Eesti uudised

Kultuuriministeerium: tarbija peab saama soovi korral piletiraha tagasi 

Priit Pärnapuu, 23. aprill 2020, 09:20
Foto: TEET MALSROOS
Aprilli alguses pöördusid ürituste korraldajad kultuuriministeeriumi ja tarbijakaitse ja tehnilise järelevalve ameti poole, mida teha eriolukorra tõttu ära jäänud ürituste piletirahaga. Ehkki üritusi ei tühistatud, vaid lükati edasi, ning klientidele pakuti ka muid piletite vahetamise võimalusi, soovisid osad ostjad just raha tagasi. Ürituste korraldajad ei soovinud aga raha tagasi maksta.

"Kultuuriministeerium soovitab praeguses eriolukorras kultuuriürituste korraldajatel kultuuriüritustele pileti ostnud tarbijatega lepingu muutmises kokkuleppele jõuda ning pakkuda tarbijale alternatiivseid lahendusi piletiraha tagastamise asemel. Kui tarbija siiski alternatiivsete lahendustega ei nõustu, on tal õigus lepingust taganeda," kirjutas kultuuriministeeriumi kantsler Tarvi Sits eilses vastuses.

Samal teemal

Siiski on raha tagasi saamises erandeid ning raha tagastamist tuleb kultuurimiministeeriumi sõnul lahendada juhtumipõhiselt. Nii näiteks võib leiduda pileteid, mille taustaks on tavapärasest erinevad lepingud. Näitkes võivad olla konkreetsetes lepingutes punktid, mis välistavad raha tagastamise isegi kontsertide ära jäämise või tingumuste muutmise korral. 

"Meil puuduvad vahendid hüvitada piletite maksumus neid ostnud isikutele. Ära jäänud ürituste piletite kogumaksumus ulatub mitmesaja tuhande euroni. Kui korraldaja peab nõudmisel piletiraha tagastama, on paratamatu korraldaja maksejõuetuse saabumine," kirjutasid ürituste korraldajad oma aprilli alguse pöördumises. "Ürituste korraldajate ärimudel ei ole arvestanud sellise
eriolukorraga. Sellist ärilist planeerimist ei saaks üheltki ettevõtjalt ka nõuda. Oleme seisukohal, et tavapärane raha tagastamise praktika (sh kui üritus jääb
kokkulepitud kuupäeval ära esineja või korraldaja süül) tänases olukorras ei kehti."

Ürituste korraldajad proovisid pöördumises ministeeriumi veenda, et raha tagastamist ei saa tarbijad nõuda. "Eriolukorrast tulenevalt ürituse edasi lükkamine ei ole lepingu oluline rikkumine. Kontsert või muu sarnane meelelahutuslik üritus ei ole isikule kriitiliselt oluline. Samuti ei ole meelelahutusliku ürituse nautimisel niivõrd oluline ürituse toimumise ajahetk," argumenteerisid nad. "Rõhutame, et üritusi ei ole ära jäetud ega edasi lükatud teadmata ajaks – paljud korraldajad on selgelt ja läbipaistvalt teavitanud kõigile pileti ostnud isikutele ürituse toimumise uue kuupäeva."

Kultuuriministeeriumi, mis konsulteeris ka justiitsministeeriumiga, need argumendid ei veennud. Siiski andis ministeerium ürituste korraldajatele ajapikenduse piletiraha tagastamiseks. Nimelt seaduse kohaselt tuleb piletiraha tagastada "mõistliku aja jooksul". Eriolukord võib ministeeriumi sõnul tavapärast "mõistlikku aega" venitada pikemaks.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee