Ott Tänak Kreeka rallil.
Foto: Jaanus Ree / Red Bull Content PoolBLOGI | Rovanperä tegi keerulisel Kreeka rallil puhta töö, Tänak tuli ajakaristuse kiuste neljandaks (48)
Autoralli MM-sarja Kreeka etapil teenis nii üldvõidu kui ka punktikatse esikoha valitsev maailmameister Kalle Rovanperä (Toyota). M-Spordi esisõitja Ott Tänak sai vaatamata kopsakale ajakaristusele lõpuks neljanda koha.
Ralli kulg
Testikatse jäeti keeruliste olude tõttu sõitmata, kuid esimesele, lühikesele publikukatsele piloodid lubati. Selle võitis Rovanperä, Tänak oli viies (+0,7).
2. kiiruskatse kindel võit tõstis ralli üldliidriks Neuville'i. Kolmanda aja saanud Tänak tõusis üldarvestuses teiseks. Tänaku tiimikaaslane Loubet ei saanudki rajale, sest autot tabas mingi tehniline probleem.
WRC2 arvestuses keeras Georg Linnamäe teise kiiruskatse alguses auto üle katuse ning tema ralli sai (reedeks) lõpu. Piloodi ja kaardilugeja on õnneks kõik korras.
3. kiiruskatsel näitas parimat minekut Rovanperä, kuid liidrikoha säilitas siiski Neuville. Tänak langes neljandaks (+8,3).
4. kiiruskatse eel tabasid Tänaku autot tehnilised probleemid, täpsemalt oli mingi jama veepumbaga. Lõpuks saadi eestlase Ford siiski liikuma, kuid et ta hilines starti 22 minutit, sai Tänak ajakaristuseks 3.40.
Viiendal kiiruskatsel oli Rally2 meeste vahelt startinud Tänak selgelt parim ning kommenteeris põgusalt ka ajakaristust: „Üksikasju ma ei tea, aga ilmselt [juhtus] sama asi, mis Loubet'l. Pidime kõik tükkideks võtma, puhastama ja tagasi kokku panema. Paras katsumus oli, aga vähemalt ei katkestanud täielikult – vähemalt midagi positiivset.“
Tänak võitis ka reedese võistluspäeva viimase kiiruskatse ning hoiab üheskandat kohta. Kaheksandat positsiooni hoidvale Grjazinile kaotab ta 17,8 sekundiga.
Tänak kurtis laupäeva hommikul 7. katse finišis, et mootor töötab väga väikse jõudlusega, justkui oleks mehaanikud pannud selle turvarežiimile. Katsuta kaotas pirueti tõttu mitukümmend sekundit, Lappi kaotas kõige aeglasem katse algfaasis käsipiduri. Ogier kerkis Neuville'ist mööda, 7,8 sekundiga liidriks. Ahjaa, Tänak tõusis kaheksandaks, sest Grjazin jäi tee peal seisma.
Ogier' ja Neuville'i äge heitlus jätkus 8. katsel, belglane võttis esikoha kahe sekundiga tagasi. Lappi sõitis vastu suurt kivi, lõhkus rehvi, kaotas seetõttu üle kahe minuti ja langes seitsmendaks.
Evansil tekkis 9. katsel probleem õlitemperatuuriga, kaduma läks ümmarguselt minut ja ta langes Sordo taha viiendaks.
Liider Neuville sõitis 10. katsel suure kiirusega läbi augu ja lõhkus parema ratta juures vedrustuse nii karmilt, et oli sunnitud jääma tee äärde.
11. katsel lõhkus Katsuta kaks rehvi ja langes Tänaku selja taha, läbi sai ralli aga Lappil, kes jõudis finišisse ja loetles järjest asju, mis tema masinal kõik katki on.
12. ehk laupäevasel viimasel katsel lõhkus Ogier auto vedrustuse ja nii kerkis valitsev maailmameister Rovanperä kindlalt ralli liidriks. Kuna prantslane otsustas ülesõidul katkestada ning sai pealekauba kaheminutilise ajakaristuse, sest polnud turvavööd korralikult kinnitanud, siis tõusis Tänak päeva lõpuks neljandaks.
Viimase võistluspäeva kolm kiiruskatset kulgesid võrreldes eelneva ralliga küllaltki rahulikult. Rovanperä sõitis hommikul väga tagasihoidlikult, kuid võis seda endale ka lubada, aga punktikatsel edestas lähimat konkurenti Evansit tervelt 2,5 sekundiga. Tänak lõpetas ralli neljandana ja sai punktikatsel kolmanda koha.
Kreeka ralli lõppseis:
Punktikatse tulemused:
Üldseis pärast Kreeka rallit:
1. Kalle Rovanperä (Toyota) 200
2. Elfyn Evans (Toyota) 167
3. Thierry Neuville (Hyundai) 134
4. Ott Tänak (M-Sport) 119
5. Sebastien Ogier (Toyota) 99
6. Esapekka Lappi (Hyundai) 98
Võistkondlik arvestus:
1. Toyota 430
2. Hyundai 339
3. M-Sport 220
Enne rallit
Eestlaste pilgud on mõistagi pööratud eelkõige Ott Tänaku ja Martin Järveoja Ford Puma poole, kuigi suurt intriigi, olgem ausad, on sel sügisel raske välja võluda. Kalle Rovanperä (Toyota) juhib MM-sarja 170 punktiga, Tänakul on neljandana koos 104. Matemaatiliselt on veel kõik võimalik, sest laual on koos Kreekaga 120 punkti, aga sisuliselt… Kuratlikult keeruline.
Tore oleks vahelduseks seegi, kui meie mehed jõuaks suuremate probleemideta lõpuni. Seegi saab olema paras väljakutse, sest troopiline torm muutis olud Kreekast tuleva info kohaselt ränkraskeks ja lisas üritusele lotoefekti. Testikatse jäeti sootuks ära, punktikatse kärbiti poole lühemaks.
Nagu näha, siis oleks Tänak ilma ajakaristuseta saanud kindlalt teise koha. Aga see ei maksa loomulikult midagi…
Üldseis:
Punktikatse tulemused:
Rovanperä on Evansist suisa 2,5 sekundit kiirem!
„Muidugi tunnen suurt kergendust. Pärast Soomes auto küljele keeramist oli meil seda vaja. Tugev esitus: päris hea on alustada ja ka lõpetada. Sõitsime nutikalt ning surusime hästi. Auto on väga tugev ja kiire. [Punktikatsel] läksin selle [tulemuse] järele, aga teeme seda alati.“
Evans oli teises vaheajapunktis Tänakust veel 0,3 sekundiga maas, kuid lõi lõpuks M-Spordi esisõitja aja üle 0,1 sekundiga! „Tundub, et katsel polnud viga. See on kergendus, sest andsime eile õhtul aega ära ning meil oli vaja punktikatselt ka midagi teenida. Olen kindel, et see, kes minu tagant startis, tuleb ka päris kiiresti.“
Ehk Rovanperä. Kohe saame näha, mida ta suudab.
Sordo jäi Tänakule alla 1,4 sekundiga. Evans oli eestlasest esimeses vaheajapunktis 0,2 sekundi võrra aeglasem.
Tänak lööb Lappi aja 1,7 sekundiga!
„Kiiremad tulevad ilmselt tagant. See ei tundunud olevat hea katse, aga üritasin anda endast ikkagi kõik. Aga pärast reedet tundsid kõik end M-Spordis väga halvasti. Aga otsus karistus vastu võtta ja ralli lõpuni teha tasus end ära.“
Lappi on Neuville'ist 0,5 sekundi võrra kiirem. „Tegin paar viga, aga sõitsin agressiivselt. Lõbus oli. See polnud meie nädalavahetus ning järgmine kord oleme paremad.“
Finišis on ka Katsuta, paremuselt neljanda ajaga (+7,1).
Ogier jäi Neuville'ile alla vaid 0,1 sekundiga. „Tahan lihtsalt koju minna, muud midagi pole mul öelda. See polnud meie ralli. Õnn polnud meie poolel, lähme siit edasi,“ lausus kaheksakordne maailmameister. Ta lisas, et järgmisena teeb kaasa ilmselt oktoobris toimuval Kesk-Euroopa rallil.
Esimesena on Rally1 masinaga kihutavatest pilootidest finišis Neuville ning tundub, et belglane end tagasi ei hoidnud. „Ma ei oska öelda, kas see [aeg] on piisavalt hea. Pisut oli vaja teed puhastada. Aga arvestades rajapositsiooni ja rehve, oli aeg väga hea. Nautisin sõitmist ja auto oli väga hea, mis on positiivne. Eilse s*tase auguni läks kõik hästi. See maksis meile võidu.“
Punktikatse algab peagi, Tänak läheb rajale 11ndana. Eks näis, kas eestlasel õnnestub siit lisa teenida.
Üldseis enne punktikatset:
1. Rovanperä
2. Evans (+1.29,2)
3. Sordo (+1.31,9)
4. Tänak (+4.25,8)
5. Lappi (+6.18,0)
6. Katsuta (+7.09,5)
Katse tulemused:
1. Sordo
2. Evans (+1,3)
3. Tänak (+1,4)
4. Neuville (+6,6)
5. Ogier (+7,6)
6. Mikkelsen (+8,2)
7. Rovanperä (+10,3)
Puhastamist on siin katsel päris palju. Tänak jõudis just finišisse parima ajaga, ta oli Neuville'ist 5,2 ja Ogier'st 6,2 sekundi võrra kiirem. „Arvestades recce't, siis oli kaardiga üsna keerukas. Üllatusi ja katsumusi oli päris palju, aga ilmselt on siin kõigil raske,“ ütles eestlane.
Tänakult uuriti ka, mida ta oma pöialdega tegi. „Pöialdega? Puma rool on seda mu pöialdega teinud. Raske on, aga ainult üheksa kilomeetrit on veel sõita, jääme ellu.“
Tegemist on lühikese, 9 km pikkuse katsega. Seda kärbiti üleujutuste tõttu kõvasti, esialgu pidi võistlusrada olema ligi 20 km pikk.
Rajal on Neuville.
Üldseis:
Katse tulemused:
Rovanperä tuli finišisse kaheksandana (+31,2), kuid ees on veel vaid kaks katset ning soomlase edu ralli üldarvestuses on üle pooleteise minuti.
Neuville'i aeg sai korralikult üle tehtud. Evans oli belglasest kiirem tervelt 15,0 sekundiga. Teise aja sõitis välja Sordo (+9,0).
Tänak on finišis neljandana (+16,2): „Reedet arvestades on see kindlasti parem kui mitte midagi, seega pole viga. [Katse] oli üsna heas korras, mingit draamat polnud.“
Kommentaarid