Eesti uudised

Uus platvorm viib eriolukorra ajal kokku abivajajad ja vabatahtlikud 

Hindrek Pärg, 26. märts 2020, 18:22
Foto: Ekraanitõmmis
Aktiivsed ja abivalmid eestlased lõid veebiplatvormi „Kogukond aitab“, et riskigrippi kuuluvad inimesed, keda koroonaviirus enim ohustab, saaksid vabatahtlike abiga endale kõik vajaliku toast lahkumata.

Johanna-Mai Riismaa lõi rakenduse Zelos aastaid tagasi. Isikliku kogemuse põhjal loodud äpi peamine eesmärk oli aidata festivalide ja suurürituste, nagu näiteks PÖFF, korraldajaid vabatahtlike töö organiseerimisel. Ent nüüd, koroonaviiruse levikust tingitud eriolukorra tõttu on Zelosel hoopis teine rakendus. 

„Võtsime olemasoleva äpi ja mõtlesime, kas saaksime sellega midagi teha, mis oleks praeguses olukorras vajalik,“ seletab Riismaa, kuidas 13. – 15. märtsini toimunud EAS-i ja Garage48 hackathon'il kokku tulnud 26liikmeline meeskond uue veebiplatvormi lõid.

Süsteem töötab lihtsalt – abi vajav inimene saab oma soovid edastada kas telefoni teel või internetis, täites veebivormi. Nii-öelda kõnekeskuse töötajad vaatavad soovid üle ning panevad selle Zelose rakendusse esmaste detailidega, nagu näiteks kes, millal, mida jne. Esimene vabatahtlik, kes palvele reageerib, saab seejärel kontakteeruda abivajajaga, et täpsemad detailid läbi arutada.

Riismaa sõnul on praeguseks terve Eesti peale vabatahtlikuks registreerinud 2300 inimest ning neid jagub igasse linna ja maakonda. „Kriisiolukorras pole aega uusi inimesi pardale võtta ja välja koolitada, vaid väga kiiresti on vaja vabatahtlikud abivajajatega kokku viia,“ põhjendab ta sellise lahenduse vajalikkust.

Ükski abivajaja soov või palve pole liiga väike ega suur – vabatahtlikelt saab paluda, et nad käiksid näiteks toidupoes ja apteegis ning tooksid selle kontaktivabalt kohale. Abi saab küsida ka väiksemate ülesannete täitmiseks, näiteks koera jalutama viimiseks või telefonivestluseks üksinduse leevendamiseks.

„Kolmapäeval tehti meile 35 kõne, veebivorme täideti umbes sama palju, aga abivajajajate arv kasvab iga päevaga,“ räägib Riismaa, kelle sõnul on neil praegu võimekust vastata kuni 150 telefonikõnele päevas. „Vaatame, kuidas soovide arv kasvab ja süsteem areneb. Vastavalt sellele otsustame, kas laiendada.“

Riismaa avaldab soovi, et riskigruppi kuuluvate inimeste teadlikus suureneb ning paluvad julgelt abi. „Näeme, kuidas seeniordi käivad veel vapralt poes. Mulle tundub, et praegu on teadlikus madal, et nad ei tohi väljas käia, aga loodetavasti see muutub.“

Siiski ta toonitab, et valimatult kõiki soove üles ei riputata. „Eks natukene tuleb selliseid „Saatke raha“ kõnesid ka, aga neid me edasi ei saada. Inimesed loevad kõikide soovid üle ning vajadusel sõnastame ilusamaks.“

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee