Eesti uudised

Tallinki juht Paavo Nõgene klientidele: „Soovin teid veenda, et Tallinkil reisimine on turvaline.“ Klient: „Tallink on vastutustundetuse kehastus!“ 

Dannar Leitmaa, 12. märts 2020 20:10
Tallink väidab, et laeval koroonat karta ei maksa, väga.Foto: Teet Malsroos
Koroonakriisis eriti valusalt pihta saav Tallink saatis klientidele julgustava kirja, kus kutsutakse laevadega reisima, kuna see olla igati ohutu. Paavo Nõgese allkirjaga pöördumine tekitas kogu Eestit tabanud koroonahirmu tõttu küsimusi, et kui vastutustundlik see samm on.

"Arvestades viimaseid arenguid seoses koroonaviiruse levikuga kogu maailmas ja ka Läänemere piirkonnas, soovin Teid veenda meie laevareiside turvalisuses," kirjutab Nõgene. "Annan ülevaate meie poolt tehtud tegevustest, mida oleme läbi viinud laevapardal viiruse tõkestamiseks. Samuti jagan infot uutest broneeringu muutmise tingimustest."

Firmajuht jätkab seejärel turvameetmete tutvustamisega: "Hoiame oma meeskonnaliikmeid jooksvalt kursis Terviseametilt saadud viimaste juhistega ning meil on hea koostöö teiste riiklike asutustega. Meil on konkreetne tegevuskava, kuidas tegutseda hädaolukorras. Seetõttu me ei usu, et kriisiolukorras laeva karantiini panek on viiruse tõkestamiseks parim abinõu."

Ometi teatas peaminister Jüri Ratas täna, et soovitab loobuda üritustest, kus korraga kohal üle 100 inimese. Kes on laevaga reisinud, see teab, et reisil on alati üle 100 inimese. Õhtulehele Nõgese kirja kommenteerinud klient nimetab sellist tegutsemist vastutustundetuks.

Tallinki pressiesindaja Katri Link tõdeb seepeale kommentaaris Õhtulehele, et laevareisil viibivad enamus reisijaid siiski kajutites. "Laevad ju sõidavad, laevadel reisimist pole piiratud. Pöördumise eesmärk oli anda neile, kes peavad reisima, kindlustunnet, et on ohutu reisida. Eesmärk oli ka teada anda, et saab broneeringuid tasuta muuta," ütles Link. "Eesmärk oli vältida paanikat, rahustada klienti, kes peab reisima ja anda teada, et laevad on puhtad ja reisimine turvaline."

Tallink andis teada, et esimesed sammud koroonaviirusega võitlemiseks tehti juba jaanuari keskpaigas. "Puhastame ja desinfitseerime oma laevade pardal olevaid pindu ja alasid põhjalikumalt ning sagedamini. Viimase kahe kuu jooksul oleme kehtestanud märkimisväärselt rangemad nõuded töötajate hügieenile," seisab Nõgese pöördumises.

Linki sõnul pole võimalik ette näha, milliseid olukordi laevareisidel ette tulla võib toimima, kui peaks juhtuma halvim ja laevalt koroonatunnustega reisija leitama. "Iga juhtumit vaatame me eraldi, aga meil on vastavad plaanid, mallid ja mudelid olemas, mis on varasemalt noroviiruse või leetrite puhul testitud. Plaanid töötavad ja me oskame neid rakendada," sõnas Link. "Meil on laevade pardal meedikud, kes oskavad olukordi hinnata ja koostöös ametkondadega tegutseme vastavalt juhistele ja tehtud otsustele."

Tallinki aktsia on koos kogu maailmaga hetkel punases ehk odavnemas. Seda eelkõige seepärast, et eelkõige Hiinast tehtud broneeringud on viimaste kuude jooksul ära kukkunud. "Meil on tühistamiste arv viimase paari kuu jooksul olnud umbes 20 000 juures. Veebruar polnud veel väga halb, kuid märtsi kohta ei oska veel öelda, see tuleb paari nädala pärast," lisas Link.

Tallink andis ka teada, et enne 30. aprilli broneeringu teinud reisijatel on võimalus seda tasuta muuta kuni selle aasta lõpuni. Tõsi, seejuures kehtib sõna tasuta osade kuude peale - juunisse, juulisse, augustisse ja detsembrisse muudetud broneeringute puhul tuleb tasuda kõrghooajast tingitud piletihindade vahe.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee