Muilenburgi vallandamine sai aktuaalseks pärast kaht lennukatastroofi Boeing 737 Max tüüpi lennukitega – masinate tootmine seiskus selle aasta märtsis ning ei jätku firma kinnitusel enne kui kõik ohutusnõuded on üle kontrollitud ja kinnitatud.
Õnnetused Etioopias ja Indoneesias, kus hukkus kokku 346 inimest, põhjustas sellesse lennumasinasse installeeritud tarkvarasüsteem, mis mõlemal juhul töötas pilootide püüdlustele vastu. Õnnetud lendurid üritasid elu eest võidelda süsteemi vastu, mis ei lasknud neil lennuki nina ülespoole liigutada, et kokkupõrget maaga vältida.
BBC kirjutab, et ehkki Boeing eesotsas Muilenburgiga andis suuri lubadusi, et hakkab senisest suurema hoolega ohutusele tähelepanu pöörama, viitavad tõendid lennufirma vastu, et Boeing oli süsteemi veast teadlik. Ent otsustas suures rahahimus mitte reageerida, et lennukid võimalikult ruttu klientidele maha müüa.
1 KOMMENTAAR