Maailm

Äri, mis toob meeletult sisse, kuid millest piinlikkusest eriti rääkida ei taheta (13)

Greete Kõrvits, 24. oktoober 2019, 18:25
Kuvatõmmis Ameerika reklaamist, kus tarmukas naine mustriga kaunistatud mähkmed igasuguse valehäbita jalga tõmbab.Foto: Always Discreet / Youtube
Kas tõesti terendab tulevik, kus ühel päeval on täiskasvanuid, kes mähkmeid vajavad, rohkem kui imikuid? Nii näib, kirjutab Reuters oma loos täiskasvanutele mõeldud mähkmetest – ärist, mis toob sisse järjest suuremaid summasid, kuigi terviseprobleem ise on endiselt valehäbisse peidetud.

Kui vaatan Ühendriikides televiisorit, näitab seal vahel reklaami täiskasvanutele mõeldud mähkmetest. Reklaamklipp ei kujuta mitte põdurat vanakest, vaid kepsakat keskealist naisterahvast, kes lillemustri ja rohkem suuremat mõõtu trussikute kui mähkmete moodi püksikute peale stiilse pliiatsseeliku tõmbab. Eeldatavasti tõttab tarmukas naine, kes televaatajale silma teeb, otse tähtsale koosolekule ning ei pea muretsema, et delikaatne probleem välja tuleb või et keegi aru saab, et ta ei kanna tavalist pesu. Kui Ameerika poes naiste hügieenitarvete riiuli juurde minna, on sidemete-tampoonide kõrval täiskasvanute põiepidamatuse tarbeks mõeldud abivahendite valik pealtnäha sama suur.

Samal teemal

Reklaamid ning täiskasvanute mähkmete asetamine tavalisele poeriiulile on esimesed sammud, et vähendada stigmat probleemi suhtes, mis ei puuduta ainult väga eakaid. Lisaks moraalsele toele neile, kes tooteid vajavad, on mähkmetootjatel mõistagi silme ees ka teine, ehk firmade jaoks olulisemgi siht: et kaupa ometi rohkem ostetaks!

Peamised tootjad Essity ja Kimberly-Clark eeldavad endi andmetele tuginedes, et vaid pooled täiskasvanuist, kes mähkmeid vajaksid, neid tegelikult ka kasutavad. Põhjuseks häbi ja piinlikkus: põieprobleeme peavad inimesed endiselt ainult väga vanade ja väetite mureks, kuigi nii see pole. Üks Reutersiga rääkinud 31aastane noor ema, kellel on lapse sünnitamisest saati kergemat sorti põiepidamatus, sõnas, et parema meelega ta täiskasvanutele mõeldud mähkmeid ei ostaks, kuna tunneb end nende riiuli ees seistes vanatädikesena.

Stigma vähendamiseks disainis Kimberly-Clark oma mähkmete brändile Depend natuke diskreetsema ning õhema väljanägemise. Mõned tootjad ei kasutagi enam terminit „mähkmed“.

Näib, et asi pole ainult vananeva inimkonna uutes vajadustes. Miski nendes reklaamides ja muudes mõjutusvahendites ka töötab. Viimase kümnendiga on täiskasvanute mähkmete ja sidemete müük kahekordistunud ning tõi tootjatele möödunud aastal sisse 9 miljardit dollarit (8,1 miljardit eurot) kasumit. Lähiajal on oodata turu veelgi jõulisemat kasvu.

Eriti üritavad ülemaailmsed suurfirmad meelitada naiskliente, keda põieprobleemid meestega võrreldes rohkem kui kaks korda enam kimbutavad. Eaga see vahe meeste ja naiste vahel väheneb. Umbes kakstest protsenti naistest ja viis protsenti meestest kannatab elu jooksul mõne põiehäda käes, kuigi kaugeltki mitte kõigi puhul pole see nii tõsine, et oleks krooniline ja vajaks mähkmete kasutamist elu lõpuni.

Jaapanis ongi mähkmetes täiskasvanuid rohkem

Jaapan on riik, mille rahvastik on niivõrd vananenud, et avalõigus mainitud probleem ongi käes: täiskasvanuid, kes mähkmeid vajavad, on rohkem kui beebisid. Jaapani peamise mähkmetootja Unicharm esindaja sõnul toob kergemaid põieprobleeme ja väikesi „õnnetusi“ kaasa ka see, et inimesed elavad üldiselt hästi aktiivset elu, mitte ainult tõsiasi, et Jaapani rahvastik ka suurel kiirusel vananeb. Unicharmi toodete müük kasvas eelmise aastaga kaheksa protsendi võrra.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee