Repliik

Mihhail Kõlvart | Linnahalli remont ja sadama rajamine pole veel otsustatud 

Arvamustoimetus, 9. märts 2020, 13:35
Foto: Martin Ahven
Kui avalikkus sai linnahalli kompleksi rajamisest ja uue sadama ehitusest teada alles tagantjärele, siis kas on tegu ikka avatud linnajuhtimisega? Kas tunnel linnahalli juurest Ahtri tänavale rajatakse linna raha eest või jääb selle ehitus Tallinki kanda? 

Mihhail Kõlvart, Tallinna linnapea: Praeguseks ei ole linnahallist rahvusvahelise konverentsi- ja kontserdikeskuse rajamine koos sadama ehitusega veel sugugi otsustatud. 26. veebruaril allkirjastasime Tallinki ja Infortariga alles ühiste kavatsuste kokkuleppe, kus on kirjeldatud, missugustel koostööpõhimõtetel saaksime linnahalli taas linnarahvale avada ning kujundada sellest uue ja atraktiivse linnaelu keskuse.

Samal teemal

Linn on viimased 20 aastat otsinud võimalikku partnerit läbi linnahalli müügi ja hoonestusõiguse seadmise. On otsitud koostööd ka riigiga, kelle positiivne otsus panustada linnahalli kordategemisse 40 miljonit eurot on loomulikult väga märkimisväärne, kuid siiski on see 1/3 kogu investeeringu vajadusest. Linna kanda oleks jäänud ligikaudu 80 miljonit eurot.

Selge on see, et linnahalli renoveerimine vastavalt muinsuskaitsenõuetele on väga kulukas projekt ja selle tasuvus on väga küsitav. Tänaseks on linn leidnud strateegilise partnerluse, kus Tallinki ja Infortari pakutud idee rajada linnahalli taha sadam ning tuua linnahalli tulevasse keskusesse meritsi kliente lahendab ka tasuvuse küsimuse, kuigi muidugi aastatega.

Tõsi on ka see, et börsiettevõttena kehtivad Tallinkile piirangud uute projektide avaldamise kohta enne börsile teatamist. Ühiste kavatsuste kokkulepe ei ole aga veel lõplik otsus, see on aluseks alustada eeltööd linnahalli piirkonna arendamisega seotud lahenduste leidmiseks ja loodava ühisettevõtte asutamisega seotud küsimuste analüüsimiseks. Ühisettevõtte asutamise üle otsustab linnavolikogu.

Oluline on, et Tallinna rahalise sissemakse suuruseks jääb 340 000 eurot, millele lisaks panustab linn ühisettevõttesse linnahalli ja piirnevate kinnistutega. Rohkem maksumaksja raha ei ole kavas sellesse projekti paigutada ja selle tulemuseks on mere äärde uue kontserdi- ja konverentsikeskuse loomine, majanduse elavdamine ja töökohtade loomine, lisaks peaks see ühisettevõte tulevikus linnale ka rahalist tulu tooma.

Selles piirkonnas on juba praegu suur liikluskoormus. Koos sadamaga peab tulema terviklahendus, mis tähendab seda, et osa liiklusest tuleb viia tunnelisse. Rajatava reisisadama liiklusvoogude juhtimiseks vajalik tunnel ehitatakse ühisettevõtte vahenditest. Tunneli rajamise hinnast on enne põhjalikumaid uuringuid ja konkreetseid plaane vara rääkida.

Ühiste kavatsuste kokkuleppes on aga fikseeritud, et investorid tagavad vajadusel projekti realiseerimiseks vajaliku omafinantseeringu laenude kaudu. Tallinna linn ei võta endale osanike lepingu alusel rahalisi kohustusi seoses ühisettevõtte finantseerimise või ühisettevõttele muu finantsabi andmisega.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee