Jeremija 9:Õige kiitlemine
22 Nõnda ütleb Issand:
Ärgu kiidelgu tark oma tarkusest,
ärgu kiidelgu vägev oma vägevusest,
ärgu kiidelgu rikas oma rikkusest,
23 vaid kes kiitleb, kiidelgu sellest,
et ta on arukas ja tunneb mind,
et mina olen Issand, kes teeb head,
õigust ja õiglust maal.
Sest seesugused asjad on mu meele järgi,
ütleb Issand.
Kõrgemat, ning mõistagi ülikeerulist matamatiiki valdavad ju eriala tundvad ja targad kodaniku. Poliitik, ja tark, ja midagi valdav... Kas me elame taas muinaslugude maailmas?
Kuna meie liikluse intensiivsus on väike siis kehvade ilmastikuolude korral kasutatakse ikka ainult ühte sõidurada.St.aastas vähemalt 4-5 kuud seisab teine rada peaaegu tühjana !
tuleks teede-ehitus kui ehitataks korralikult. Tee peaks olema vajadusel vundamendil. Ja nii, et seda teed saaks hiljem hooldada, remontida ja vajadusel laiendada. Muide, Soomes ehitati Helsingi-Tampere-Helsingi kiirteena valmis 10.aastaga. Ka mitte kogu teed korraga, ikka etappide kaupa.
Jõhvini 2+2 , edasi 2+1; Põltsamaani 2+2 ,edasi 2+1; Märjamaani 2+2, edasi 2+1; Haapsalu-Ristini 2+2;Vanade teede üleskaevamine lõpetada, st. uus sirgem tee teha eraldi ja vahepealt ühenduskohad-nii säilib ka vana infrastruktuur,pole vaja näotuid müratõkkeid,raudtarasid ning vastusõitvad ei pimesta(see sirgel sõitmine väsitab tohutult silmi ja kui talv tuleb, siis pool teed on sõidetav sest tõkked tekitavad vaalud). Vähe on pööratud tähelepanu teistele teedele,info-saad samasse punkti ohutumalt ja ajaliselt kaotamata.Ise kasutan Tartu- idapoolsesse külge sõiduks Alavere-Rakke-Käru-Torma-Voore.
Jõhvini 2+2 , edasi 2+1; Põltsamaani 2+2 ,edasi 2+1; Märjamaani 2+2, edasi 2+1; Haapsalu-Ristini 2+2;Vanade teede üleskaevamine lõpetada, st. uus sirgem tee teha eraldi ja vahepealt ühenduskohad-nii säilib ka vana infrastruktuur,pole vaja näotuid müratõkkeid,raudtarasid ning vastusõitvad ei pimesta(see sirgel sõitmine väsitab tohutult silmi ja kui talv tuleb, siis pool teed on sõidetav sest tõkked tekitavad vaalud). Vähe on pööratud tähelepanu teistele teedele,info-saad samasse punkti ohutumalt ja ajaliselt kaotamata.Ise kasutan Tartu- idapoolsesse külge sõiduks Alavere-Rakke-Käru-Torma-Voore.
ˇMiks ei ehitata 4 realisi nagu seda on uue ringtee osad lõigud so 2+2 mis eraldatud vahepiirdega? Milleks ajada muldkega röögatult laisaks tänu rohealale kahe suuna vahel.
Ülesõidud ei pea olema nii kolossalsed kui seda täna tehakse a'la Paide rist. Saab oluliselt ökonoomsemat. Siin vist Eestlaste suurushullus nagu seda on piiri rajamine. Lätlaste 1 km on ligi 10x odavam!!!
Väga õige arvamus. Üle mõistuse laiaks selles väikses Eestis, ei ole suurriik. Kindlasti saaks paremat kvaliteeti kokkuhoidlikumalt ja kes jõuab neid tulevikus remontida. Teatavasti senini ei ole meie teede parandus ja ehitus mitte eriti vajaliku nõutava kvaliteediga olnud. Linnatänavadki ja kõnniteed üle mõistuse, kvaliteeti pole ollagi.
Seda on vaja. Olen Tallinn-Tartul igapäevane vaevleja, see on lihtsalt õudne mis toimub. Teine variant on muidugi hakata liiast välja jagatud juhilube ära korjama. Kui ikka inimene sõiduautoga normaalse teega rekkale jalgu jääb, ei oleks vaja teele ronida. Ja neid suuri sõidumeistreid on oi kui palju. Ja sõidaks siis vähemalt ühtlaselt, kus sellega. 75-87-80 jne. Igas kurvis pidurdus, iga kaamera juures 10 äkki maha, kuigi piirkiirusest asi kaugel.
Kui minust ikka Iffi ei saa, ei kipu ma lavale laulma! Näen ka liiga palju neid, kellele poleks vaja olnud juhtimisõigust üldse anda. Ise olen autojuht 1969. a. saati. Praegu C,E kategooria.
Samad sõnad. 95% juhtidest võiks enda juhiloa ark-i tagasi viia. Jõutakse aeglasemale järgi ja mööda ei minna. Tekitatakse kolonn ja sellest on juba raske mööduda. Seal kolonnis muidugi keegi enam distantsi ei hoia ja kui hakkad seal ühe kaupa mööduma, siis kukkvad tuututama. Mida teil tuututada on, kui te ise mööda ei sõida ja te ei sõida lubatud kiirusega??? Vastavalt liiklusseadusele peaksite te tuututamise asemel vähendama kiirust ja hoidma võimalikult paremale ja vajadusel peatuma, et õige kiirusega sõitja saaks ilma takistuseta enda teekonda jätkata!
Eile arvasite, et olen "selline pensionär". Ega´s ma nüüd nii "selline" ka veel ei ole. Ei ole veel kellelegi jalgu jäänud. Väidan jätkuvalt, et neljarealine tee Eestis ei anna olulist ajavõitu. Kuna vahemaad on lühikesed. Ja üldse- miks peab logistika siluma ettevõtjate saamatust ("kuule, sellega on nüüd kiire- anna minna").
Selle kommentaariumi moderaator on lumehelbeke, või Tartlane. Enne kirjutasin ühe, võib olla natuke musta huumori maigulise kommi, aga moderaator ei lasknud seda läbi. Muuseas, nali oli pärit Mart Juure suust, saatest "Rahva oma kaitse". Nali oli tögav tartlaste pihta. Aga kes ei suuda naerda enda üle, sel puudub huumorisoolikas.
Tegelt künnaks ma Tallinn Tartu maantee üles. Kellele seal "Baltimaade suurima R-Kioskiga külasse" ikka asja on? Ja üleüldse tuleks Tartuga kõik suhted lõpetada, las võtavad setudega õukat ja suhtlevad "Tartu Vaimuga".
J.Ligi on kõikides valdkondades tippspetsialist ja arvaja. Ükskõik, mis teema pole tema targutab - minumeelest peaks kogu valitsuse ja ministeeriumite ametnikud laiali ajama ja Jürgen peaks olema ainuvalitseja :) ...küll siis oleks kõik hästi!
Kõige kallim viis teehituseks/ 9. jaanuar 2020 23:10
Erinevalt pankrotimeistrist Helmest oskab Ligi raha lugeda. Helme arvad, et PPP teeehitus on sama lihtne, kui võlausaldajate raha eest stringide ostmine.
võivad tegelikult hoopis suurendada liiklussurmade arvu.Lumehelbekesed ei oska siis 4-realiselt teelt 2-realisele pöörates enam kuidagi mõistlikult sõita.Kärvalteedel saavad nad ikkagi surma..
Mis põhimaantee see Tallinn-Tartu on ? See on miljoni dollari küsimus,et mingid vennad saaks oma kagu eesti onnidesse puhkama minna,võibolla ka järve hüpata.
Tegelik transport toimub ikka Tallinn-Riia-jne suunal.
Kosmos vist ei tea, et Tartu on Eesti suuruselt teine linn ja on täiesti elementaarne, et ühendustee nende linnade vahel oleks 4 realine, mujal ka vaesemates euroopa riikides on isegi riigi väiksemate linnade vahel ühendusteed neljarealised, meil aga pole siiani suudetud isegi riigi 2 suurema linnavahelist teed korralikuks teha!!!
Vabandage,kuid kui kaua räägitakse ja räägitakse, kuipalju aastaid on see olnud valimislubaduseks-see maantee peaks ammu valmis olema ja selle aja peale tõesti rohkemate sõiduridadega kui ainult neli!?Piinlik juba
see ära k a r anud kolhoosipartei oskab ju väga hästi dokumente võltsida ja Iiberastide jevrosojuusi takka kiita - aka igast pabuIastele väga ahvatlev liit, kellele siis vaja kõigile lastetoetusi jagada, et neid ikka Veel Rohkem juurde tekiks
Hirmutav ja masendav tundub, kui kõik need ülisuured teede, raudteede, tuulikute jne...ehitised väikese maaulatuses on võtnud enda alla suure osa meie loodusest, haritavast
- ja metsamaast, vaadates planeeringute kaarti. Väike Eesti on muutumas äraarvamatult suurteks teederägastikeks, kas põllumajanduseks ja metsamajandusks jne...maad enam jätkub ja kas kõik ennast tasub. Tundub, et Eesti muutub tundmatuseni, jäädes võõraks, looduse ilu väheneb. On see hea või halb?
Ligile ei mahu lihtsalt hinge, et 17 aastat koogutasid vaid toolil jalga ja nüüd tuleb uus valitsus, kes pole aastatki olnud võimul, ning asjad liiguvad. Aga mulle uus valitsus meeldib, nad vähemalt teevad.
Kust sa võtad,et teevad? Esialgu ainult lubavad! Kas Refid ei lubanud? Lubasid ka "suure suuga",aga kui tegudeks läks,siis raha pole? Nüüd siis järsku 10 aastat ja valmis? Kes ehitab? Kust tööjõud tuleb? Juba arvavad,et valitsevad veel kümme aastat? Tuleb teine valitsus,kas see jätkab? Jne.
sina ju oam epaga ei mõtle. Korrutad et ei teinud midagi. Ohoo, pele EL ja NATO minek toimus kuidagi EKRE abil võüi mis? Ja see, et oleme endistest nõukogude vabariikidest kõvasti ees? Need vaikid maha, muust rääkimata, sest seda on teiesugustele hariduspuudelistele erakonnas õpetatud. Mõelda te ju ei oska.
Siiamaani on ka seda kogu aeg võimaluste piires ehitatud. EKREIKE aga võttis selle aasta eelarvest neljarealiste teede ehituseks ettenähtud 40 miljonit ära.
Milleks on vaja teha neid 2+1 plätserdisi, teind kohe 2+2 vaheaiaga. Imelik, Tsehhis, Saksas saadakse sellistega hakkama- meil ei. Ega eestlane ongi k6va töömees- kui midagi teeb siis kaua ja p6lvest p6lve.
Kui maanteeameti peadirektor ütleb, et piisab vähemast, siis äkki ei oleks vaja Ligit sõimata? Ta ei ole seda ise välja mõelnud.
Meil on vist uuemal ajal juba päris mitu imelikku uurprojekti ellu viidud, mille mõttekus kahtlane (Mäo ma-ei-tea-mis-asi, Saaremaa süvasadam...)
MNT peadirektor katsetab parem 0,5 korda 0,5 liiklust nagu Tallinn -Rapla vahel ehk rada ühes suunas, raudaed vahel ja rada teises suunas, möödasõiduvõimalus puudub.
oli Saksamaal selline kentsakas olukord,et kiirteed ehitati valmis,aga rahval polnud autosid,meil on täna hästi palju autosid,aga korraliku maanteed ei ole. Ohutuse probleemile on lähenetud täiesti valest otsast,selle asemel,et maantee ohutumaks ehitada paigaldati hunnik kiiruskaameraid!? Saage ükskord aru,rahvas ei soovi kiiruskaameraid,vaid ohutumat maanteed,käänulisi ja ohtlike hobuseteid on meil niigi(enamus),palun ehitage paar korraliku maanteed. Tagurlike reformikaid pole üldse mõtet sel teemal kuulata.Ligi võiks omale uue nime võtta Pidur või Stagnatsioon näit.
Edasi, pankrotimeister Helme. Küll naine pärast vastutab./ 9. jaanuar 2020 20:07
Meil on ka varsti kentsakas olukord. Kogu riigi raha on läinud teedesse nagu mõni pere on kogu oma raha mersusse pannud. Pensionideks ja muudeks vajadusteks riigil enam raha ei ole.
Ligi peaks suu kinni hoidma! Kui sõidad igapäevaselt Eestit läbivat rahvusvahelist trassi, kus möödasõit pea võimatu, siis tekib küsimus mida kuradit reform 17 aastat tegi ??? Via Baltica on praeguseks Eesti häbiplekk tänu reformi peenhäälestusele.
Millegi pärast lendan mina enda nõrga saraga seal kolonnis seisvatest võimsatest pannidest kümnete kaupa mööda, kui nemad enda võimsate masinatega ei jõua ühestki mööda!
Mar.sis.ti võsuke Martin luvas PPP-ga kõik valmis ehitada. Pankrotimesiter ei taipa, et see on rahvale kõige kallim viis. See pole võlausaldajate raha eest stringide ostmine, see on riigi pankrot.
pole vist viimasel viiel- kümnel aastal Poolas käinud. Poola on kõige kiirema arenguga maa Euroopa liidus, seal pole viimasel ajal kommusid-globaliste ja libereid valitsema lastud
Hapud viinamarjad reformil. Lõpuks keegi ka teeb reaalselt midagi, reformi juhtimisel sõidaksime ka järgmise 20.a. samadel teedel, vb 20 km oleks kiirteed juurde ehitatud
Reservid kulutatud ja eelarve juba miinuses/ 9. jaanuar 2020 18:45
See ju EKREIKKE unistus. Lubatud 100 euro asemel leidsid nad pensionäridele raha ainult 7 eurot. Sama juhtub ka teedega. 100 lubatud kilomeetri asemel maksimaalset 7.
Ära ole nii pessimistlik. EKREIKKE armastaja, promod seda lühendit nii sageli, et see võiks juba sinu nimeks saada. Kui sa 7€ ei taha lisaraha, siis ära võta, keegi ei sunni, aga ära kiunu siin päevast päeva oma seitsme euro pärast. Siiber juba. Reservid on alles ja me elame paremini kui kunagi varem. Nii see just ongi!
Kui sul nii hea elu on, miks sul siis siiber on? Averuse maksavad kinni meie lapsed ja lapselapsed ja ka pensionärid, kel pole siis lootustki pensionitõusuks.
2014. aastal oli likviidsusreservi maht 1,1 miljardit eurot. 2015. aastal 748 miljonit ja 2016. aastal 785 miljonit eurot. Taavi Rõivas oli peaminister 2014. aasta märtsist 2016. aasta novembrini.