Hiljutisel riigikogu maksudebatil tõi Riina Sikkut välja juba unustusehõlma vajunud sotside valimislubaduse ehk luksusautomaksu. Praeguse ideekava järgi tähendaks 50 000 eurot ja enam maksvate sõidukite maksustamine, et maksu alla läheks ka mitmed keskmisest kallimad populaarsed keskklassiautod, mis luksusauto mõõtu välja ei anna.
Sotsiaaldemokraat Riina Sikkuti hinnangul võiks riik kaaluda 50 000 eurot ja enam maksvate autode maksustamist, et teaduse arendamiseks raha leida. Hinnanguliselt võib see aastas sisse tuua ligemale 25 miljonit eurot lisamaksutulu. „Eesti paistab silma sellega, et tööjõumaksud on meil kõrged ja varamaksud olematud. Ehk siis – me maksustame töö tegemist ja rikkaks saamist, mitte rikas olemist. Samuti omavad maksud selget mõju inimeste käitumisele. Kliimaneutraalsuse poole liikumiseks ja autostumise vähendamiseks on igati loogiline kasutada ka maksu ning seetõttu jõudis sotsiaaldemokraatide valimisprogrammi ka luksusautode maksustamise ettepanek,“ seletab Sikkut.
Kust tuleb 50 000 eurot? Miks on see maagiline piir, millest enam maksva sõiduki omanikud peaksid hakkama maksu maksma? Sikkuti sõnul lepiti hinnapiir kokku erakonnasisesel arutelul ja juba mõnda aega tagasi. Maks ei kehtiks sõidukitele, mis on keskkonnasäästlikud. Sikkuti väitel on tegu vaid esialgse ideega ning koos ekspertidega tuleb arutada, mille alusel ja millise maksumääraga autosid maksustada, ning leida koostöös mõistlik lahendus. Tootjate ja müüjate mõistes tähendab luksusauto kõrgemat sõiduautoklassi ning sinna kuuluvad kindlad mudelid. Uute luksusautode hinnad algavad pigem 100 000 eurost ja igal aastal ostetakse neid Eestis kuuekümne ringis. Niisiis ei ole sotside välja käidud 50 000 eurot iseenesest kuidagi seotud luksusautoga.
Kommentaarid (3)