima taktikalisel kaardil pöördekaupa. Mäng püüab anda endast parima, et selgitada, kuidas see kõik toimib, kuid süsteem tundub siiski segane – eriti kui sageli võetakse kasutusele uusi võtteid ning lisasid. Kuigi need strateegilised segmendid lisavad mõningast mitmekesisust, on nende kogus pisut üle pingutatud.

Edo pole sama detailne kui Kamurocho, kuid piisavalt hea

„Fate/Samurai Remnanti“ struktuur on üsna huvitav. Pealinnas ja selle ümbruses reisides satub mängija erinevatesse kohtadesse ja iga piirkond on täis vaatamisväärsusi, poode ja tegelasi. Need keskkonnad meenutavad „Like a Dragon“/“Yakuza“ seeriaid, kus kitsad tänavad ja salajased alleed moodustavad tugeva baasi avastamisele. Tõsi, 1600. aastate Edo pole sama detailsuse ega üldise ulatusega kui Kamurocho, kuid Saberiga linnas ringi jooksmine on üllatavalt lõbus, eriti kui uudishimulik teener nõuab vastuseid tänapäeva maailma kohta.

„Fate/Samurai Remnant“ (2023).

Foto: Kaader mängust

Kokkuvõttes on „Fate/Samurai Remnant“ fantastiline mäng nii täielikule Fate-võhikule kui juba kogenud veteranile. Teose tugev narratiiv, fantastilised tegelased, vaeva nõudev võitlussüsteem ning üleüldine visuaal on üks hea kompott, mis loovad Koei Tecmo parima mängu eales. Ootan huviga, mida toovad mängu allalaetavad lisapakid, sest tahaks juba uuesti Edosse naasta.

Hinne: 9.5/10

+ Pinget täis narratiiv
+ Audiovisuaalselt fantastiline
+ Lihtsasti arusaadav, kuid sügav võitlussüsteem
+ Meeldejäävad tegelased

- Strateegilisi segmente on natuke liiga palju