Eesti uudised

PROVIISOR: kuidas peaksime taluma olukorda, kus meist tuhat korda rumalamad inimesed valitsevad meie üle?

Ohtuleht.ee, 12. detsember 2019, 00:11

259 KOMMENTAARI

p
PSÜHHIAATER/ 18. detsember 2019, 13:03
Eriti psühhiaatrias Children of Darkness https://www.youtube.com/watch?v=tTCSfx47R1w
e
Eriti psühhiaatrias/ 18. detsember 2019, 13:09
https://justpaste.it/5o9dp
v
v/ 16. detsember 2019, 15:59
Hipokratese seadus lubab endast targemaks pidada, meist on alati keegi targem, ainult kasuahned on sellest äri teinud ja ülieduka! Tee seda, mis terveks teeb , ülejäänud jäta tegemata ja rääkimata.Õnnelik terveneja peaks olema rõõmu etaloniks, kui suur on tervete inimeste %
p
Proviisor maalt/ 15. detsember 2019, 10:51
See proviisori jutt on täilik rumalus, küsiks kust hakkab proviisor rohtusid sisse ostma, ikka hulgimüüa käest, aga maal kaoks apteegid, kuna majanduslikult ei suudaks peremees proviisor kasumis olla jakes siis kompenseeriks käibekahjumid, kas apteekrite liit ja veel, näidake meile neid rikkaid proviisoreid kes suudaksid maal apteeki pidada jaomale ka elatist teenida, häbi peaks olema nii rumalal proviisoril
a
Arutlen/ 14. detsember 2019, 11:21
Praegustel valitsejail on vaja meeldida rikastele, kellelt raha nuruda ja lihtsameelsetele valijaile, kellelt valimistel hääled välja rääkida. Kui aga valijaid mesijutu õnge ei lähe, siis tuleb hirmutamistaktika: antud juhul hirmutamine apteekide kadumisega.
ä
ätt./ 14. detsember 2019, 06:17
Mitte 1000 korda rumalamad vaid võhiklikumad aga kes õnnetute arvel rikastuvad ! Raha ei haise !
m
metsaviirg/ 13. detsember 2019, 17:15
on hea ütlus,lausa palsam haavale,ei tea miks NAD kohe nii rumalaks lähevad

n
New Nordic/ 13. detsember 2019, 12:34
Miks meie ravimihinnad on nagu Norras aga sissetulekud nagu Venemaal (kus arstimid on kordades odavamad)?
k
kena klüll/ 13. detsember 2019, 11:42
aga kuidas proviisorid kavatsevad saada ravimid kätte ilma tarnijalt (suurärimehelt) neid ostmata? Ise nad ju midagi osta ei saa? Imelikult kõlab väide: meil on üle 200 proviisori-apteegi. Ainult Tartus on apteeke saja ringis. Kas 200 ei ole mitte vähe Eesti mastaabis? Ma usun, et sõna võtnud proviisor on aus inimene ja ei hakka omakasu huvides ravimite hindu taevasse tõstma. Aga kas kõik proviisorid on ärihuvidest vabad? See, et keegi teeb ettekirjutusi, kuidas mida müüa, ei tähenda ju seda, et ostja peaks minema ja ostma. Pole tänase päevani ainukestki toidulisandit ostnud.
m
mis sahinad? see on tõsilugu/ 13. detsember 2019, 11:23
raha paneb kõik rattad käima/ eile, 16:12 käivad sahinad, et ravimiärimees Margus Linnamäe äripartneri Ivar Vendelini tehtud 100 000 annetus KESKERAKONNALE mõjutaski valitsuskoalitsiooni otsust peatada viis aastat töös olnud apteegireform. Seega apteegireformi peatamine h.a.is,e,b k.o.r.ru.p.ts.io.o.ni järele.
s
see ei ole nägemus, see ongi praeguste tölpade ja mökude eesmärk/ 13. detsember 2019, 11:21
minu nägemus/ eile, 12:27 easpidi pannakse igasse ametisse ainult poliitkud,kes hakkkavad arstideks,proviisoriteks niiet ametnikke ega arste ja teisi spetsialiste enam tarvis ei ole.Teadlased kuulutatakse "HOBUSTEVARASTEKS" ja väljavalitud poliitikud "TEADLASTEKS".Siis ei ole karta,et rahva "IKKE" valitsus maamunapealt kaob just nii nagu kommarite juhtimisel.
l
lugege / 13. detsember 2019, 11:09
ja ärge imestage, kui keegi kasvõi poole sõnagagi seda saamatut ja võhiklikku valitsust/KE-Ekre-Isamaad/ julgeb puudutada, kisa kohe taevani. Jumal hoidku selle eest kui neid veel kritiseeritakse või valitsuse kohta tõde välja öeldakse, siis...teate isegi milline p,a s.a.la.v. i.i.n, nagu siingi pr.Kimmeli kohta nende valitsejate trollivabrikust siis tuli ja veel tuleb.
t
Tarmo Koit/ 13. detsember 2019, 10:13
Ravimi kirjutab välja raviarst, ja siis on täiesti suva, kas selle müüb ülitarkr proviisor või tuhat korda rumalam poemüüja.

a
anne/ 13. detsember 2019, 09:24
Kas haigla saab oma ravimid läbi topelt kasumisaajate? Kas ongi nii,et alguses saadetakse apteeki ja siis peale apteegi omakorda lisatud protsendi saab alles haigla? Miks ei saa siis otse hulgist tellida,sest saab ju korraga palju tellida? Apteegid olgu ikka tavaostjatele. Kui sain õigesti aru,siis siin oleks suur kokkuhoiukoht haiglatele.
h
13. detsember 2019, 17:23
Haiglad üldiselt ikka tellivad hulgimüüjalt otse, hooldekodud võtavad apteekide kaudu.
u
Uurige/ 13. detsember 2019, 08:53
Palju onn apteeke LÄTIS ja LEEDUS..
o
ok/ 13. detsember 2019, 08:45
Väga mõistlik jutt vaatamata sellele, et ise on keskreakondlane :)
j
Juhan./ 13. detsember 2019, 08:26
Stalin tappis ka kõik temast targemad ära.
s
Siilionu/ 13. detsember 2019, 08:16
Nonii,Brexiti võitja Johnson ütles avakõnes riikliku tervishoiu loomise mõtte.Ja mis meil toimub-oluline eriharidust nõudev valdkond apteegid on suures osas ärihuve teeniv süsteem,peremeditsiinil tuleb samuti olla kasumit toov süsteem.Ja poliitikud mängivad oma mänge,spetsialiste ei arvestata.Traditsiooniline vastus-meil on rahva mandaat ja täidame oma lubadusi.Kas selline tegevus on alati tark?Minister Kiigel on õiged mõtted,aga talle tehakse kambakat.
v
Vana rohi/ 13. detsember 2019, 07:54
k
kas/ 13. detsember 2019, 07:49
internet on täis võluravimite räiget reklaami ,need ravimid ja igasugustest valudest mõne minutiga vabastavad abivahendid on reklaami järgi välja töötatud kõik EESTI PROFESSORITE poolt, kes peagi saavad või on juba saanud Nobeli preemia. Selge see, reklaamida võib kõike, kuid kas Eesti Vabariigis ei ole ühtki ametit, ühtki ametnikku, kellel oleks hea meditsiinialane haridus ja kes räägiksid haigetele,,ms need võluravimid tegelikult on. Kas apteekide riiuleid täitvad TOIDULISANDID on mõjuvad ja oma hinda väärt. TÄIELIK vaikus. Kedagi see ei huvita. Kes julgeks? Kes teaks, riskiks?
o
omal/ 13. detsember 2019, 11:45
peab ka mõistus peas olema. Kui PISA testis meie lapsedki 10-st vaid 3 võltsväidet ära tundsid, siis ei oska arvata, mis edaspidi saama hakkab. Rahvas ikka rumalamaks, reklaamid suuremaks ja raha tuleb.
n
13. detsember 2019, 17:25
Neid tooteid, mida internetis/ajalehtedes tihtipeale on reklaamitud, on pelgalt toidulisandid mitte ravimid ja kuna teaduspõhisust neil all ei ole, siis tihtipeale apteekides neid ka ei leidu. Enamasti on tegu soolapuhumisega.

j
juku/ 13. detsember 2019, 06:47
ise valime selliseid sinna riigikokku-vöi teisiti vöttes-sinna pannakse need kes on kellelegi( mönedele kommunistidele) truud käsutäitjad,,,ärge valige enam kommuniste!!!!!
e
E-jalgrattur/ 13. detsember 2019, 01:28
tee oma partei ja muuda seadust.
t
tuhat esimene/ 12. detsember 2019, 23:01
jah nii on valitud,aga rahvas teab,mida tahab
o
Oma vastutus/ 12. detsember 2019, 22:06
Tegelikult on selle probleemi lahendus ääretult lihtne. Seadusse tuleb vaid kirjutada lause: "Retseptiravimite väljastamise õigus on ainult proviisoril." Ülejäänud sodi võib apteek müüa omal soovil. Kogu ülejäänud, hetkel apteekides müüdav kraam tuleb kuulutada vabalt käideldavaks kaubaks ja müügu seda, kes vaid soovib. Ja inimene ostab/tarvitab neid omal vastutusel. Lihtne ja kõigile sobiv lahendus.
j
Ja seda kõike 100 000 eurose annetuse eest?/ 12. detsember 2019, 22:31
Küündimatu EKREIKE teeb rahvale karuteene. Nuumame edasi hülgimüüjaid ja nende kette.
2
22:31/ 13. detsember 2019, 08:01
Hulgikete nuumad SINA, mitte EKRE. KEEGI ei SUNNI SIND hulgikettide käest ostma. Seega valik on sinu ja pole vaja teiste kaela ajada.
r
retseptiravim/ 13. detsember 2019, 11:53
müüakse ju retsepti alusel. Müüdi senini ja müüakse ka edaspidi. Point on ikka juurdehindluses ja selles, millist ravimifirmat sisseostja eelistab. Vbl saaks kusagilt sama ravimi odavamalt? Probleem on ka selles, et palju ravimeid müüakse klientidele, kellel on mingi ravimatu haigus, suure allahindlusega, isegi kuni 95%. Vahe kliendi makstud summa ja apteegis oleva ravimi hinna vahel maksab kinni haigekassa. Edasi see, et ravimid tuleb litsentseerida ja kuna Eesti turg on nii väike, siis tundub paljudele firmadele litsents liiga kallis. Kas uus apteekide seadus oleks midagi muutnud?
r
13. detsember 2019, 17:33
Retseptiravimite väljastamise õigus ongi ja jääbki ainult proviisoritele/farmatseutidele. See on seaduses ka kirjas. Käsimüügiravimeid peab samuti nõustama seaduse järgi vastava erihariduse lõpetanu.
t
Tark/ 12. detsember 2019, 21:50
Muidu tore jutt aga see 10% on oluliselt vàhe pakutud
e
12. detsember 2019, 20:15
Eestis on iga kümnes ravim otsas, samas on Eestis palju proviisoritele kuuluvaid apteeke. Miks need proviisoritele kuuluvad apteegid otse tootjatelt puuduolevaid ravimeid ei telli?
h
heasoovlik/ 12. detsember 2019, 20:19
sõitke Lätti, seal jagub nii ravimeid kui ka autokütust oluliselt soodsamalt.
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 21:25
meil on uus valitsus,kellel on asjaajamine sassis.Kõik töödtundvad ametnikud lastakse lahti ja asemele pannakse poliitikud.Ka peadirektori Vaheri koha peale taheti poliitikut panna,kes oleks olnud poliitik,mitte väljaõppinud politseinik.
m
Mary/ 13. detsember 2019, 02:28
t
Toslem/ 12. detsember 2019, 19:17
Mis sest, et rumalamad-nad kuuluvad lihtsalt hetkel õigesse poliitgängi.
j
Juura/ 12. detsember 2019, 20:51
Päris kindlasti pole nad 1000 korda rumalamad. Ehk siis to klienditeenindaja on jõhker valetaja. Sama hästi võiks mina öelda, et tema on minust 1000000 korda rumalam.

t
Tunnen ja austan Paide Paide Vee tn. proviisorit,/ 12. detsember 2019, 19:14
temalt olen saanud nõu ja soovitusi, juhendamist rohtude osas sageli rohkem ja paremini kui perearstilt. Perearsti juurde on järjekorrad pikad - nagu igaüks teab. Ka pole kasu siis mingist müüginaisest, -mehest apteegis, kel pole proviisoriharidust ega teadmisi, et anda nõu ja soovitada häda korral sobivat rohtu, et jõuaks ära oodata visiidi saabumise arsti juurde. Proviisor on sama, mis arst, sageli targem ja hoolikamgi. Seepärast on traagiline, kui apteegid lähevad ärimeeste-ärinaiste kätte. Loodan, et apteekidesse jääks edaspidigi proviisoreid. Ärika koht pole apteegileti taga.
h
Huvitav kuidas sa toidupoes käid? / 12. detsember 2019, 19:30
Kas sealsel müüjal on vähemalt kokkaalane haridus? Ha-ha-ha-ha-haa Kui paljudel autosalongide müüjatel autoharidust on? Mõnel tõesti, aga suurem osa autoalal siiski t u r a k a d. Kas reisipaketide küüõjad reisibüroos on etnograafilise või geograafilise haridusega? Sama apteekitega, kui neid jääb vähemaks langeb ka konkurents ja seal kus konkurents väikse, on hinnad kõrgemad ja kvaliteet madalam.
k
12. detsember 2019, 20:17
Kas see proviisor väljastab sulle ka retseptiravimi retsepti?
t
To arvamus/ 12. detsember 2019, 19:07
" broviisor" on barutoga borissi põlla peal kartuleid võtmas
t
To arvamus/ 12. detsember 2019, 19:07
" broviisor" on barutoga borissi põlla peal kartuleid võtmas
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 18:58
kui apteegi omanik ei ole ravimiteadust õppinud,siis on ta nii rumal,et ei oska tellida ka ravimeid,sest ta ei oska isegi tellmislehte valmis kirjutada ega tea ravimite toimet kuidas mingile haigusele mõjuvad.See on sama hea,kui tee poemüüjast apteegi omanik aga tema ei tea haigustest ega ravimitest midagi,rääkimata ravimite tellimisest.
e
Ehh / 12. detsember 2019, 18:58
Kui rumal peab ikka inimene olema, et nii öelda
t
Taat/ 12. detsember 2019, 18:31
Raha on võim ja võim on raha!
j
Ja proviisorid / 12. detsember 2019, 19:32
nüüd tahavad seda võimu järelikult ka raha oma ainuomandisse.
k
12. detsember 2019, 18:25
Kas Paide Vee apteek, mille üks omanikest ta on, ei müügi toidulisandeid, taskurätte jm? Miks apteek peab ennast ära majandama, kui ta ei ole äriettevõte?

r
12. detsember 2019, 18:12
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
12. detsember 2019, 18:17
Kui palju sai EKRE, et seda jama toetab?
t
Tuhat korda lollim inimene./ 12. detsember 2019, 18:04
Kui pole arsti poolt väljakirjutatud retsepti, siis apteekri käest vajalikku rohtu ei saa. Kuigi on hädasti vaja. Ja perearstile saamiseks on enamasti nädalane järjekord. Valuvaigistite, pampersite, kosmeetika ja muud retseptivaba kauba müümiseks piisab täiesti kui müüjal on proviisori haridus. Apteegi omanik võib olla kestahes inimene või ettevõtja, kellel on apteegi ülalpidamiseks raha. Pole veel kordagi minu käest ükski apteeker küsinud, mida ma ostetud ravimitega teen. Tihti viin hoopis naabrile. Informatsioon ravimite kohta on internetis olemas. Seesama, mis ravimi karbis.
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 18:42
kuule tobu.Hulgimüüjad ei oska ravimeid tellida,sest nad ei ole õppinud ravimeid ega haigusi tundma.Kui apteeki juhib juhm ja tuh,kes haigustest ega ravimitest midagi ei tea,siis juhtubki nii,et terviserikke korral sul apteegist rohtu saada ei ole.Tavainimene ei ole kursis,mis ravimid,mis haiguste korral vajalikud on.Nüüd võibki arvata,et Haigekassasse on ametnike asemele võetud jälle poliitikud ja targad tervist- ja haigusttundvad inimesed,kes ravimite ja tervise probleemidega tegelevad on lahti lastud.Ka koolides käib juba suurpuhastus,kus pannakse ametisse valitsuse poliitikud nagu nõuka a
a
arvamusele/ 13. detsember 2019, 12:00
enamus ravimitest tellitakse ilmselt samamoodi nadu toidukaupa poodi. Vaadatakse, mis otsa hakkab saama ja mida aastate jooksul miskil kull on kulutatud. Kui tulevad mingid uued brändid turule, siis ehk on keeruline. Arvan siiski, et ravimite litsentseerimine ja sissostu võimaldamine käib kusagil kõrgemal tasandil, kui apteekide proviisorite tasand? Kas sellest ka keegi räägiks. Kes ja kuidas saab ravimi sisseveo loa? Kuidas määratakse ravimi hind? Kas seda otsustab ainuisikuliselt apteeker, jaekett või need kaks kokku. Mõlemad tahavad ju ära elada.
r
Ravimitarbija/ 12. detsember 2019, 18:04
Retseptiravimite müüki peaks korraldama Haigekassa kui suures osas nende kinnimaksja. Kaoks ära vajadus vaheltkasu asjatuks kulutamiseks.
s
Selle probleemi lõplikuks/ 12. detsember 2019, 17:57
lahenduseks saab proviisoritele kutse omistamise. Kolm aastat leti taga annab õiguse minna kutsekotta eksamile
k
kutse/ 13. detsember 2019, 12:03
ja siis hakatakse kutsekomisjonis kottima. Selge, et kutse peab olema, aga seda ei peaks käima uuendamas, kui oled aastaid apteegis töötanud. Jälle maksa välja valitud seltskonnale (riigiametnikele), kes on enamasti igast proviisorist rumalamad.
p
patsient/ 12. detsember 2019, 17:56
Ravimiturg peab olema riigis range kontrolli all- -esiteks et ei müüdaks kahjulikke ravimeid -teiseks,et ravimite hind oleks selline,et need kelle ravimiseks neid vaja on suudaks neid ka osta.. - oleks tore kui kodumaine ravim oleks riigi poolt tehtud vähe odavamaks kui välismaine(seda on võimalik reguleerida) . et ülejäänud riikide ravimid oleks ka vabalt saadaval(vahet pole kas saksa,ameerika või venemaa toodang-viimast muide surutakse kunstlikult turult välja) teatud ravimeid saaks ainult retsepti alusel ja oleks tõhus kontroll ka nende üle. Kelle omad on apteegid ei ole üldse tähtis....
m
mäletaja/ 12. detsember 2019, 17:47
"keksikud" on ühed suuremad valetajad kogu nendest mäepealsete riigirüüstajate kambast. Meemutame: e-häälekesed, presidendi otsevalimine (võeti kohe tagasi kui piruka juurde saadi!), kooseluseaduse tühistamine unustati ka kohe, kasumliku riigivara ärastamine (sadama aktsiate müük), võitlus railbaltiku vastu ja hilisem moondumine...jne. Kas keegi mäletab mõnda nende poolt peetud lubadust?

k
kilekotivana/ 12. detsember 2019, 17:15
Kas jälle vihakõne meie palavalt armastatud riigikogujate vastu?
n
Noh Linnamäe poolt!/ 12. detsember 2019, 16:37
Kulla inimesed, saage aru, see mis siin maamunal toimub, ongi üks suur äri! Miks te nüüd solvute? Ka see mida te riigiks peate ja mille eest te leelotamas käite on firma, kontrollige ise! Nüüd olete ärimehe peale solvunud, miks küll!
k
Kuidas peaksime taluma.../ 12. detsember 2019, 15:38
Tohoh, kas kapitalismis on ravimitel ainult platseeboefekt ja kihvti ei turustatagi enam?
h
Huvitavad andmed/ 12. detsember 2019, 15:36
https://www.teatmik.ee/et/personlegal/10615234-OÜ-PAIDE-VEE-TÄNAVA-APTEEK See proviisor on üheks omanikuks firmas, mille tegevusvaldkonnad on huvitavad ning firmal on olnud probleeme käibedeklaratsioonide esitamisega ja käesoleva aasta novembris on firmal olnud maksuvõlg.
t
Tõnu Anton/ 12. detsember 2019, 15:28
Ei ole vaja segi ajada apteegi omanikku ja apteegi töötajaid. Apteegi omanik tavaliselt ei teeninda ostjaid ja ei anna inimestele ravimeid. Sellepärast pole apteegi omanikul vaja ka farmaatsialast haridust. Küll peaks see olema olemas neil, kes ravimeid inimestele välja annavad. Nõuda apteegi omanikult proviisoriks olemist on põhjendatud võib-olla ainult siis, kui on tegemist väikese maaapteegiga, kus omanik ise on ka teenindaja rollis. Meil puhutakse see mull suureks ainult ühel põhjusel, - et saaks kõik jätta nii nagu on, et ravimite hulgimüügifirmad saaksid edasi apteeke pidada.
k
12. detsember 2019, 15:14
Kommentaar kadus nagu vits vette. Kõik on väga lihtne! Ei ole vaja valida Toompeale nende kolme esimese kandidaadi seast, keda parteid lihtsameelsetele valijatele söödaks ette on pannud. Nimekirjades on ka teile teada-tuntud kandidaate, kuid need asuvad nimekirjades tagapool. Valides neid inimesi Toompeale, jäävad parteide tagatubade hallid kardinalid ja nende käsilased tühjade pihkudega. Aastakümneid on Toompeal istunud suur osa samu inimesi ja nad on endid hakanud lausa asendamatuks pidama, kuid nende arusaamine rahva teenimisest on väärastunud. Kahjuks nende mõttemall ei muutu.
l
Lühidalt/ 12. detsember 2019, 15:57
EKRE küündimatuid kloune pole mõtet valida.
õ
12. detsember 2019, 15:57
Õnn.itlen ekre.men.dist eriti rumalat modet töövõidu puhul. 40 IP-aadressi mitmest miljardist on blokeeritud. Jätka sama vaimus, saad ehk mark.si.st Hel.melt või kremlist medali.
t
Tõnu Anton/ 12. detsember 2019, 15:04
Kõik on väga lihtne! Ei ole vaja valida Toompeale nimekirjast kolme esimest kandidaati, mida parteid on rumalatele valijatele söödaks pannud. Need ongi kõik parteide tagatubade ja nende käsilaste nimed, kes asstakümneid iseseisvas Eestis seadusi teevad ja endid asendamatuteks on hakanud pidama. Nimekirjades on ka tublisid teada inimesi, kuid nad on kõik nimekirjades tagapool. Valige nende hulgast ja see nn "Toompea eliit" jääb tühjade pihkudega.
h
hannes k./ 12. detsember 2019, 14:52
Kõige taga on ainult üks inimene----Margus Linnamägi !!!!!!

K
ravimite kasutaja/ 12. detsember 2019, 14:52
Küll on hea et on inimesi kellel on julgust oma arvamus apteegireformi kohta välja öelda.
i
Ivan Duratsok./ 12. detsember 2019, 14:47
See ongi kaasaegne trend. Oskajad teevad tööd ja lollid juhivad. See ju nagu vanas vene muinasjutus.
j
Juss/ 12. detsember 2019, 14:35
Eesti ülikoolides tuleks ainult proviisoreid koolitada. Kõigi teiste erialade õpetamine on mõttetu, sest sealt saadakse vähemalt 1000 korda kehvem haridus. Milleks ilmaasjata riigi raha raisata.
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 14:54
hulgimüüjatel ei ole mitte vähematki arsti ega rohuteaduse haridust. Hulgimüüjad muretsevad kaupa,on see kosmeetika,ilutooted või toidulisandid, ravimeist nad huvitatud ei ole,sest sealt ei tule kasumit.Valitsus on hulgimüüjate poolt annetustega äraostetav ja nii valitsus nende kasuks otsustab.Broviisorid tunnevad haigusi ja rohtusid ja oskavad tellida ravimeid,mille järgi patsientidel nõudlus ja vajadus on.Broviisorid ei teeni kasumeid ravimite pealt ja nemad oskavad oma töid ja tegemisi korraldada.
t
to Juss/ 12. detsember 2019, 14:57
Mind paneb imestama, kuidas nii paljud inimesed ei saa aru sellest, mida nad loevad. Ei peaks ju olema keeruline mõista, et ravimite teemal on proviisor targem kui poliitik. Haigete ravimisel on arst targem kui poliitik. Või mi8llisest lausest lugesid Juss ja teised , et proviisor peab ennast teiste inimeste erialadel targaks?
l
lia/ 12. detsember 2019, 15:42
Hulgimüüjate palgal töötab hulk professionaale-proviisoreid. Ka hulgiladude juhatajad on reeglina proviisorid.
v
Vastupidi/ 12. detsember 2019, 18:23
Kui reform tűhistatakse ,pole oma peaga mőtlevate proviisorite őppeks Tartu Űlikoolis enam mőtet 5a riigi raha raisata.Las ketid koolitavad ise endale kuulekad mûûjad - marionetid.Milleks riik proviisoreid harib,kui apteegipidamise ärimeestele annab ?
v
Veider virin/ 12. detsember 2019, 14:31
Ega ostmine ei tähenda kohe tarbimist. Ära siis tööta nii hullu ülemuse alluvuses, aga tänu kellele on sul töökoht olemas ja leib laual.
m
maalt ja traktoriga/ 12. detsember 2019, 14:31
Mul on raske antud proviisori seisukohta kritiseerida või toetada, kuna pole seaduseelnõud mustvalgel näinud. Kui see ilmub, eks siis tavakodanikuna loen ja mõtlen, kuhu see va uss on maetud, ehk kellele on reform kasulik. Seniks ...
m
minu nägemus/ 12. detsember 2019, 14:27
easpidi pannakse igasse ametisse ainult poliitkud,kes hakkkavad arstideks,proviisoriteks niiet ametnikke ega arste ja teisi spetsialiste enam tarvis ei ole.Teadlased kuulutatakse "HOBUSTEVARASTEKS" ja väljavalitud poliitikud "TEADLASTEKS".Siis ei ole karta,et rahva "IKKE" valitsus maamunapealt kaob just nii nagu kommarite juhtimisel.
t
Tark!/ 12. detsember 2019, 14:27
1
100% nõus!/ 12. detsember 2019, 14:26
Kui täpne kirjeldus ja ütelus!

k
Kuidas?/ 12. detsember 2019, 14:09
Arvan, et hullumajas on tihti sama olukord, ainult et sealne vahe pole tuhande-kordne, vaid ainult saja või veelgi väiksema vahega.
v
Valin ainult proviisoreid./ 12. detsember 2019, 14:01
Küsimus valijatele kuidas on võimalik et me oleme nii rumalad inimesed valitsema valinud. Teen ettepaneku järgmine valitsus koostada ainult tuhat korda poliitikutest targematest proviisoritest. Ja näete kui lähedal on võimalus jõuda viie rikkama riigi hulka.
o
Oh/ 12. detsember 2019, 14:28
Kas proviisor on öelnud, et ta on poliitikust poliitikategemisel targem? Loe teksti veel paar korda ja hästi aeglaselt, ehk siis suudad teksti mõttest aru saada. Või arvad tõesti, et proviisor ei tea ravimitest rohkem kui poliitik???
k
kilekotivana/ 12. detsember 2019, 17:19
Proviisorid proviisoriteks, aga egas need valija otsused juts eriti targad pole olnud - näe on ju riigikokku valitud igasugu aunasteisd, mikkosid ja kastiautoga pullivendi ja kaabuga mehi?
r
Reptiloid nr 666/ 12. detsember 2019, 13:56
mul on plaan. parlamenti ei saa kandideerida isikud, kelle iq on alla 120 ja ministriks ei saa keegi, kelle iq on alla 150.
y
Yes!/ 12. detsember 2019, 15:20
Juhtfiguurideks on vaja väga arukaid inimesi. Nimekirjade alusel soe koht = see meie väikesele riigile oht!
m
Ministrivaba/ 12. detsember 2019, 16:09
Sellel juhul ei ole Eestimaal ministreid enam. IQ 140-st (vist 142-st) algab geenius Hiljuti oli lehes juttu poisist, kes 10 vöi 11 aastaselt juba hakkas ülikooli löpetama. Tema IQ 140. Juba 120 on vägagi targa inimese näitaja. Aga ega tarkus üksi ei aita alati, vaja ka muid omadusi, et pukki trügida tahaks.
f
Farmatseut/ 12. detsember 2019, 13:30
n
No/ 12. detsember 2019, 13:47
Iga spetsialist on omal alalt see kõige targem. Aga need, kellel eriala puudub ja mõtlemisvõime samuti, ei suuda lihtsalö artikli mõttest aru saada.
k
12. detsember 2019, 13:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
Oh ja ah/ 12. detsember 2019, 13:49
Kas farmatseut on väitnud, et ta on teise eriala spetsialistist tema töös targem? Või arvad, et poliitik võiks ka inimestele ravimeid soovitada?
j
JJ/ 12. detsember 2019, 13:06
Olge nüüd kenad, härrad ja prouad ajakirjanikud, ning hakake uurima, millisele valitsusparteile on lähima kuu jooksul hiigelannetus tulnud. Mõistagi pole seda teinud ravimifirma omanik ise, vaid ikka mõni "lahke südamega parteilane, kellel juhtumisi mitusada tuhat üle".
j
juba annetati/ 12. detsember 2019, 17:46
käivad sahinad, et ravimiärimees Margus Linnamäe äripartneri Ivar Vendelini tehtud SAJATUHANDE EURONE ANNETUS KESKERAKONNALE mõjutaski valitsuskoalitsiooni otsust peatada viis aastat töös olnud apteegireform. Seega apteegireformi peatamine haiseb korruptsiooni järele.
k
ka haritud inimene/ 12. detsember 2019, 12:43
See näitab ikka erilist "tarkust ja intelligentsi" kui teisi inimesi peetakse vähemalt tuhat korda rumalamateks. Uskumatu.
c
c/ 12. detsember 2019, 13:25
tegemist oli kujundliku väljendiga, ei peaks olema raske sellest aru saada
k
kusti/ 12. detsember 2019, 14:11
C-le! Peade veeretamine on samuti kujund, aga vaata, mis vkisa tõusis. Sama siin - kõik on rumalad, kuid ainult mina tean. Lõhnab väga jürgenlikult.
t
to kusti/ 12. detsember 2019, 14:27
"peade veeratmine" ongi kujundlik väljend ja keegi ei arvanudki, et inimesed giljotiinile saadetakse. Küsimus oli selles, et inimesed taheti tööst ilma jätta, kuna nad olid sõltumatud ja kallutamatud. Helmete arvates ei ole see võimalik, nende arvates, peavad ametnikud olema parteijüngrid
t
Tuleks/ 12. detsember 2019, 12:34
sel juhul uus haigekassa koosseis valida......

a
arvamus/ 12. detsember 2019, 12:15
kõige targem mees oli eile ETV saates Taavi Rõivas,mis pani Martin Helme ja Mailis Repsi näole virila ja kadeda naeratuse.Taavi Rõivas on ikkagi majandusteadust õppinud, mitte nii nagu Martin Helme ainult ajalugu.Taavi Rõivas on ka tugev interneti maailmas, kes aitab ka leedukaid selles äris edasi.Leedukad võivad meist sel teemal veel ette jõuda,kuna praegune valitsus tahtis isegi e-valimised tühistada.Mulle on jäänud mulje,et isegi Ameerikas kasutatakse e-valimisi.
t
tahaks teada/ 12. detsember 2019, 12:41
kas tõesti 3 aastat ülikooli teeb inimese targaks või on ta vahepeal edasi õppinud, oleks huvitav teada.
o
Ohhoo!/ 12. detsember 2019, 12:42
N(ahistaja) Taavi ei teinud isegi numbritel eile ju vahet. Kui teised rääkisid palgafondi kasvu protsendist siis tema jahus aina väljamakstavast numbrist.... ehk võrdles oma sõrme no..kuga. Aga eks ta seda seal külmkapi taga poolvägivaldselt näitamas ju käiski?
x
x/ 12. detsember 2019, 13:28
nõus, Helme üritas Rõivase jutule kangesti vahele karjuda, kui sai aru, et arvutamises alla jääb. Aga eks Helme esineb oma ususekti liikmetele - need usuvad, et must on valge, kui Helme nii ütleb
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 12:06
kommunistidele meeldivad ikka kommunistid sotsid,mitte eestlased reformlased. Jõhviski võetakse viimased eestlased maha ja valllavalitsus tahab jälle etteotsa venelast panna.Keskerakondlased juba räägivad,et venelasi peab rohkem ametisse panema ja sellepärast kanutatakse viimased eestlased ametist lahti,et säilitada Keskerakonna ja EKRE ainuvõimu nagu Tallinnas.
p
paidekas/ 12. detsember 2019, 12:05
enam ei julge sinna apteeki jalga ka tõsta, sellise mõttehiiglase juures tunned end kärbseajuga olevusena.
t
to paidekas/ 12. detsember 2019, 12:17
Aga sa mine mõne poliitiku juurde ravimite kohta küsima, kui arvad, et need ravimite osas proviisoritest targemad.
m
Mid just siin/ 12. detsember 2019, 12:04
natuke aega tagasi ütlesin, kommid jälle maas. Ma ütlesin et hakake nüüd komme maha võtma ja seda on ka tehtud. Ha.ig.ed moded ÕL-s alati olnud.
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 12:00
kommentaar läks jälle moderniseerimisele,kus oli juttu,et hulgimüüjad ei tegele ravimite toomisega,ikka kasumliku kauba tellimisega,millega suuri kasumeid teenida.
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 11:59
Borviisor tunneb haigusi ja ravimeid kuidas nendega ravitakse ja oskab ka vajalikke ravimeid tellida.Hulgimüüjad ei tea haigustest ega ravimitest midagi ja tellivad kaupa, mitte ravimeid,millekas saaks inimest ravida.Hulgimüüjatel,kel puudub igasugune arusaam ravimitest ja haigustest on ainult kasumite saamise peale väljas.Isamaa ja Keskerakond viimasel ajal on saanud just suuri kopsakaid toetusi apteekide hulgimüüjate kaudu.Osta ära üks riigikogu sots.keskharidusega Tõnis Mõlder ja ongi hulgimüüjatel tohmanitel kogu apteegikett käes,kus äri ajada.Inimesed ei saa enam ravi ega ravimeid,kuid
h
Hulgimüüjate seas töötab küllalt proviisoreid. Ka ladude bosside seas. / 12. detsember 2019, 14:49

k
kai/ 12. detsember 2019, 11:26
on äri nimel kõigeks, ka mürgi müümiseks valmis, peaasi, et kasum tuleb. on ju ta samasugune ärikas, kes iganes muu. huvitav, kui tark see kai siis on, et lausa tuhat korda. kas mania grandiosa vastu ka rohtu leidub.
t
to kai/ 12. detsember 2019, 12:05
Kui mkeerulisem tekst on arusaamatu, siis tuleb ennast harida, või mitu korda lugeda. Iga ravim on mürk, kas paneme kai meelest kõik apteegid kinni või poliitikud leti taha?
s
sinisilmake/ 12. detsember 2019, 11:22
Ma natuke kahtlen inimese intelligentsis, kes end teisest inimesest 1000 korda targemaks peab! Samuti ma tahaks seda proviisorapteeki näha, mis on kahjumis ja kuidas siis see apteegi omanik kliendile ütleb, et oi, ärge ostke neid toidulisandeid, minge parem ja ostke puu-ja juurvilju kõrvalpoest!
n
Noo/ 12. detsember 2019, 12:06
Iga eriala inimene on nendest 1000 x targem, kes sellest erialast midagi ei tea. Kui sinisilmaksesel haridust ei ole, siis ta ei oska seda muidugi ette kujutada.
n
Noole/ 12. detsember 2019, 13:08
Sel juhul võiks ju tunnistada, et ärindust õppinu on proviisorist apteegi rajamisel ja juhtimisel 1000 korda targem! Kui rohusegaja ilma riigipoolsete piiranguteta eri suuda edukalt apteeki pidada, siis see ei näita just 1000kordset tarkust!
t
to Noole/ 12. detsember 2019, 14:04
Sinu ülima loogika alusel võiks keegi ärindust õppinud inimene sulle ravimi kokku segada?
k
kai/ 12. detsember 2019, 11:21
ju ka ärikas. või ta ei saagi omanikuna ärist tulu. huvitav olukord, mõnel juhul tahetakse olla ärimees, teisel juhul solvunud proviisor. tegelikkuses ju vahet pole, kes sulle midagi kaela määrib, kas ärimehest proviisor või kes iganes end ärimeheks nimetatu omanik. kai võitleb oma tulu nimel ja kliendid ei lähe korda ei kaile ega kellegile muule omanikule. teenib ju kai ikka oma ärist palju ja ilmselt ka miljonär aga tahab rohkem.
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 12:20
kuule tattnina.Kui sina oleksid hulgimüüja ja peaksid ravimeid tellima,kas sa saaksid aru,mis ravimeid haiged vajad ja mida kohale vedada.Ei teaks. Broviisorid teavad,kuidas haigeid ravitakse ja mis rohtu kasutatakse,et sind eravida ja oskavad ka vastavalt haiguste puhangutele ravimeid tellida.
j
järvakas/ 12. detsember 2019, 11:12
Eile esimeses stuudios meeldis mulle väga R .Sikkuti ja üllatusena T. Rõivase sõnavõtt, kes kutsus üles koduerakonda toetama sots. ministrit T.Kiike ! Miks on sots. komisjoni esim. Mölder ja isam. fraktsiooni esimees Sibul ärikate poolel? Sots. komisjoni liige keskerak. M.Tuus-Laul võitleb proviisor-apteekide eest. Eile oli vikerraadios saade apteekidest , kus inimesed helistasid ja järeldasid, et seadusi teevad esimesed 50. hulgast, mitte poliitikud! Paide apteeker K.Kimmel on parim vabariigis , suurte kogemustega ja tõesti oma alal tuhat korda targem kui mõni "pudupoe" pidaja ravimite alal
a
ammet/ 12. detsember 2019, 13:52
Selles osas on Paide apteekril küll tuline õigus: nagu proua Tuus-Laul suu lahti teeb, tuleb sealt lausrumalust. Kui panna 200-300 apteekrit omavahel konkureerima, see tähendab, üksteist kriimustama, langeb ravimite hind kolinal. Ülejäänud apteekrid jäävad nendelt töövõtjateks, ideelisteks "nõustajateks". miinimumpalga ees Proua Laul ei täpsusta, kust see ravimite külluslik sortiment võetakse, kui hulgimüük mättasse lüüakse. Omanik käib seljakotiga Soomes-Lätis -Venemaal? Tellib Omnivast? Kuipalju selline hulgivarustusviis maksma läheb?
l
lugejate jaoks/ 13. detsember 2019, 12:17
ongi probleem kajastatud tasemel hulgimüük vs proviisor. Tegelikult sõltuvad ravimite hinnad ja kättesaadavus paljudest muudest teguritest ka. Millised firmad üldse meie turule tulevad? Mis raha eest nad siia tulevad? Karju end või näost siniseks, kui Vene firmad ei taha siia tulla, sest turg on väike ja litsents kallis, siis nad siia ka ei tule. Kes ja kuidas peaks ravimid tellima? Kes ja kus peaks ütlema, kui suur võiks olla mingi ravimi juurdehindlus.
g
Geenius / 12. detsember 2019, 11:08
Tuhat korda targemad , oi jee ! Lausa püstoliga ei sunni küll keegi kundedele neid mürgiseid ravimeid müüma .
t
to Geenius/ 12. detsember 2019, 12:07
Iga ravim on mürk, seda tuleb lihtsalt õigel ajal ja õiges koguses tarbida.
m
munk ( μοναχός )/ 12. detsember 2019, 11:02
Tähelepanu! Tegemist on ravimiga. Enne tarvitamist lugege tähelepanelikult pakendis olevat infolehte. Kaebuste püsimise korral või ravimi kõrvaltoimete tekkimisel pidage nõu kassapidajaga või kaupluse vahetuse vanemaga.
k
kui.../ 12. detsember 2019, 11:00
...proviisor laseb autot remontida või endale maja ehitada siis teevad seda inimesed kes on oma erialast tööd tehes temast tuhat korda targemad.
t
to kui ../ 12. detsember 2019, 12:09
Kas ta väitis, et ta on teiste tööd tehes spetsialistidest targem? Või arvad, et autoremontija võib ju sind ka ravida?
t
to 12.09..../ 12. detsember 2019, 13:28
....väga ülbelt öeldud et tema ülemused(valitsejad) on tuhat korda rumalamad ehk ta siis peab ennast tuhat korda targemaks, et kas tema ise on siis oma alluvatest tuhat korda rumalam?Kas ka kersti on oma rahvast tuhat korda rumalam aga ta sobib enda ja sinu arvates pukki suurepäraselt.
t
tõesti või toto 12.09.... / täna, 13:28/ 12. detsember 2019, 14:06
Poliitik on sinu meelest proviisori ülemus ja temast ravimite vallas targem?
t
to totu14.06../ 12. detsember 2019, 14:24
...pooletoobisele pole mõtet eriti midagi selgitada.Mis vahet kas proviisor või poliitik või mingi muu töö tegija ja keegi ei pea arvutama kui palju ta teistest targem on vaid tehku oma tööd mida on õppinud ja milleks palgatud.
t
to to totu14.06.. / täna, 14:24/ 12. detsember 2019, 14:37
Haritud inimene suudab teksti mõista, oskab aru saada, mis on kujundlik väljend ega tarvita ebaviisakaid väljendeid. Mitte eriti tark seda kõike muidugi ei oska nagu näha.
j
Jah/ 12. detsember 2019, 14:39
Igaüks teebki oma tööd, aga töötegemist hakkavad vastava hariduseta inimesed takistama ja segama, siis tulebki avalik pöördumine teha.
o
on nii/ 12. detsember 2019, 10:59
See siis selle proviisori arvamus,kuid kui lausume selle lause vastupidiselt,oleks õigem.No mida on proviisoritel hädaldada?Loomulikult peavad ka ravimimüüjad olema läbipaistvad.Väike apteekides pole paljusid rohtusid kohapeal olemas,ainult tellimise peale.Ja siis kui kohapeal rohtu pole ja peab tellima on apteekritel näol kirbe mask.

s
Suur Kapitalist/ 12. detsember 2019, 10:59
sellist riiki tahtsimegi saime ka kus tuhat korda rumalamad juba paarkümmend aastat valitsevad meie normaalsete inimeste üle
h
hiuuvana/ 12. detsember 2019, 11:16
Tõsi a on, kui vaadata meie riigikogulasi või ministreid. Hirm tuleb lausa peale, kui oleks noorem laseks siit kohemaid jalga.
s
See on äri/ 12. detsember 2019, 10:56
Tööline peab alati välja kannatama kordades ru,alamat ärimeest.
e
et mida/ 12. detsember 2019, 10:47
Oli aeg,mil proviisor mitte ainult ei müünud valmisravimit,vaid oli võimeline selle ka ise segama.Arstilt retsepti saanuna praegu ei näe ma mingit vajadust proviisoriapteegi järgi.Kogemus näitab,et ka apteeker teab ravimitest ja nende koostoimest.Pealegi ei ole ju nii,et seal,kus on proviisor, on ta alati ja ainuisiklikult tööl,ka seal on apteekrid.Kett on ju selline - ravimifirma,arst,apteek.Millist rolli täidab proviisor? Kedagi tuhat korda lollimateks nimetades ei näidata üles tarkust.
s
see tark tegu/ 12. detsember 2019, 11:01
tuues välja tõelise põhjuse kus tõesti tuhat korda rumalamad on saanud etteotsa
m
mõtlik/ 12. detsember 2019, 11:24
Huvitav, kuidas 1000 korda lollimatel inimestel on apteegikett, aga tark proviisor ei saa ilma riiklike konkurentsipiiranguteta kuidagi äri aetud?
o
Oh jah/ 12. detsember 2019, 12:10
Paljud ei ole jälle suutnud loetud tekstist aru saada.
t
triip/ 12. detsember 2019, 15:23
Kes ei ole saanud, ei oska tahta. Minu linnaosas on üks proviisoriapteek, mis on Tallinna parimate hindadega, vajalik ravim on puudu ainult siis, kui on päris tarnejama (st kaupa tellitakse mõttega, mitte mingi laoseisuprogrammi alusel), inimesed, kellega suhtlen on nutikad ja, just nimelt, hoiatavad vajadusel koostoime eest või helistavad perearstile üle, kui lapsele on kirjutatud täiskasvanu annus. Ja siis on palju šampoonipoode, mis sellelt ühelt healt apteegilt mugavuskliente ära võtavad. Neil on ka leti taga proviisor (=apteeker), kes koostoimetest teab, aga suhtumise vahe on tohutu.
n
Naine!/ 12. detsember 2019, 10:46
Tuhat korda teistest targemad inimesed ei räägi nii!!
a
arvamus/ 12. detsember 2019, 10:45
arvatavasti ei ole Tõnis Mõlderil isegi ülikooli haridust,kes otsustab ülikooli haridusega broviisorite eest,missugust rohtu muretseda tõlplaste hulgimüüjate kaudu.Hulgimüüjad tellivad kõige kallimat kaupa,millega kasumit teenida ja riigikogulastele,valitsusele valmisteks kopsakat annetust pakkuda.Ravimite puudus võib ka sellest tingitud olla, et haigekassal raha ei ole ja ravimite eest tellitakse apteeki kallist kosmeetikat,et apteegil oleks midagi müüa ja ära elada.
t
tõde ja öigus/ 12. detsember 2019, 10:43
kuldsed sönad,aga keda valida otsustab rahvas
s
Seega neile siis tuhandest TÄNU!/ 12. detsember 2019, 10:38
Jaa, meenub Paunvere apteeker, tema mürke ei soovitanud, punsliõli oli põhiline. See kaasaegne proviisor on teistest seega tuhat korda "targem?", sõnades ehk ka mürgisem. Ärimehed/müügimehed rahva tervist ei mõjuta, sest tuhandekordsel lollid jäävad jalgu. Oleks see vaid sedasi.
m
Muidugi/ 12. detsember 2019, 10:38
asuge moded nüüd komme kustutama, sai jälle tõde välja öeldud.

v
Vaatleja/ 12. detsember 2019, 10:37
Asi jääb segaseks. Kui Kimmeli apteek on proviisorapteek, miks ta siis võtab osa mustast reedest ja terviseteisipäevadest? Keegi ju ei kohusta seda tegema. Väidetavalt peaks ta ju oma otsustes olema vaba. Ka frantsiis pole kohustuslik. Ja kui ärihuvisid üldse pole, võib ju vitamiinid ja toidulisandid, proteesiliimid, sukkpüksid ja muu selline kaup sortimendist välja jätta ja müüa ainult ravimeid. Edu apteekritele!
v
vaatlejale/ 12. detsember 2019, 11:03
nonii, näide kui rumal inimene tahab ka tark olla.
t
to Vaatleja/ 12. detsember 2019, 14:15
Ilmselt ongi Kimmeli apteek - osaliselt on temaga nõus. Paraku pannakse lauale valitsuses (vist oli 4) ettepanekut, mida arutatakse ja missugusega edasi minnakse - pole veel teada. See, et ravimite müük läheks suvalise isiku kätte, kes midagi ravimitest ei jaga ja ei oska ka klienti nõustada, oleks küll jama. Ma mõtlen käsimüüki kusagilt bensukast või ms.
j
12. detsember 2019, 10:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
x
x/ 12. detsember 2019, 11:06
tule kapist välja, hakkab kergem! Näha on, et see teema on sul ikka väga südamel,
t
to x/ 12. detsember 2019, 11:19
Nüüd näitasi et oledki lil.la, irvv.
v
Või siis/ 12. detsember 2019, 10:31
telekas reklaamid, ostke kohe rohkem, saate odavamalt. Kuidas saab ravimit osta rohkem? Saan enne terveks ja olen rohkem ostnud, need jäävad ju seisma. Või kuidas ravimifirmad muidu ära elavad, kui oma kriidi tablette eri nimedega rahvale pähe ei määri, kõik on siin maailmas läinud sa.ata.nlikuks.
n
Noh/ 12. detsember 2019, 10:29
artikkel nagu Objektiivist. Õhtuleht, mis teil viga on, kus on siin viited genderideoloogiale ja homoõigustele. Ei täiesti mõistetamatu?!
a
arvan et/ 12. detsember 2019, 10:27
tark inimene ei ütle kunagi teiste kohta "rumal"
a
arno/ 12. detsember 2019, 11:16
Rumal on ja jääbki rumalaks ja teda targaks kiita oleks veel suurem rumalus ...
s
siin artiklis/ 12. detsember 2019, 13:18
võr.reldakse pro.viisori vs tava.kod.anik tead.mist ra.vimitest ja nen.de toi.mete tund.mist...mis siin se.gast on
i
irw/ 12. detsember 2019, 10:24
irw, kui teile anti 5 aastane stardiaeg ja lasite selle ajaga kogu turu igasuseid apteegikesi hulgimüüjail täis toppida siis vaadake ise peeglisse ja ärge rääkige 1000 korda rumalamaist otustajatest. kes olid need teie hulgast , kes on nõus madala palgaga tööd tegema ja apteekides iga päev lehvikut keerama, mis näitas sulgemiseni jäänud päevi. võtke peegel ning teie seisukohad on kohatud.
j
Jah/ 12. detsember 2019, 11:41
Irv võiks natuke rohkem mõelda.
a
am/ 12. detsember 2019, 10:24
No eks minge siis valitsusse.
t
To esiteks/ 12. detsember 2019, 10:23
Ravimi kirjutab välja ikkagi arst. Ka arstid tunnevad ravimeid, muidu ei saaks nad oma tööd üldse teha. Farmatseudi või proviisori asi on ravim väljastada. Kui retseptis esineb vigu siis apteeker helistab arstile ja täpsustab retsepti üle, kuid apteekri asi ei ole patsiendile ravimit määrata. Farmatseudina pooldan ketiapteeke, sest patsiendid saavad kõik vajamineva ühest kohast kätte. Mitte keegi ei suru inimesele ravimit peale, vähemalt mitte minu kolleegid.

o
12. detsember 2019, 10:23
Olles mitmel korral suhelnud apteegis proviisoriga, ei jää küll muljet, et teie, proviisorid suudaks head nõu anda. Teie soovitused ja jutt on olnud suht ebamäärased nagu inimesel kes ise ka ei tea täpselt. Te ei saagi täpselt teada sest te pole arstid! Teiseks, kas teie, proviisorid teate, et teie leivaisad, ravimitööstus, ise näeb asja puhta ärina kes ostab teaduselt teenust? Ravimitööstus kes teid varustab ravimitega, on kaugel ravimisest. Selle süsteemi jaoks on kõik patsiendid siiski vaid kliendid.
a
12. detsember 2019, 11:47
Arstid ei ole õppinud ravimeid sellel tasemel kui proviisorid ja ei tea, kuidas ravim organismis käitub (nt millal saabub ravimi toime), rääkimata ravimi koos- ja kõrvaltoimetest. Terviklik ravi kujuneb siiski arsti ja proviisori koostööna. Arsti eeliseks on erinevate uuringute tegemise võimalus. Proviisorid ei ole selgeltnägijad (kuigi pro visore tähendab selgelt nägemist), meie saame lähtuda ainult inimese kirjeldusest. Ja lisaks veel üks äärmiselt suur probleem on see, et iga inimese organism on erinev ja reageerib erinevalt. Laskem arstil teha arsti tööd ja proviisoril proviisori tööd!
r
Retr/ 12. detsember 2019, 10:22
Iga dirigent ei pruugi olla võimekas viiulimängija, iga proviisor ei suuda juhtida ettevõtet. Minule käib sellest reformist arusaamine ylejõu - nägin teadet, mille kohaselt minu koduvallas jääks reformi tulemusena alles 5st apteegist yks, nyyd jäävad need ravimipoed alles, mulle tundub et see on pigem hea...või ei ole? Teisalt ei suuda ma mõista, miks mujal maailmas on ok, kui toidupoes myyakse nohurohtu ja valuvaigistit aga eestis oleks see lahendus väidetavalt väga kahjulik inimestele...
s
12. detsember 2019, 11:53
See, et ravimid on viidud poodidesse, on osutunud nendes riikides halvaks otsuseks. Enam-vähem kõik neist ütlevad teistele, et ärge nii tehke. Põhjused: tohutult suurenesid paratsetamooli ülekasutamisest tingitud maksakahjustused ja ibuprofeenist tingitud maokahjustused. "Nohurohu" kasutamisel on väga suur oht sõltuvuse tekkeks. Need on ainult osad põhjustest, miks peaks alati ravimitega kaasa käima NÕUSTAMINE, mida oskavad adekvaatselt teha ainult proviisorid ja farmatseudid. Isegi apteekides töötavad klienditeenindajad ei tohi ravimeid nõustada, vaid peavad suunama proviisori poole.
r
Retro/ 12. detsember 2019, 13:07
Ma peaaegu nõustuks teie seletusega, et rohtude poes hoidmine võib tarvitaja jaoks olla viga....kuid kas apteegis on teid kunagi ibuprofeeni või nohurohu ostmisel nõustatud? Öeldud, et palju võtta ja millal või pandud käsi ette ja keeldutud myymast, sest alles te ju ostsite? Minul pole sellist juhust iialgi olnud. Vaid retseptiravimite korral.
t
to eile/ 13. detsember 2019, 12:27
mind ei ole küll ükski apteeker kunagi hoiatanud, et ma liiga palju paratsemooli tarvitan. Sama ibuka kohta. Meil ju võib minna samamoodi ja osta ükskõik kui palju käsimüügist, kedagi ei huvita. Vbl see ainult pisut mõjutab otsust, et ma lähen apteeki, seega minu ostetud kraam on ravim.
o
13. detsember 2019, 17:44
Olles ise proviisor, katsun alati patsiente nõustada, seda nii retseptiravimite, käsimüügiravimite kui ka toidulisandite suhtes. Nt tollesama ibuprofeeniga on nii, et kui näha, et inimesel on kiire, siis ütlen lihtsalt, et 1 tablett korraga, pärast sööki ja annuste vahel vähemalt 4-6 tundi. Selle jõuab inimesele ära öelda ka siis, kui tal kiire on. Tihti on aga see, et kahjuks inimesed ise ei soovi nõustamist ja arvavad, et nad ise teavad, mis neile parem on. Ja ausalt on nii, et ideaalis sooviksin inimesega ikkagi kauem suhelda ja kindlaks teha, kas see ravim on temale kõige sobilikum.
i
Isa Maalane/ 12. detsember 2019, 10:15
Martin Helme oli eile Esimeses Stuudios ääretult asjalik. Nii peabki, iga jultunud valeväite kohe ümber lükkama. Teisiti Taavi-taolistega ei saa. Sikkut ületas iasuguse sotsialismuse piirid. Tal jälle suur mure, et eesti o m a ettevõtja ei peagi oma ärisi sulgema, et tegutseb apteekidega ja on saavutanud olukorra, kus hunt on söönud aga lambad terved. Sots tahaks, et kõik oleksid täpselt ühtviisi vaesed, haiged ja õnnetud. Miks siis Taavi kiiidetud reformi elluviimiseks pole proviisoriapteeke lisandunud samas mahus, nagu praegu ketiapteeke. Aega ju oli.
d
don/ 12. detsember 2019, 10:14
Lugupeetud proviisor peaks oma tarkuses teadma, et kapitalismis otsustab raha, mitte see kui tark sa oled.
m
Mida juttu/ 12. detsember 2019, 10:14
Saksamaal peavad minu teada apteekide omanikud olema farmatseudid. Sellegipoolest müüakse igas apteegis lademetes kõikemõeldavat kommertsträni, millel ravimitega mingit pistmist pole: kosmeetika, köhakommid, närimiskumm, mahlad, tee jne. Kes väidab, et proviisoritest omanike käes sellist asja toimuma ei hakkaks, on ise ikka väga loll.
v
välja, välja / 12. detsember 2019, 10:13
kui kesk raha rikastele siis mina keskist välja
v
Vile/ 12. detsember 2019, 09:57
Keegi ei ole igas asjas tark, kuid ennast tuhat korda targemaks pidada on küll mitte väga targa inimese arvamus.
x
x/ 12. detsember 2019, 10:06
Kahjuks on tal õigus, nii ebakompetentset ja rumalat valitsust ei ole veel varem olnud.
n
no / 12. detsember 2019, 10:06
oma erialal on apteeker kindlasti tuhat korda targem kui poliitik. Ega pole öeldud ju, et igas asjas targem.
j
Jälle/ 12. detsember 2019, 10:39
Terve kommentaarium on täis seda "1000x". Kas piltlikust väljaütlemisest ei ole need inimesed midagi kuulnud? Muide see aapteek, kus see proviisor töötab Paides on veel üks koht, kus tõesti väga detailset ja professionalset nõu saab ravimite kohta. Ja nad on ikka kompetentsed ka ise ravimeid kokku segama seal.
e
Eesti keel on üsna nüansirikas/ 12. detsember 2019, 15:30
Palun, kas kirjutaja Vile ei saa siis aru, et see oli kujundlikult öeldud??? Südame põhjast ning nördinult tõi pr. Kimmel sellise väljendi. Nii mõnigi ütlebki ülimalt nördinuna, et miljon korda parem >>> või veel midagi taolist jne.
m
mees/ 12. detsember 2019, 09:53
Kui eelmised ministrite tagasiastumised tundusid mulle Reformi ja Sotside ärapanemisena ärapanemise pärast, siis nüüd on küll koht kus apteegireformile pidurit tõmmata üritajad peavad oma ametipostist loobuma. Ma ei saa aru miks ühte reformi peab niikaua ootama ja lõpuks ikka ära ei tehta.
t
tõesti/ 12. detsember 2019, 09:56
Ebakompetentsete, valetavate, korrumpeerunud ministrite tagasiastumine on tingitud lihtsalt teiste erakondade ärapanemissoovist???
v
vanainimest ei huvita poliitika ja rohud on üle ilma samad./ 12. detsember 2019, 10:16
tahan oma kodu lähedalt rohu kätte saada ja mul ükskõik, kes selle pealt teenib.

e
Ega poliitik teadjat ja oskajat ei kuula/ 12. detsember 2019, 09:45
l
Leo Jürgenson/ 12. detsember 2019, 09:43
Tere! Nii tark Teie nüüd ka ei ole.Riiki valitsevad rahva poolt valitud inimesed.Kõik me teeme vigu või siis valesid otsuseid.Alati ei ole kõik üldsuse huvides kitsa ringi soovid need kõige õigemad.Muutused on alati vaevalised.Ka kodus tapeet vajab teatud aja tagant vahetust ja see ei ole mitte lihtne ülesanne.Sama on ka riigil süsteemi korrastamisega.Seda kui head otsused täna tehakse selgub alles tulevikus.
m
minu vanaema/ 12. detsember 2019, 09:52
Minul oli tark vanaema. Olen sageli mõelnud, et kui mina oleks ette mõeldes pooltki nii tark kui minu vanaema takka järgi oli. siis oleks minu pangaarvel numbreid äraarvamatu hulk.
j
Jopp/ 12. detsember 2019, 09:57
Inimesed küll ja vigu tegema küll, aga kui ikka tõelisi spetsialiste ei kuulata ja omavahel kembeldakse ärapanemiseks, siis on nad isegi hauakaevajast rumalamad.
l
lihtne lahendus/ 12. detsember 2019, 09:43
n
Nõus/ 12. detsember 2019, 09:41
Kurb vaadata kui priit sibul selles küsimuses sõna võtab, ausalt jube Tundub et Isamaa initsiatiivil reform kustutatakse Edaspidi muutume ärimeeste initsiatiivil Ravimisõltlasteks, sest vaja on ju tarbida Et keegi saaks hästi elada
t
to nõus/ 13. detsember 2019, 12:33
mitte keegi ei saa mind sundida mingit ravimit ostma, mida ma osta ei taha. Olgu apteegi omanik siis firma või proviisor. Minu jaoks on küsimus selles, et ma saaksin vajaliku ravimi siis, kui seda vaja on ja sellise hinnaga, mida ma maksta jaksan. Vähenenud apteekide arvu korral siiski eeldaksin, et hinnad tõusevad, sest ravimi kättesaadavus punktis A väheneb.
k
Kimmel - Apteek pole pood, patsient pole klient ja tervishoid pole kaubandus. / 12. detsember 2019, 09:38
Suurim kiitus proviisor Kai Kimmelile, kes julges avalikkuses välja öelda seda, mida kõik terve mõistusega eesti rahvas mõtleb: tsitaat **KUIDAS PEAKSIME TALUMA OLUKORDA, KUS MEIST TUHAT KORDA RUMALAMAD INIMESED VALITSEVAD MEIE ÜLE, kamandavad meid, kuidas müüa, kui palju müüa, milliseid nippe kasutada, et inimesed võimalikult rohkem raha ravimite ja toidulisandite peale kulutaks.**
p
polegi tähtis, kas on või ei ole/ 12. detsember 2019, 09:54
aga kahjuks tänane valitsus just nii arvab, et raha ei haise ja äri ei anna aega häbenemiseks.
M
.../ 12. detsember 2019, 11:51
Mitte1000x rumalamad, vaid oskamatud. Nt. õpin keemiat aga töötan poliitikuna, lausa nali.
o
12. detsember 2019, 12:09
Olen proviisor ja pigem julgustan inimesi tervislikult toituma, mitte multivitamiine kasutama, eriti kui otsest põhjust pole. Muidu ka soovitan toidulisandeid siis, kui inimesed ise paluvad neid või kui tõesti näen vajadust. Mitte seetõttu, et on vaja inimeste käest raha kätte saada. Selle peale ma ei pea eelkõige just mõtlema seetõttu, et ketiapteegis pole muret, kuidas apteek finantsiliselt hakkama saab ka maapiirkonnas.
n
Nõus/ 12. detsember 2019, 09:37
Eriti nukker kui Priit Sibul sel teemal sõna võtab Jube kuulata
v
Vanainimene/ 12. detsember 2019, 09:35
Hulgimüüja on osavam ja ka inimlikum.Hoiab lahti ka kahjumit tootva apteegi, et mina saaksin ISE korra nädalas oma rohu järel käia. Sotsil ja refiididl on riigi auto , terved jalad ja vaid korra kvartalis beepipille , klamüüdia salvi või proteiinipulbrit vaja.
H
-/ 12. detsember 2019, 10:38
Hulgimüüja ei hoia sinu pärast kahjumis apteeki lahti. Kahjumis oleva apteegi eesmärk on toimida reklaamina, olla pildil, et selline kett toimetab ja hõivata mingis piirkonnas hulk kundesid. Kui teda huvitaks, et sina ravimi kätte saaksid, et rakendaks ta maapiirkondades, kus on tihti vaesem rahvas, samasid hindasid, mis Tallinna südalinnas. Ta tuleks inimestele vastu ja müüks seal veidi odavamalt.
s
12. detsember 2019, 09:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
i
ing/ 12. detsember 2019, 10:06
No mis Kaja? Kuidas puutub siia Kaja? Ehk võtad ise mingit rohtu?

j
Jana/ 12. detsember 2019, 09:27
Sellisel kujul reformi tagasilükkamine on täiesti õige tegu, sest siin ei ole tegemist millegi muuga ,kui reformi ja sotside nende ajal ettevalmistatud eelnõuga mis õnnestumise korral mängiks turu "nende" inimestele. On kuulda ,et proviisorõppesse olevat suur tung. Ja ega sellise skeemi järgi on turgu ümber jagatud ka varem (hooldekodud)
a
Arvanus/ 12. detsember 2019, 09:36
On elualasid,kuhu peab erialane kompetents jääma.Kõike ei saa ärile allutada.
a
Arvanusele/ 12. detsember 2019, 11:28
Jah, ma olen nõus, et apteekris peab töötama proviisor, see, kes apteegi omanik on, ei oma küll tähtsust! Samahästi võiks öelda, et haigla omanik peab olema arst ja kooli omanik õpetaja!
õ
õige proviisor on see, kes/ 12. detsember 2019, 09:26
n
Noo/ 12. detsember 2019, 09:25
See on selge laim. Isegi reformistliku valitsuse kohta kes viis meie elatustaseme viimaste hulka ei sobiks nii öelda.
j
Jaa-jaa/ 12. detsember 2019, 09:58
Nüüd nende viimaste aastatega kui 'suurepärased' juhid pukis, on meil ju hinnad langenud ja palgad kõvasti tõusnud, maksud ka hoopis väiksemaks jäänud?
v
valimiskasti juures / 12. detsember 2019, 09:24
tuleb mõelda mitte uskuda lubadusi mitu muna nädala lõpuks korvi jääb.
l
12. detsember 2019, 09:21
t
teate, proviisorid/ 12. detsember 2019, 09:20
t
12. detsember 2019, 09:17
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
Nojah/ 12. detsember 2019, 10:18
Pole just tingimata nii. Suht paljudel inimestel on siiski südametunnistus ja saavad aru, et endal piisavalt hea elu ning ei pea teisi kägistama raha teenimiseks.

m
möhh/ 12. detsember 2019, 09:16
See ongi nii öelda poliitika ja poliitikud ja nii on ja jääb nagu näha.
r
rein/ 12. detsember 2019, 09:14
…. kus meist tuhatkorda rumalamad … jne. mida öelda. proviisori enesehinnang paneb kukalt kratsima
t
to rein/ 12. detsember 2019, 09:25
Arvad, et poliitik või ärimees on ravimite osas targem kui proviisor? Mine siis oma tervisemuredega mõne ärimehe juurde, las ravib sind.
M
?/ 12. detsember 2019, 10:17
Mis sa arvad, kui palju ravimeid on olemas? Neid kõiki peab proviisor tundma ja nende koos- ja kõrvalmõjusid. Mitut tunneb üks võhik ja mida teab nende koostisest jne. Heal juhul teab aspiriini nimetust. Ma ise olen suhteliselt terve inimene olnud ja ei tea ka ravimitest mitte mõhkugi. Proviisor on minust küll lugematuid kordi targem oma elukutse osas. Mina temast jälle oma erialal, aga sellest ei sõltu inimelud.
a
Ausus/ 12. detsember 2019, 09:14
Lugupidamine, aus ja siiras tekst. Oleme tagasi sovjetiajas, kus rumalus, ahnus ja labasus oligi kaaperdatud riigi tunnus. Ravimitööstuse eesmärk on kasu teenida, iga hinnaga. Kerge on ära osta korruptsiooni nüüd juba avalikult toetavaid "valituid".
k
12. detsember 2019, 10:06
keski ja isamaa poliitikud said oma papi juba kätte, neil ei ole enam midagi teha, kui ärikate laulu laulda
v
väga lihtne/ 12. detsember 2019, 09:12
talute samamoodi edasi nagu enne.
s
Siilionu/ 12. detsember 2019, 09:09
Apteek on teaduspõhiste ravimite asutus.Tänapäeva apteek on suures osas täidetud loodustoodetega,mis on toidulisand ja võikski olla toidupoes.Tark oleks läbi arutada apteekide optimaalne tihedus ja riiklikult kindlustada abi ravimite defitsiidi vältimiseks.Toidulisandite müüki võib teha rohupoe nime all,apteek jäägu meditsiiniasutuseks.
õ
ÕIGE JUTT / 12. detsember 2019, 09:17
ON SEE ,,,,,,ET HAIGED PEAVAD MINEMA NÄITEKS ARSTILE ,,VÕI EMO ,VÕI ERIARSTILE NO ENAMUS IKKA TARTU ÜLIKOOLI HAIGLA JUURDE ;;;;; PÕHILISED RAVIMID PEAKSID OLEMA KA TARTU HAIGLA APTEEGIS ; NO SEE ONGI MEDITSIINI ASUTUS NAGU EELMINE VÄIDAB ;;;
a
apteekide arv/ 13. detsember 2019, 12:41
see on jah sihuke õrn küsimus. Kui kaubanduskeskuses toimetab mitu apteegiketti, kas see on tarbijasõbralik ja -kasulik või ei ole? Sealjuures on kaubanduskeskusi väga väikesel pinnal linnasüdames (Tasku, Kvartal, Kaubamaja) ka mitu ja neis kõigis on mitu apteeki. Sellisest olukorrast ei taha keegi rääkida. Apteekide kaubanduspinnad aga on sama kallid, kui poodidele renditud pinnad. Miks keegi ei hädalda, et liiga palju on toidupoode? Sama probleem ju?
1
1000 korda rumalam/ 12. detsember 2019, 09:09
Ilmselt ongi ka teist tuhat korda rumalam inimene suuteline arsti ettekirjutusega ravimi üle leti ulatama ja maaletoojate kasumi pärast ei maksa ka väga muretseda, sest nii ravimite hinnad kui ka juurdehindluse protsendid on seadusega kindlaks määratud. Mina muretseks rohkem selle pärast, kui maapiirkonnad jääksid üldse ilma apteegita, sest ei jätku proviisoreid.
p
pole lihtne/ 12. detsember 2019, 10:18
liiga lihtsalt lähened, arst kirjutab ravimi toimeaine, mitte vererõhu rohui, mida üle leti ulatada, toidupoes sa ei küsi kah lihtsalt vorsti, oluline on teada millest see Vorst tehtud on
m
Misasja! Kuidas see proviisor julgeb nii rääkida./ 12. detsember 2019, 09:08
Kui teised vaid lubavad, siis keskerakond teeb rahvale ka ilma lubamata ära. Ja kui juba lubab näiteks 100 euri erakorralist pensionitõusu , siis olles oma sõna peremees ,võtab rahumeeli ka oma süna tagasi ja maksab 100 euri asemel 7.
k
12. detsember 2019, 09:23
küll võib ikka rumal olla! 7 kuud on praegune valitsus tööd teinud. Kõike ei saa kohe ja korraga, andke aega! Ansip lubas ka 17 aastat tagasi, et 15 aastaga 5 rikkama riigi hulka. Kas pidas sõna? Kas te pole märganud, et opositsioon pole ühtegi tõsiseltvõetavat ettepanekut teinud, ainult lahmib viimse veretilgani?
j
ja , jaa !/ 12. detsember 2019, 09:58
ainuke õigustus kõlab siis nii " Teised tegid ka!" ja laseme samas vaimus valetades edasi.
j
Juku/ 12. detsember 2019, 08:59
selline olukord riigis tervikuna ju aasakümneid ja pole kuulda, et teil (apteekritel) oleks selle vastu rohtu pakkuda ?
m
miku/ 12. detsember 2019, 09:13
julge naine, et oma arvamuse selgelt välja ütkes. Täna on inimesed nii ära hirmutatud, et keegi ei julge enam midagi arvata peale keskerakonn "ainuõige" arvamuse.
t
to miku/ 12. detsember 2019, 09:23
see ju reformierakonna tegu.
e
EkreJuku saa enne Juhaniks siis tule alles kommenteerima/ 12. detsember 2019, 09:36
Mis aastakümneid selline olukord, Ratase valitsus ei ole õnneks veel kestnud aastakümneid, tema esimese valitsuse ajast toimub see apteegireformi jama

j
12. detsember 2019, 08:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Juku on tõesti 1000 rumalam kui tavainimesed/ 12. detsember 2019, 09:48
ohhoo, ekreJuku arust leiutavad proviisorid vähiravimeid
t
12. detsember 2019, 08:30
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kuidas võtta/ 12. detsember 2019, 09:10
kas napib mõistust või raha. Mõistuse kohta keegi ei väida, et seda vähe , raha vähesuse osas aga asutakse aktiivselt tegutsema.
v
12. detsember 2019, 08:27
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
M
***/ 12. detsember 2019, 09:02
Mina küll midagi sellist välja ei lugenud - jutt on ikka ärimehe võimust proviisori üle, mitte sellest, nagu teisi haritud inimesi ei olekski.
h
12. detsember 2019, 08:24
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
enne mõtle ja siis kirjuta/ 12. detsember 2019, 09:58
ekrement, mis puutub McDonald, fiikartulid, nisusai ja muud apteegi reformi
f
fRiikartulid/ 12. detsember 2019, 09:59
a
12. detsember 2019, 08:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
to anonüümne ülbik/ 12. detsember 2019, 08:29
kuule sina, übik... inimese tervis ja elu ei ole kaubanduse objekt ega subjekt...
t
to ananüümus/ 12. detsember 2019, 08:52
Kui ikka pole kapteni pabereid laevu ei tohi omada. Tuleb E.Pandi käest laevad ära võtta.
j
Jaak/ 12. detsember 2019, 08:19
Täiesti õige jutt! See ravimite "hullude päevade" müük ületab juba igasugused moraali piirid.
l
läksin, et/ 12. detsember 2019, 13:13
võtta pärnaõisi ja hakkas pihta, et täna on see odavam ja seda saab 2ühe hinnaga.

m
Marie/ 12. detsember 2019, 08:19
Ükskõik kellele apteek kuulub,peaasi,et rohud kätte saab, rohud ju kirjutab välja isiklik perearst.
i
Ise/ 12. detsember 2019, 08:58
M
***/ 12. detsember 2019, 09:07
Mitte igal patsiendil, kes üle ühe ravimi tarvitab, ei ole meeles lasta kogu paketti perearstil üle vaadata ja iga perearst ei pane kõiki nüansse tähelegi. Retsepte kirjutavad ka eriarstid. Lisaks omal algatusel ostetavad retseptita ravimid. Jääb siis veel võimalus, et apteeker annab nõu.
t
to ***/ 13. detsember 2019, 12:47
ja täna on samuti olemas väga tarkade proviisoritega apteegid, kust sa saad nõu küsida, kui tahad. Palun, mine sinna ja küsi. Arvesta, et kui jäävad ainult proviisori-apteegid, siis apteekide arv väheneb ja niikuinii peab jalgu kulutama, et sinna jõuda. Mis vahet siis on praeguse ja reformiga ära jäänud olukorra vahel?
m
mõtlemise koht/ 12. detsember 2019, 08:17
Nõukaajal pidi igas restoranis töötama kõrgema haridusega toidutehnoloog, kes jälgis tehnoloogiat, millest ja kuidas toitu tehakse. Äkki oleks tänagi õige, et mitte igaüks ei saa toitlustusasutust pidada ja rahvale teab mis jama sisse sööta? Ka ravimeid kuluks vähem, kui toiduga vähem tervist tapame.
k
kahe/ 12. detsember 2019, 08:13
Alles nüüd saate aru, et enamus ongi alles primaadid ega saa aru kus nad elavad.
a
ab/ 12. detsember 2019, 08:12
Kas proviisorid ikka on nii rikkad, et suudavad kõiki apteeke käigus hoida, eriti maakohtades? Kas sinna üldse ükski proviisor oma apteegi teeks? kas proviisor hakkab mingi väljamaa tootjaga otse läbirääkimisi pidama minihangete üle, kas teda üldse võetakse jutulegi? Proovige enne ära! Iseasi kui ntx proviisorite liit teeb mingi ühishanke. Siis oleme tagasi alguses!
m
Mann/ 12. detsember 2019, 09:59
Maakohtades põhiliselt proviisorapteegid ongi. Ketiapteegid otsivad ikka kasumlikumat kohta.
n
nii/ 12. detsember 2019, 10:38
maakotades polegi ketiapteeke
l
12. detsember 2019, 08:08
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
?/ 12. detsember 2019, 08:24
kes on Arnuld Ryitel? Endine rallisõitja?
k
Kesiklast/ 12. detsember 2019, 07:41
Kas seaduse ostmiseks tuleb panustada 100T? On ikka ajad siia maale saabunud...?
n
nüüd/ 12. detsember 2019, 07:36
siis julges keegi selle välja öelda.

e
erki/ 12. detsember 2019, 07:16
1000 x tark peab apteeki ,muretseb rahva ainult rahva tervise pärast ja äriajamisega polegi seal midagi tegemist?!
a
aadress õige/ 12. detsember 2019, 07:05
Kirja sisu on vääga tagurlik aga aadress on õige. Eks võitle ju keskerakond keskaegsete väärtuste taastamise eest, mille alustala on tsunftid . Igaüks jäägu oma liistude juurde ja ärgu trügigu konkureerima. Konkurents on saatanast.
k
Kodanik/ 12. detsember 2019, 06:49
Uskumatu! Lausa 1000x .... jääb vaid üle arutada, et kas suures targas proviisorite koolis matemaatika üldse au sees ei olnud.... Aga “mürki” pritsitakse selles loos ilma igasuguse mõõdutundeta.
k
Kift/ 12. detsember 2019, 07:59
Kui mürk on teadmised ja arutlusoskus, siis ole rahulik - sa oled selle mürgi suhtes immuunne.
m
Mõistlik arutelu ja analüüs / 12. detsember 2019, 09:25
Tõesti tõsi! 1000x on mistahes taustsüsteemis ebatõenäoliselt suur vahe. Iga mõtlemisvõimeline inimene saab sellest aru. Paraku ajendab kommentaariumites sõna võtma paljusid poliitiline maailmavaade mitte sisuline arusaam ja sellest lähtuvalt jäävadki igasugused Kiftid ja muud “pimesilmsed” poliitjüngrid oma mürki pritsima...
k
kristjan/ 12. detsember 2019, 06:47
olgu need apteegid kelle käes tahes,vaevalt et midagi eriti muutub,aeg on inimestel saada targaks,et pole vaja osta neid toidulisandeid ja igasugu tablette mida muuakse,käin ka vahel apteegis,pole kunagi avastanud et möni apteeker ligi astub ja hakkab mönd rohtu pakkuma igaks juhuks.Kui kusin siis seletatakse.Kui aga poodidesse pannakse tabletid muuki ,siis kindlasti asi päris hull,sest osa inimesed on nii tabletiusku,et söövad köike enese tarkusest.Vaevalt ,et see reform midagi muudaks,et hinnad langeks ,no kusitav.
l
Lõuna Eestis/ 12. detsember 2019, 07:06
ühes väikelinna apteegis oli küll selline asi, et nagu nina apteeki pistsid ja retsepti ulatasid , nii hakati kohe asendusravimit, mis umbes sama toimega inimesele sokutama. Aitäh, kuid mina usaldan ikka oma arsti! Poodides ju retseptiravimeid ei müüda. Plaastrit ja valuvaigistit võiks ikka saada või peab ka nende ostmiseks kilomeetreid kaugemale sõitma?
t
to kristjan/ 12. detsember 2019, 07:45
On vaja osta kui toidulisandid toimivad ei osta vaid neid apteegist ei tabletti ega toidulisandeid enesetunne suurepärane śokeerin inimesi sest vaatamata oma vanusele näen tunduvalt noorem välja ei kavatse loobuda heast kui end hästi tunnen
u
uudis himulik/ 12. detsember 2019, 09:41
kallis lõunaeestlane See, mis sulle "oma" arsti poolt välja kirjutatakse, ei ole alati see kõige "parem". Miks? Asi selles, et arstid peavad kirjutama välja retsepte teatud firmade ravimitele selleks, et "tasuda" oma "koolitusreiside" eest üle maailma. Nimelt käivad paljud neist paar korda aastas kuskil eksootilisel maal koolitusel. Apteeker seevastu taolisel koolitusel ei käi ja ei sõltu mingist müügifirmast, seega soovitav rohtu toimeaine põhiselt. Ravib toimeaine, mitte ravimi nimetus. Hinnavahe võib olla aga kordades.
j
Ja / 12. detsember 2019, 10:31
kahjuks on paljud vanemad inimesed naabrinaise-usku. Talle aitas, ma ka vajan seda igaks juhuks. Ja arstid panevad täna juba telefoni teel diagnoose, sest neil pole vaba kapatsiteeti, osalt kirjutavad õed juba oma äranägemise järgi või mis see patsient tahab. Peaasi et saaks järjekorra lühemaks. Kui ikka proviisor üle ei vaataks, mida sisse süüakse...
n
naabrinaise usku/ 13. detsember 2019, 12:53
jala peale tuli mingi liimendav laik. Ära kuidagi ei kadunud. Ma ei mäletagi enam mitu korda sai nahaarsti juures käidud. Ei miskit abi. SIis tuli ükskord naabrinaisega jutuks. Too ütles, et tema memhel oli sama häda ja soovitati mingit antibiootikum-salvi. Nime kahjuks enam ei mäleta. Lasin endale selle perearstil kirjutada ja oh, imet, kaduski ära see laik seal jalalt ja pole senini tagasi tulnud. Vahel võib ka nii minna.
&
13. detsember 2019, 17:51
"Asendusravimi" pakkumine on seadusega nõutud, kuna apteeker on kohustatud pakkuma täpselt sama toimeaine täpselt sama kangusega ravimi soodsaimat alternatiivi, et inimene saaks ravimid kätte võimalikult soodsalt. Geneeriliste ja originaalravimite erinevus, mida inimesed tunnevad on enamasti peas kinni, sarnane efekt platseeboefektile. Ja digiretseptid kirjutataksegi välja toimeainepõhiselt.

v
12. detsember 2019, 06:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
arvake ära / 12. detsember 2019, 06:29
milline sõrendamata sõna ei lubanud enne kirjutisel läbi minna :)
v
Viagra/ 12. detsember 2019, 06:26
igasse poodi ja bensukasse, uuel aastal oleks lusikapidusid ja feministid saaksid üksikemadeks ning enam ei määgiks
k
kõik/ 12. detsember 2019, 06:21
m
mis vahet?/ 12. detsember 2019, 06:13
ükskõik kust apteegist ostad! Proviisori apteegis pidi inimesi kõvasti juhendatama. Mulle see suhtlemine jälle üldse ei sobi. Mina käin apteegis ikka arsti kirjutatud retseptiga ja olen siis ka ju arstiga suhelnud ravimi suhtes. Miks peaks keegi proviisor jälle minu aega raiskama? Soovitama sama toimega teist ravimit. Ma ei soovi seda, usaldan oma arsti. Asi on ikka selles, et maapiirkondadest kaovad väikesed apteegid ära ja kuhu vanurid peavad siis sõitma, kui ei suuda. Miks te ei taha aru saada, ei tegelik põhjus on väikeste apteekide kadumine ääremaadelt.
e
Esiteks/ 12. detsember 2019, 07:02
arst ei ole proviisor, st. õpetatud ravimitundja. Ta saabki nõu ravimi kirjutamiseks proviisorite käest, mitte vastupidi. Arst tunneb haigust, aga ravimi määrab lähtuvalt proviisorite soovitusest. Ja apteekide kadumisest ääremaadelt on jama. Ääremaa elanikuna võin väita, et apteek on igas kaubanduskeskuses ja igaühes neist. Ei juhtu midagi hullu kui mõni neist uksed kinni paneb.
t
to Esiteks/ 12. detsember 2019, 08:33
kui arst saab soovituse proviisorite käest, siis miks hakatakse apteegis seda rohtu üle seletama ja haige inimese aega raiskama? Seda selgituse asja rääkis ju M. Tuus- Laul. Ei tule ükski proviisor ääremaale oma apteegiga mõne inimese pärast.
v
12. detsember 2019, 09:31
väikesed apteegid kaovad kaubanduskeskustest, sest need apteegid ei kuulu proviisoritele.
r
raha teeb rumalaks/ 12. detsember 2019, 05:40
Maksa valitsusele, 101-le, arvututele rumalate ametnike armeele hiigelpalkasid paneme kõik Tallinna ehitamisele, veama sisse ukrainlastest venelasi ja riik jõuab sinna, kus 50 aastat tagasi olime.
V
@ varajasele ärkajale kell 5.40 > hea arvamus!/ 12. detsember 2019, 12:40
Väga, väga hea arvamus. Täpselt nii ongi. Elama ja töötama peab mõistlikult, mõõdukalt. Ruttu-ratsa-rikkaks-kasvõi teisi maha tallates >>> niisugune stiil ei ole eestlastele omane. Kogume mõistuse kokku ning otsustame asju arukalt.
w
won/ 12. detsember 2019, 05:32
viimases lauses on sõnad mis kohe kuidagi poliitikutega kokku ei lähe. olgu ta kesik või reff.
u
uu/ 12. detsember 2019, 05:27
loodan, et räägid meie valitsusest ja koalitsioonist
v
VIAGRA vabamüüki/ 12. detsember 2019, 05:04
leivapoodi ja bensukasse, järgneval aastal ei jõuta lusikapidusid korraldada ja kus tekib veel üksikemasid , nii saame feministidest lahti ja nende igavast määgimisest ahistamisel(...et nad lapsi ei saa:?)

l
L/ 12. detsember 2019, 04:54
Braavo! Ja mitte ainult apteekrite probleem. Mitmetel elualadel jàäb tunne, et meid valitsevad ebapädevad inimesed. Ja lähtutakse aina kasumist, mitte mõistlikusest. Selle vastu tuleb võidelda kuni on veel jäänu rikkumata mòttemaailmaga inimesi.
r
12. detsember 2019, 09:57
Rikkumata mõttemaailmaga inimesed ei pääse löögile tänases maailmas. Miks? Kas valijad tunnevad ära rikkumata mõttemaailmaga inimesed, hindavad neid ja valivad neid? Just, vastus olemas.
h
huvitav/ 13. detsember 2019, 12:57
millest küll lähtub riigikogu endale iga kord 4xset keskmist palka ja lisatasusid määrates. Arvan, et sulaselge idealism ja hoolivus inimestest.
a
ants/ 12. detsember 2019, 02:10
poliitikutele lödi jälle rahapakk kurku elagu Eesti
p
Proviisor/ 12. detsember 2019, 05:30
Imelik.Ka keyi apteegi proviisor on sama kooli ja sama aastatega lõpetanud.Et siis ikka teist palju rumalamad?Väga huvitav fakt.
m
12. detsember 2019, 01:42
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
axel/ 12. detsember 2019, 06:40
Et valige vaid Reformierakonna korruuptandid ja rahapesijad??! Jääb ära!!
e
Erik/ 12. detsember 2019, 01:39
Väga ilusti kirjutatud ,haritud ,mõtlev inimene.
j
12. detsember 2019, 06:13
Jutt on ilus jah. Aga, miks myyakse proviisorapteegis laias valikus toidulisandeid? Samas ei ole mulle kunagi ketiapteegis maaritud kaela rohtusid, mida ma ei ole ostma tulnud. Ka proviisorapteeker peab majanduslikult valja tulema. Teoreetiliselt jutt ilus, aga praktiliselt nii valja ei tule.
j
Jauram/ 12. detsember 2019, 01:31
Teeme apteegid Eesti Apteek"ideks (Eesti Energia, Eesti ...,Eesti...) ja siis hakkame taastama - tagasi ostma vana süsteemi !? Hea näitena kõlanud ...Hansapanga tagasiostmine ....
n
naine maalt/ 12. detsember 2019, 00:59

a
12. detsember 2019, 00:45
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
jeerum/ 12. detsember 2019, 05:30
kas lugeda ei oska. selgelt kirjas ju et kesik.
a
12. detsember 2019, 00:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
Hihhii/ 12. detsember 2019, 04:56
Ka (raha)ahnus on ravimatu, sellega saab ainult hauda minna.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee