KFC avamine Ülemiste keskuses.Foto: Tiit Tamme
Kristjan Väli 24. oktoober 2019 21:05
Tallinnas uksed avanud kanarestoran Kentuky Fried Chicken (KFC) hakkab konkurentsi pakkuma peaasjalikult McDonaldsile, Hesburgerile ja Burger Kingile, kes avab Tallinnas esimese söögikoha sel talvel. Viimati Eestis kanda kinnitanud rahvusvahelise toitlustusketi Subway tegijad tunnistavad, et turule tulek on kulukas, kuid tuntud nimi tasub selle ära.

Tallinnas uksed avanud kanarestoran Kentuky Fried Chicken (KFC) hakkab konkurentsi pakkuma peaasjalikult McDonaldsile, Hesburgerile ja Burger Kingile, kes avab Tallinnas esimese söögikoha sel talvel. Viimati Eestis kanda kinnitanud rahvusvahelise toitlustusketi Subway tegijad tunnistavad, et turule tulek on kulukas, kuid tuntud nimi tasub selle ära.

Rahvusvaheliste kiirtoidukettide frantsiisilepingud on niivõrd ranged, et paljud ettevõtted ei julge seda vastutust endale võtta. Hirm võlgadesse jääda on suurem kui võimalus kasumit teenida. Seetõttu on iga uue restoraniketi avamine Eestis suur asi. Seda tunnistab ka KFC frantsiisi Eestisse toonud Apollo Groupi tegevjuht Mauri Dorbek. „Kindlasti ei ole suurte brändide nagu KFC Eestisse või tervesse Baltikumi toomine lihtne. Turg on lihtsalt liiga väike ja tõesti, see on ka väga kulukas tegevus,“ tunnistab Dorbek.

2014. aastal Eestis esimese restorani avanud võileivakett Subway on tänini kahjumis. Ja mis seal salata – viimasel kahel aastal on kahjum ka hüppeliselt suurenenud. 2017. aastal oli Subway frantsiisi omava Footlong OÜ kahjum 80 976 eurot, mullu suisa 143 635 eurot. Küll aga avatakse Eestis igal aastal aina uusi restorane.

Edasi lugemiseks: