Natsirežiimiga tegid koostööd mitmed kohalikud ja välismaised ettevõtted. Nende seas on mitmeid brände, mis on ka tänapäeval äärmiselt populaarsed.
Foto: Kollaaž (2 x Alamy / Vida Press, Twitter.com/JackPosobiec)VERINE FANTA JA AHNED AUTOTOOTJAD: natsisõbralikud ettevõtted lõikasid sõjast kopsakat kasumit
Adolf Hitleri ja natsionaalsotsialistide võimuperiood kestis tosin aastat. Kuna Saksamaa näol oli tegemist Euroopa ühe olulisema majandusega, otsustasid mitmed ettevõtted – nii siseriiklikud kui välismaised – sel perioodil moraalsed põhimõtted kõrvale heita ja natsidega tulusat koostööd teha. Mõnedki neist jätkasid äritegevust ka II maailmasõja aastatel, kui režiimi tegelik olemus polnud enam mingi saladus.
Saksamaa majanduse üheks võtmesektoriks on tänapäeval mõistagi autotööstus, mis moodustab SKPst umbes 10 protsenti. Minevikust ei kipu sõidukitootjad siiski erilise innuga rääkima. Põhjus seisneb selles, et kogu maailmas populaarsed automargid – Porsche, Volkswagen, Mercedes ja BMW olid 1930. ja 1940. aastatel natsionaalsotsialistidega väga tihedalt seotud. Sama oli ka USA autotootja Fordiga.
Kommentaarid (0)