Sisuturundus

Uus tervislik trend – eelista toidulaual ja kohvis taimset jooki! 

ALPRO, 18. mai 2020 11:32
Inimesed muutuvad oma toidualastes valikutes aasta-aastaga üha teadlikumaks ning see on ka üks põhjuseid, miks taimsed (ehk teraviljadest valminud) joogid on kujunenud sedavõrd populaarseks. Poelettidelt leiab nii soja-, mandli-, kaera-, riisi- kui ka kookospiima, mida kasutatakse nii toidu valmistamisel kui ka järjest rohkem kohvi sees. Sama tendents on ka kohvikutes, kus eelistatakse kohvi sees just taimset jooki!

„Tervislik elustiil kogub üha enam populaarsust ning mõistetakse, et taimne jook on tunduvalt parem alternatiiv kui loomne piim,“ toonitab juba mõnda aega taimseid jooke eelistanud barista Jens Padar. Tema hinnangul on üsna tihti teraviljapiima valimise taga ka laktoositalumatus või eetilised põhjused.

Taimse joogi võidukäik nii kohvikus kui ka kodus

Jens Padar julgustab taimset jooki kasutama samal moel kui lehmapiima. „Lisa taimset piima hommikupudru juurde, hommikuhelbeid süües, küpsetades. Näiteks minul jääb tihti hommikusöök vahele ning joon selle asemel kohvi mandlipiimaga. Kuigi tegemist ei ole kõige tervislikuma variandiga, täidab see hästi kõhtu,“ räägib ta.

On aga kaks nüanssi, mida ta soovitab tähele panna: spetsiifilisemate toitude valmistamisel ei pruugi see sobida (näiteks kuumutades üle 60 kraadi ei käitu taimne jook nagu tavapärane piim) ja iga teraviljajooki pole võimalik vahustada. Niisiis soovitab ta kohvi kõrval vahustamiseks valida spetsiaalne taimne jook – näiteks ALPRO toodete hulgas on sellised variandid olemas (for Professionals).

Taimse joogi võidukäiku on näha nii kohvikutes kui ka poodides, kinnitab Padar. Kuigi taimse joogi hinnad on lehmapiimast kohati kuni kuus korda kallimad, suureneb toodete valik pidevalt. „Mina ei paneks seda niipidi, et taimne jook maksab palju – hoopis lehmapiim maksab liiga vähe. Samas on mul hea meel, et inimesed on tänapäeval valmis heade asjade eest enam välja käima,“ teatab ta.

Ka kohvikud ei jää selles osas kuidagi maha, sest enamasti saab kohvi kõrvale tellida taimset jooki (tavaliselt sojapiima). „Olen viimasel ajal paljudest kohvikutest kuulnud, et juba ligi 50% klientidest soovib oma kohvi sisse taimset jooki. Samas paar aastat tagasi oli see meeletult väike protsent,“ lisab Padar.

Taimsete jookide vitamiinisisaldusest ja kasutamisvõimalustest

Padar toob välja, et kõige armastatumateks on kujunenud sojapiim ja kaerapiim – just nende neutraalse maitse tõttu. Mandli-, riisi- ja kookospiim on aga veidi spetsiifilisema mekiga, mis võib meeldida väga või siis üldse mitte.

Küpsetest sojaubadest valmistatud sojapiim on rikastatud kaltsiumi ja B-grupi vitamiinidega ning sobib ideaalselt nii soolase kui ka magusa toidu juurde. Kuna sojapiim on üsna rammus, passib see kohvi peale.

Kaerapiim sisaldab teiste taimsete jookidega võrreldes vähem proteiini, kuid samas on seal kõige rohkem tervislikke kiudaineid. Peale selle paistab kaerapiim silma suure kaltsiumi, raua, oomega-3 ja oomega-6 rasvhapete ning E-vitamiini sisalduse poolest. Kaerapiim on üks parimaid valikuid, mida panna kohvi peale.

Mandlipiim on madala valgusisaldusega, kuid selles on palju mineraalaineid, B-grupi vitamiine, E-vitamiini, kaltsiumit. Kuna mandlipiim on erilisema ja magusama maitsega, sobib see hästi magustoitude või pudru sisse.

Samas riisipiim uhkeldab suure B-grupi vitamiinide, magneesiumi, niatsiini, fosfori ja mangaani sisalduse üle. Tänu oma magusamale maitsele lisatakse sedagi tihti magustoitude või kohvi sisse.

Peamiselt Kagu-Aasia maade köögi toitudes kasutatav kookospiim on hea valik karride, suppide ja kastmete sisse. See on madala kalorsuse ja rasvasisaldusega ning sinna on sageli lisatud vitamiine ja kaltsiumit.

Taimsete jookide ühe lipulaeva ALPRO tootevalikus on kõik eelmainitud tooted olemas.

Foto: Krists Luhaers

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee