ÕL TV | Õhtuleht

ÕL VIDEO | Siiri Sisask: kui Rail Balticu trass läheks minu maja tagant, koliksin Eestist minema

Gitta Riener | Video: Robin Roots, 29. oktoober 2019, 11:13

74 KOMMENTAARI

o
Oops/ 4. november 2019, 10:59
Ja kuhu siis kolid? Kas sinna kus raudteed juba valmis ehitatud ja kiirrongiga mugav ringi trallida.
o
Oops/ 4. november 2019, 10:38
Vaba maa, võib minna ja mujale kolida, teised jälle kolivad sellepärast, et tartlastest vihkajad ajavad.
v
Vile/ 31. oktoober 2019, 08:52
Võib ju kolida ka eestis kuhugi kaugemale Ei meeldi nio hüsteerilised avaldused..Võib rahulikult arutada.
u
uvitav/ 30. oktoober 2019, 12:09
mitu inimest berliini sõidab praegu nädalas noh mõned sommid veel aga ikka kaubavedu ehk suurem aga kus haapsalu raudtee sai võise pärnu

L
./ 29. oktoober 2019, 18:15
Läheks Soome ehitajaks?--vabandust, tal ju hoopis priske "riigikogulase" pension ootel.
o
Onu Remus/ 29. oktoober 2019, 17:57
Kui kolid siis koli hästi kaugele,kas-või Naagele :D
n
.../ 29. oktoober 2019, 17:51
need rongid iga hüti juures peatust tegema ei hakka,maainimesel sest kasu ei tule
m
mulk/ 29. oktoober 2019, 17:43
Aga kui trass läheks maja eest kas sa siis koliksid ka Eestist ära Siiri
m
mingi naisterahvas,/ 29. oktoober 2019, 17:20
kes ameti maha paneb, ütles täna - ainult kaks majapidamist jäävad trassile ette. Aga neile kahele on see tragöödia.
b
buldooser/ 30. oktoober 2019, 07:47
2 maja jäävad trassile ette ja lükatakse maha. Majapidamisi jääb siiski sadu, kes peavad leppima oma senise elukorralduse rikkumise ja töö rentslist alla laskmisega (põllumehed, metsaomanikud). Või kui elukeskonnana võtta - kas Sa koliksid vabatahtlikult mereäärsest villast prügimäe kõrval olevasse korterisse - katus on ju mõlemal vettpidav? Umbes sellist retoorikat me RB-propagandatiimilt paraku kuuleme...
r
Rail Austraalia./ 29. oktoober 2019, 17:17
Kui juba Siiri Sisask ei luba Rail Baltikat,siis peab Eesti Valitsus sellega arvestama.
ü
Üxtoru/ 29. oktoober 2019, 16:43
Eesti on lambakarjuste pärand. Hundid saavad kõhu täis ja Riiga pääseb bussiga. Uusrikkad löövad punni alt, niikui Inglismaa Brexit.

j
ja / 29. oktoober 2019, 16:41
aga arvan et see protest on hiljaks jäänud mõnedel peab ju kiire põgenemistee olema
u
Urmas/ 29. oktoober 2019, 16:23
RB juht äkitselt lahkus. Kala mädaneb peast. Ei tule seda RB hullust.Tulemas on inimlikum, loodussõbralikum, odavam Kiiev- Minsk- Kaunas- Riia-Tallinn läbi Valga. Seda endist Ida-bloki raudteed ei kannataks vist Venemaa välja.
o
Ohtu / 29. oktoober 2019, 16:21
See tähendab kaua metsas elamist. Mis see ilveste kräunumine, huntide ulgumine või lammaste määgimine parem on.
o
oehh/ 29. oktoober 2019, 16:00
Olen Siiri eakaaslane ning Eestist ärakolimine ei tule kõne allagi, kellele meid välismaal vaja on. Oma kodumaa on ikka kõige kallim koht. Aga igasugu railbalticud, lõunamaa immigrandid, vasakpoolsete poliitika on vastuvõetamatu, vot need mur.jamite ihalejad võiks küll Eestist ära minna.
l
lugeja/ 29. oktoober 2019, 15:48
Kulla Siiri,kui kolid kellel sellest sooja ega külma on.Neid kolib siit igapäev.Valitsust see ei koti.
m
Maapõu/ 29. oktoober 2019, 15:36
Mille eest siis üks tark proffessor ja temaga sarnaselt inimesed võitlesid? Meenutage, mida arvatakse meie maapõues olevat
e
ema/ 29. oktoober 2019, 15:34
need noored kes käivad Toompeal ei tea isegi mille ananüümse ja ähmase vastu protestimas võiksid endale teadvustada mida tähendab praegu massiline metsaraie ja Rail Balticu trassi ehitus neile kellele see tähendab kodu kaotust , uute kaevanduste ja küsitavate tehaste rajamine meie väikesesse riiki, siis saaksin neist aru
m
Miks VASTA nupuga VASTAta ei saa?????/ 29. oktoober 2019, 15:21
Miks VASTA nupuga enam vastata ei saa?

n
Nõustun kell 14.10 ga/ 29. oktoober 2019, 15:20
Olen nõus ja samal arvamusel inimesega, kes kirjutas siin allpool K. tähelise nimega kell 14.09 ja kell 14.10 >>> tulevikus hakkavad inimesed kisklema sellepärast, et oleks puhast vett, puid, põõsaid, mulda, kus saab kasvatada söögiks vajalikke asju. Miks tahetakse loomulik looduslik elu pea pale pöörata?? Normaalse elukorralduse eest on vaja võidelda!!
t
Tuumajaam valmis!!!!?????Saimale/ 29. oktoober 2019, 15:20
Nagu 1.aprilli jutt,las S6najalad ehitavad IRW,ei saada yhte tornigi valmis,keelud ees ja taga,suur asi eestile 1 torn,olematu asi baltiijetsitele
i
imelik/ 29. oktoober 2019, 15:13
miks siis kohe minema kolida, võib ju ümber asuda mõnda teise soosse või rabasse.
o
29. oktoober 2019, 14:58
oot oot mis lolljutt , mis asi see lühike oli ???
s
Saima/ 29. oktoober 2019, 14:45
Rail Baltic tagabki puhtama õhu! Praegune autotransport väheneb oluliselt, elektrirongid õhku ei saasta. Eriti, kui selleks ajaks on tuumajaam valmis. Nii võib lõpuks värske õhu mürgituse saada!
r
Rain Paltik/ 29. oktoober 2019, 14:42
Ma plaanin omale osta elamise Rail Balticu peatuse lähedale. Saab lõpuks ka maainimene liikuma. Iseenesest tundub, et on rida inimesi, kes oma raudteeäärseid kinnistuid müüma hakkavad, sellisel juhul saab väga soodsalt kätte.
v
villu/ 29. oktoober 2019, 14:41
mina laseksin enne veel paar rongi rööbastelt välja ja siis koliksin minema.
m
Mina ei koliks. Hoopis rõõmustaksin./ 29. oktoober 2019, 14:27

p
peaks ka plaani võtma/ 29. oktoober 2019, 14:21
aga kui su majast 10 meetrit eemale pannakse klaastaara konteiner?
r
Rongijuht/ 29. oktoober 2019, 14:12
Mingi loogika selles jutus on- täiestl selge, et enne, kui rong maja tagant käima ei hakka, pole võimalik ka ära kolida. Samas, Rail Balticu valmimiseni kulub aastaid, pole mõtet ka kohe rongi ootama minna.
k
kusti to hmm/ 29. oktoober 2019, 14:10
Rumal jutt. Olemasolev trass on juba kasutatav, tarvis oleks vaid rekonstrueerida ja veidi laiendada. pealegi ei kulge see läbi soode, vaid läbi suurte asulate. See Riias ooperiskäimise jutt ei päde (a`la Sepp).
k
K/ 29. oktoober 2019, 14:10
Jah, tulevikus omavad tähtsust puhas vesi, õhk ja muld, mitte kaubavahetus Hiinaga.
k
K/ 29. oktoober 2019, 14:09
Jah, tuleviku varad on ikkagi need, mis inimese eluks on vältimatud. Puhas vesi, õhk, muld.Mingi kaubavahetus Hiinast ei ole üldse tähtis.
m
Metsamees/ 29. oktoober 2019, 14:08
Metsas elavad loomad ja linnud, las mets jääb neile. Inimesed elavad ikka peamiselt linnades, mõned üksikud alevites ja külades.
o
olgu mis on/ 29. oktoober 2019, 14:01
aga Keskerakonnale see Raili ehitusplaan igatahes meeldib.

v
van/ 29. oktoober 2019, 13:51
kõik ei osta omale maju metsa sisse. mõne pere kodu on seal olnud aastasadu. kui see järjepidevus ära lõigata,ei hoiaks ka mind enam miski siin eestis kinni. läheksin tagasivaatamata,sest ilma juurteta pole patriotismi,on ainult turumajandus
h
hmm/ 29. oktoober 2019, 13:50
to Siiri Sisask: Kui RB läheks praegust trassi pidi, siis peaks ju kõik rongiliikluse Eestis seiskama või kuhu see raudtee siis tehakse? Kõik kes täna sõidavad rongiga koju või tööle, ei saaks seda 10-15 aastat teha, sest raudteed ehitatakse väga kaua.
m
mmh/ 30. oktoober 2019, 07:55
Ainult Tallinn-Lelle lõigu peaks seiskama. Lelle-Pärnu juba seisati, kuigi alles paar aastat tagasi MKM ja RB tegelased vandusid et Pärnuni jääb rong käima vanal trassil kuni RB-l kohalik liiklus avatakse....
j
Juku./ 29. oktoober 2019, 13:48
Mina küll ei koliks Eestist minema. Ma koliks Eestis teise kohta lihtsalt.
b
Bla/ 29. oktoober 2019, 13:44
Teeks ettepaneku kõigil Tallinna kolida ja ülejäänud eesti taasmetsastada. Pole vaja eestit asfalt teedega poolitada ja igale poole juhtmeid vedada. Kui te nii ei tee, siis ma kolin ära, vat nii.
k
Kahju/ 29. oktoober 2019, 13:39
Kolkamentaliteet on see lihtsalt!
b
Benelux / 29. oktoober 2019, 13:36
Tulgu siia Lääne , Kesk Euroopasse ! Üks Autobahn ristub teisega , üks linn tuleb teise järel , tohutult palju inimesi , sõidukeid , raudteede rägastik , lennukid jne , jne ... .

a
arvamus/ 29. oktoober 2019, 13:35
Olen täielikult Rail Balticu vastane, nagu ka tolerastide vastane. Aga Eestist ära kolida ei maksa, tegelikult, kes meid seal mujal ootab. Oma kodumaa ikka kõige kallim.
m
mats/ 29. oktoober 2019, 13:25
RB on Nato tahe. RB on sõjaline projekt ja Eestile peale surutud. Eesti võimul pole mingit võimalust selle elluviimisest kõrvale põigelda.
l
lugeja/ 29. oktoober 2019, 13:22
Mulle meeldib see, mida Siiri siin kommentaris ütleb. Just nii peaks ikkagi olema.
j
Jee/ 29. oktoober 2019, 13:14
Siis tuleks kolida Franz Josephi maale,
s
Saksamaal on mõned linnad/ 29. oktoober 2019, 13:10
Kus ööpäevas kihutab läbi linna 200 rongi 100 km tunnis,inimeste kodudest 20-30 e meetri kauguselt.
c
caff/ 29. oktoober 2019, 13:08
v
v/ 29. oktoober 2019, 13:06
Inimene kes austab oma kodumaad ei peaks kolima, koligu see projekt, see pole eesti rahva tahe.
e
Eesti mees/ 29. oktoober 2019, 13:00
Eks neid "not in my backyard" inimesi ole terve maailm täis. Kui kõigiga arvestada, ei saaks midagi teha.

