Eesti uudised

KUHU HELISTADA? Häirekeskus ja terviseamet avasid koroonaviiruse leviku infotelefoni 1247, millega saab ühendust ka välismaalt 

Toimetas Johanna-Kadri Kuusk, Hindrek Pärg, 17. märts 2020, 11:17
Foto: Anni Õnneleid
Esmaspäevast alustas tööd Häirekeskuse infotelefon 1247, mis jagab informatsiooni koroonaviirusega seotud küsimustes. Telefon töötab ööpäevaringselt ja on helistajatele tasuta. Teisipäevast saab infotelefonile helistada ka välismaal olles – selleks tuleb valida +372 600 1247,

Eile tööd alustanud Häirekeskuse infotelefonile 1247 helistati esimese ööpäevaga 2129 korda. Kõnesid teenindab igal ööpäeval pea poolsada siseturvalisuse valdkonna töötajat nii eesti, vene kui ka inglise keeles.

Samal teemal

Häirekeskuse kriisistaabi juhtiva Helmer Halliku kinnitusel on hädaabinumbri 112 koormus endiselt kõrge, kuid kerges langustrendis. Möödunud ööpäeval helistati kiirabi, politsei või pääste kutsumiseks  numbrile 112 kokku 3335 korda.

„Inimeste infovajadus püsib jätkuvalt kõrge ja tegelikult vajavad inimesed täna riigi tuge. Eile levima hakanud väärinfo valguses on ametliku infotelefoni olemasolu hädavajalik. Palun helistage ja kontrollige levivat infot numbril 1247,“ ütles Hallik.

Inimeste küsimused infotelefonile 1247 on peamiselt seotud koroona viiruse sümptomite ja viiruse leviku tõkestamiseks kehtestatud liikumispiirangutega. Halliku sõnul näitas esimene tööpäev infonumbril, et vajadus teenindada ka piiritaga asuvate eestlaste kõnesid.

„Eile olid väga sagedased pöördumised, kus meile helistasid näiteks emad ja isad, et küsida infot oma välismaal elavate laste jaoks. Nende inimeste jaoks oleme avanud numbri +372 600 1247, mis võimaldab infotelefonile pöörduda ka piiri tagant.“ Välismaalt helistajate kõnet tasustatakse asukohariigi mobiilsideoperaatori hinnakirja alusel.

Häirekeskuse kriisistaabi juht paneb inimestele südamele, et inimesed säilitaksid rahu ja peaksid silmas, et numbrile 112 on endiselt oodatud kõned, kus ohus on kellegi elu, tervis või vara. Numbrilt 1247 saab infot ja vastuseid koroona viiruse leviku ja eriolukorda puudutavatele küsimustele. „Palun hoiame 112 liinid vabad neile inimestele, kes vajavad kiiresti appi kiirabi, politseid või päästet,“ ütles Hallik ja palus inimeste mõistvat suhtumist. Meditsiinilaste nõuannete ja konsultatsiooni saamiseks tuleks helistada peaarsti nõuandeliinile 1220.

Koroonaviiruse levikust tulenevalt on Häirekeskuse kõnekoormus püsinud kaks korda suurem alates neljapäevast, 12. märtsist. Neljapäeval tõusis kiirabile reageerimiseks edastatud koroonaviiruse kahtlusega sündmuste hulk neljakordseks. Eriolukorrast tulenevalt töötab Häirekeskus suurendatud isikkooseisuga ja numbri 1247 teenindamiseks on appi tulnud siseturvalisuse valdkonna kontoritöötajad ja naiskodukaitsjad.

Häirekeskus on kogunud erinevatest asutustest ülevaate sellest, millised on inimeste infovajadused koroonaviirusega seoses nende kanalites ning asutused tagavad selle, et neid puudutav info muudatustest jõuab infonumbrile 1247.

Infotelefoni avamise otsuse tegi Terviseamet ja teenust hakkab osutama Häirekeskus. See on esimene kord, kui riik võtab kasutusele inimeste infovajaduse leevendamiseks numbri 1247. Telefoni teenindamise tehnoloogilise poole on välja töötanud Siseministeeriumi infotehnoloogia- ja arenduskeskus. Telefoninumber töötab ööpäevaringselt ja seda hakkavad Häirekeskuse ruumides teenindama kriisi lahendamisega mitteseotud siseturvalisuse valdkonna töötajad, teiste avaliku sektori asutuste töötajad ja naiskodukaitsjad.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee