GALERII | Maailmakuulsad inimesed, kellest oleme me kõik kuulnud, kuid keda nägupidi teavad vaid vähesed (2)
Donna Karan
Donna Karan on brändide Donna Karan New York ja DKNY asutaja. Ta kombineerib oma loomingus mugavuse, tänapäeva moe ja luksusliku joone, mis on talle toonud ka alates 1996. aastast palju kuulsust rahvusvaheliselt. Karani sõnul algab ja lõpeb kogu tema disain inimese kehaga.
John Galliano
Kuigi Gallianot on nimetatud üheks parimaks Briti moeloojaks läbi aegade, on tema karjäär vajunud pärast 2011. aastal lahvatanud skandaali looja.Tuli välja, et mehel on antisemitistlikud vaated, mida ta ei pelga ka avalikult väljendamast. Pole imet, et tema bränd pandi samal aastal kinni ja ta sai kinga ka Christian Diori moemajast.
Vera Wang
Iga valge pulma haldjast ristiema Vera Wang sündis ja kasvas üles New Yorgis. Wang armastas tegeleda iluuisutamise, ent kuna tal ei õnnestunud USA olümpiameeskonda saada, ostustas ta karjääri teha hoopis moetööstuses. Pärast kooli lõpetamist sai temast moepiibli Vogue kõige noorem toimetaja. Ta töötas seal 17 aastat ning pärast seda tegi ta kaks aaastat koostööd Ralph Laureniga. 40-aastaselt hakkas ta iseseisvaks pruutkleididisaineriks, kelle klientide hulka kuuluvad näiteks Alicia Keys, Mariah Carey, Victoria Beckham ja Ameerika endine esileedi Michelle Obama.
Giorgio Armani
Härra Armani ilmselt tutvustust ei vaja. Itaaliast pärit moegeenius on eelkõige tuntud oma meisterlike siluettide poolest. Aastal 2001. sai temast edukaim Itaalia moelooja läbi aegade. Teda on nimetatud punase vaiba moe pioneeriks. Armani oli esimene disainer, kes aastal 2007 oma riiete esitluse Interneti kaudu otse edastas. Kui Ana Carolina Reston ennast surnuks näljutas, oli ta esimene moelooja. kes keelustas modellid, kelle kehamassiindeks on madalam kui 18.
Vivienne Westwood
Need, kes pole pungi ja new wave'i stiili tavamoodi toonud moekuningannast varem kuulnud, on ilmselt kivi all elanud. Westwood esitles oma esimest kollektsiooni "Pirate" 1981. aastal Londonis ja kaheksa aastat hiljem nimetati ta ainsa naisena maailma moekunstnike esikuuikusse. Vivienne on suur menusarja "Seks ja linn" austaja ja ta disainis ka pruutkleidi, mida Sarah Jessica Parker seriaalile järgnenud filmis kandis. .
Gianni Versace
Kuna tema ema oli õmbleja, veetis Gianni suurema osa oma lapsepõlvest õmblemist õppides. Aastal 1978 avas ta oma esimese Versace butiigi ja temast sai kiirelt rahvusvaheline sensatsioon. Versace rõivad on inspireeritud kaasaegsest popkultuurist. Ta oli esimene moelooja, kes ühendas moemaailma muusikaga ja tema lähedaste sõprade hulka kuulusid Elton John, Cher, Sting, Tupac jaThe Notorious B.I.G. Gianni õde Donatella Versace võttis pärast venna surma Versace firma juhtimise üle.
Miuccia Prada
Mario Prada kõige noorem lapselaps võttis Prada juhtimise üles aastal 1978. Väljaande Forbes hinnangul maailma üheks stiilsemaks naiseks nimetatud Miuccia on luksusbrändi Prada peadisainer ja selle tütarettevõtte Miu Miu asutaja. Kuigi enamik tema taieseid meenutavad rohkem kunsti kui riideid, siis Miuccia ei soovi enda sõnul moodi ja kunsti omavahel ühendada: "Kunst on ideede ja nägemuse väljendamiseks. Minu töö on müüa."
Marc Jacobs
New Yorgis sündinud Marc Jacobs oli aastatel 1997–2014 Louis Vuittoni moemaja loovjuht. Ta on omanimelise moebrändi peadisainer ja isaks juhib ta ka moebrändi Marc by Marc Jacobs, mis on esindatud kaheksakümnes riigis enam kui kahesaja poega. Ajakiri Times valis Marc Jacobsi aastal 2010 saja kõige mõjukama inimese hulka.
Christian Louboutin
Kes meist poleks näinud punaseks lakitud taldadega kingi? Christian hakkas juba teismelisena kingi joonistama ja nüüdseks on ta neid disaininud nii Chanelile ja Yves Saint Laurentile kui ka Maud Frizonile. 27-aastaselt avas ta Pariisis oma kingasalongi ja selle esimeseks kliendiks oli Monaco printsess Caroline. Pärast printsessi kiidusõnu sai tema bränd kohaselt tuntuks ja tänasel päeva kuuluvad tema klientide hulka näiteks Madonna, Jennifer Lopez, Britney Spears, Tina Turner ning paljud teised Hollywoodi megastaarid. Just Louboutin oli see mees, kes tõi stiletod tagasi moodi, disainides kontsad kaheteist centimeetri kõrguseks või veel kõrgemaks. Tema eesmärgiks oli muuta naine seksikamaks, ilusamaks ning näidata jalgu nii sihvakana kui võimalik.
Calvin Klein
Ka see mees ei vaja sügavamat tutvustust. Just tänu sellele ameeriklasele hulluvad naised CK kirjaga aluspesule, kuid see pole ainus, millega tema bränd tegeled. Calvin Klein on välja andnud rõivakollektsioone, parfüüme ja aksessuaare.
Diane Von Fürstenberg
Belgiast pärit Diane von Fürstenberg on tuntud oma ikoonilise hõlmikkleidi poolest. Pärast prints Egon von Fürstenbergiga abiellumist langetas ta tähtsa otsuse: "Otsustasin karjääri teha sel minutil, kui ma teadsin, et minust saab Egoni naine." Aastal 1974 tutvustas ta kootud hõlmikkleiti ja moemaailm hullus. Tänasel päeval on üks armastatumaid moedisainereid läbi aegade.
Stella McCartney
Paljude jaoks on ta tuntud kui ansambli The Beatles legendi Paul McCartney tütar. Stella on tõestanud end aga palju enamana. 13-aastaselt disainis ta oma esimese jaki ning nüüdseks armastavad kõik moegurmaanid tema õrnu ja naiselikke rõivaid. McCartney on kirglik loomade õiguste ja ökoloogia aktivist ning ta ei kasuta oma loomingus kunagi karusnahka.
Dolce & Gabbana
Stefano Gabbana ja Domenico Dolce kohtusid 1980. aastal Milanos samas moemajas töötades ning viis aastat hiljem lõid nad oma brändi. Dolce & Gabbana on tuntud oma sensuaalse ja seksika stiili poolest, mida inspireerivad tihti Sitsiila naised. Duo tekitab aeg ajalt omajalgu kõmu ning hiljutiste rassismisüüdistuste tõttu tõmmati Shanghais toimuma pidanud Dolce & Gabbana moesõule kriips peale
Tom Ford
Glamuuri kuningas Tom Ford on Ameerika moelooja, režissöör, stsenarist ja filmiprodutsent. Ta on tuntud mitme ande poolest – ta pole ainult rõivaid disaininud, vaid lavastanud ka Oscaritele nomineeritud filmid "A Single Man" ja "Nocturnal Animals". Houstonist New Yorki kolides sukeldus ta kuriikuulsa ööklubi Studio 54 maailma, millest sai tema loomingu üks peamisi mõjutajaid. Aastal 2006 alustas ta omanimelise kaubamärgi alt meesteriiete, ilutoodete ja aksessuaaride loomisega.
Tommy Hilfiger
Ta avas vaid 20-aastaselt rõivapoe, kuid viis aastat hiljem pidi ta selle juba pankroti tõttu sulgema. Hilfiger koolis seejärel Ameerika moepealinna New Yorki, kus ta töötas mitme brändi teenistuses. 28-aastaselt üritas ta asutada uuesti oma firmat, mille nimeks sai Tommy Hill. 1984. aastal rajas ta uue firma Tommy Hilfiger Corporation, millest on nüüdseks saanud maailma üks tuntumaid moebrände.
Michael Kors
Michael Korsi firmamärgiks on tema glamuurne ja ajatu looming. Temas süttis kirg moedisaini vastu väga varajases eas ja juba 5-aastaselt disainis ta oma ema pulmakleidi. Teisimelisena müüs ta oma vanemate keldris tehtud rõivaid. 1981. aastal lõi Kors oma rõivabrändi, mille lojaalsete fännide hulka on kuulunud ka Michelle Obama ja Hillary Clinton.
Manolo Blahnik
Manolo hakkas 28-aastaselt moepiibli Vogue veergudel jalanõudest kolmuni kirjutama. Aasta hiljem avas ta omanimelise butiigi. 32. eluaastaks oli ta teine mees moeajaloos, kes jõudis ajakirja Vogue kaanele. Staarid jumaldavad Manolo Blahniku kingi ja neid nimetati isegi seriaali "Seks ja linn" viiendaks peategelaseks.
Roberto Cavalli
Nooruspõlves õppis Roberto kudumismeetodeid, mis pakkusid talle palju huvi. See andis talle inspiratsiooni kool pooleli jätta ja alustada oma tekstiiliäri, mis hakkas küll aeglaselt, ent kindlameelselt moemaailmas nime tegema. 32-aastaselt disainis ta Pariisis oma esimese kollektsiooni. Peatselt avas ta Saint-Tropezis oma butiigi ning tema nimest sai glamuuri ja seksapiili sünonüüm.
Jean Paul Gaultier
Jean-Paul Gaultier kasvas üles Pariisi äärelinnas. Lapsepõlves tutvustas vanaema talle moemaailma. Nüüdseks maailmakuulus moegeenius ei saanud sel alal kunagi ametlikku haridust. Ta hakkas hoopis jooniseid visandama ja neid kuulsatele moemajadele saatma. Õnneks nägi Pierre Cardin temas talenti ja see avaldas talle nii suurt muljet, et ta palgas Gaultieri 1970. aastal enda assistendiks.
Ralph Lauren
Kõige paremini teatakse teda just Ralph Laureni moemaja tõttu, mille näol on tegemist rahvusvahelise mitme miljardi dollari suuruse ettevõttega. 1971. aastal tuli Ralph Lauren välja triiksärkidega, mille käistel tutvustati maailmale esimest korda nüüdseks kuulsaks saanud polomängija embleemi. Aasta hiljem tutvustati moemaailmale ikoonilist Polo särki juba erinevates värvides ning õige pea kujuneski sellest särgimudelist justkui firmamärk – kui kuuldi nime Ralph Lauren, mõeldigi just selle särgi peale. Aastal 2015 astus Ralph Lauren moemaja tegevjuhi kohalt tagasi, kuid täidab veel loomingulise juhi ülesandeid.
Kommentaarid