a
Ants Tutt/ 29. oktoober 2019, 12:56
See, kui mõni indiviid kolib raudtee pärast Maarjamaalt ära, pole ühiskonnale mitte mingi kaotus. Nagu venelased ütlevad - skatertju daroga. Ja sellega ähvardamine on ka väga mage. Aga mis puutub RB- sse üldse, siis on see projekt väga küsitava väärtusega ja mille vajalikkus on ka väga ebamäärane.
l
l/ 29. oktoober 2019, 12:51
ei läheks sa kuhugi, kus sul ikka parem oleks, kui just keegi seal nii väga ootaks ja puudust sust tunneks, no siis ehk veel.
a
aiku/ 29. oktoober 2019, 12:49
Trassi jätkub aastakümneteks aga inimese elu indiviidina on oi kui lühike .
s
Setu mutt/ 29. oktoober 2019, 12:49
Eestis on muidki kohti kus elada, aga mne, kellel kahju. Küll hirmutas
a
29. oktoober 2019, 12:44
Arusaadav, et inimene ei soovi, et tema omal ajal metsa ostetud maja lähedale tekiks mingi aja pärast raudted, lageraielangid jms. Kuid taristut on ju vaja ehitada ja alati on ju ka teedeehitusele mõni maja ette jäänud. Kui ostad maja metsa sisse, aga mingil hetkel selgub, et see sinu mets ei ole sinu, vaid naabrite oma, kes siis selle raieküpseks saades (või haiguse või ka lihtsalt rahavajaduse tõttu) maha raiub ja maha müüb, siis ei ole mingit õigust haliseda. Oleks ju võinud ise need metsad endale võinud püüda osta. Metsa peabki raiuma, ja ka (raud)teid ehitama.
s
Siiri Sisask/ 29. oktoober 2019, 12:34
Kallid sõbrad! Minu mõte väljaöeldus ei olnud see, nagu unistaksin Eestist ära minna. Mu kodu on mulle armas, samuti kodumaa. Kui peaksin siit lahkuma, ei teakski kuhu suunas, kuid kõige hullem on olla väljaaetu omaenda kodumaal, arvan. Riik peaks tegema kõik, et oma inimesi hoida, nende kodurahu austada ja võimalikult kedagi kahjustamata oma suuremaid plaane teostada. RB trass võiks käia ka juba olameasolevat trassi mööda, seda on arvanud paljud eksperdid, kuid riik seda seni eirab. Uue trassiga kaasneks mitte ainult kodude probleem, aga ka rabamaastike rikkumine. Tervit! S.
o
oi-oi/ 29. oktoober 2019, 12:32
No kui juba Siiri ei taha, siis tuleb kindlasti ära jätta....
r
Raudtee on tore/ 29. oktoober 2019, 12:30
Paljude inimeste majade eest jookseb maantee läbi ja seal tossutavad igas minutis kümned autod (sealhulgas veokid). Ega ei saa keskaega tagasi minna ja hobustega sõita. Rongid sõidavad suht harva ja puhtalt ning kiiresti kogu Euroopas!!!

m
Marta eksib/ 29. oktoober 2019, 12:29
Eesti ei saanud vabaks. Eesti "vabastati" koos rahvale esitatud näitemänguga mingist "laulvast revolutsioonist" selleks, et mängida Eesti suurärikate kätesse. Ka NSVL "lagunemine" mängiti maha vaid samadel eesmärkidel.
m
Marta/ 29. oktoober 2019, 12:24
Ei tohi lasta ennast välja tõrjuda, võitlema peab. Kas selleks saime vaba Eesti, et siit minema minna? Kui me ei taha tulevikus vaid ajalooks muutuda, siis peame SIIN edasi elama.
k
kilplased/ 29. oktoober 2019, 12:19
ööpäevas läbiva paari rongi pärast raudtee ehitada
v
Võtsin teadmiseks./ 29. oktoober 2019, 12:18
Meie suslad on valmissaamise ajaks juba aegunud. Jääb üle neid vaid kohendada ja remontida.
t
Teadmiseks/ 29. oktoober 2019, 11:58
Jaapanis sõidavad rongid alates 1964 aastast 265 km tunnis.

j
Jah aga/ 29. oktoober 2019, 11:53
Kui mul oleks võimalik olnud Eestist ära kolida oleksin teinus seda reformistlike valitsuste ajal kui ebaõiglus lokkas ja vaesus aina kasvas.
h
Hunt ja karu/ 29. oktoober 2019, 11:49
On küll traagiline nende jaoks, kelle kodu on seni olnud vaikuse keskel. Eestimaa lõigatakse sellega pooleks ja korralikku analüüsi, palju RB kasu toob või kas üldse, polegi tehtud.
a
Antsu vend/ 29. oktoober 2019, 11:44
Ostsin 20 aastat tagasi metsa sisse kodu. Sellest on tasapisi saanud rahulik, monekümne majaga kula moodi asi. Nuud ilmusid valja tegelased, kes tahavad naabruses asuva metsa maha votta, sealt kruusa kaevandada. RB trassi tarbeks. Trass ise ei häirigi, see jääb paari kilomeetri kaugusele. Milles mu süü seisneb,et mu kodukoht teistpidi keeratakse? Mis mul paarkümmend aastat tegemata jäi,et nüüd mõne kruusamüügi ärimehe teele ette jäin? Mida ma tegema peaksin maja ja maad ostes,et aastate pärast ei peaks mone tuulikupargi, laskepolügoni, kaevanduse, krematooriumi, raudtee rajajatega võitlema?
k
Kõõga/ 29. oktoober 2019, 11:42
Siiri võiks Siberi- taigasse minna elama. Seal kindlasti ronge ei ole vaid karud jalutavad ringi. Olekski ürglooduse keskel.
k
Kõõga/ 29. oktoober 2019, 11:40
Kui Sisask eestist ära läheb oleks ainult tervitatav nähtus. Sellised inimesed peaksidki kõik eestist ära minema. Ega kogu eestist ei saa rahvusparki teha, et siit viimane noor tööpuudusel minema läheks ja tule kustutaks. Mujal maailmas on need rongid olemas ja kõik on normaalne ning midagi ei ole juhtunud. Sellised maailma lõppu jutlustavad poole-aruga kultuuriinimesed võiksid tõesti eestist ära minna. Huvitav kas nad tahavad selliste avaldustega laiata.
m
margus/ 29. oktoober 2019, 11:39
Jääb mulje nagu need rongid koliseksid lakkamatult nagu mägijõe kohin kevadise suurveega. Eks neid ärakolimise põhjuseid võib leida veelgi, lennukid lendavad üle, autod sõidavad mööda, lapsed kisavad kusagil, linnud ei laula piisavalt, öösel läheb pimedaks jne. Aga oota siis vähemalt ära, kui raudtee valmis saab, siis on lihtsam kolida.

j
Joh/ 29. oktoober 2019, 11:37
"Ma lähen minema siit Eestist. Ja ongi väga paljud inimesed läinud" No, kuhu sul siit minna on? Teise liivakasti? Aga seal on juba teised lapsed ees ja need viskavad liiva silma.
e
Est/ 29. oktoober 2019, 11:31
Hakka aga astuma,Siiri. Inimesed eluaeg raudtee ääres elanud ja nii igas riigis.
l
lugeja/ 29. oktoober 2019, 11:27
RB ikka rahvusvaheline trass ja mõne kodu pärast nüüd ära küll ei jää,küll leitakse lahendusi! Kellele ei sobi,siis tõesti tuleb elamiskohta vahetada,midagi pole parata! Kas nüüd välismaale minna on juba teine asi!
k
kossa/ 29. oktoober 2019, 11:21
kolida võib ka ilma selle raudteeta

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee