Kusjuures seisab ülal küsimus : kus, millest ja kuidas toodetakse seda elektrit ?! Praegune elektriautode energia on ju äärmiselt keskkonnavaenuliku päritoluga.
kaheksakümnendate keskel ütles meile korra õppejõud, et ARVATAVASTI hakkab sisepõlemismootoriiga läbi saama, sest kõvasti arendatakse elektriautot. Ja see elektriautode saabumine on nagu k o m m u n i s m, silmapiiril. Aga mis asi on silmapiir mäletame geograafia tunnist, kui liigume selle poole siis see horisont liigub sama palju edasi. ;)
ainult täielikult harimata inimene. kes isegi ajaloost õieti midagi ei tea. Ajaloost nii palju, et elektrimootoriga auto on sisepõlemismootoriga autost vanem. Ja ei suutnud ega suuda kunagi sisepõlemismootoriga sõidukiga onkureerida.
autojuhi palgad tõusevad, seega auto juhti palgata koduperemees ei jaksa, see pole riigi ametnik kes surma kardab et tagada ellu jäämine palgatakse autojuht /turvamees, ,naistele mehe asendaja.
Oh õudust, on ju selge et nende elektrividinate tootmine saastab kordades rohkem kui tavalise auto tootmine. Kui tõesti tahate keskkonda säästa siis sõitke oma VANA autoga niikaua kui mõistlik ja ärge vahetage neid alatasa.
Sisepõlemismootorite ajastu lõpp on juba ammu käes ning elektrimootorite võidukäik juba ammu alanud. Akud on vaid üks väga väike tahk kogu pildis - palju olulisem on täielik isesõitmine, mis on juba praegu muutmas kogu maailma logistikat ja transporti ning seeläbi igapäevaelu ja majandust. Tänastel taksojuhtidel ja kulleritel tasub seda tõsimeeli silmas pidada ning ka oma ugri-mugri maast veidi laiemalt ringi vaadata ja kogu teemas silmaringi avardada.
Kuulwe IoIIpea, mis isejuhtivatest autodest sa soniud? Pea terve ööpärv pold kolmandikul E-eesstil isegi korraliku netiühendust. Jaq iga kord kui sa 1/2toobiune teed ona arvutile restardi kujutle et teed seda isejuhitavas autos kas tihedas linnasõidus või maanteel 90-120-sel kiirusel.
sellepärast ongi, et maksudega (kaudsed maksud CO2) aetakse bensukate hinnad üles. Ehk mitte elektrikate hinnad ei lange vaid bensukate/diislite hinnad tõusevad.
Ja las olla samas hinnas. Mida ma sellega teen kui kuskil laadida ei saa ja see tunde aega?
Iga sellise artikli juurde peaks olema kirjutatud märkena....NB tähelepanu, 5-10 aasta pärast peate tegema investeeringu 10 000 eur et osta uus aku. Samuti peaks olema poliitik Siim Kallasest ilmuva artikli juures märge. Venemaa tagastas VEB fondi rahad 10 milj. dollarit. Fondi asutajaks olid Eesti Pank ja Vabariigi Valitsus. Riikliku VEB Fondi haldajaks on Eesti Pank Eesti Vabariigi nimel. VEB Fondi loomise algataja oli Eesti Pank eesotsas tolleaegse EP presidendi Siim Kallasega.
See kommentaar oli mõistlik täpselt esimesed kaks lauset. Siis aga vist tõmbas mütsi all vilisema ja tuli jälle üks asjasse mitte puutuv ja ajuvaba kommentaar. Mine karju oma Siimu teemat uutes uudistes vms, siin ei ole see teemaks, pooletoobine.
krt. suruvad Eurooplastele oma keskkonna ja elektriautodeJura igast torust peale. aga näiteks lennukid, mis on sellisteMögisejate tavalisim liikumisvahend, milliste batareidega siis nende mootorid tööle hakkavad. Sellega jääb arvatavasti kõik endistviisi. siis on veel traktorid, kombainid- mis nende maksustamisest saab? või keelatakse need üldse ära?
See oli ennustus. Kui küsiti ennustusi, ütles Ansip, et ideaalis VÕIKS jõuda. See ei olnud lubadus, õpi vahet tegema. Aga kuidas see siia puutub üldse?
Sõidan praegu diiselautoga,mis on mahukas ja igati mugav.Keskmine kütusekulu 5,5 l/100 km peale -täispaagiga veidi üle 1000 km.Aoto ostsin järelturult oli sõitnud150 000 km ja maksin ca 7500 euri. Talvel soe vean vajadusel käruga kaupa kuni 600kg .
Mis kuradi pärast ma peaks elektrikäru soetama?Kui keegi ausalt välja ütleks mis ökoloogiline jalajälg on elektriauto ehitamisel ja utiliseerimisel,elektri tootmisel...unustage ära.Tahate kokku hoida,siis soetage Eesti Kaitseväele elektrisõidukid ja liikurkahurid...külma talvega ei liigu neist ükski...
Täiesti nõus. Ise sõidan turbo-bensukaga, Eestist uuena ostetud, keskmine kulu 6 liitri kandis, paagitäiega 1100-1200km (mõõdetult, mitte kompuutri järgi). Auto on mõnusalt soe igal aastaajal, ei pea kartma, et mõni lisa akut kurnab, tankimine on kiire ja mugav...mis mõte on elektrikal? Heitmenorm on ka sel bensukal üliväike, niiet täiesti mõttetu on see elektriauto promo. Keda huvitab, siis tegemist on 1.4TSI 110kw Skoda Superbiga.
Saates suud puhtaks soovitas sõita rongiga saab kiiremini, kui kiiresti saab rongiga kui peatab iga viie kilomeetri järel, et rauteejaama saada tuleb kasutada ikka oma sõituvahendit, pealinnas kasutada kohalikku ja maksta.
Sellised spetsialistid meil - mida siis üldse tahta./ 22. jaanuar 2020 09:24
Vaatasin ka seda saadet - no kiljuvast rehvaalendrist pole üldse mõtet rääkida, kuid hämmastas noorukese eksperdi avaldus - liiklus pole nii tihe et rajada vastaid taristuid :)
Tallinn-Pärnu VIA Baltical AINULT 1900 rekkat ööpäevas + muud liiklusvahendid sellel kitserajal ja pole probleemi???
Lisaks eesmärk OHUTUS pole ka mingi näitaja, ....
Uskumatu spetsialist - ilmselt on elanud terve elu kuskil Viimsis ja Tartus-Pärnus käis viimati 8 aastat tagasi sõbra autoga tagaistmel.
Minu pärast jagage neid kasvõi tasuta, aga seni, kuni ei ehitata üles korralikku taristut kiirlaadijatele, kus saaks 75% laadida näiteks 15 minutiga ja auto ei suuda ühe laadimisega sõita vähemasti 700km, on need autod täiesti mõttetud linnaväliseks kasutamiseks. Väita ju võib ka, et on loodussõbralikud. On jah? Kuskohast tuleb elekter? Mida tehakse selle tootmiseks? Mida tehakse auto akude tootmiseks? Ei ole nii, et elekter kasvab puu otsas ja akud on heinast.
Aga Simsonil on ilmselt õigus- 5 aastaga väänatakse sisepõlemismootoriga autodele rõvedad maksud otsa ja ongi hinnad tasa.
Elekter on tasuta riigiametnikele- paned aga töö juures juhtme seina ja tuleb! Normaalsed inimesed maksavad elektri eest ise. Ja siis pole elektriautrol mingit mõtet. Elektriauto kulu elektrile on vähemalt 3 eurot, kui arvestad amortisatsiooniks 10 aastat ja läbisõiduks 25K siis on elektriauto inimesele, kes ise oma kulud maksab kallim, kui diisel.
Olen uurinud tarbe sõiduks elektrikat! Jama on nendega see, et midagi ei saa vedada kuna akud kaaluvad palju ja registrimass läheb lõhki. Järelhaakesse ei saa võtta kuna akud kaaluvad palju. Nt. Nissan Nv200 mille le võib 150kg haakkesse võtta, juba kerghaagis kaalub sama, et mida sellistega peale hakata. Pluss veel see, et linnas saab sõita aga maanteel võtab jälle topelt kütust(voolu) ning vahemaad on üüratult väikesed.
Veel üks omamoodi võrdlus:/ 22. jaanuar 2020 08:02
Tangime kaks autot ääreni täis. Üks fossiil-, teine elektriline. Jätame mõneks ajaks parklasse seisma. Vaatame pärast seismist, kui palju kumbalgi kütust järel on. Fossiil kütust on ikka sama palju, ehk paak täis. Elektrilisel on õhu niiskuse tõttu "paagist" osa kütust haihtunud. Ja mis looduses kunagi ei muutu: on "Energia jäävuse seadus".
40 t elektrirekka akudTesla teholoogial kaaluksid 7 t. Läbisõitu siis 500-600 km. Unistatakse rekka kiirlaadimisest 1500V x 2000A = 3 MW. Siis saab 1 minutise laadimisega 30 km sõita. Eesti tuulikute koguvõimsus on 300 MW.
elektriautod mina ostan puksiiri,kuna neid elektri autosi saab terve teeäär täis olema.ühe laadimisega 160km talvel maksimum.tartust -tallinnasse siis kosel peaks aku olema tühi.
peab olema diiselmootoriga ja nähtavas tulevikus ma sellist viga ei tee,et elektriauto muretseksin!Diisel kestab ja tänapäeva diiselautod on sama särtsakad kui bensukad.Mul ei ole vaja jõuda lihtsalt punktist A punkti B,vaid tahan sinna jõuda mugavalt ja talvel soojas autos.Suud Puhtaks ajas eile lausa naerma,mis totakaid ideid seal propageeriti.Pärliks oli Joku,kes arvab vist tõemeeli,et inimesed hakkavad rongiga sõitma ja teid pole vaja?Minu poolest võiks(ja peaks)seeuus raudtee ehitamata jääda,sest kohe kindlasti ei kavatse seda kasutada!
Ilmselt küll, aga mitte sellepärast et elektriauto oleks taskukohaseks muutunud, vaid diiselauto on kunstlikult kordades kallimaks aetud. Ja maksavadki siis sama palju.
osa elektrikärude hinnast tavasõidukitele otsa. Artiklis oli otseselt Hondast juttu aga ka volkar ja kloonid on tavapärase ~tonn € aastas hinnatõusu asemel 2019/2020 hindu ~3..4 tonni tõstnud..