Kommentaar

Igor Gräzin | Kadrioru antarktiline viga

Igor Gräzin, jurist-kolumnist, endine riigikogu Iisraeli sõprusrühma esimees , 3. veebruar 2020, 17:10

80 KOMMENTAARI

t
Tt/ 4. veebruar 2020, 16:32
Jutt on tõepärane aga rõhud on vales kohas.
5
5 B klass/ 4. veebruar 2020, 13:22
Kadriorus ainult vead ongi. Sealt saaks õppematerjaliks raamatu kirjutada " Omariikluse ja rahvuse hävitamise alused "
s
See Antarktikasse sõit oli vist küll pigem presidendi huvireis. Bellingshausen pole meie kangelane/ 4. veebruar 2020, 13:14
Bellingshausnil on Eestimaa ja rahvaga väga vähe ühist. Tõenäoliselt ei osanud ta maarahva keeltki. Sündinud küll Saaremaal, saadeti ta juba 10 aastasena Venemaale Kroonlinna õppima ja Venemaal ta jäigi. Teenides ustavalt isakst vene tsaari kuni surmani. Tõustes viitseadmiraliks ja Kroonlinna sõjakuberneriks. Venestus seal täielikult. Abiellus venelannaga. Ka kodune keel oli vene keel. Koguni oma päevikudki kirjutas ta mitte oma emakeeles, s.o. saksa keeles vaid hoopis vene keeles.
v
vanamemm/ 4. veebruar 2020, 13:07
Aga hr, Gräzin---Ukraina kuntslikult esilekutsutud näljahäda, mille ohvrite arv on samades mõõtmetes Holokaustiga või veelgi suuremad, aga Stalini verised repressioonid, (muide eestlasi tapeti samuti rahvuspõhiselt---aga oleme muidugi tilk meres) mille ohvreid võib mõõta veelgi suuremates arvudes, ainult juudid on kuulutatud ainsateks ohvriteks, teiste rahvaste surmad on otse loomulikult humaansemad või? Neil oli vähem valus ja õud lõpliku elu kaotamise ees tunduvalt tühisem. Keegi oleks muidugi pidanud Eestist minema...aga ega enam aru saa, kes millist joont siin ajab.
j
ja nagu ei tahaks rääkida/ 4. veebruar 2020, 17:32
humaane näljahäda Stalini stsenaariumi järgi ja Poolaga "mängitud" julmused
e
ei saa aru,/ 4. veebruar 2020, 13:06
miks end. riigikogu liige, Iisraeli sõprusühingu esimees, teeb praegusele presidendile etteheiteid Yad Vashemi osas? Miks kibestunud hr. ISE, olles esimees, midagi ette ei võtnud? Ps on meil olnud päris mitu presidenti...
n
Nuhkija/ 4. veebruar 2020, 11:52
Gräsini tsitaat: "Aga on ainult üks suur, massiline ja võrreldamatu genotsiidi juhtum – juutide tapmine fašistide poolt." Meenutaks äkki, et kui sinu poolt mainitu kohta PUUDUVAD ajaloolised tõendid siis juutide poolt juhitud NLiidu massimõrvad on päris hästi dokumenteeritud. See kuus miljonit on toorast välja imetud legend mida üritati maha müüja juba peale 1MS - ebaõnnestunult. Selline "toetus rühm" Eesti Riigikogus on HÄBIPLEKKK tervele Eestile. Ja nagu tavaliselt - selline TÕENE kriitka ei lähe õhtulehes läbi või kaob kiiresti.
S
.telef/ 4. veebruar 2020, 12:10
Sihukesed sôprusrühmad on 60 riigiga, s.h. ka Venemaaga. Kúsimus: kas tahame olla Euroopaga vôi mitte, muide ka USAga, kelle vastu me juba hààletasime..
i
Igale inimesele/ 4. veebruar 2020, 12:12
on tähtis ainult tema elu, no lähedaste elu ka, seega, mis tähtsust sel täpsel arvul, igatahes oli neid palju.
t
testisime/ 4. veebruar 2020, 11:34
paari pisiõlut üks oli nagu halvasti käärinud koduvein draakoni teine oli täitsa hea põhjala porter
j
Ja Poola/ 4. veebruar 2020, 11:11
mõistagi alustas Teist Ilmasõda. On aeg tõde päevavalgusele tirida. Ja Katõni jäledusi tegid Poola ohvitserid muidugi ise, ajaviiteks...

v
Vahva/ 4. veebruar 2020, 11:07
on tutvuda kirju kirjutisega. Eriti, kui kirjutavad mineviku tähed, nagu Täheke'ses.
a
Anton/ 4. veebruar 2020, 10:59
Kohal võinuks/pidanuks olema, meie igas pulmas peigmees; JR
e
eks ta ole/ 4. veebruar 2020, 10:50
e
eks/ 4. veebruar 2020, 10:33
vaimuhiiglastest on meil puudus küll. eneseimetlejatest tühikargajaid aga karjakaupa tüüri ligi hoidmas
f
Firmamärgiks on:/ 4. veebruar 2020, 10:25
h
hea külg on / 4. veebruar 2020, 10:11
meie president kaudselt ei nõustunud Putini väljaütlemisega poolakate suhtes, vaidlusetasandit ei tekkinud
e
Erinev suhtumine sarnastesse kuritegudesse/ 4. veebruar 2020, 09:39
Meid, eestlasi, hukkus GULAG-is kordades rohkem, kui Hitleri koonduslaagrites. Aga hukka on mõistetud vaid hitleriliku režiimi teod. Mõnel pool on Reichi positiivne mainiminegi kuritegu. Stalin on aga seniajani sõjavõitjast kangelase aupaistes. kellele ausambaid püstitatakse. Euroopas lähevad sõjaroimaritena kohtu ette 100 aastased raugadki, kui nad töötasid laagris näiteks raamatupidajana või olid mobiliseerituna määratud vange konvoeerima või valvama. Aga GULAG-i tegelased on Venemaal senini suures aupaistes ja ordenitekoorma all kookus auväärt personaalpensionärid. Keda austatakse.
k
kusti/ 4. veebruar 2020, 09:39
Muidu on hr. Igor tore ja tark mees ning tema kirjutisi on alati rõõm lugeda (ka käesolevat). Seekord jään aga mõneski asjas temaga eriarvamusele. Hea lugemine siiski, mis annab õllelauas debatile jumet.

r
Rabinowicz/ 4. veebruar 2020, 09:31
noh gryazin, nüüd läksid küll liiale.
p
President on mõtetu, ilma võimuta./ 4. veebruar 2020, 08:45
Parem oleks võinud minna mõni tegevpoliitik, nt. Jaak Madison, kes on Europas just selle ala peal.
j
Jah,/ 4. veebruar 2020, 12:15
Hitleri tegude kiitja koht oli seal?
s
Siin/ 4. veebruar 2020, 08:36
pole Igoriga tõesti nõus. Kui Viha-Kersti käiks Antarktikas OMA palga eest, mul suva. Kuid samastada 2. ilmasõda ühe rahvuse massimõrvadega on üle võlli. Nagu Igor isegi märgib, olid ohvriteks paljud teisedki rahvused, kuid juudid on oma rahaga ostnud mälestamisõiguse omale nagu 2. ilmasõda olekski olnud Saksamaa-Juutia sõda. Holokausti nimeline "püha" on AINULT juutide oma, teistel on omad massimõrvade tähistuspäevad ega määrita neid kaela kõikidele teistele, ka Antarktika pingviinidele.
a
Arusaamatu/ 4. veebruar 2020, 09:19
Siia ei saa millegipärast mingit lisakommentaari panna. Eriti mis puudutab ka ühe teise Euoopas elanud rahva, m u s t l s t e samavõrd suuri kannatusi. Kes olid Hitleri poolt täpselt samasse hävitamiskatgooriasse arvatud. Korduv ja korduv modereerimine.
t
tuleb välja/ 4. veebruar 2020, 11:38
et ikka lo11 ajab tühja juttu targa näoga
h
Horros/ 4. veebruar 2020, 08:18
Seekord laseb Gräzin suure kaarega mööda. Holokausti heroiseerimine on pehmelt öeldes juutide propaganda ja see, et hulk riigipäid väisas üht koonduslaagrit tolle aastapäeval oli nagu Potjomkini küla. Ja suures plaanis ei oma holokaust mitte mingit tähendust eurooplastele, veel vähem kogu maailmale. See, et seeneline ei käinud koonduslaagri aastapäeval on vaid tervitatav. See, et seenelisel lasti purjekaga suts kaasa reisida nullis aga selle reisiseltskonna usaldusväärsuse ja muutis nad ampelmannideks.
h
Horros/ 4. veebruar 2020, 08:17
Seekord laseb Gräzin suure kaarega mööda. Holokausti heroiseerimine on pehmelt öeldes juutide propaganda ja see, et hulk riigipäid väisas üht koonduslaagrit tolle aastapäeval oli nagu Potjomkini küla. Ja suures plaanis ei oma holokaust mitte mingit tähendust eurooplastele, veel vähem kogu maailmale. See, et seeneline ei käinud koonduslaagri aastapäeval on vaid tervitatav. See, et seenelisel lasti purjekaga suts kaasa reisida nullis aga selle reisiseltskonna usaldusväärsuse ja muutis nad ampelmannideks.
h
huvitav ainult/ 4. veebruar 2020, 11:41
kuidas euroopas saksa liitlaste riikides nii palju mu stlasi on bluff kõik repressioonid
m
Margus Jukkum/ 4. veebruar 2020, 08:04
Bravo Gräzin! Hea artikel. Kaljulaid kui president on alla igasugust kriitikat. Keskpärane inimene tööpostil mis täielikult ületab tema kompetentsi. Eesti riik väärib paremat.
l
Loomulikult/ 4. veebruar 2020, 13:29
On gräzin jumal aga siinjuures ei maksa halvustada teisi ehk meie presidenti. Gräzin on olnud kogu vabariigi aeg olnud arvustaja aga teod?

k
Kuidas / 4. veebruar 2020, 06:25
see Paljulaid siis valesse kohta reisis ,kas kabinett oli purjus voi ...!?
m
Muidugi/ 4. veebruar 2020, 00:10
mida Kersti oleks saanud seal teha,kui talle oleks sõna antud,oleks selgitanud Putnile ja teistele,mis kannatusi Stalini okupatsioon endaga Eestile kaasa tõi. Kui me ise ei selgita,siis teistel on suht poogen ja lõpuks tehakse meid veel süüdlastekski,eriti Venemaa on selles väga osav. Võibolla Kersti vältis meelega kuna kartis Putiniga konflikti.Lennart Meri küll ei kartnud ja pani Putja paika.
k
Kus Putin käib?/ 4. veebruar 2020, 01:46
Kuidas küll Putiniga Poolas kohtuda? Auschwitz on ju selles II sõda "alustanud" riigis. Pigem võiks nuriseda, miks peaminister-president ei käi Iisraelis Trumpi kaardile heakskiitu andmas...
m
Minu/ 3. veebruar 2020, 23:56
arust on vale,et meis üritatakse vägisi süümepiinu tekitada, kui eestlased ise kannatasid mõlema okupatsiooni kuritegude tõttu,mille eest üks ehk Saksamaa on vabandanud,Venemaa aga mitte. Olen lugenud Eesti ajaloo kohta ja sealt ei selgu,et Eestis oleks esinenud enne IIMS-i antisemitismi,vastupidi juutidel olid oma spordiseltsid ja liikumised,mida riik toetas.Selles,et Hitleri Saksamaa kuulutas Eesti juudivabaks ei ole eestlastel küll mingeid teeneid,siin polnudki enne sakslaste tulekut õieti juute, suurem enamus hukatutest veeti rongidega siia. Muide jaapanlased tapsid hiinlasi rohkemgi.
v
Väga/ 3. veebruar 2020, 23:06
hea artikkel! Millegipärast on piinlik selle tiblamamma pärast.
p
Pressi poega, punni poega/ 3. veebruar 2020, 23:00
koha nimekirjas saad sa nalja pärast, koha kahekümne hulgas pulli pärast, Mart ei unusta sind aga mudu hale lugu, poliitik tahab sooja ja süüa
m
Meeli/ 3. veebruar 2020, 22:33
Siin artiklis on juttu sellest , et president jättis oma kohustused ripakile ja sõitis täiesti süüdimatult lõbureisile , kas Luik julgeb ikka hõisata kui hästi me kaitstud oleme ,kui meil on selline kaitseväe kõrgem juht kes tundub absoluutselt kontrollimatu olema.
k
Kas/ 4. veebruar 2020, 12:20
Iisrael tuleb meid kaitsma?
g
3. veebruar 2020, 22:03
Gräsin ei tohiks rohkem enam peale võtta. Terves Euroopas polnud tollal nii palju juute kui neid hukka olevat saanud. Holokaustitööstus lükati käima kuskil 1950-ndatel
p
Põletamispüha/ 4. veebruar 2020, 08:39
ongi ärimõte nagu kristluski.
j
3. veebruar 2020, 22:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
lord/ 4. veebruar 2020, 09:41
jumalapoja poja tapmise eest loikavad kasu juba 2000 aastat, 80 aastat pole midagi

k
3. veebruar 2020, 21:41
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
3. veebruar 2020, 22:11
tütar võiks vähemalt vabandada eestlaste ees oma isa(ja kõikide juudi soost nkvd-laste) kuritegude pärast,aga miski pärast pole seda vabandust kuulda olnud.
a
A./ 4. veebruar 2020, 03:03
Nad võiks rääkida ka 1940-ndast aastast ja koššerrahva kultuuriseltsi "Licht" rollist selles... Kuidas eeslastele juudi kultuurautonoomia eest nuga selga löödi. Või koššerrahva ebaproportsionaalselt suurest osast boševistlikus märatsuses Venemaal peale 1917 aastat.
v
vana plaat/ 3. veebruar 2020, 21:20
Ikka see vana laul eestlaste vastutusest II MS sõjakuritegude eest ja juutide tapmise eest. Vaata, Igor, Eesti riigis ei tapeta ühtegi juuti ega ka teist isikut tema rahvuse pärast. Mida anastajad siin korda on saatnud, vastutagu nemad selle eest ise. Sellest võiksid juba aru sada, vana mees juba.
r
3. veebruar 2020, 21:20
Riigi ametlik esindaja peaminister. Milles küsimus?
k
kolla/ 3. veebruar 2020, 20:56
Ei ole küll Kersti austaja aga sedakorda oli tal õige liigutus,sest erinevalt pikakõrvalistest ei ole pingviinid eestlastele midagi halba teinud.
k
3. veebruar 2020, 20:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kosmodroomi ülem/ 3. veebruar 2020, 20:57
Estcube 3 on stardivalmis.
K
Kosmodroomi ülem/ 3. veebruar 2020, 21:20
Korra veel tülitan, kas seened ja sool tuleb kaasa panna?
t
To kadrioru seeneline/ 4. veebruar 2020, 08:51
Madal haritus ja ühe ning sama kordamine on ära tüüdanud. Viha võiksid välja elada terviserajal, oleks kindlasti kasulikum
v
veteran/ 3. veebruar 2020, 20:33
o
oh jah/ 3. veebruar 2020, 21:08
Mehel on viinamarjad käärima läinud...., jooks vähem?
a
Ajalugu/ 3. veebruar 2020, 20:31
Üle tuhande aasta tagasi Kiievi linnas hakkas rahvas rahalaenajate maju põletama,protsent oli üle 200.vürst oli sunnitud sekkuma ja keelas üle 100% liigkasu võtta.
i
ikka mõistuse juures?/ 3. veebruar 2020, 20:31
Kas nt. 63 aastat vabastamisest oli väiksem tähtpäev kui 75? Et mida suurem on tähtpäev, seda kõvemini peab röökima? Kas ja kellel sellest kergem on, et mida suurem ja ümmargusem aeg sündmusest möödas, seda kõvemini tähistatakse?

k
kellele on see vajalik/ 3. veebruar 2020, 20:31
ei ole hea kui seltsimehed kallutatud sõnaga rahvast pöördesse tõmbavad,meil neid keerukujusi jätkub ka ilma lugupeetud Igorita
t
Taat/ 3. veebruar 2020, 21:01
Gräzin oli ka jupike aega Brüsselis, kuid mida ta seal tegi peale.....
j
Jupiter ja Harg/ 3. veebruar 2020, 20:30
Mis on lubatud meite Kerstile see pole lubatud Jevroopale.Oli ju vaja pingviinidega paraadi harjutada !
o
Odin/ 3. veebruar 2020, 20:14
Minule teadaolevalt sündis Fabian Gottlieb B. Lahetaguse mõisas, mitte Pilguse mõisas. Vahest sai punakirjanik Aadu Hint sellest Pilgusest ainest oma esikromaani "Vatku tõbila" kirjutamiseks, ei tea. Pilguse mõisa koduleht räägib hoopis rüütelkonna poolt Pilgusele rajatud vaimuhaiglast, mitte pidalitõbiste ravilast. Kas ei taha Pilguse tänased omanikud tunnistada, et neil oli seal leprosoorium või vassib Gräzin, mida ma hästi ei usu. Igatahes tuleb nõustuda I.Gräžiniga tõsiasjas, et Laidi tegi reklaami Venemaale, mitte Eesti Vabariigile!
v
Von/ 3. veebruar 2020, 21:54
Õige! Seda Gräzin ütlebki, et Lahetaduse Krusenstern oli tähtsam.
t
Tõnu/ 4. veebruar 2020, 00:31
Muidugi oli Pilgusel vaimuhaigla, pidalitõbiste varjupaik aga samas Lümanda vallas Audakul. Aadu Hindi "Vatku tõbila" aines ongi Audaku leprosooriumist. Muide, Aadu Hint on pärit Lümanda vallast ja samast vallast on pärit ka nii praeguse presidendi kui ka praeguse peaministri isa.
m
mart/ 3. veebruar 2020, 19:56
hunt jääb alati metsapoole vaatama....
i
Indrek2/ 3. veebruar 2020, 19:11
"Aga on ainult üks suur, massiline ja võrreldamatu genotsiidi juhtum – juutide tapmine fašistide poolt." Nojah, muinasjutud on ikka kenasti pähe jäänud.
e
ega sinusugune/ 3. veebruar 2020, 19:49
nats ei saa ju seda tunnistada. Ekrelane: me ei vabanda kunagi.
j
3. veebruar 2020, 21:53
Juutide tapmine on sama, mis kristallöö, Alpide ületamine, võitmatu armaada uppumine jne. Nad kõik on euroopa lood, mida me eurooplastena peame võtma
o
Oswiecim/ 3. veebruar 2020, 18:57
On vist selle laagri nimi. Ja muidugi huvitav, et kõiki seal tapeti, aga mitte poolakaid. Vist isegi poolakaid süüdistati selle laagri tegevuses. Mulle tundub see samasuguse jutuna, et venelased ei tapnud ega küüditanud Eestis kedagi , vaid seda tegi oma eesti töörahvas ja maaproletariaat.
l
Loomulikult/ 3. veebruar 2020, 19:51
Meil maal polnudki venelasi, kuidas nad oleks teadnud, keda küüditada. Nüüd tahavad ekrelased küüditada, neil küll pooled liikmed venelased, võib-olla surnud hinged?
2
2 Loomulikult./ 3. veebruar 2020, 21:29
Venelastel oli täpselt teada, keda küüditada. Kõik kommuniste pigistanud sõjaväelased ja politseinikud, rahvuslased ja olulisemad poliitikud. Nende nimed polnud saladus.
a
Ants/ 3. veebruar 2020, 23:09
See, keda küüditada oli teada ammu. Kulakud, kapitalistid jt rahvavaenlased ja nende poolehoidjad. Võid ise arvata, kas need isikud olid teada või mitte. Nkvd teatavasti omandas selliste suuroperatsioonide läbiviimise kogemused healt koostööpartnerilt Saksamaal. 1990. aastatel ujus Venemaal välja koguni MRP aegne gestaapo-nkvd koostööleping.
o
Oswiecimile/ 4. veebruar 2020, 00:07
Seal hukkunud inimeste kohta ei taha sõna võtta, sest kindel info puudub. Küll nägin ühte filmi, milles öeldi, et kaadrid, mida praegu nimetatud koonduslaagri vabastamisest venlaste poolt, näidatakse pole mitte tõelised, vaid vaid ajaloo tarvis lavastatud ja üles filmitud.
p
Pada ja katel tegelikult./ 4. veebruar 2020, 09:14
Teada fakt ju et peale Ausvitsi (tahtlikult kirjutatud) "vabastamist" nadsadest asus sinna kohe n liidu laager. Kindlasti mitte pioneerilaager nimega Artek :)
e
Ega omad / 4. veebruar 2020, 12:27
ei tee jah midagi, aga kes on siis ekrelased, kes tahavad eestlastelt pä'id ma'ha võtta või küü'ditada kasvõi Kanadasse, kuna eelmisse kohta ei saa jne:)?
a
Ao/ 3. veebruar 2020, 18:46
Huvitav, miks üks rahvus on erilisem , kui kõik teised kannatanud rahvused? Kui see ei ole natsionalism siis vabandan ette solvatud rahvuse esindaja ees.
p
Pole ajaloolane/ 3. veebruar 2020, 18:58
Aga oleks huvitav teada palju tapeti poolakaid nii natside, kui kommunistide poolt. Suured olid nende kaotused.

n
Nojah/ 3. veebruar 2020, 18:32
Eks see Hitleri saksamaa juudipoliitika ole päevakorral igapäevaselt pea 80 aastat. Sõjakurjategijad olid Nürnbergis kohtu all, said omad karistused ja jätkuvaid protsesse kompensatsioonide pärast peetakse ka ilma Eestita.
j
3. veebruar 2020, 18:35
ja kohut mõistvad sõjakurjategijad jäid karistuseta.võitjate üle kohut ei mõisteta!
b
Bellingshausenist/ 3. veebruar 2020, 18:26
Lahetagusel ja Pilgusel on Bellingshauseni mälestuskivi, mis avati vastavalt 1968 ja 1978. Tallinnas Pikk tänav 28 avati talle 1978 bareljeeftahvel. Tema järgi on nime saanud Bellingshauseni meri, Bellingshauseni nõgu, Bellingshauseni saar ja kraater Kuu tagaküljel.
o
Oli selline tubli Vene admiral, tõi Venemaale au ja kuulsust. / 3. veebruar 2020, 22:04
k
Khm./ 3. veebruar 2020, 23:24
Bellingshausen oli saksa päritolu. Baltisakslane. Mitte venelane.
m
3. veebruar 2020, 18:08
muidu oled olnud huvitav lugeda,aga nüüd sa grääzin ajad küll umbluud oma müütilise 6 miljoniga ja holokausti erilisusega.ma pole ka mingi kaljulaidi poolehoidja,aga mul on hea meel,et eesti sinna praegult koogutama ei läinud.juudina oled sa muidugi oma folklooris kinni,aga seda eurooplase lakmuspaberiks pidada?no ma ei tea...
k
Kas sa/ 3. veebruar 2020, 20:40
e
EV kodanik/ 3. veebruar 2020, 17:52
e
Et/ 3. veebruar 2020, 23:32
Jutt võib õige olla aga ausaltöelda, ootaks Netanjahut, kommunismiohvrite mälestamist samuti. Mida pole paraku olnud.
t
3. veebruar 2020, 17:46
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
g
3. veebruar 2020, 18:19
Gräzin jäi oma rumalusest Europarlamendist välja.Kes käskis kriminaalse keskerakonnaga liituda. Nüüd jääb endisel üle ainult sappi pritsida.
m
Mart ju ütles,/ 3. veebruar 2020, 19:56
et saatis ta pikalt, refist tuli ise ära, ju polnud isamaaga suhted head, jäigi üle kesikud, ikka ju peaministri partei.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee