Eesti uudised

AMETNIKE VÕIT! Hesburger muudab keelenõuete tõttu turundust (31)

Toimetas Marvel Riik, 19. jaanuar 2020, 16:55
Keelenõudeid eirav silt.Foto: Keeleinspektsioon
Keeleinspektsioon sai kaebuse, mille järgi Hesburger eksib keelenõuete vastu, kui kutsub inimesi drive-in’i, ehk puudub eestikeelne vaste. Kiirtoidukett on lubanud olukorra lahendada suveks.

Detsembri keskel sai Hesburger keeleinspektsioonilt pöördumise, milles juhiti tähelepanu keeleseaduse nõuete rikkumisele sissesõiduviitadel Tallinnas Paldiski maantee, Mustamäe teel ja Sõle tänaval. Puudus seisnes võõrkeelses teabes drive-in aknas, millega autojuhid saavad masinast lahkumata kiirelt ja mugavalt osta friikartuleid ja burgereid. Nimelt ütleb keeleseadus, et kaupade ja teenuste tarbijal on õigus eestikeelsele teabele ja teenindamisele.

Nüüd on Hesburger andnud keeleinspektsioonile teada, et pöördumine on edastatud Soome peakontorile, et võtta vastu uued meetmed. „Märgime, et nimetatu võtab paratamatult aega, sest puudutab AS-le Hesburger kuuluva kaubamärgi esitamist ning turunduspoliitikas asjakohaste kujunduslike muudatuste tegemist. Kuna selliste otsuste tegemine on Soome peakontori pädevuses, siis see on aeganõudev,“ selgitas Hesburger juhatuse liige Toomas Veersalu. „Hetkel saame selgitada, et reaalsete lõplike terviklike meetmete kohaldamiseni jõuame eeldatavalt juuli lõpuks.“

Veersalu lisas, et Hesburger on olnud senini seisukohal, et dirve-in’i puhul on tegemist olnud kaubamärki puudutava teabe esitamisega ning selle nii esitamine on olnud lubatud.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee