Eesti uudised

Tartu ülikooli kliinikum Põlvamaa tulevastele emadele: sünnitada saate Võrus ja Tartus

Toimetas Marvel Riik, 21. oktoober 2019, 12:36

93 KOMMENTAARI

a
AGA/ 22. oktoober 2019, 10:51
nagu selgub meediast, hukkub see maailm ca 50 aasta jooksul. Kas on siis üldse mõtekas sünnitada õnnetuid siia hukkuvale planeedile?
a
Ah soo/ 22. oktoober 2019, 09:56
Eelmised valitsused sulgesid haiglaid ja arstiabi saamise võimalusi kohapeal, Nüüd tuleb varuda kannatust.
j
jah/ 22. oktoober 2019, 09:55
Sellise olukorra on loonud eelmised reformistlikud valitsused kaotades paljudes kohtades arstiabi saamise võimalused kohapeal. Suleti palju haiglaid ka. Peab varuma kannatust et neid vigu parandada mida tegi reformistlik valitsus.
o
Otto/ 22. oktoober 2019, 07:55
Maa on täis rumalat raha, jätkub igasugustele pannivärvijatele ja tõukside, nyyd juba autodega linnaruumide täitjatele. See ongi majandus, kui raha läheb õigesse kohta ja kõik on rõõmsad ja tänulikud ning kiidavad tarka majandajat, kes raske rahaeraldamise ja jagamise ära teeb, mie eest ja mõistliku tasuga.
r
raha lugemise koht/ 21. oktoober 2019, 22:07
siin on kõlanud: kes maksab, tellib ka muusika. Põlvamaalt pärit otsustajad ei ole võimelised "Põlva sünnitusmaja" kinni maksma - nii lihtne see ongi! Toetada saab reaalsuse piirides. Õppige alkohoolikutelt: “Issand, anna mulle meelekindlust leppida asjadega, mida ma ei saa muuta, julgust muuta asju, mida ma muuta saan, ja tarkust nende vahel vahet teha.”
r
raha raha/ 21. oktoober 2019, 22:53
Maksumaksjad maksavad ja sotsiaalmaksu maksmine ei sõltu asukohast. Kas oled endine põlvakas?
a
aitäh!/ 21. oktoober 2019, 23:39
Et meelde tuletasid! Miks mina mitte põlvakana pean nende lõbud kinni maksma???
v
võta heaks!/ 22. oktoober 2019, 07:10
Ei maksa pilli lõhki ajada, kõik maksavad kinni kellegi kulusid, selleks ongi solidaarne maksusüsteem. Kui inimesel on abi vaja, siis ta ei mõtle, kelle taskust raha tuleb.
n
nõus/ 22. oktoober 2019, 12:08
Ma pole solidaarsete kulude, vaid mõttetu priiskamise vastu. Ettevõtjad panevad sealkandis viimaseid poode kinni - ei tasu ära ..., aga riik peab palgal 25+ spetsialisti, et 24/7 oodata võimalikku sünnitajat ...
m
mõelge laiemalt/ 22. oktoober 2019, 19:32
Tervishoid ongi kulukas, aga kiirest arstiabist sõltub palju. Mõnes kohas pole ka EMOs alati järjekorda, aga seepärast ei tohi sulgeda. Mitte keegi ei tea, millal võib abi võib vaja minna ja kriitilises olukorras võib aeg ja vahemaa osutuda määravaks. Sünnituse puhul ei saa ka kindlat päeva määrata ja sünnituseks kuluv aeg on kõigil erinev. Teadmatus ja võõras keskkond, et kas jõutakse õigeks ajaks haiglasse või saadetakse tagasi, talvel kehvad teeolud, tekitavad lisastressi. Kõigil ei ole mersut, autojuhiga ukse ees, et hüpatakse sisse ja sireenide saatel jõutakse haiglasse.
m
mõtlemiskoht / 21. oktoober 2019, 21:29
Kurvaks teeb asjaolu, kui mõni Põlvamaalt pärit otsustaja, kes on seal elanud ja koolis käinud, toetab osakonna sulgemist, rahva tahte vastaselt. Kes veel peaks kaitsma kohalike huve ja astuma nende kaitseks välja, kui mitte Põlvaga seotud inimesed? Isegi kui kolitakse mujale, Tartusse, Tallinnasse jne, siis oma sünnikohta ja sealseid inimesi võiks toetada ja võimust ei peaks võtma raha- ja võimuiha.
m
m.o.t.t./ 21. oktoober 2019, 20:57
Uued ajad, uued kombed: Põlva ise on teinud endale karuteene nõudes "kristallpaleed" (statsionaarset sünnitusmaja) - läbirääkimisi oleks saanud pidada päevaravi tasandil - nagu mullu ja muiste: kui ohuhinnangut pole, võib isegi kodus sünnitada - mõned lausa toetavad seda, kokkuhoiust rääkimata. Aga "Põlva" läks poliitikute toel kaklema … Ja saab, mida tahtis ;), kui ise IoII. Ausõna, see pole parastamine, pigem soovitus järgnevatele.
j
järje järje järg/ 21. oktoober 2019, 20:46
Kui lähtuda kindlustatute arvust ja käsitleda sünnitusabi ning günekoloogiat koos, oleks vajalik Harjumaale 6, Tartusse 3, Ida-Virumaale 2 ja Pärnusse 1 osakond ning arvestades geograafilist eripära ka Kuressaarde 1 osakond. Statsionaarne günekoloogia peaks jääma esmase abi mahus kindlustatutele kättesaadavaks enamikus maakondades üldkirurgia eriala raames. Ambulatoorne ja päevaravi peab olema kättesaadav igas maakonnas.

j
järje järg/ 21. oktoober 2019, 20:45
Samast dokumendist: Sünnitusabi ei ole juba praegu iga maakonna tasemel kättesaadav, kvaliteetse sünnitusabi tagab erialaseltsi hinnangul ca 500 sünnitust aastas ja järgnevatel aastatel koondub sünnitusabi pakkumine ilmselt üha enam nelja kohta Eestis. Kui lähtuda kindlustatute arvust ja käsitleda sünnitusabi eraldiseisvalt, oleks seda optimaalne pakkuda ainult kolmes kohas Eestis – Tallinnas, Tartus ja Kohtla-Järvel. jätkub
j
järg/ 21. oktoober 2019, 20:42
EHK lepingueriala / Statsionaarne ravi / Päevaravi / Ambulatoorne ravi Sünnitusabi ja günekoloogia / 4 kohta / maakondlik / maakondlik Ehk sünnitusabi maakonnas tuleks kõne alla Päevaravi või ambulatoorse ravi korras ;). Muuseas, korduvsünnitajad saavadki kohati juba samal päeval koju, kui kõik OK. Ehk maakeeli, Põlva ei osanud midagi nii "innovaatilist" pakkuda. Eks näis, kas teised haiglad on õppimisvõimelisemad. järg järgmises järjes, et Õhtulehe internet täis ei saaks - lühidalt pasunasse võib anda, aga asjalikult selgitada mitte ...
k
komm jäi kinni/ 21. oktoober 2019, 20:34
Sry, ütlesin poliitiku nime välja, aga lugege artiklit! Sotsiaalkomisjoni esimees küsib Kliinikumi juhilt aru - paraku tõeline populism! Komisjoni esimees ilmselt ei tea isegi, kuidas asjad käivad. Kes maksab, tellib ka muusika. Tellijaks on Haigekassa, mitte kliinikum. Kliinikumi kottimine on vale puu all haukumine. Vaadake www.haigekassa.ee/sites/default/files/RRL/geogr_ks_p6him6tted_eriarstiabis.pdf
v
vale puu all haugute/ 21. oktoober 2019, 20:21
Tõnis Mölder on tootnud populistliku poliituudise - vahet pole, kas ta üldse teab, kus Põlva asub … Ta pärib aru Kliinikumi juhatuselt - millega ta näitab, et ta (sotsiaalkomisjoni esimehena!) ei tea, kuidas asjad käivad, mistõttu siinsetele kommentaatoritele võib nende ebakompetentsuse andeks anda - raudpolt! Kes maksab, tellib ka muusika: kust tuleb sünnitusosakondadele? Loomulikult haigekassa nimelisest tervekassast.
t
Tartu Ülikooli Kliinikum / 21. oktoober 2019, 20:20
annab varsti välja äpi , kust on näha paremad kohad maantee ääres sünnitamiseks
h
häbi, sul, olgu!/ 21. oktoober 2019, 22:49
Kas sa oled TÜK kõneisik, et seda nime kasutad? Pigem me teame mõlemad, et ükski äpp ei suuda asendada kiirabibrigaadi, kes on võimeline ilma maakaardita sünnituse seal vastu võtma, kus tulevane ilmakodanik enda "pea välja pistab". Milleks mõnitada meedikuid, kes tegelikult on valmis aitama ka teeveeres. Loodetavasti ei pea sa kunagi enda "vaimukusi" tee veeres kahetsema.
p
point/ 21. oktoober 2019, 19:56
Internetisõltlased ei saa tihti arugi, kui sarnased nad on mõnele teisele sõltlasele selles mõttes, et nad ei suuda enda loodud virtuaalreaalsusest välja tulla.
a
ametnike riik/ 21. oktoober 2019, 19:52
Millisest 400 sünni nõudest Eelmäe räägib kui ka Võru ja samuti ülejäänud maakonna haiglad ei jõua sinna ligilähedalegi.Tema arvates on see argument.Kui üks ametnik otsustab milline osakond jääb ja milline mitte,siis on riigis ikka midagi väga kapitaalselt paigast ära.
v
valiku koht/ 21. oktoober 2019, 22:00
Elementaarne, kaotad kolmest sünnitusmajast ühe ära ja kaks ülejäänut saavad tööd juurde. Aga probleem on pigem kaadri puuduses - kes ei jaksa 24/7 teenust osutada, pannakse kinni - nii lihtne see ongi.
e
Ennop/ 21. oktoober 2019, 19:51
Kui lugeda kui pikk on tee sünnitushaiglasse ja milliseid probleeme see nn tekitab, siis peaksid pooled saarlased ja 100% muhulastest sündimata olema. Muhust Kuressaare haiglasse üle 70km ja Sõrvest üle 60 km.
r
raske juhtum/ 22. oktoober 2019, 00:25
Orissaare kiirabibrigaad sai möödunud suvel põhjendatult/põhjendamata pasunasse seoses üle õue/lahe toimunud festivaliga, kus narkotsi ja alko ületarbimine probleemiks sai. Sõrves ärplevad Sõrajalad helikopteriga - ootan huviga, millal seda massinat pruugitakse natuke õilsamatel eesmärkidel, kui poodi "järele minekuks" ja/või üle piiri läinud joodiku viimiseks tühjakspumpamisele, aga kes on öelnud, et elu peab kerge olema ... Loodan siiralt, et jõuan ära oodata ka tõsisemad uudised, kuidas aidati hädasolijat - elagu kopter!
s
Sass/ 22. oktoober 2019, 08:10
Õigus sul ja Haapsalus ka pole sünnitusmaja.Pole keegi jäänud sünnitamata.Seal maakat vinguvad muud ei midagi.

a
21. oktoober 2019, 19:27
Ainus võimalus Põlval on tuua elama sinna paarsada majanduspõgenikku Vahemerelt ja probleem lahendatud. Sealt tulevad naised sünnitavad kaks korda aastas ja sünnitajate probleem lahendatud.
v
veel parem/ 21. oktoober 2019, 20:09
impordime otse hiinast - need pidid veel kiiremini sigima ;)
m
mis teid tegelikult ärritab?/ 21. oktoober 2019, 19:14
Täiesti arusaamatuks jääb osade kommenteerijate tigedus, Põlva suhtes. Pole „kultuurikihti“ , sisuliselt „teivasjaam“, miks te ei ela siis Tallinnas, miks te ei ela Tartus? Kas tegemist on linnriikidega ja väikestesse kohtadesse kolinud inimesi peaks karistama selle eest ja teenused kõik koomale tõmbama? Äkki siis kehtestaks maapiirkohtades ja väheste teenustega piirkondades elavatele inimestele eraldi maksud, elad maal, maksad vähem sotsiaalmaksu? Ei sobi, aga miks mitte? Maal elamine olevat ju niigi kallis. Riik peab kohtlema kõiki võrdselt ja arvestama oma kodanikega.
l
lollus ärritab/ 21. oktoober 2019, 19:46
kui inimesed ei tea, kuidas asjad tegelikult käivad - loovad endale FB grupi ja arvavad, et muudavad maailma. Tehke endale algatuseks selgeks üks vana palve: “Issand, anna mulle meelekindlust leppida asjadega, mida ma ei saa muuta, julgust muuta asju, mida ma muuta saan, ja tarkust nende vahel vahet teha.”
a
AA/ 21. oktoober 2019, 19:52
Mõni peab seda Vonneguti mõttevälgatuseks (Tapamaja korpus viis). Tegelikult on see sajandeid varem leitud epitaaf euroopas ning tõenäoliselt pärineb veelgi varasemast ida filosoofiast, aga nüüd tuleb puänt - see on üle maailma tuntud anonüümsete alkohoolikute meelekindluspalvena.
t
to lollus ärritab/ 21. oktoober 2019, 20:58
Millele sa vihjad? Kuidas asjad siis käivad? Kas sinu arvates peaksid kohalikud vaikides pealt vaatama ja kaasa noogutama, kui teenused kaovad? Miks peaks olukorraga leppima, kui raha tuleb maksumaksjatelt ja puudutab otseselt paljusid inimesi?
l
lollus ärritab/ 21. oktoober 2019, 23:05
ei maksa sõnu suhu panna: ei, teenuste kadumisele ei maksa kaasa noogutada, aga "lollusega" kangelaslik barrikaadidele tormamine pole parem lahendus. FB-l ja ajakirjanduse (neljandal) võimul on piirid - isetäituvatel soovunelmatel samuti … Reeglid on "nõrkade" jaoks - tugevad teevad reegleid! Selleks, et reegleid rikkuda, tuleb neid tundma õppida … ja ise reegleid teha.
t
to lollus ärritab/ 22. oktoober 2019, 08:14
Targutada on lihtne, et oleks pidanud tegema nii, aga mitte naa. Kõigil oli võimalus nõu anda ja aidata. Kui poleks eestotsas olnud aktiviste, siis oleks sünnitusosakond juba 2018 aastal kinni pandud. See kõlab väiklasena, kui nüüd hakata teistele ette heitma, et miks loodi FB grupp või miks taheti kangelaslikult barrikaadidele tormati? Ime, et sa veel ei lisa, et te enda süü, miks te ei valinud õiget erakonda, kes lubas lahenduse leida jne.
i
Inetu lugu/ 21. oktoober 2019, 19:12
Tartu Ülikooli kliinikum ületab oma volituste piire...
l
lee cooper/ 21. oktoober 2019, 18:54
Makse siis see miljon tagasi,mis te võrgustumise eest saite ja saategi kõik aktsiad tagasi.Siis on ka teie populistlikud kohalikud poliitgurud rahul. See raha on ka valla eelarves olemas.(ühinemispreemia ).Siis võib ka üelda,et kogu raha läks tervishoidu. Jääb ainult üks mure,kust leida arstid ,aga selle eest ei saa teid TÜK "põlvili suruda" nagu mõningad kohalikud aktivistid on väljendanud. TÜK kindlasti konkurendi juurde oma arste tööle ei luba
s
Selgus majja/ 21. oktoober 2019, 17:28
Kui sünnitusosakonna sulgemine saab tõeks ja see on poliitiline otsus, osa riigireformist, tuleks välja uurida, kes on selle taga? Kui räägitakse geograafilisest asukohast, ratsionaalsusest ja kulude kokkuhoiust või et Võru, Põlva ja Valga maakonna peale peakski vist tulevikus jääma üks, Lõuna-Eesti haigla, siis miks peetakse Tartu maakonna sees kahte haiglat, peale Tartu ka Elvas, kus elab kõigest alla 6000 inimese?
h
hari ennast/ 21. oktoober 2019, 18:10
Sa vaata, mis haigla seal Elvas on - just statsionaari osa!!! Ja, tead, Eestis on mitu maakonda, kus veel rohkem haiglaid (ehk mitte ainult Harjumaa!). Aga kuna sa räägid LE piirkonnast, siis võrdle näiteks Virumaaga. Lääne-Virumaal on lisaks Rakvere Haiglale ka Viru Haigla (endine Tapa Haigla), Ida-Virumaa osas osas hari ennast ise (aga enda lolluses ei maksa toolilt maha kukkuda, kui saad ca 5 ja see pole veel kõik ;)
n
nunuh/ 21. oktoober 2019, 18:13
nime järgi leiab isegi Jõgevamaal mitu haiglat - tõesti, tee kõigepealt endale asjad selgeks
ä
ärritujatele/ 21. oktoober 2019, 18:53
See oli üks näide, mille peale siin mõni ärritunult kohe uusi näiteid kogu Eestist tooma hakkas. Kulutõhususest räägivad otsustajad ja sellest, et ca 25 km kaugusel pole mõtet pidada kahte haiglat. Kui Valga- Põlva- ja Võrumaale piisaks ühest haiglast, siis Tartumaal või Jõgevamaal jne jne võib pidada kahte haiglat ka maakonna sees. Kui tegemist on kõrgemal poliitilisel tasemel tehtud otsusega, siis on keegi selle taga ja üritab vaikides olukorda pealt vaadata.
j
joppenpuhh/ 21. oktoober 2019, 20:07
Sa võrdled näppu sellesamusega - tee endale selgeks erinevused aktiivravi, taastusravi ning hoolduse vahel. Elva Haigla küünib ehk "keskmisele" tasemele (taastusravi), aga suur osa neist hooldushaiglatest on surnukuuri ootetuba (mõneti ka Elva). Põlva Haigla kirjutati korstnasse 2003. a. haiglavõrgu arengukavaga. Mõni võib küll "kiidelda", et ta on seda (populistlikult) pidurdanud ning koera saba on raiutud jupphaaval!
p
21. oktoober 2019, 17:27
Pange tähele, et niipea kui sünnitus suletakse põlvas algab vallamaja ehitus. Keegi ütles, et vallamaja ehituse toetus reformarite poolt olevat just sünnituse sulgemise vastutasuks....
h
hoopis mina tean/ 21. oktoober 2019, 19:17
Kunagi II ilmasõja lõpus oli Eesti pealinn Võrus - EKRE tahab selle taastada - sellepärast Võru jääb, aga Valga ja Põlva käivad alla. Põlvasse ei tule vallamaja ka, Valgas aga lammutatakse juba elumaju ;)
t
Taat/ 21. oktoober 2019, 17:23
Nii käib elu Eesti moodi! Sulgeme kõik INIMESTELE vajalikud asutused ja pole kohalikke inimesi,pole ka probleemi!
e
Elagu Põlva/ 21. oktoober 2019, 17:14
Ärge siin väga plõksige ja laimake,muidu tuleb kohtu keiss Uus mood ja trend Eestis

m
maamees/ 21. oktoober 2019, 16:57
Kui juba haigla juhiks pannakse eluvõõras doktorant,siis polegi midagi loota.Tuupurite kohr pole kunagi juhtival kohal.Ja kui mitu last see tuupur ise on sünnitanud.Lihtsam olek üldse haigla sulgeda ja ei peaks mõtlema,keda jälle oma tööpostilt tagandada.
m
Mjaa/ 22. oktoober 2019, 08:14
Olen kursis, et sellel tuupuril on mitu last.Ja sina mine hari ennast.Ta pantud pukki ja tema ei ole see kes kinni paneb selle.See otsus juba ammu tehtud ja eelmise volikogu ajal otsustatud see.Tee endale troll midagi selgeks kõigepealt.
e
Edasi, s eltsimehed, e esti rahva genotsiid on ju vaja lõpuni viia./ 21. oktoober 2019, 16:36
Hurraaaa, saamegi siis edapidi ainult põldudel ja autodes sünnitada. Edasi seltsimehed, suured teod on ees ootamas. Kas aga rahvas sellega ka nõus on, seda pole mitte kellegilt küsitud. Teeme ainult nii, nagu valgekraed käsivad ja arvavad.
f
Fuii/ 21. oktoober 2019, 14:44
Nii meditsiini- ja majanduskauget juhtkonda ei ole TÜK-il kunagi olnud. Ei ühtegi päris arsti ega majandus- või juhtimisinimest, ainult mingid korrumpeerunud füsioterapeudid ja õeharidusega tüübid (nt Marek Seer). Ise oma otsustes ja tegemistes veel nii enesekindlad ka. Mis toimub? Targad inimesed hakkavad otsa saama ja võetakse need, kes õige inimesega magavad või mis? Kvaliteet my ass, Eelmäe peaks seda sõna kasutades ikka korralikult punastama.
o
Onu Vello/ 21. oktoober 2019, 14:48
Njahhhh aga Haapsalus ka pole sünnitusmaja.Mis kas inimesed seal välja surnud????????.Ärge ajage lolli juttu sünnitus seal 25 km kaugusel Võrus.Nüüd mingi paanika mis saab.Ja seina oled mõtlematu sellist lolli juttu ajad.
m
milleks sildistada/ 21. oktoober 2019, 16:16
Räägiks argumentidest. Sünnitusmajade "kokkutõmbamise kava" on ringelnud üle 10 aasta. Naistearstide selts nõudis esialgu professionaalsuse tagamiseks 700 sünnitust aastas (ehk vähemalt üks sünnitus vahetuses!!!). Pea pool on järgi antud (500/400ni). Ehk jutt käib sellest, et Eestis oleks esialgse versiooni järgi 2 sünnitusmaja (vrd Soome 400km), mööndustega 4-5 sünnitusmaja (70-100km). Kas me oleme 4x rikkamad? Pigem vastupidi ... Seeri vmt nõukoguliikme haridus ei puutu asjasse. Ka eelmine nõukogu toetas Valga ja Põlva sulgemist.
p
Põlvamaalt, mitte Põlvast :@/ 21. oktoober 2019, 14:26
27 ja 50 km PÕLVAST, aga Põlvamaa pole ainult Põlva ju. Mul isiklikult kodust (kah Põlvamaalt) on Lõuna-Eesti haiglasse 54km ja Tartu Maarjamõisasse 76!!!! Loomulikult lähen enne ikka 35km Põlvasse, eriti kuna esimene laps tuli ruttu. Jumal tänatud, et siis veel Põlva linnas elasime! Kui vaid kaugemal elav rahvast tegelikult ka teaks, mis ussimänge siin Põlva haigla sünnitusosakonnas mängitakse ja töötajatega käitutakse, kurb on see lugu. Kohalike tahtmisega ei arvesta keegi. :(
i
irwww/ 21. oktoober 2019, 14:40
Kas sa nr lugesid palju teid seal sünnitab???????.Haapsalust Tallinna vaata palju km.Pole ka sünnitusmaja kõik on saanud hakkama.Aga seal teil lõunas iga kildi tagant mingi putka kus saab sünnitada.Hakkake lapsi tegema.Pluss mul suulased ja ka Põlvas ja käisid Tartus sünnitamas.Ja sa jästid kirjutamata palju Põlvast Võrru on????Olematu maa.Vähem vingumist.Aga hoia neid bürokraate üleval siin riigis pluss olematuid sünnitusmajasi kus meeletut personali kulud ja muu vähe kõrged jne.Ennem oleks võinud juba Valgas selle alles jätta sest sealt juba Tartu vähe pikem.Aga Võru kohe seal ja Tartu samut
i
ikka arvestatakse/ 21. oktoober 2019, 19:07
iseasi, kes selle kinni maksab. Sünnitusmaja pidamiseks on on vaja minimaalselt!!! 5 spetsialisti (tegelikult rohkem), ehk siis 24/7 saavutamiseks korruta 5ga. Kui aastas on ainult 170 sünnitust - korrutame näiteks 4 tunniga ("harju keskmine" sünnitustoa kasutus); lisame ca 2 ööpäeva hotelliteenust palatis mõne 15-min visiidiga, siis saame väga tagasihoidliku koormuse ehk ülejäänud aja istuvad need spetsialistid elundit laiaks (sic!). Valga eeskujul oli Põlval pikalt aega mõni teistsugune mudel pakkuda ... Pakuti arstile tasuta toitu - tubli! Aga see pole see
r
raudmees/ 21. oktoober 2019, 14:12
Selle tartu targa loogika järgi on kõige kasulikum kui naised üldse ei sünnitaks Oi kui palju saaks kokkuhoidu
r
ruuter/ 21. oktoober 2019, 13:53
valitsus hoolib ja on rahva rahaga kokkuhoidlik. Nii jätkatagi ! Tähtsaim on ikkagi kasumlikkus, muu on mitteoluline . Rahvas saab liikuda , kasum aga peab tekkima.
k
KE soovitus/ 21. oktoober 2019, 14:09
Sünnitada saab väga hästi maanteekraavis, nagu kuulda oli kuulsa eelmise Ratase valitsuse ajal.
r
RS2/ 21. oktoober 2019, 13:46
Sünnittadda saatte ka põlddudde peal.;)
e
edu / 21. oktoober 2019, 14:07
on karanteritud ja tulu tagatud !
o
Oled/ 21. oktoober 2019, 14:41
Sünnitanud põldude vahel??????
p
21. oktoober 2019, 15:49
põldude vahel?????? Seal laiub nüüd võsa. EW ei ole unustanud ka põllumajandust...
n
Nii/ 21. oktoober 2019, 13:42
Ansipi ja Rõivase valitsused kaotasid ära arstiabi saamise võimalused kohapeal. Paljud haiglad suleti. et seda viga parandada läheb aega. Eelmised valitsused tegid nii palju vigu et nüüd peavad inimesed olema kannatlikud. Kõike ei saa korraga muuta.
r
RS2/ 21. oktoober 2019, 14:09
Siiski oli see taavi/sossi ja s.ratta/sossi valitsus.
s
saab küll muuta!/ 21. oktoober 2019, 14:10
Tuleb haiglad sulgeda ja naised põllul sünnitama õpetada. Siis pole järjekordi, nagu oravate ajal.
PÕLDUDE VAHELT,, JA METSAST KA,, ON PALJU INIMESI/ 21. oktoober 2019, 14:35
KÕIKE SAAB MUUTA ---ET ARST JA ARSTIABI KUULUB IKKA RAHVA JA SELLE MAAKONNA OTSUSTADA ;;;;;KES VEEL MAKSAB ---KUI MITTE MAKSUDE MAKSJAD ISE ;
i
imelik metoodika.../ 21. oktoober 2019, 17:46
Kuidas seda mõista? Et nüüd käib suur parandamine? Paneme kinni ja ongi parem? Vigade parandus??? Siiani oli ju olemas!

l
Lugeja Kirjutab/ 21. oktoober 2019, 13:34
Aga peab siis noor inimene üldse mingis väljasurevas väikelinnas elama? Meil on Tallinn ja Tartu. Natuke ka Pärnu ja Narva. Sellest peaks piisama. Elagu seal. Või, veel parem, Helsingis.
v
Väga/ 21. oktoober 2019, 13:27
õige. Isegi Arhangelskis peaks olema mingi nn. sünnitusmaja...
n
21. oktoober 2019, 13:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jepp/ 21. oktoober 2019, 14:44
Täitsa nõus kohalikud tehku rohkem lapsi siis ei panda kinni.Aga palju Põlvakaid käib niikuinii Tartus sünnitamas.Ja Võru sealsamas.Aga inimesed ei oska ka sealt nr lugeda.Olematu sünnitus ja hoia lahti lihtsalt pumpa pappi juurde.Inimesed harjunud veel vene ajaga niisama saada kõike.Samas elu lill aga ostsime vilja Usalt sisse.
u
Uuu/ 21. oktoober 2019, 13:09
Ja nii surevadki need väikelinnad välja!
s
SEST UKRAINA TEEB SIIA ---MAA LAIENDUSE ..OMA SUURE RAHVAGA/ 21. oktoober 2019, 14:37
SURETATAKSE KÕIK SEE EESTLASTE ELUKE VÄLJA
k
Koll/ 21. oktoober 2019, 14:54
Haapsalus ka pole sünnitusmaja on ta välja surnud??????Vaata palju sealt kilte on päälinna.
m
Miia/ 21. oktoober 2019, 13:07
Mida teavad mehed sünnitusest? On nad kunagi sünnitanud! Esimene sünnitus on üks asi aga järgmised sünnitused lähevad väga ruttu. See ongi normaalne kui igas linnas on haigla,sünnitusosakond. Pange Tartu oma kinni ja las tartlased käivad Põlva sünnitama. "Vahemaa on ju lühike!"
m
minu mõte/ 21. oktoober 2019, 13:24
mida teavad naised munemisest? aga miks nad siis omleti teemal sõna võtavad?
t
to Miia, /täna, 13:28/ 21. oktoober 2019, 14:30
Kas see kaikaga saamine on elutähtis ja mingi meeste oluline roll elus?
o
on/ 21. oktoober 2019, 13:07
kõik Jumala käes kui aeg tuleb...töökaaslane eelmisel sajandil jooksis naabermajja velskri juurde- tule ruttu, pea juba paistab...nii, et kui aeg käes, siis pole enam kuhugi sõita ja siis aitab vaid Jumal...muidugi kaasajal on eriti palju hälbeid, kas just uute söökide või põllumajanduses kasutatavate herbitsiidide tõttu aga arstiteadus areneb ka , nii, et kui vanasti läks ema koos lapsega, siis nüüdsel ajal turgutatakse enamus elule...kui haigla juhtub lähedal olema.
t
täpsustaks/ 21. oktoober 2019, 23:22
kes Jumal siis on, kes haiglaid "elus hoiab" - kas Haigekassa tellimus?
s
sanitar/ 21. oktoober 2019, 13:07
Maal metsakülades inimeste pidamine on väga ja väga kallis igas mõttes. Seetõttu ei saa ka aru, miks propageeritakse inimesi maale elama kolima! Inimesed peaks elama 10-20 tuhande kaupa asulates, siis saaks seal olla enam- vähem normaalsed teenused. Samas muidugi võtavad haigla inimesed ikka normaalse sünnituse ka vastu vajadusel, see ka selge. Aga suurt verejooksu või midagi sellist on juba raske ilma erivarustuseta teha.
ä
äpp/ 21. oktoober 2019, 13:31
verekooksu sulgemiseks tehakse äpp.
r
Rase/ 21. oktoober 2019, 13:02
Eks siis peab hakkama kodus saunas sünnitama
i
istu, "üks" - parandamisvõimaluseta!/ 21. oktoober 2019, 23:34
Mida sulle rasedate koolis õpetati? Paki õigeaegselt kott ja kutsu õigeaegselt kiirabi ... Muidugi, sina valid: kui tahad, sünnita saunas - kasvõi kümme korda järjest ;) Aga seegi "õigus" tuleb tõenduspõhiselt välja teenida "paari" komplikatsioonideta sünnitusega ... Suitsusaun on eriti nostalgiline, aga parem, kui vett saab kraanist keerata ... Ja küsimus suurele ringile: kus oli sauna-Madise pere sellal, kui pererahvas saunas käis ;)

z
21. oktoober 2019, 12:56
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
RAHA KÜLL ,,AGA POLE JUHTI/ 21. oktoober 2019, 14:40
LGBT ---LÄHEB EESTIST MINEMA --KOOS TANEL KIIGEGA JA ONGI JUBA LAHENDUS OLEMAS ,,,,,,JA PÕLVA HAIGLA SAAB RAHA JUURDE ,,,,ET SÜNNITADA OMA LAPSI,,
s
21. oktoober 2019, 12:52
sünnitust peaks suutma abistada ise meditsiinilise eriharidusega inimene mistahes kliinikus või haiglas! Raskemate juhtude puhul on turvalisem sinna kliinikusse/haiglasse kutsuda kiirabi, mis viiks edasi spetsialiseerunud sünnitusosakonda, kus oleks vajalikud abivahendid/-seadmed olemas. See, et inimesed pannakse sunniviisiliselt sõitma pikki vahemaid, on absurd. Muide - Soome YLE-lehel oli hiljuti artikkel, kus Lapis tuleb sünnitajal saada 40 km kaugusele haiglasse - samas on seal ka asustustihedus oluliselt erinev siinsest.
l
21. oktoober 2019, 12:53
läks kogemata sisse näpukas - artiklis on kirjas 400 km. https://yle.fi/uutiset/3-10991479
j
just/ 21. oktoober 2019, 13:20
Soomes vähendati sünnitusmajade arvu ja suuremas osas nende vahe 150km. Alles hiljaaegu info, et ca 7% ei jõua haiglasse, suur osa ka linnades. Mida ei osatud ette näha - sisseränadajate kultuuritaust!
k
kah näpukas/ 21. oktoober 2019, 13:55
Soomes 99,3% sünnitas haiglas, st haiglasse ei jõudnud 0,7%
i
Ilus boiss Pärnu-Rakverest./ 21. oktoober 2019, 17:56
Õige kah, sünnitagu saunas või kraavis - vahet pole ja raha ka mitte. Tähtis on see et LGBTjt maksumaksjalt pappi saaks - see on elu ja lib. dem. alus!
v
vauu/ 21. oktoober 2019, 20:27
Ilusad boisid Pärnu-Rakverest võiksid lausa keskväljakul sünnitada - nende tegu on seda väärt!
t
Tiit/ 21. oktoober 2019, 12:49
Pollul ja kiirabiautos saab ka sünnitada.
j
Jah/ 21. oktoober 2019, 13:07
m
muidugi/ 21. oktoober 2019, 13:22
tegelikult on lapsed need spetsialistid, kes pea välja pistavad kohast sõltumata.
t
Tiit/ 21. oktoober 2019, 13:35
Kiirabiautos on ennegi sünnitatud ja pollul soovitas sünnitada üks ministrike.
o
Oh/ 21. oktoober 2019, 14:33
Paljugi, mida saab teha. Alampalgast ka inimesed elavad, kaotame siis kõrgemad palgad ära? Kunagi tõmbasid sepad halbaid välja, pole meil hambaarste vaja?
a
Ants/ 21. oktoober 2019, 12:44
Venemaa viisa läbi internetti maksab 60 eurot, Petseri on ka hea võimalus

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee