Eesti uudised

Tõnis Erilaiu autorikülg

Pool tuhat aastat peeti plaani ja siis tuli otsus: Viljandist sadamalinna ei saa! 

Tõnis Erilaid, 1. november 2019, 22:53
TURISTID SAABUVAD: Pärnu võtab tänapäeval vastu ka kruiisilaevu ja elab rohkem turismist kui sadamatuludest.Foto: Urmas Luik / Pärnu Postimees
Tänapäeval on mõni mees jälle kanuu või süstaga Tartust Pärnusse sõitnud. Käed rakkus ja selg valus parmupistetest, võsaraiumisest ning paadikandmisest. Suurema paadiga ei pääse üldse läbi, kuigi juba 1550. aasta paiku olla Rootsi valitsuses arutatud, kuidas jõgede ja kanalitega ühendada Pärnu Tartuga ja edasi Narvaga. Hiljem on seda plaani mitu korda uuesti kavva võetud, kuni 2013. aastal teatas majandusministeerium: liiga kallis. Viljandist sadamalinna ei saa.

Selle üle, kas veetee Pärnust Peipsini on tõesti olnud ka Muinas-Eesti elusoon, millel sõideti kaubaga Bütsantsini välja ja toodi sealt kulda-hõbedat ning Tartu rajati eeskätt selleks, et veetee üle valvata, on vaieldud. Pigem oli siiski tegu kohaliku tähtsusega veeteega, mis oli oluline sõja ajal. Ohutum oli jõel kui maanteel ja lotja mahtus ka rohkem kraami kui vankrile.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

16. detsember 2019, 11:49
Eesti Siber: kuidas vabariik inimesi Kihnu küüditas
7. detsember 2019, 00:01
John Lepp: eestlasest suurseikleja tee meeleparandusele
30. november 2019, 00:01
Taevakäijad ja hüppajad: usuline ärkamine levitas Eestis kõiksugust kõlvatust
23. november 2019, 00:01
Skandaal Eesti esinduses: saadik tembeldati kauni naisagendi ohvriks

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee