Eesti uudised

Kadri Simson: viie aasta pärast maksab elektriauto sama palju kui diiselmootoriga auto

Toimetas Hindrek Pärg, 21. jaanuar 2020 23:25

67 KOMMENTAARI

l
24. jaanuar 2020 20:40
Liitium kaevandamine on tootmisharu. Samuti saab õitsenguks elektriautode ehitamine.
m
maali/ 23. jaanuar 2020 17:59
Kusjuures seisab ülal küsimus : kus, millest ja kuidas toodetakse seda elektrit ?! Praegune elektriautode energia on ju äärmiselt keskkonnavaenuliku päritoluga.
j
Juba kutsekas / 23. jaanuar 2020 09:38
kaheksakümnendate keskel ütles meile korra õppejõud, et ARVATAVASTI hakkab sisepõlemismootoriiga läbi saama, sest kõvasti arendatakse elektriautot. Ja see elektriautode saabumine on nagu k o m m u n i s m, silmapiiril. Aga mis asi on silmapiir mäletame geograafia tunnist, kui liigume selle poole siis see horisont liigub sama palju edasi. ;)
m
martt/ 22. jaanuar 2020 23:09
Tädi jutt meenutab ühte vana meest, kes viie aastaga pidi viima meid viie rikkama riigi sekka.
n
Niimodi saab väita/ 22. jaanuar 2020 22:51
ainult täielikult harimata inimene. kes isegi ajaloost õieti midagi ei tea. Ajaloost nii palju, et elektrimootoriga auto on sisepõlemismootoriga autost vanem. Ja ei suutnud ega suuda kunagi sisepõlemismootoriga sõidukiga onkureerida.
t
tegelikult/ 22. jaanuar 2020 22:46
tulevikus auto omamine kriminaliseeritakse.
r
ruudi/ 22. jaanuar 2020 17:39
Ja viie aasta pärast on Kadrikesel elektrisimulaator
t
toivo/ 22. jaanuar 2020 17:03
mida see p...v tähendab kas vähe kasutatud, mis ei ole ületanud 16800 korra.

t
toivo/ 22. jaanuar 2020 17:02
autojuhi palgad tõusevad, seega auto juhti palgata koduperemees ei jaksa, see pole riigi ametnik kes surma kardab et tagada ellu jäämine palgatakse autojuht /turvamees, ,naistele mehe asendaja.
t
toivo/ 22. jaanuar 2020 16:59
minu pärast olgu või tasuta arst tervise tõendit ei anna.
i
Indrek2/ 22. jaanuar 2020 12:29
Oh õudust, on ju selge et nende elektrividinate tootmine saastab kordades rohkem kui tavalise auto tootmine. Kui tõesti tahate keskkonda säästa siis sõitke oma VANA autoga niikaua kui mõistlik ja ärge vahetage neid alatasa.
m
Moderaator!/ 22. jaanuar 2020 11:47
Oled vist el.auto järjekorras? Noh, mis muud kui pikka närvivapustust!
u
uus vw Touareg v6 tdi / 22. jaanuar 2020 10:18
Brüsseli eurokate-naiste kohvilaua jutt . Olen oma uue autoga super rahul . Ei taha mõeldagi nende elektriautode peale .

p
Pussy-Kadri/ 22. jaanuar 2020 10:05
Aga millal tasuta pussysõitu saaks?
m
Maali mustamäelt/ 23. jaanuar 2020 18:02
No, Tallinnas ja Tartus ju saab, mitmes maakonnas ka, tule aga peale ja sõida 1
t
tzz/ 22. jaanuar 2020 09:46
Sisepõlemismootorite ajastu lõpp on juba ammu käes ning elektrimootorite võidukäik juba ammu alanud. Akud on vaid üks väga väike tahk kogu pildis - palju olulisem on täielik isesõitmine, mis on juba praegu muutmas kogu maailma logistikat ja transporti ning seeläbi igapäevaelu ja majandust. Tänastel taksojuhtidel ja kulleritel tasub seda tõsimeeli silmas pidada ning ka oma ugri-mugri maast veidi laiemalt ringi vaadata ja kogu teemas silmaringi avardada.
a
Ants/ 22. jaanuar 2020 10:55
Vaata vähem telekat ja siis mine maga kaineks.
t
To tzz/ 23. jaanuar 2020 15:53
Kuulwe IoIIpea, mis isejuhtivatest autodest sa soniud? Pea terve ööpärv pold kolmandikul E-eesstil isegi korraliku netiühendust. Jaq iga kord kui sa 1/2toobiune teed ona arvutile restardi kujutle et teed seda isejuhitavas autos kas tihedas linnasõidus või maanteel 90-120-sel kiirusel.
w
will/ 22. jaanuar 2020 09:24
lisaks: aga järelturult ei osta neid eriti keegi. Kes tahaks endale autot, millele tuleb 80% tõenäosusega teha 10000-15000€ maksev remont?
w
will/ 22. jaanuar 2020 09:22
sellepärast ongi, et maksudega (kaudsed maksud CO2) aetakse bensukate hinnad üles. Ehk mitte elektrikate hinnad ei lange vaid bensukate/diislite hinnad tõusevad. Ja las olla samas hinnas. Mida ma sellega teen kui kuskil laadida ei saa ja see tunde aega?
k
kindlasti/ 22. jaanuar 2020 09:16
lahjemad elektri autod sama hinnaga mida ei ole diisel autoga võimalik võrreldagi
m
mees/ 22. jaanuar 2020 09:14
Iga sellise artikli juurde peaks olema kirjutatud märkena....NB tähelepanu, 5-10 aasta pärast peate tegema investeeringu 10 000 eur et osta uus aku. Samuti peaks olema poliitik Siim Kallasest ilmuva artikli juures märge. Venemaa tagastas VEB fondi rahad 10 milj. dollarit. Fondi asutajaks olid Eesti Pank ja Vabariigi Valitsus. Riikliku VEB Fondi haldajaks on Eesti Pank Eesti Vabariigi nimel. VEB Fondi loomise algataja oli Eesti Pank eesotsas tolleaegse EP presidendi Siim Kallasega.
a
Ants/ 22. jaanuar 2020 10:57
See kommentaar oli mõistlik täpselt esimesed kaks lauset. Siis aga vist tõmbas mütsi all vilisema ja tuli jälle üks asjasse mitte puutuv ja ajuvaba kommentaar. Mine karju oma Siimu teemat uutes uudistes vms, siin ei ole see teemaks, pooletoobine.
k
Kuusik Kaasik/ 22. jaanuar 2020 09:05
Simson on kiiresti sulandunud eurobürokraat-populist-utopistametnike halli massi ja esitles viisaastakuplaani.
k
Kuusik Kaasik/ 22. jaanuar 2020 09:52
krt. suruvad Eurooplastele oma keskkonna ja elektriautodeJura igast torust peale. aga näiteks lennukid, mis on sellisteMögisejate tavalisim liikumisvahend, milliste batareidega siis nende mootorid tööle hakkavad. Sellega jääb arvatavasti kõik endistviisi. siis on veel traktorid, kombainid- mis nende maksustamisest saab? või keelatakse need üldse ära?
e
eestlane/ 22. jaanuar 2020 09:00
Kas sama lubadus kuiAnsipil :VIIE RIKKAMA RIIGI HULKA?
a
Ants/ 22. jaanuar 2020 09:41
See oli ennustus. Kui küsiti ennustusi, ütles Ansip, et ideaalis VÕIKS jõuda. See ei olnud lubadus, õpi vahet tegema. Aga kuidas see siia puutub üldse?
m
mamma/ 23. jaanuar 2020 18:06
ju siis euroopa õhk mõjub nii, et hakkad kohe ennustama-LUBAMA.

s
Staaziga autojuht/ 22. jaanuar 2020 08:57
Sõidan praegu diiselautoga,mis on mahukas ja igati mugav.Keskmine kütusekulu 5,5 l/100 km peale -täispaagiga veidi üle 1000 km.Aoto ostsin järelturult oli sõitnud150 000 km ja maksin ca 7500 euri. Talvel soe vean vajadusel käruga kaupa kuni 600kg . Mis kuradi pärast ma peaks elektrikäru soetama?Kui keegi ausalt välja ütleks mis ökoloogiline jalajälg on elektriauto ehitamisel ja utiliseerimisel,elektri tootmisel...unustage ära.Tahate kokku hoida,siis soetage Eesti Kaitseväele elektrisõidukid ja liikurkahurid...külma talvega ei liigu neist ükski...
k
Kõik õige/ 22. jaanuar 2020 09:05
Aga äge ikka lugeda- ostsin järelturult autu, mis on 150 tuh sõitnud. Enamus saane järelturul sõitnud 150 tuh. .Loe kuulutusi. Irw.
k
Kuusik Kaasik/ 22. jaanuar 2020 09:15
ära aja jokuAlenderitVihale, sest inimene peab rongiga liikuma ja kui rongi pole, siis jala või rattaga kuigi ise ta sõidab samuti jeebiga
a
Ants/ 22. jaanuar 2020 09:44
Täiesti nõus. Ise sõidan turbo-bensukaga, Eestist uuena ostetud, keskmine kulu 6 liitri kandis, paagitäiega 1100-1200km (mõõdetult, mitte kompuutri järgi). Auto on mõnusalt soe igal aastaajal, ei pea kartma, et mõni lisa akut kurnab, tankimine on kiire ja mugav...mis mõte on elektrikal? Heitmenorm on ka sel bensukal üliväike, niiet täiesti mõttetu on see elektriauto promo. Keda huvitab, siis tegemist on 1.4TSI 110kw Skoda Superbiga.
m
Martt/ 22. jaanuar 2020 23:14
Ants, meie räägime autodest, sina skoodast.
m
manfred/ 22. jaanuar 2020 08:42
See on ikka ime, mida Eesti inimesed 800 eurose mediaanpalgaga korda saata suudavad!
v
Viimzi mõttekoda/ 22. jaanuar 2020 08:30
See on hea uudis. Eriti selle valguses , kui Kadrike elektrilennukiga Lihafirma rahasid tuulutas. Vargus, aga roheline.
h
HK Runkkatalo/ 22. jaanuar 2020 08:27
St. tavaauto hind kerkib 250 %. Aitäh Liha - Kadrike.
j
Juhan./ 22. jaanuar 2020 08:24
Saates suud puhtaks soovitas sõita rongiga saab kiiremini, kui kiiresti saab rongiga kui peatab iga viie kilomeetri järel, et rauteejaama saada tuleb kasutada ikka oma sõituvahendit, pealinnas kasutada kohalikku ja maksta.
s
Sellised spetsialistid meil - mida siis üldse tahta./ 22. jaanuar 2020 09:24
Vaatasin ka seda saadet - no kiljuvast rehvaalendrist pole üldse mõtet rääkida, kuid hämmastas noorukese eksperdi avaldus - liiklus pole nii tihe et rajada vastaid taristuid :) Tallinn-Pärnu VIA Baltical AINULT 1900 rekkat ööpäevas + muud liiklusvahendid sellel kitserajal ja pole probleemi??? Lisaks eesmärk OHUTUS pole ka mingi näitaja, .... Uskumatu spetsialist - ilmselt on elanud terve elu kuskil Viimsis ja Tartus-Pärnus käis viimati 8 aastat tagasi sõbra autoga tagaistmel.
t
To Juhan./ 23. jaanuar 2020 16:02
Huvitav kuidas see IoII kujutab Pärnu suunas rongisõitu. ;)
a
Ants/ 22. jaanuar 2020 08:18
Minu pärast jagage neid kasvõi tasuta, aga seni, kuni ei ehitata üles korralikku taristut kiirlaadijatele, kus saaks 75% laadida näiteks 15 minutiga ja auto ei suuda ühe laadimisega sõita vähemasti 700km, on need autod täiesti mõttetud linnaväliseks kasutamiseks. Väita ju võib ka, et on loodussõbralikud. On jah? Kuskohast tuleb elekter? Mida tehakse selle tootmiseks? Mida tehakse auto akude tootmiseks? Ei ole nii, et elekter kasvab puu otsas ja akud on heinast. Aga Simsonil on ilmselt õigus- 5 aastaga väänatakse sisepõlemismootoriga autodele rõvedad maksud otsa ja ongi hinnad tasa.
k
Kreeka Tunberg/ 22. jaanuar 2020 10:12
Elekter on tasuta riigiametnikele- paned aga töö juures juhtme seina ja tuleb! Normaalsed inimesed maksavad elektri eest ise. Ja siis pole elektriautrol mingit mõtet. Elektriauto kulu elektrile on vähemalt 3 eurot, kui arvestad amortisatsiooniks 10 aastat ja läbisõiduks 25K siis on elektriauto inimesele, kes ise oma kulud maksab kallim, kui diisel.
o
Odin/ 22. jaanuar 2020 08:17
Kas ma saan õieti aru, et viie aasta pärast saabub roosadele kommunism?
p
pikasõiduga ja vahe tankimisega/ 22. jaanuar 2020 08:10
elektriautot tangid a 1h d diislit 10 min koos kohviga

j
Jupstic/ 22. jaanuar 2020 07:51
Olen uurinud tarbe sõiduks elektrikat! Jama on nendega see, et midagi ei saa vedada kuna akud kaaluvad palju ja registrimass läheb lõhki. Järelhaakesse ei saa võtta kuna akud kaaluvad palju. Nt. Nissan Nv200 mille le võib 150kg haakkesse võtta, juba kerghaagis kaalub sama, et mida sellistega peale hakata. Pluss veel see, et linnas saab sõita aga maanteel võtab jälle topelt kütust(voolu) ning vahemaad on üüratult väikesed.
v
Veel üks omamoodi võrdlus:/ 22. jaanuar 2020 08:02
Tangime kaks autot ääreni täis. Üks fossiil-, teine elektriline. Jätame mõneks ajaks parklasse seisma. Vaatame pärast seismist, kui palju kumbalgi kütust järel on. Fossiil kütust on ikka sama palju, ehk paak täis. Elektrilisel on õhu niiskuse tõttu "paagist" osa kütust haihtunud. Ja mis looduses kunagi ei muutu: on "Energia jäävuse seadus".
e
elektrirekka/ 23. jaanuar 2020 12:30
40 t elektrirekka akudTesla teholoogial kaaluksid 7 t. Läbisõitu siis 500-600 km. Unistatakse rekka kiirlaadimisest 1500V x 2000A = 3 MW. Siis saab 1 minutise laadimisega 30 km sõita. Eesti tuulikute koguvõimsus on 300 MW.
o
ostke/ 22. jaanuar 2020 07:50
elektriautod mina ostan puksiiri,kuna neid elektri autosi saab terve teeäär täis olema.ühe laadimisega 160km talvel maksimum.tartust -tallinnasse siis kosel peaks aku olema tühi.
a
Auto/ 22. jaanuar 2020 07:09
peab olema diiselmootoriga ja nähtavas tulevikus ma sellist viga ei tee,et elektriauto muretseksin!Diisel kestab ja tänapäeva diiselautod on sama särtsakad kui bensukad.Mul ei ole vaja jõuda lihtsalt punktist A punkti B,vaid tahan sinna jõuda mugavalt ja talvel soojas autos.Suud Puhtaks ajas eile lausa naerma,mis totakaid ideid seal propageeriti.Pärliks oli Joku,kes arvab vist tõemeeli,et inimesed hakkavad rongiga sõitma ja teid pole vaja?Minu poolest võiks(ja peaks)seeuus raudtee ehitamata jääda,sest kohe kindlasti ei kavatse seda kasutada!
k
kadri tule maapeale/ 22. jaanuar 2020 06:36
ehe näide akutööriist ei maksa pea midagi maksab aku
t
Tölpa/ 22. jaanuar 2020 06:56
Ta seda silmas pidaski, et autosid hakatakse müüma nagu tööriistasidki, ainult kerena, aku ostad eraldi või on teil juba eelnevalt olemas.
r
Reklaaam O-karjale: elektriautoga sõitmine on odav!?/ 22. jaanuar 2020 07:13
Akud ei pea kaua vastu ja need maksavad a. 10 tuhhi!
p
peale/ 22. jaanuar 2020 08:26
vibraatori ei tea ta elektritööriistast tuhkagi.
k
kuulge teoreetikud/ 22. jaanuar 2020 06:26
korralikult hooldatud diiselmootor peab vastu u 10000000 km mitu akut peab ostma et sõita 1000000 km i
m
Muide/ 22. jaanuar 2020 07:15
Dislad reostavad keskkonda kõige vähem (eriti bensukatega võrreldes), sest eraldavad kõige vähem sooja!
m
Mis mul elektri junnist?/ 22. jaanuar 2020 06:05
Mina lendan Davosi isikliku lennukiga! Kas arvate, et elektrilisega, või tangin sinna biokütust? Arvake edasi!
k
kelle see asi palju pardel puurivahtidele maksab./ 22. jaanuar 2020 06:00
kanalas pole sellega midagi peale hakkata maksab palju maksab ja elavjõu saatus just kanalas lõppeb kus neid laotakse puuri üksteise otsa.
v
v/ 22. jaanuar 2020 04:26
5 aasta pärast kasutatud auto kui aku läbi maksab tõesti samapalju kui diiselmootoriga auto.

t
Täna oli ka/ 22. jaanuar 2020 02:08
hea Suud Puhtaks, saime teada et nn. 2+1-alad ongi möödasõitude takistamiseks. Mis oli muidugi juba varem siililegi selge
s
Seda Suud puhtaks/ 22. jaanuar 2020 06:24
vaadates näed, kui paljudel on peale ülikooli ikka veel algharidus! Näiteks: "Praegu veel 2+2 teid vaja pole, aga vaatame umbes kolme aasta pärast"!
s
selgeltkuulja/ 22. jaanuar 2020 01:16
5 aasta pärast jooksevad vaid zombid ringi..
i
Ix/ 22. jaanuar 2020 00:37
Natuke.Nn.Naljakas? Miks,just 5-e Aasta pärast? Aadu Must, tegi Tartus,.......Nüüd,kohe.Paet.Michael,jne.Rõivad,on nn.ülikonna,selga.Pannud?
k
22. jaanuar 2020 00:35
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
c
CC/ 22. jaanuar 2020 07:08
Psst..sellest ei räägita kogu EL-is midagi ega akude hinnast.
v
vana šoffer/ 22. jaanuar 2020 00:20
Mul on kuri tunne, et Simson ei tee neil vahet.
t
Tõlget vms/ 21. jaanuar 2020 23:43
j
juga/ 21. jaanuar 2020 23:40
Ilmselt küll, aga mitte sellepärast et elektriauto oleks taskukohaseks muutunud, vaid diiselauto on kunstlikult kordades kallimaks aetud. Ja maksavadki siis sama palju.
j
Juba väänatigi/ 22. jaanuar 2020 00:10
osa elektrikärude hinnast tavasõidukitele otsa. Artiklis oli otseselt Hondast juttu aga ka volkar ja kloonid on tavapärase ~tonn € aastas hinnatõusu asemel 2019/2020 hindu ~3..4 tonni tõstnud..

k
21. jaanuar 2020 23:37
kui palju aga maksab siis elekter
k
22. jaanuar 2020 01:17
Kui palju suudad vändata, niipalju maksabki.
a
Amet kohustab./ 22. jaanuar 2020 09:13
vaatasin saadet - jahh, mida see euruupa kõrge amet inimesega teeb, lausa kahju kohe. Silmade vilades sellist jama suust välja ajada - masendav.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee