Eesti uudised

Baltimaade riigikontrollid: Rail Balticu suurprojekt ületab eelarvet ja ajakava

Ärileht, 7. jaanuar 2020 09:07

56 KOMMENTAARI

z
Zug / 8. jaanuar 2020 10:40
Kiirtee -Autobahn Saksamaa piirini seda oleks vaja . Sealt edasi on võimsad teed kuni Vahemereni välja! Kellele või millele seda raudteed vaja on . Kiirteel saab igaüks ise sõita ja otsustada kas sõidan otse Saksamaani või põikan ka mujale ja kombineerin oma reisi .
m
Muide/ 7. jaanuar 2020 19:06
arimal juhul saab rongiga Kaunasesse. Mida või keda sinna vedama hakatakse? Poola projektis ei osale ja vaevalt, et Leedu suudab oma piiri Saksamaani nihutada. Kohalikud kilplased arvavad siiamaani, et pääsevad raudteel Berliini ...
l
Loogiliselt mõtlev rahvas/ 7. jaanuar 2020 16:20
seda mõttetust küll ei toeta. Küll aga luulutavad toetusest need, kelle taskud sellest "toetusest" täidet saavad. Ja kui taskutäidet enam loota pole, vajub see suurprojekt vaikselt ära nagu venelaste BAM.
l
loogikule/ 7. jaanuar 2020 16:35
Kas Euroliit rahastas ka BAMi?
s
see rail baltic/ 7. jaanuar 2020 16:15
on eesti rahva kõige ebaõnnestunum projekt kui me nüüd kiiresti midagi ettte ei võta.
s
7. jaanuar 2020 16:37
See on viimaste aastakümnete parim asi, mida meil tehakse. Nagu 1870 oli edasiviiv ja arendav raudteeühendus Peterburiga.
m
miks ma ei imesta,/ 7. jaanuar 2020 20:33
eriti siis kui vaatan seda Vabaduse Risti,meil on kõik võimalik.
t
Tähtis/ 7. jaanuar 2020 14:58
on eelkõige projekt. Mida suuremad summad, seda suurem ka nn. kleepe võimalus. Tädile, ämmale, ka sõbrale...
h
7. jaanuar 2020 17:24
Helmedel ju suur suguvõsa?
e
7. jaanuar 2020 14:26
el jõuab kolm korda laiali minna enne,kui rb võiks valmis saada

j
juku/ 7. jaanuar 2020 12:03
nagu sotsi olümpiaküla ehitus läks maksma 3 korda rohkem kui arvati-selle ehituse käigus said uuteks miljonärideks päris paljud...nii ka siin..
j
jah juku,/ 7. jaanuar 2020 20:38
aga kas just mitte sina ei ennustanud Sotshi olümpiakülale surma,aga sa eksisid.Et aga vargad seal oma kukrut täitsid,see on tõsi.Selle uue kosmodroomiga ju sama jama,paljud istuvad juba kinni, Ei usu,et meil midagi eriti teisiti on.
a
ab/ 7. jaanuar 2020 11:45
Tuleb üks uus surnult sündinud Koidula jaam 2
m
mis siis/ 7. jaanuar 2020 18:17
aga see eest avamistseremoonia oli vägev.
s
7. jaanuar 2020 11:35
see fail baltica ületab lisaks eelarvele ja ajakavale ka vajadust selle raudtee järele...
a
Ats/ 7. jaanuar 2020 11:34
Summa on pea 6 MILJARDIT eurot ning ilmselt see kasvab-sellise raha nimel ollakse kõigeks valmis.Raha läheb ju ärimeeste ja kavalpeade taskusse,mitte riigile...Ok,tehakse asi valmis-mis pilet maksma hakkab?Pakun,et kordades rohkem kui lennupilet!Mis kaubavedu maksma hakkab?...
m
Muigega/ 7. jaanuar 2020 15:40
Ehituste puhul pidavat kehtima reegel 2/3, mis tähendavat kahekordset ehitusaja pikenemist ja kolmekordset maksumust esialgsest plaanist. Seega on täitsa arusaadav, miks mõned tahavad nii väga seda meepoti ligi.
j
jah Ats,tekib ju kohe hulk vaheladusid,ilma nendeta on ju võimatu / 7. jaanuar 2020 20:44
ja samoodi sihtkohas,kõik ju tahavad pappi ja mitte vähe.Odavam tuleks vist isegi lennutransport.Täielik ajulagedus.
r
RB on maa hävitamise projekt/ 8. jaanuar 2020 02:07
RB piletihind või kui palju me euroliidult saame või kui palju ise raha kulutame on täiesti tähtsusetu küsimus selle kõrval, et matame sinna meeletu hulga maavara - liiva ja kruusa, mis RB ehituspiirkonnas on juba praegu otsas. Rong, millega paar korda aastas lõbusõitu teha, ei kompenseeri metsade ja külade asemele tekkinud auke.
e
7. jaanuar 2020 11:30
Ehitame nagu BAM-i sõdurite ja vangide tasuta tööga. Igast eesti perest üks sõdur ja üks vang!
k
Kalle/ 7. jaanuar 2020 11:30
RB ei ole peale rahakeerutajate ( Ref.) kellelgi tarvis. Tulge mõistusele! Eesti rahvas ei tohi seda suurt jama lubada.
t
to Kalle!/ 7. jaanuar 2020 11:45
Oleks sellist eesti rahvast, kes nagu üks mees läheks mäele ja ei lõpetaks ennem kui sellest ärikate projektist lahti saaks! Aga teame ju isegi, et eestlane ei lähe enda õiguste eest isegi mitte koduuksest välja. Ja ärikas teab seda. Muidu ta nii suuri rahasid ei nooliks.
k
7. jaanuar 2020 11:27
Korraldame talgud "Teeme ära" ja ehitame tasuta valmis
s
Soo/ 7. jaanuar 2020 11:13
kogu aeg otsitakse vigu. Reformistliku valitsuse ajal ei ületatud eelarveid sest midagi ei tehtud, isegi arstiabi saamise võimalused kohapeal kaotati ära.
t
Tehke ruttu valmis, rahvas ootab./ 7. jaanuar 2020 11:19
1% kallinemist on nii suure projekti puhul köömes.

m
maalt ja traktoriga/ 7. jaanuar 2020 10:59
Antud projekt oligi kui kuldne lüpsil€hm ühele seltskonnale. Mis loodusega või kellegi kodust saab, see ei huvitanud, kuna liiga suur raha oli selle taga, mille nimel lasti käiku kõiksugu muinasjutte provintsi ühendavast raudteest Euroopaga.
v
Vabal maal on vaba valik./ 7. jaanuar 2020 11:20
Sina võidki traktoriga Euroopasse sõita.
m
maalt ja traktoriga/ 7. jaanuar 2020 11:44
Traktoriga Euroopasse võib vaid sinusugune l... sõita, kuna ei tea, milleks seda masinat kasutatakse. Aga noh, sõna olevat vaba.
j
ja kaubavedude/ 7. jaanuar 2020 10:57
osatähtsus raudteel aina langeb. Aga kavalpead rikkurid ostavad kokku maid, millel asuvad võimalikud kruusa kaevandamise kohad. Ilmselt ka RB alla jäävaid maid on rahamehed kokku ostnud.
r
RB on ärikate jultunud punt/ 7. jaanuar 2020 10:52
See jultunud "äriprojekt" sülitab ülbelt Eesti Vabariigi Põhiseadusele, mis ütleb, et kodu on püha ja puutumatu. Aga need rb jultunud ärikad on buldooseritega inimeste kodusid hävitamas. Küll tuleb aeg, kus ka see pundar on samas häbis nagu need võõrpangad siin praegu
s
Siim/ 7. jaanuar 2020 10:38
Tegu ju reformimaffia projektiga, kust hea omale raha kantida. Mingit sisu sellel küll pole, et keerame pool Eestit segi selle nimel, et rongiga saaks Poola sõita.
n
7. jaanuar 2020 11:21
Nüüd viivad seda ellu siis kesk ja ekre maffia?
t
Teeme ikka/ 7. jaanuar 2020 10:14
Teeme ikka ja maksame ennast vaeseks.
v
vanatühja kaabu/ 7. jaanuar 2020 10:19
kui aga kusagilt õnnestub uute maksudega r, kuhu mida juurde või uuesti ehitada. Vanad korralikud ehitised lammutada ja uued uhked peale. Kõik tuleb matta betooni !
k
7. jaanuar 2020 11:22
Kaabusse raha ei korja, see on Helmede poolt ammu täis lastud?
k
7. jaanuar 2020 11:22
Kaabusse raha ei korja, see on Helmede poolt ammu täis lastud?
t
Tuleb lõpetada/ 7. jaanuar 2020 10:08
Kogu see projekt, enne kui asi väga hulluks kisub. Kahtlane ja ebakindel algisest peale. Kes lõikab kasu ?
e
7. jaanuar 2020 10:10
Euroopalik raudteeühendus on rahvale ja ka kaitsevõimele vajalik.
s
sa täna, 10:10/ 7. jaanuar 2020 20:55
oled üks pull vend,lugedes su IoIIe komme,kerkib silmeette яott ja hästi rasvane.Sa võid muidugi ilma nimeta kommida,aga need tunneb kohe ära,esimesest pilgust.Vaata kommide miinuste ja plusside suhet,kas see ei pane sind imestama.Nagu rahvas ütleb,IoII aga järjekindel.
r
Rahvahääletusele/ 7. jaanuar 2020 10:05
Oleks tulnud see projekt panna, mõttetu ja Isegi kahjulik riigile, aga kellelegi on see rahade mässimiseks ja peitmiseks kasulik.
k
7. jaanuar 2020 10:11
Küsitlused näitavad, et enamus rahvast toetab seda projekti.
k
kui/ 7. jaanuar 2020 11:00
10 korda küsitakse sama inimese käest, kes on poolt, siis tuleb 10 jahhi küll. Kui US suudab tap.pa üliturvatud isiku kaugrü.nnakuga, siis mis juhtub rdt-ga, mida ei ole võimalik turvata? Riigikait.se? Pigem äripro.jekt ja naerukoht.
r
rahvas tahab (?)/ 7. jaanuar 2020 18:23
Kui kaua räägiti Inglismaa Brexiti kohta, et referendumil peteti rahvast ja tegelikult rahvas ei taha kohe kuidagi EList lahkuda. Nii korraldatigi uued riigituuma valimised, kus lahkuda soovijad said rahvalt suure toetuse. Nüüd on mökitajatel mokk maas.
m
miljonivuntsi maimuke/ 7. jaanuar 2020 10:01
Kas rongid on projekti sisse kirjutatud või tulevad need rollotatud rahade eest?
o
oleks kohe trammide juurde tulnud minna./ 7. jaanuar 2020 10:22
rongid on saksa omad, trahvid on meie, kui need nii aeglasel rautteel vibratsioonist ära lagunevad.

s
Sõnn/ 7. jaanuar 2020 09:57
NSVL ajal ehitati BAM-i. Niipalju, kui seda valmis sai, ei leia ta siiani õieti kasutust. Ajaloost võiks õppida ja lisaks mõelda, et ehitatav raudtee tehnoloogia on ajast maha jäänud.
b
BAM on ühe riigi riigisisene ehitis./ 7. jaanuar 2020 21:08
Sa Sõnn tee Youtube lahti ja ära näita oma rumalust.See raudtee oli vahepeal,teatud sündmuste tõttu tõesti unarusse jäetud,aga see on seal ülivajalik, kuna teedega on seal nii nagu on.Nüüd on see remonditud,seda näitas isegi mingi meie kanal Entusiast.Turistid endurodega isegi sõidavad seal.
v
valge aigur/ 7. jaanuar 2020 09:57
kas tahate ehitada või mõmisete pilli järgi,tee otse jäämerre otsaga ja hiina kaubatransiit
p
Partsupoisi Hiina transiit ajas tollal tõesti naerma,/ 7. jaanuar 2020 21:15
Nii IoIIi juttu ühe ennast targakspidava tegelase suust oli lausa huvitav kuulata.Meie raudteeporojekt on ju selle sama mehe ajast ,projekt ju samasugune IoIIus ja kahjulikum kui Hiina transiidijutt ühe ...
a
Ants/ 7. jaanuar 2020 09:49
Kas seda projekti ei surunud mitte Siim Kallas? Sünonüüm väljendile "raha on kadunud"?
n
no ja mis siis/ 7. jaanuar 2020 09:54
Nüüd surub Ratas. Mõlemad ju ELi Liberaalide fraktsioonist.
p
pealegi/ 7. jaanuar 2020 11:02
ei taheta enam selleks eL raha anda.
b
Balti riikide võlgnikeks muutmise projekt/ 7. jaanuar 2020 09:35
t
tule mõistusele!/ 7. jaanuar 2020 09:42
Keskerakond ja EKRE seisavad kindlalt Rail Baltica taga ja küll nemad juba teavad mis meie rahvale nii täna kui ka tulevikus hea on.
i
imelik , pannakse miinuseid/ 7. jaanuar 2020 10:22
Kas siis Kaskaerakond ja EKRE on Rail Baltica vastu? Kui nii , siis kes seda projekti veavad?
v
v/ 7. jaanuar 2020 09:34
Kas hulluse projekti ei suutnud rahva tahe peatada?
e
7. jaanuar 2020 10:06
Enamus rahvast toetab Rail Balticut.
l
las ületada/ 7. jaanuar 2020 09:32
Raha taha see suurprojekt küll seisma ei jää. Vene ajal saime rongiga sõita ainult Minskisse , nüüd viiks kiirraute meid otse Berliini. See projekt on leidnud rahva kindla heakskiidu.
t
Tiit/ 7. jaanuar 2020 09:43
Mis Berliini? Poola piirile ja sealt vaata ise kuidas edasi saad.
m
mikk/ 7. jaanuar 2020 09:53
Ehk tahad RBga Tokiosse söita?
t
Toomas Õismäelt/ 7. jaanuar 2020 09:55
Rahva heakskiidu? Kust otsast? Kas "rahvas" on selle nõmeda projekti kaudu oma taskuid täitvad tegelinskid ja sinusugused ohmud?
p
7. jaanuar 2020 10:08
Protsentuaalselt on see kallineminie nii väike. Suurprojektid lähevad alati esialgu planeeritust kallimaks. Pealegi tahtis rahvas iga teiba juurde peatust.
k
kiirraute/ 7. jaanuar 2020 11:08
mis asi see raute küll on? Mina sõitsin vene ajal rongiga Novosibrskisse. Võttis aega, aga oli odav. Nüüd sõidan Berliini lennukiga on odav ja kiire ka. Miks pagana pärast peaksin ma raudteel loksuma. Kiirraudtee? Kuidas seda saab tekkida, kui iga 100 km järel on peatus - pidurdus, seis, kiirendus, ei saa eriti hoogugi sisse, kui taas tuleb pidurdama hakata. Kui vahepeatusi ei ole, siis kes selle rongiga ainult pealinnadest pealinna sõitma hakkavad? Kuidas selline tegevus end ära peaks tasuma?
k
Kes võidab? Prjussel, ärikad ja hiina ehitajad./ 7. jaanuar 2020 11:46
Ehe näide ajupesu tulemusest - keerame Eestimaa tagurpidi, kaevame sood ja metsad auke täis ja tulemus? Lastele 4 põlve rahaorjust et see projekt kinni maksta ning saame uhkelt Leedu-Poola piirini kihutada 160 km/h. Mingid konnad, sookured ja kotkad ei huvita kedagi?
m
7. jaanuar 2020 14:09
Mis Berliinis tegema hakkat, suitsu void siin ka teha poisse on siingi piisavalt :)
t
täpsustus/ 7. jaanuar 2020 19:09
Kaunaseni saab ainult parimal juhul. Poola projektis ei osale ja miks peaks Leedu ehitama raudteejupi Poola piirini?
t
Tiit/ 7. jaanuar 2020 09:32
Eesti lopetagu raha tuulde loopimine ära.
p
pole olnudki/ 7. jaanuar 2020 09:59
raha on juba tuulest viidud

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee