Eesti uudised

Iga kahesajas õpilane jätab õppimise unarusse

Teadmata kadunud: distantsõppest „puudub“ ligi tuhat koolilast 

Asso Ladva, 15. aprill 2020, 16:30
LIHTSALT TORE HÄNGIDA: Kes ei hooli koolis käimisest tavaolukorras, ei hooli sellest ka eriolukorras.Foto: Martin Ahven
„Distantsõppe ajal on Eesti hariduselus jäänud kontaktita või siis kadunud circa tuhatkond õpilast. Ma arvan, et ka see saab olema üks väga oluline aspekt, et siis alates 15. maist teha kõik, et see kool, see klassijuhataja, see õpetaja saaks kontakti selle õpilasega, saaks kontakti selle õpilase vanematega,“ ütles peaminister Jüri Ratas kolmapäeval Riigikogu liikmete küsimustele vastates.

Peaministri väljaöeldud fakt ei olegi imestamist väärt, sest õpetajad ja koolijuhid on Õhtulehele antud intervjuudes viimase kuu aja jooksul öelnud, et ikka on õpilasi, kes õppimisest lugu ei pea. „Kes õpib koolis, õpib ka iseseisvalt ja kes ei õpi koolis, see ei õpi ka kodus,“ ütles Tartu Forseliuse kooli direktor Jüri Sasi vahetult enne koolide sulgemist. „Paarist-kolmest õpilasest pole midagi kuulnud, aga ega nad koolis ka ei õppinud,“ ütles maakooli õpetaja Anne, kui tegi kokkuvõtet esimesest kaugõppe nädalast.

Samal teemal

„Hetkel on teada 781 põhikooliõpilast, kes ei ole eelneva õppenädala jooksul püsivalt õppes osalenud,“ täpsustab haridusministeeriumi pressiesindaja Jelena Zemskova peaministri öeldut. „Gümnaasiumiastmes õppivatest lastest õppimises mitteosalejaid on olnud 155.“

Munitsipaalkoolides õpib sel õppeaastal 119 595 põhikooliõpilast. Lihtne arvutus näitab, et iga kahesajas õpilane on kuu aega kestnud distanstõppel jäänud õpetajate jaoks „kadunuks“. Andmeid kogus haridusministeerium 77 omavalitsuselt, 28 riigi üldhariduskoolilt ja 28 erakoolilt.

Ministeeriumi kommunikatsiooniosakonna juht Tarmu Kurm ütleb, et sarnaste „kadunud“ õpilaste ülesleidmise mehaanika on sarnane sellega, kuidas käitutakse tavaolukorras krooniliste puudujatega. Kool annab omavalitsusele teada, et ühe või teise õpilasega on probleeme ning siis läheb lastekaitse spetsialist selgitama, miks laps kooli ei jõua.

Kurm lisab, et ametnikud on jõudnud juba tegeleda enam kui 550 lapse või perega ning paarsada last on pärast seda „koolitundi“ tagasi jõudnud.

„Valdavalt on tegemist lastega, kelle puhul on koolikohustuse täitmisega olnud probleeme ka tavaolukorras,“ täiendab Zemskova. „Vähem on neid õpilasi, kellega üldse kontakti ei saa, pigem on mureks õpilased, kes osalevad õppes vähe ja valikuliselt.“

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee