Arborist uue saega.
Foto: HusqvarnaHusqvarna esitleb uut arboristidele mõeldud saagi
Uus T540 XP® Mark III on arendatud enamaks töökindluseks ning vastab arboristide vajadustele suurema võimsuse, tootlikkuse ja manööverdusvõime osas.
Uus ülemise käepidemega T540 XP® Mark III kujundati tarbijate tagasiside põhjal ümber ning tulemuseks sai kerge, tasakaalustatud ja kiire mootorsaag ronimiseks ja lõikamiseks.
Suure lõikevõimsusega T540 XP® Mark III töötati ümber, et tagada maksimaalne töökindlus ja usaldusväärne jõudlus tundidepikkuse kasutusaja jooksul. Selle kerge ergonoomiline disain suurendab kasutusmugavust ning AutoTune™ 3.0 tehnoloogia võimaldab lihtsat käivitust ja tagab tippjõudluse isegi kõige raskemas keskkonnas.
T540 XP® Mark III mootori võimsust täiustab Husqvarna kett SP21G X-CUT, mis maksimeerib täpsust ja tootlikkust. AutoTune 3.0 tehnoloogia võimaldab puuprofessionaalidel kasutada sama käivitusprotseduuri nii kuum- kui ka külmkäivitamisel ilma üleujutusohuta. Husqvarna X-Torqi mootor on muljetavaldavalt võimas ja LowVib-tehnoloogia vähendab käepideme vibratsiooni. Topeltaasad muudavad ronimisrakmete kinnitamise ja eemaldamise lihtsaks, hoides neid ronimise ajal kehale lähemal.
Lisaks pakub Husqvarna uut vastupidavat arboristide ronimisvarustuse sarja, mis on loodud koostöös tööstusharu liidri Teufelbergeriga.
Ponsse forvarder.
Foto: PonssePonsse kasutab esimese metsamasinate tootjana SSAB Fossil-free terast
SSAB ja Ponsse Plc, üks maailma suurimaid raiutud metsamasinate tootjaid, on ühendanud jõud partnerluses, mille raames SSAB tarnib järk-järgult 2026. aastast alates Ponsseni mittefossiilset terast.
Partnerlus tugevdab Ponsse positsiooni jätkusuutlike metsamasinate pakkujana ja toob SSAB-i lähemale oma eesmärgile luua fossiilivaba väärtusahel.
SSAB plaanib muuta kogu terasetootmise protsessi. Eesmärk on tarnida 2026. aasta jooksul turule fossiilivaba terast kaubanduslikul tasandil ja kõrvaldada ligikaudu 2030. aastaks meie tegevusest süsinikdioksiidi heitkogused. SSAB teeb koostööd rauamaagi tootja LKAB ja energiaettevõttega Vattenfall osana algatusest HYBRIT, et arendada raua ja terase tootmise tehnoloogia, mis välistab praktiliselt süsinikdioksiidi heitkogused terase tootmisel.
Uue tehnoloogiaga lõikepea H423.
Foto: John DeereJohn Deere pakub intelligentset lõikepea juhtimist IHC
John Deere’i uus intelligentne harvesteripea juhtseade (IHC) hõlbustab lõikamist ja parandab laasimise kvaliteeti.
Tänu uuele intelligentsele harvesteripea juhtimisele (IHC) väheneb oluliselt vajadus noa rõhkude reguleerimiseks, muutes harvesteri operaatori töö lihtsamaks. Laasimisnugade jõu juhtimine põhineb John Deere’i TimberMatic juhtimissüsteemis määratletud puuliikide põhiseadetel.
Laasimisnugade surve õige seadistus on harvesteripea hea ja täpse töö põhinõue. Õigete seadistuste määramine põhineb paljudel muutujatel nagu puu suurus, puuliik ja raietingimused.
Jõuandur harvesteripea ülemises osas mõõdab pidevalt jõudu, millega puu kokku surutakse ja IHC süsteem reguleerib seda vajadusel etteantud piirides.
Kasutuslihtsus suurendab ka tootlikkust. Tänu uuendusele ei pea operaator pidevalt harvesteripea seadistusi muutma, kui puu omadused või tingimused muutuvad. Selle asemel reguleerib IHC vastavalt vajadusele laasimisnugade surverõhku.
Lisaks kasutusmugavusele parandab IHC tootlikkust. Piisav survejõud tagab täpse läbimõõdu ja pikkuse mõõtmise ning suurepärase laasimiskvaliteedi.
Kui survejõud on õige ja mitte ülemäärane, püsib etteandekiirus hea, puu pinnakiht ei kahjustu ja ka kütust ei kulu liigselt. Lisaks ei toimu puu koorimist.
IHC on nüüd saadaval koos John Deere H212 ja H423 harvesteripeadega.
Juht tangib vesinikuveokit.
Foto: VolvoVolvo raskeveokid sõidavad vesinikkütusel
Ainult veeauru eraldavad Volvo Trucksi heitgaasivabad veokid on läbinud olulise verstaposti –proovisõidud avalikel teedel.
Eelmisel aastal esitles Volvo Trucks esimest korda oma kütuseelemendiga elektrilisi veokeid.
Heitgaasivabad veokid kasutavad pardal elektri tootmiseks vesinikku ja suudavad läbida pikki vahemaid, mistõttu sobivad pikemateks transporditöödeks.
Nüüd on veokeid esimest korda avalikel teedel testitud. Et see oleks eriti keeruline, viidi katsed läbi Põhja-Rootsi polaarjoonel – äärmiselt külmas kliimas.
„Veokid sõidavad seitse päeva nädalas ja iga ilmaga. Karmid tingimused Põhja-Rootsi avalikel teedel koos jää, tuule ja rohke lumega loovad ideaalse testimiskeskkonna,„ ütleb Helena Alsiö, Volvo Trucksi jõuseadmete tootehalduse asepresident. „Mul on hea meel tõdeda, et testid kulgevad hästi, kinnitades katseid, mida tegime eelnevalt nii digitaalselt kui ka meie kinnisel katserajal Göteborgi lähedal.“
Vesinikutoitega kütuseelemendiga elektriveokid sobivad eriti hästi pikemate vahemaade läbimiseks, kus ainult akude kasutamine pole võimalik – näiteks maapiirkondades, kus puudub laadimisinfrastruktuur.
Volvo pakub praegu tööstusharu kõige laiemat akudega elektriveokite tootevalikut kuue seeriatootmises oleva mudeliga, mis on mõeldud väga erinevatele transpordiliikidele linnades ja nende vahel. Samuti müüb Volvo veokeid, mis töötavad taastuval kütusel, näiteks biogaasil.
Kütuseelemendiga elektriveokid tulevad turule selle kümnendi teisel poolel. Arengu kiirendamiseks on Volvo Group ühendanud jõud Daimleriga, et arendada ja toota kütuseelemendisüsteeme, mis on kohandatud raskeveokite jaoks.
Volvo vesinikkütusega kütuseelemendiveokid kasutavad kaht kütuseelementi, mille võimsus on 300 kW elektrienergiat.
Kommentaarid (0)