Lugejakiri

Lapsed ja vankrid pensionäride vastu: kummad siis ühistranspordis ebaviisakad on?

Ohtuleht.ee, 28. jaanuar 2020, 15:24

134 KOMMENTAARI

t
Troll/ 29. jaanuar 2020, 19:31
Soovitan õhtulehe kollektiivil ette võtta üks päev ja reisida Tallinnas ühistranspordiga ükspäev tehke märkmeid ja vaadake ringi saate parema pildi
p
phhhh/ 29. jaanuar 2020, 15:19
nooremad seisavad troppi ukse juurde ja hakkavad mobiile jõllitama. uksest kaugemale ei lähe ja järgmises peatuses ja veel mitu peatust ei välju. niipea kui vaja siseneda, väljuda, vaja telefoni jõllitama hakata.
h
haha/ 29. jaanuar 2020, 11:48
Südamest vihkam neid hetkel pensionäri staatuses olevaid isikuid, sest nad on "entitled" ja suuresti ennast täis ülbikud. Kindlasti ei pea ma silmas kõiki, on väga vahvaid inimesi ka, aga see bussidesse voolav kontingent on valdavalt ikka väga mõru maiguga.
a
ahsoo kui peen väljend/ 29. jaanuar 2020, 15:23
"entitled" - mis sa kostad, sa ei oska tõlkida aga oled seda sõna kuulnud. ennast täis ülbikud on mõned, kes pole kasvatatud, nt kadakainglased, tead, kes need on?
n
No/ 29. jaanuar 2020, 09:57
Aga vanurid ongi sellised. Nende arvates on noored kõik pahad. Nagu maailm peaks olema ainult nende päralt. Ei tohi lapsevankriga sõita,ei tohi kõvasti rääkida,ei muusikat kuulata,ei õues palli mängida,ei naerda kõvasti jne. Kõik häirib neid. Olen ka pensionär aga mind ei häiri küll noored. Seda lõbusam mul endal elada.
v
vanurid on vanaemad, kes ei ütle iial oma lapselapse kohta halvasti/ 29. jaanuar 2020, 13:30
Maailma ei pea nad iial enda päralt, esikohal on lapselapsed, olgu oma tervis milline tahes. Teie kommi lugedes, on kõik teised teie vanused pahad, aga vot mina, küll mina aga olen lõbus ja kärts memm. Kiitke ennast, aga ärge laitke teisi.
t
Tundub nii, et / 29. jaanuar 2020, 17:22
ükski vanur pole olnud noor ja ükski noor ei saa iial vanaks.
j
Juhan./ 29. jaanuar 2020, 09:35
Endale priiusemaale rinnaga murrame teed.
m
Monika Liblik/ 29. jaanuar 2020, 09:25
Olen Jüriga nõus. Noored ei oska üldse käituda. Pidevalt jalad puhkavad vastas asuval istmel ,et heledamate riietega ei istugi ma enam ,kuna iial ei tea. Rääkimata sellest ,et neid ei saa üldse keelata ka ,saad ise nii ,et vähe pole.
m
miks/ 29. jaanuar 2020, 21:52
paraku pean ma vastu vaidlema - kogu kommentaarium on vinguvaid vanainimesi täis, kes nõuavad endale laste ees eeliseid. Kui keegi ei oska käituda, siis on see tänitav vanainimene. Rõõmsameelsed ja normaalsed eakad siia virisema ei tule ja algkooli lastelt peale rasket koolipäeva bussis püstiseismist ei nõua.

p
Pätu/ 29. jaanuar 2020, 07:01
Nii vanal mehel peab auto olema, mitte ühistranspordis kulgema. Aga ehk on memmekas v lillelaps ise?
l
Linnakodanik/ 29. jaanuar 2020, 00:56
Vaene pojuke....nii suur mure lapsevankrite pärast, et kohe pidi sellest kollases meedias halamas käima. Ei tea, kas pojukesel TÖÖD ei ole, et saab sellise mula kirjutamisele aega viita?
p
pojukepojuke/ 29. jaanuar 2020, 11:51
Istu sisse oma kibestunud jutt ja soovituslikult pane ennast põlema.
t
Tere! / 28. jaanuar 2020, 23:22
Selle asemel, et koju artiklit kirjutama minna, on meil ühistranspordis kõigil suud peas ja kõnevõime.. Olgu vankriga või ilma. Paluge viisakalt enda jaoks kohta. Ega me maailma ümber ei õpeta!
m
meedia/ 29. jaanuar 2020, 11:51
on üldsuse tähelepanu juhtimiseks. Tubli, kui oled see valge rüütel hallis massis, võid endale õlale patsutada ja küpsist võtta. 5.
t
Tule taevas appi.../ 28. jaanuar 2020, 21:50
Kas kõiki suures karjas bussis trügijaid kästakse linnas hunnikus elada? Kolige kuhugi hõredama asustusega piirkonda. On kõigile ruumi ja närvid puhkavad.
n
nonoh/ 29. jaanuar 2020, 11:52
koli palun teise riiki, ei ole sinu möla siia vaja.
f
Fanny/ 28. jaanuar 2020, 20:21
Kui mina veel noor olin ikka teadsime, et bussis peame vanematele inimestele istekohta andma, see oli nagu aamen kirikus, nüüd aitavad vanurid noortele kel telefonid nina ees üle tee minna
m
mu/ 29. jaanuar 2020, 21:56
ämm on 70 ja läheb täiesti põlema kui jälle näeb, et tigedad pensionärid bussides laste kallal tänitavad. Ta on mitmeid kordi laste kaitseks välja astunud. Istekoht bussis ei ole inimõigus - eriti väikeste laste arvelt. Kui on koht siis istu - kui ei ole mine koju tagasi - universum ei pöörle ümber sinu.
t
28. jaanuar 2020, 18:25
tänapäeval on kõik võrdõiguslikud.seega,kes ees,see mees ja istekoha saab.
s
/ 28. jaanuar 2020, 18:50
j
just/ 29. jaanuar 2020, 11:54
ja täpselt nii ongi, ei ole siin midagi, et mingi inimene, kes lihtsalt puhtalt ühiskonna najal on suutnud pensioniikka elada olles igatpidi ühiskonnale mitte midagi andev kodanik, kes elab maksumaksja toel ainult ja tuleb siin siis töötegija ja tulevikulootuste istekohta ka veel nõudma. Vanurid, tehke meie vananevale ühiskonnale teene ja surge kiiremini ära, palun.
m
maali/ 29. jaanuar 2020, 15:39
ja pea meeles, et võrdõigusvolinik jälgib
t
Tulge Rakveres 15.05 väljuvale bussile/ 28. jaanuar 2020, 18:25
Selles sõidavad Roelasse sellised metslased, et anna olla

k
kõik on sarnaselt/ 28. jaanuar 2020, 18:16
ebaviisakad, see on neoliberaalse ideoloogia nähtus, üle laipade tähtede poole, igaüks on oma õnne sepp jnejne.
p
peaasi/ 29. jaanuar 2020, 22:00
et on keda süüdistada - kas pole?
M
A/ 28. jaanuar 2020, 18:14
Mismoodi vankrid(hobuse-?) ebaviisakad on? Sõidavad üle jalgade või?
i
Irw/ 28. jaanuar 2020, 18:10
Mida tohib öelda ellitkooli tatikale .see jookseb kohe koju kaebama.
l
Loen/ 28. jaanuar 2020, 18:08
ja imestan! Miks te noored ja vanad lõsutate bussis nii, et hoiate vabu kohti kinni? Mina peale märkust roniks jõuga vabale kohale kui inimene elementaarsest viisakusest aru ei saa! Laevas sama, sinna tullakse peale väsitavat nädalavahetust väljamagama-külili diivanil! Kui tahate magada, võtke kajut! Teised peavad 2,5 tundi laevas ringijalutama!
b
Berta./ 28. jaanuar 2020, 17:58
Elan Haapsalus ja tihti sõidan peale tööd bussiga.Töötan haiglas, tulevad vanurid bussi peale.kes lonkab,kes vaevalt suudab liikuda.Vanurid seisavad aga lapsed istuvad.Kõik näpivad telefoni.Karjuvad üle bussi,samas on ka nende õpetajad.Kes ei tee väljagi,et lapsed nii käituvad.Muidugi õpetajate tööpäev on ju läbi.Lapsed tehku mis tahavad.Kus on siis kasvatus.Kes on süüdi kas õpetajad või lapsevanemad.See on meie tulevane põlvkond.
e
Ellen/ 28. jaanuar 2020, 18:49
Süüdi on lapsevanemad ja ka õpetajad, minu nooruses oldi üksteise vastu hoolivamad ja viisakust õpetas ema ja õpetaja
h
Heh/ 28. jaanuar 2020, 19:27
Heh ega vanad inimesed kah ei ole enam need kess olid 20a tagasi sellise ulbikud annab otsida las seisavad vasivad ara vahemmulisevad
v
Viisakus/ 29. jaanuar 2020, 11:00
algab kodust. Selleks ajaks, kui inimlaps kooli jõuab, on ta käitumismuster juba paigas. Vahel suudab hea õpetaja seda muuta - kui tal on jaksu ja aega. Kui.
t
teatud/ 29. jaanuar 2020, 22:02
vanuses osad inimesed muutuvad lõpututeks virisejateks - teised jäävad rõõmsateks elu lõpuni. Ise eelistan nende viimaste seltsi-
l
lahendus/ 28. jaanuar 2020, 17:56
Üks vahe näidati ekraanilt, kuidas käituda ei tohiks. Jätkake teemat, uus teema võiks olla "inimene ära hõiva kolme reisija kohta ja kärude koht jäta kärudele!". 1.Pole ju vaja kangekaelselt seista kärude kohal, kui käru vajab kohta saatjaga. 2.Ei pea ju "suurte pallidega" istuma kolmel kohal, kui need pallid mahutuvad vabalt ühele ka, kui buss on täis ja iga istekoht arvel. 3.Võta seljakott seljast, saab kaks seisjakohta juurde. 4.Kui oled põhimõtteline seisja, ära hoia oma asju istekohtadel. Oled põhimõtteline, hoia oma asjad käes. Kui aga asjad liiga rasked, istu ja võta asjad sülle. ...
k
kristina/ 29. jaanuar 2020, 15:12
Ma olen näinud pensonäre ,kes panevad oma turukotid istmetele ja ise istuvad veel eraldi kuhugi. 3-4 kohta hõivatud.
l
lahendus kristinale / 29. jaanuar 2020, 22:03
5. see võib vabalt olla nr 5. Seepärast ma need punktid jutu lõpu jätsingi, kuna kaadreid võib ju rohkemgi olla.
a
aidaku neid vanurite vihkajaid vanaks elada,ei häbi ega au. Kust küll on pärit see vihkamine meie ra/ 28. jaanuar 2020, 17:52
m
Mis selle/ 28. jaanuar 2020, 18:28

m
Merle/ 28. jaanuar 2020, 17:24
Lapsevankriga liikumine on hoopis keeruline. Vankrid on ühistranspordis ühed vihatuimad asjad, sest võtavad ju ruumi. Ning hoidku selle eest, kui ma bussi peale minnes kogemata kellelegi vastu peaks minema. Ning kui buss peatusesse jõuab ja uksed avab, siis on ellujäämisvõitlus bussi pealt maha saada, sest peatuses ootav parv trügib kohe peale. Üksinda veel õnnestub kuskilt läbi trügida, kuid vankriga peab vist küll sellest parvest suutma üle lennata. On olnud juhuseid, kus olen kogemata kellelegi varvastest üle sõitnud, sest muud moodi maha ei saa.
l
lihtsalt/ 28. jaanuar 2020, 18:16
sisened vankriga bussi, kui teed ei anta, ütled väga nõudvalt ja tungivalt "Vabandust", ja kõik need kärukohtadele pargitud inimesed PEAVAD sulle koha andma. Märgid on ju väljas? Peljata ei tohi, sinul on õigus, sa pead ju oma lapse eest seisma. Jõudu kõikidele, kel õigus kärukohas viibida!!!
k
28. jaanuar 2020, 18:18
kinnita laps traksidega kõhule,siis pole vaja vankrit kaasa vedada.
m
maali/ 28. jaanuar 2020, 18:46
see, et lapsevankriga linnaliini bussi pressitakse on viimase paarikümne aasta mood. paljas kleeps ei tee bussi vankrisõbralikuks. meie bussid on vaid teoreetiliselt arvestatud laste vankrites sõidutamiseks. ilmselt mingi eurodirektiiv kohustab. nii palju võiks ikka bussisõitu kavandavatel vanematel oidu olla, et 0-2 aastane laps süles või mõne kandevahendiga ühes võetakse, mitte ei üritata teda koos vankriga bussi tõugata.
t
täna, 18:18/ 28. jaanuar 2020, 19:11
Alles see pahandus oli, kui bussijuht keeldus sõitmast, kuna ema seisis laps kõhule kinnitatud ja nõudis, et ema istuks. Mees noh, aru ei saa, et suht-koht võimatu on istuda, kui laps kindlalt kõhule-rinnale kinnitatud. Seda enam, et istekohta ju ei pakutagi, kui oled naine ja veeel lapsega. Aga muidu, vaata ema on ka ju inimene, läheb jalutama-läheb arstile...laps kõhul on ju lisaraskus, isegi istuda ei saa. Aru a ei saa, miks sina terve inimene seal kärude kohapeal seisma pead? Mine istu kuhugi või seisa mujal, milles probleem? Oled imikust väetim või?
m
maalile 18,46/ 28. jaanuar 2020, 19:48
Ühissõiduk ja pressitud rahvas on üldse vaid viimase mingi 100 aasta mood. Tähendab sa ei peagi seal üldse sõitma mingite kleepsude tõttu. Istu kodus, õhk puhtam ja muret vähem! Aga need kleepsud, mis PEAVAD tagama mingi 2x1m kärudele ja abivahenditele, PEAVAD seda tagama. Kui Maali on auväärt vanur, siis palub istet noortelt, mitte ei tuigerda ega kraakle moorte emade või ratastoolis invaliididega. Sa ikka eriti mugava positsiooni võtnud, pubedega kraagelda ei julge, siis salvad niigi viletsas positsioonis ja haavatavaid noori emmesid! Üks päe maksad selle eest nii ehk naa.
k
Kas suud pole peas?/ 29. jaanuar 2020, 11:03
Hõika rõõmsalt: "Halloo, välja tahaks!" ja mure on murtud.
p
pole nii ära virise/ 29. jaanuar 2020, 15:26
pole üldse nii, sõidan pidevalt aga mitte kunagi pole titevankriga inimest halvasti koheldud, vastupidi, igati hoolitakse, kas saab koha kui mõni ei märka kohe vankrit
m
Merle/ 28. jaanuar 2020, 17:24
Olen elanud Tallinmas üle kümne aasta, põhiliseks liiklusvahendiks ühistransport. Hetkel kasvamas peres aastane laps, seega viimase aasta liikunud lapsevankriga. Raseduse ajal bussiga liikumine oli keeruline, kuna bussides on vanemaealiste ülemvõim. Sätitakse end istuma kahekohalisele istmele vahekäigu poole ning kedagi kõrvale ei lasta. Või siis "istub" kõrval istmel turukott. Kui julged tähelepanu juhtida, et sooviks ka istuma pääseda, siis saab sõimu osaliseks. Noor inimene jaksab ju seista küll.
m
Mimm / 28. jaanuar 2020, 18:07
Las su mees ostab sulle auto!
m
maali/ 28. jaanuar 2020, 18:38
noor inimene jaksabki seista KÜLL !
s
sa jaksad veel/ 28. jaanuar 2020, 18:52
m
Mumm Mimmule 18,07/ 28. jaanuar 2020, 21:08
Aga, las sinu mees ostab auto kõigile neile, kes sinu sõitu ÜHISTRANSPORDIS segavad sind kuidagi!
k
28. jaanuar 2020, 17:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to:K/ 28. jaanuar 2020, 17:52
Kas pakud pensionäridele tasuta poes käimise teenust. No see oleks küll tore, sest sööma ju peab. Isegi väikese pensioniga.
r
reisija/ 28. jaanuar 2020, 17:23
Vana/pensionär lohutab ennast mõttega, et kord saavad kõik vanaks ja siis kogevad praegused lapsed/noored sedasama jõuetust vaevaliselt seistes praeguste pensionäride kombel. Tarkus jõuab noorele põlvkonnale küll hilja kohale, aga jõuab.
v
viisakas/ 28. jaanuar 2020, 17:18
...mitte ainult kool ei pea lastele viisakusreegleid õpetama, vaid enamusel lastest on vanemad ka olemas. Kasvatus algab ikka kodunt. Pensionäride kaitseks (igapäevase bussireisijana) pean ütlema, et enamasti nad vabastavad vankrile koha, sageli pakuvad ka väikesele lapsele istet, mida koolilapsed ja noored inimesed mitte ei tee. Ja suhteliselt enesekesksed on ka mõned vankritega lapsevanemad. Kui ikka ei mahu bussi, siis ei mahu. Ega teised ei pea ühe tite pärast bussist välja astuma ja jalgsi sihtkohta minema.
l
Lisan omalt poolt:/ 29. jaanuar 2020, 11:10
Olen nüüdseks 10+ aastat olnud ühe piirkonna bussisõitja. Kui siseneb keegi lapsevankriga, siis enamasti aitab keegi seda sisse/välja tõsta. Kaks korda on abistajale aitäh öeldud. Kaks korda kümne aasta jooksul!
m
maali/ 28. jaanuar 2020, 17:17
kasvatussüsteem on täiega pekkis ! mis tolku on neist testitulemustest kui kodu ja kool ei suuda lapsi inimesena käituma õpetada ? nooremad peavad mööndusteta vanemaid austama PUNKT seejärel oleks viisakas pisipõngerjatega noorte emade vastu hoolivust üles näidata. edasi tulevad riburada kõik teised ühiskonna liikmed.
e
ei / 29. jaanuar 2020, 22:05
pea austama mitte kedagi, kes jalgu tramipides endale austust nõuab. Austus tuleb välja teenida - ja sinusugusel ei õnnestu see iialgi.

k
28. jaanuar 2020, 17:14
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to kiti/ 28. jaanuar 2020, 18:20
Valus on lugeda, kui noor inimene on täiesti kirjaoskamatu.
k
28. jaanuar 2020, 17:04
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
max/ 28. jaanuar 2020, 17:16
penskarite tuleb kehtestada liikumispiirang.vahel on tunne,et tallinnas ainult penskarid elavadki.
m
Mitu klassi/ 28. jaanuar 2020, 18:54
l
28. jaanuar 2020, 16:55
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
läbilugenu/ 28. jaanuar 2020, 17:12
Ää seleta, see kõik on nii huvitav! Kuhu on kadunud jumalamees, kelle naine kitarri saatel terminaalis väga helisevalt kõõrutas?
v
Võrdsus/ 28. jaanuar 2020, 17:15
Nemad on samapalju inimesed!
e
ei vankrid ega pensionärid./ 28. jaanuar 2020, 16:54
Kõige hullemad on kõrvalkappidega telefoninäppijad ja "suurte pallidega" mehed. 1.Esimesed ei jaga üldse matsu, kus nad on või kes nad on ja et reaalis ka veel mingid seadused kehtivad ja isegi inimesed liiguvad, näpivad telefoni titekärude ja invatoolide koha peal, kui noored emad maa ja taeva vahel rippudes üritavad lapse elu ja tervise eest võideldes hoiavad käru ja laast ühekorraga...seda suudavad vaid noored emad, isadele oleks se kärukoht juba loovutatud ülima lugupidamisesaatel. 2. suurte pallidega istuvad kolmel kohal, ise istub keskel pallid kahte lehte laiali.
e
ei vankrid ega pensionärid./ 28. jaanuar 2020, 17:04
Lisaks 3. on veel seljakotidega tüübid, kes võtavad vähemalt kahe inimese seismiskoha ära, neist möödumine võrdub nulliga, sest kott võtab seljataju ära ja kõrvaklapid on täiesti vältimatu LOOK. Inimest pole on vaid topis, kellega kontakteerumine sama võimatu, kui lend Päikesele. 4. Demonstratiivsed seisjad, panevad oma koti kahekohalisele istmele, ise seisavad "vaadake, kui teadlik ja sportlik ma olen". Temast mööda sa ei saa, ilma palumata, istuda ka ei saa palumata. Ta võtab kolme reisija koha ja on hullult uhkr, et vähemasti bussis-trollis on ta sportlik. Miks üks sportlik jala ei käi?
e
28. jaanuar 2020, 16:54
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
28. jaanuar 2020, 17:01
Tänu-mongoolasele!-isegi-taavi-aasa-ajal-oli-näha-et-busse-oli-pestud,-selline-kerge-kloori-ja-aknapesu-vahendi-lõhna-oli-tunda.
v
viisakas/ 28. jaanuar 2020, 17:21
...ei pea ju nende bussidega sõitma, sõitke oma limusiiniga või käige jala...
e
Eestis sõidavad/ 28. jaanuar 2020, 16:51
Haisvasse ja mustad bussid kus saab grippi haiguse!
e
Ei saanud/ 28. jaanuar 2020, 16:32
avaldada arvamust--slaavi penskar lükkas mind kui tahtsin lapsega siseneda.Järsku selline sõnastus sobib
k
Ka ei saanud/ 28. jaanuar 2020, 17:18
Ehk trügisid siiski ise? Olen küllalt neid lastega näinud.. ja käitumist neil samuti.

s
See on nii/ 28. jaanuar 2020, 16:19
kuidas kodus kasvatus kaasa anti. Veereb lumepallina aina edasi.
m
matkvale noorsoole...irw/ 28. jaanuar 2020, 16:15
Minu soovitus noorematele inimestele on: võtke trammis, autobussisseljakotid seljast, siis on ruumi lahedalt. See käib esmajoones naisterahvaste kohta kes tunduvalt suuremad matkasõbrad oma seljakottidega on kui mehed. Naised kannavad seljakotte ka villaste mantlite ja kübaratega kombinatsioonis.
x
x/ 28. jaanuar 2020, 16:31
Olen väga vana ( väga keskealine...???) pensionär ja võin õelda, et minu nooruses kandsid seljakotte seljas skaudid ja pioneerid metsas, mitte trolibussis. Tõukeratastega kimasid ringi pisikesed , põlvpükstes poisikesed tänaval. Nüüd passiealised nolgid bussis tõukeratastega tavaline pilt. Lapsemeelsus levib.
x
x/ täna, 16:31-le/ 28. jaanuar 2020, 17:14
Aga "sinu aeg" on otsas ja käes on kellegi teise aeg, kes samalaadset juttu varsti noorematele räägib.
k
kuri keskealine ( vanur)/ 28. jaanuar 2020, 17:24
Nimu aeg alles kestab. aastat 20 venitab ikka välja ja kunagi menutan heldimusega infantiilset aega kus progressiivne noorus seljakotte limmas kandis, sest metsas oli tehtud lageraiet ning metsa enam polnud. Raske aeg matkasellidele.
k
28. jaanuar 2020, 18:21
kuhu ma siis selle seljakoti panen?ebamugav teist ju terve tee käes hoida ja räpasele bussipõrandale ei hakka ma ka ometi oma puhast kotti asetama?
m
Matkasell/ 28. jaanuar 2020, 21:24
Miks peab seljakott olema? Et saaks raskusi seljas kanda. Loogiline ju... Suuri raskusi kodust välja ja pärast tagasi. Suurt raskust käeotsas ju ei kanna. Ammugi siis autobussis kus peab istuma või isegi seisma, et kõvasti torust kinni hoida. Matkavarvustus kaalub üksjagu.
m
Ma/ 28. jaanuar 2020, 16:14
Noored ikka vaatavad vanemate peale ülevalt alla
k
kättemaks selle eest, et ei austata/ 28. jaanuar 2020, 16:43
Vaatavad, vaatavad, Virutavad pikkuses iga aastaga juurde ja nüüd vaatavad ülevalt alla. Ja õige on - noortele kuulub tulevik, ökoloogilises katastroofis...irw
n
29. jaanuar 2020, 12:33
Noored on meie tulevik.Penskarid maksavad ainult raha
i
imho/ 28. jaanuar 2020, 16:08
Vankri - ja ratastoolikohad peaksid olema bussi lõpus. Mitte keskel, kust enamus sisenejaid ja väljujaid läbi voorivad.
v
Voorige / 28. jaanuar 2020, 16:34
k
Kas sa ikka tead,/ 28. jaanuar 2020, 21:48
missugune buss seestpoolt välja näeb?
s
somm/ 28. jaanuar 2020, 16:07
kolige eestist ära kus normaalne ühistransport!
s
sommile/ 28. jaanuar 2020, 17:15
Somm, te ei taha ju meid!
7
7aastat soomes/ 28. jaanuar 2020, 21:54
Ei ole soomes ka enam nii normaalne midagi, väga palju on ka nö kahe piletiga sõitjaid, metroos põrkuvad väljujate ja pealetulijate hordid.. kes keda
x
XXL/ 28. jaanuar 2020, 16:07
Olen kokku puutunud selle probleemiga, et lapsevankriga on raske bussist väljuda, sest avanevate uste vahelt suruvad ennast sisse lugupeetud vanemaealised prouad, et siis jooksuga saada istekohti.
t
to:XXL/ 28. jaanuar 2020, 16:16
Ei need vanemaealised prouad nii jooksuga siseneks, kui noored lapsevanemad oma võsukestele viisakust õpetaksid, et istekohta vajab esmalt eakas inimene. Vererõhu ja liigesprobleemidega on raske seista, aga sageli on kooliealised kõik istekohad hõivavanud.
x
XXL/ 28. jaanuar 2020, 16:40
Juhin tähelepanu sellele, et rääkisin väljumisest.
a
Aga/ 28. jaanuar 2020, 16:49
jalutage hoopiski lapsevankriga,värske õhk kasulik ju.Ja ei pea bussist väljudes trügima vastu tulevate ebaviisakate vanaprouadega.
m
Mimm / 28. jaanuar 2020, 18:12
Enamik mammasid on tõesti xxl suuruses ja veidike jalutamist kuluks hädasti ära. Ehk ei peaks end üldse bussi pressima?
ä
29. jaanuar 2020, 12:34
Ära roni siis oma vankriga bussi
7
70-aastane mamma/ 28. jaanuar 2020, 16:00
Olen vanaema eas, aga pakkusin ise istet ühele tillukesele koolilapsele, kelle seljakott oli temast endast suurem. Buss oli küllalt täis ja ülevalt kinni hoida lapseke ju ei ulata. Pidin aga võitlema, et just laps istuma saaks, sest kohe hakkas selles suunas trügima paks umbes 50-aastane tädi.
l
l i b l e, et kuhu me oleme jõudnud/ 28. jaanuar 2020, 17:33
kui ma veel koolis käisin,siis õpetati ikka kombeid ka.Tahtsin aga rääkida sellest,kuidas ma viimati Piiteris käisin.Läksin metroosse ja kui vagunisse astusin,tõusid noored kohe püsti ja pakkusid istet,mul jäi suu pikaks ajaks lahti ja see pani ka mõtlema.Ei oleks uskunud kui selline asi poleks minuga juhtunud.Olen üle 70-ne vana.Aga ma tänasin ja ütlesin,et väljun järgmises peatuses.Algklasside koolilastest on tõesti kahju,käivad koolis "külmikud" seljas.Normaalses riigis nii küll ei tohiks olla.

m
Mimm/ 28. jaanuar 2020, 15:53
Miski komme on ka trügida ühistranspordis oma suurte seljakottidega, tulla peale ja jääda siis oma suure märsiga ukse alla kõlkuma nii, et keegi ei saa ei peale ega maha. Aga jah üldiselt ega kasvatamatus, kultuuritus ega lastetoa puudumine ei küsi ei vanust, rahvust, sugu ega muud. On nahhaalseid penskareid, aga samavõrra ka vankritega emasid, kes arvavad, et kogu maailm on neile midagi võlgu.
h
Häh/ 28. jaanuar 2020, 15:52
Häh, vanasti ei saanudki bussi ega trolli vankriga sisse, siis tõmmati mustamäelt koplisse jalgsi kui beebipoes ühekordseid pabermähkmeid või apteegis vatti müüdi! :D :D :D Ja polegi vaja sinna bussi trügida, jalutage männimetsas parem ;)
k
Kuidas ei saanud/ 28. jaanuar 2020, 18:19
Oma silmaga nägin, kuidas le.hma liinibussiga kmbinaati veeti.
e
Ettepanek/ 28. jaanuar 2020, 15:50
teha eraldi penskarite ja lastebuss.
j
ja ka mustadele ja ohollidele,/ 28. jaanuar 2020, 17:21
nagunii sõidavad jänest.
m
minu kogemus:/ 28. jaanuar 2020, 15:46
- Kui üldse keegi emale ja lapsele kohta pakub, siis on need teie kirutud vanaemad. - Tuleb peale ema lapsevankriga ja käratab - koht vabaks. Viisakus??? - algklasside 1-4 laste ranitsad on nende pikkusega võrreldes ikka väga suured ja rasked ja pool tundi seista ei suuda nemadki. - kui ranits on hõivanud kõrvaliste, siis küsige viisakalt - vabandage, tohin ma teie koti kohale istuda, istuge ja kiitke last.. Viisakus on kahepoolne ja tihti ei suuda vanurid oma haigete liigestega seista, milleks neid sõimata.
k
kristi/ 29. jaanuar 2020, 15:26
pole mina veel näinud,et emad niiviisi käratavad. pigem on need 50+ naised,kes oma turukotiga trügivad ja kisavad. lapse ranits ongi nii suur,et seda ei jõua süles hoida 7 aastane laps, veelvähem seista see näpu otsas. bussipõrandale ju kotti ei pane.
m
Mileina/ 28. jaanuar 2020, 15:45
Ma loodan,et siinseid kommenteerijad on kõik ühistranspordiga sõitjad ja näevad seda elu tegelikuses pildis.Mina ka.Näen igapäevaselt,sõites tööle-tagasitulles töölt.Buss on koolilapsi täis ja istepingid ka,ühel pingil istuvad ise ja teisel pingil nende juba varahommikul väsinud koolikott.Istuvad,näod telefonides ,nad ei näe,et kõrvalseisjad seisavad püsti ja küsitava pilguga vaatavad neile otsa.Egas enam keegi väljatee sellest,et vanemad seisavad püsti,peaasi,et oma tagumik koos kotiga saavad pingile sätitud.Pole siin süüdi penskarid ega väikelastega emad.
s
28. jaanuar 2020, 16:10
see'see on kui on valitud koolid, mis on kaugel kodumajast. Millal riik selles korra majja taob?
r
Reet/ 28. jaanuar 2020, 15:44
Kõige rohkem häirib see,kui inimene istub mitte akna pool vaid vahekäigu pool. Inimesed,kes seisavad ei julge tülitada seda inimest,kuigi koht akna all on vaba.Need on põhiliselt vanemad inimesed,nii nad siis istuvad ja laiutavad.
x
x/ 2. veebruar 2020, 15:15
Ei pea alati negatiivset selgitust otsima. enamasti istutakse äärmisel istmel kas selleks, et vanemal inimesel on raske kitsas istmevahes turnida või väljutakse mõne peatuse pärast. Kui olen viisakalt küsinud, siis on ALATI ka viisakalt küsitud, kas soovin akna alla istuda või millises peatuses ma väljun.
p
pensionär/ 28. jaanuar 2020, 15:43
Olen pensionär, aga pakun ise tihti istet endast viletsametele. Pigem laiutavad tihti ülekaalulised teismelised, nina telefonis, siis ei pea midagi ümberringi märkama.

t
Terje/ 28. jaanuar 2020, 15:23
Maal bussides on täpselt sama lugu, ehk üllatus üllatus - ka maal on elu ja peale üksikute pidevalt auruall olevate parmottide (linnameeste arvamus) elab siin ohtralt lapsi, noori, pensionäre. Noortest on umbes kolmandik sellised tümpsuga ajupestud tuutud. Silm läheb särama ainult siis, kui keegi räuskab või oma lustikummuti lõugama paneb. Bussi uksest peavad nemad esimesena sisse saama, kuigi alles nad lösutasid soojas ootepaviljonis, kuhu karjumise-kiljumise ja põhjakeeratud tümaka pärast ükski teine kodanik sisse ei tahtnud minna. Ei ole mina siin veel bussiust ründavaid penskareid näinud.
v
28. jaanuar 2020, 15:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
Etti/ 28. jaanuar 2020, 18:19
Jah, aga kes tänapäeval sellele mõtleb. Kuulen pidevalt sol anguid. Jah, olla vana - see on nagu kuritegu.
a
Auli/ 28. jaanuar 2020, 14:54
Elan pool aastat Eestist eemal ja saan jälgida kohapealsete inimeste käitumist nii bussis kui mujal. Minu arvamus on, et kuni me ei hakka austama kaasinimesi, ei vähene meil liiklusõnnetuste arv ega konfliktid bussis ja mujal. Võime karmistada lõputult liiklusseadusi kuid tulemus null. Nt. Aasia linnadega võrreldes meil liiklusintensiivsus null aga ikkagi iga päev keegi saab surma.
k
küsin/ 28. jaanuar 2020, 14:46
olen probleemi ühistranspordis näinud, esiteks mammid oma tohutute kompsudega esireas, teiseks lapsevankrid jõuga peale kasvõi kaheks peatuseks ja lõpuks koolilapsed oma tõukeratastega kasvõi jalust maha , aru ma ei saa miks peaks neid rattaid bussiga vedama, kui tahad sõita siis sõida mööda mõõtmatuid kergliiklusteid pärast kooli, aga ära rammi kaasliiklejaid bussis
p
Pensionär maalt/ 28. jaanuar 2020, 14:39
Paar kuud tagasi oli Järvamaal selline juhus. Bussi olid hõivanud Koeru kooli noored koos õpetajannaga. Bussijuhil on õigus võtta peale 7 seisukohta. Seis oli selline, et istekohad oli hõivatud noorte poolt ja pensionärid seisid püsti. Kui bussijuht mainis, et äkki keegi loobuks oma istekohast, siis ÕPETAJANNA riidles bussijuhga, et see jätaks kommentaarid enda teada. Ilmselt tahtis endast veidi noorematele härgadele head muljet jätta.

o
olevsulevkalev/ 28. jaanuar 2020, 14:36
Tegelt on ju nii, oled noor või vana, kui omad piletit siis on sul samasugune õigus istuda, kui igal teisel. Kui tuled töölt koju, siis miks pead väsinuna mõnele vanurile istumist pakkuma
i
iga päevane bussi -trammi kasutaja / 28. jaanuar 2020, 16:11
Ahhahh aga pane õhtul mööda baare ja kõrtse kolama ja hõõrutama lava ees dekoldee nabani , kus siis see väsimus jäi ,aga bussis - trammis vaata et hinge ei heida ... !?
p
Pensionär/ 28. jaanuar 2020, 16:38
on juba 50aastat tööd teinud ja tervis vilets sellepärast olevsulev kalev peabki talle istet pakkuma,kui ise 50 a.tööd oled teinud --tahad ka istuda saväetikene
n
no näete,sellised me oleme/ 28. jaanuar 2020, 17:45
kallis kalevipoeg,siis peaksid erinema ju ka seisjate ja istujate piletihinnad.Kahjuks pole sellistele inimestele kombeid õpetatud ja nii me kõik siis rõõmsalt sõidame edasi.
õ
29. jaanuar 2020, 12:36
j
jõusaalist väsinuna/ 29. jaanuar 2020, 15:34
töölt koju, vahepeal jõusaali ja siis bussis hea pikali visata
m
midaiganes/ 28. jaanuar 2020, 14:32
noh teema on seinast seina, olen kyllalt näinud vanemaealisi kes uste avanedes sisse trygivad meeletu pilk silmis, et saaks aga istekoha; teisalt ka neid lapsevanemaid vankriga nägu nõrdinud õiglust täis lihtsalt suruvad vankri kuhu juhtub ja ei anna isegi aega reageerida ning ymbrust vaadata, et vankrile ruumi tehes mujale kolida. samas ka see on täiesti igapäevane pilt kus iste on vahekäigu lähedal hõivatud ning aknaalune vaba (kui mitte arvestada kotti mis sinna on asetatud) ja seda kõike mis tahes vanusegrupis. kokkuvõttes: pole seda viisakust või teistega arvestamist yheski vanusegrupis.
k
kah reisija / 28. jaanuar 2020, 16:22
Aga mis on üldse tagumise uks juurde teistel asja , lastekärudega las kraaklevad nad seal ja teised eespool , aga lapsed ja seljakotid , see kah teema omaette , ei võta keegi neid seljast ja ei nad mahu istmete vahel liikuma , ranitsal ja paljudel teravad lukuotsad ja ja mõniaeg tagasi just nimelt tõmbas ühel tüdrukul jope katki , kunagi ei lubatud ühistranspordis ranitsaid seljas hoida .
e
ei,ei/ 28. jaanuar 2020, 17:52
noored,emased inimesed arvavad ikka endast liiga palju.Olen tähele pannud,et isegi autoroolis on nad sellised parkides auto,kaubanduskeskustes, invaparkla alale ja siit see edaspidine kõik alguse saabki.Laps ostukärusse ja ostlema.
k
Küsin/ 28. jaanuar 2020, 14:32
Miks on ajakirjanikule oluline kirjutada, et O.O.Olgo on pikk?
o
ohh, naised,naised/ 28. jaanuar 2020, 17:54
mis teist saanud on.Halb hakkab.Ausalt.
õ
28. jaanuar 2020, 14:29
Õnneks enam ei pea ühistransporti kasutama, aga varasemast löövad küll silme ette peamiselt venekeelt kõnelevad naissoost pensionärid, kes niipea kui trolliuksed peautsesse jõudes avanema hakkasid, end sealt sisse pressisid ja kõik väljuda soovijad jalge alla tallasid! Ei mäleta mingit viisakust ja jõu puudumist nende poolt!
k
k14,29-le/ 28. jaanuar 2020, 16:25
... küünarnukkidega rajavad endile teed juba iidamast - aadamast see komme neil ...
s
Sama kogemus/ 28. jaanuar 2020, 16:39
löövad või väikelapse pikali.
r
28. jaanuar 2020, 14:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
To Riina/ 28. jaanuar 2020, 14:36
Sul on õigus. Eriti selles osas, et enamus neid noori emmesid on paksud nagu põrsakesed. Jalas ks retuusid või seljas miniseelik, et jämedad jalad ikka näha oleks!
v
28. jaanuar 2020, 14:40
Vaene ,Olgo,vanainimene ei pakkunud Sulle istet.Kus kohas Sa ainult pensionäre näed, trantsporti kasutavad ilmselt ka teised.Kahju kohe mehepojast,et nii noorelt juba närvid läbi.
p
päris/ 28. jaanuar 2020, 14:50
ilge suhtumine noortesse emadesse
t
To Päris 14:50/ 28. jaanuar 2020, 15:03
Jah, ja siis imestatakse, miks keegi siin lapsi sünnitada ei taha...
a
anka/ 28. jaanuar 2020, 14:28
Jah,kui ise lükkasin lapsevankrit ei lubanud vankriga keegi sind bussi, kõikjale sai jala mindud, isegi 25 kraadises pakases lükkasin käru.Mis siis nüüd toimub,kes ei jõua,miks ei jõua vankrit lükata,peab siis tõesti bussiga liiklema,tänapäeval on ikka kõik väga mugavad.
e
28. jaanuar 2020, 14:30
Ei pea bussiga liiklema, normaalne lapsevanem liikleb autoga. Vaata, et sa pärast ainult ei vingu, miks niipalju autosid on ja miks inimesed ei võiks ühistransporti kasutada!
i
irw/ 28. jaanuar 2020, 16:08
Siis kui sina veel lapsevankriga liikusid, siis mammuti peale tõesti lapsevanker ei mahtunud.
T
:)/ 28. jaanuar 2020, 23:36
Tänapäeval trügb mõni isegi ratastooliga bussi. Kärutagu väljas. Heal nõukaajal olid invad kenasti toas või kinnises asutuses mitte ei rallinud linnas ringi.
s
Stiin/ 28. jaanuar 2020, 14:28
Eks me ole kõik neid "liikumisraskustega" pensionäre näinud. Algul jooksevad vales kohas ülikiiresti üle tee ja siis kui kõnniteele jõuavad, hakkavad liikuma nii aeglaselt ja vaevaliselt, et kui eelmist jooksu poleks näinud, kutsuks abivajajale kiirabi. Lisaks ei peaks olema määravaks mitte vanus, vaid tervislik seisund. Mõnel nooremal võib olla palju suurem vajadus istuda kui vanemal.
m
Matrossov/ 28. jaanuar 2020, 15:34
Kui poes trygifa on vaja siis edukamad selles valmas on vanamoorid.nagu sada paari jalgu oleks all
m
Mis asi on/ 29. jaanuar 2020, 12:32
i
irw- le lugemiseks/ 29. jaanuar 2020, 15:38
sina olidki seal mammutis vankris, enne sind ja pärast sind ei ole inimesi

o
28. jaanuar 2020, 14:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
Mumm/ 28. jaanuar 2020, 15:05
Jah, et ikka saaks bussiga sõita ;)
m
mees/ 28. jaanuar 2020, 14:21
olen isiklikult näinud ,kuidas üks mutt oli tänaval ja selline tunne oli,et ei suuda liikuda ka korralikult. Nagu oleks tõsiselt haiged jalad, Kuid siis saabus buss peatusesse ja näe imet ,kuidas need jalad jooksma panid ja mõlemi käega lükkas siis inimesi eest kes bussist välja tulid. Tal ei olnud piisavalt kannatust isegi nii kaua oodata ,kuni inimesed väljuvad ,vaid tal oli vaja ennast sisse suruda ja kõige ette otsa istuma saada.Häbi oli vaadata sellist jubedat käitumist. Ja kui nad tulevad kuskil mujal peale siis nad jäävad sinu ette seisma ja kukuvad torisema seal.
k
kiisuke mäu/ 28. jaanuar 2020, 14:15
armas aeg, nüüd ei mahu vanurid ja lapsed koos vankritega enam bussi ka ära,küll on ikka jama, aga kuidas see sama vanur siis bussi ära mahtus kui ta ise väike tita oli ja vankris,mul pole endal nagu problemi olnud siiani, kuid lapsevankritega emmed võiks viisakamad olla küll, seda viha meil eestimaal on küllaga, tahaks et rahvas rohkem hooliks teineteisest, meid eestlasi on vähe järgi jäänud jaseda viha on niigi palju me ümber
k
28. jaanuar 2020, 20:38
Kui see vanur oli ise tita ja vankris, siis ei lubatud vankriga kedagi bussi ega kauplusesse.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee