Poliitika

Kert Kingo riigikogus: mul on EASiga ainult positiivsed kogemused olnud (125)

Ohtuleht.ee, 16. oktoober 2019, 11:53
Foto: Kuvatõmmis videost
Kolmpäevases valitsuse infotunnis oli riigikogu saadikute ees esmakordselt väliskaubandus- ja infotehnoloogiaminister Kert Kingo, kellele oli suunatud enamik opositsioonisaadikute küsimusi. 

Infotunniks oli Kingole registreeritud 13 küsimust. 

Samal teemal

Heiki Kranich tundis huvi, kas minister Kingo on rakendanud EAS-i suhtes mingisuguseid järelevalvetoiminguid seoses kahtlusega, et seal võib lokata korruptsioon. 

Kingo kinnitas, et tal on EASiga ainult positiivsed kogemused olnud. "Minu eesmärk on EAS-i ikkagi järjest tõhusamaks teha ja ettevõtjatele usaldusväärsemaks. See on põhiprioriteet."

Kingo lisas, et ta usaldab prokuratuuri otsust. "Viive Aasma, ütleme arusaamatus EAS-iga on läbinud prokuratuuri ja ka kohtus on praegu. Prokuratuur on andnud sellele juhtumile oma hinnangu ja leidnud, et korruptsioonikoosseisu ei ole selles tegevuses. Ka Riigiprokuratuur on samale seisukohale asunud. Ja seetõttu hakata olukorras, kus prokuratuur on tuvastanud, et ei ole korruptsiooni, hakata iseseisvalt oma uurimist läbi viima, justkui mitte usaldades prokuratuuri seisukohta – see ei ole nagu mõistlik kindlasti mitte."

Kingo: meil on kohustus toimetada ajakirjandusväljaanded inimesteni ja see nii ka jääb

Urmas Kruuse märkis oma küsimuses, et viimastel nädalatel on üles kerkinud postiteenuse kättesaadavus maapiirkondades ja selle koha peal on sõna võtnud väga paljud erinevad ühiskonnagrupid. Ta tõi esile uudise ajalehtedest, mis viitas sellele, et Eesti Post on saanud eelmisel aastal ligi poolteist miljonit kahjumit lähtuvalt maksikirjade vedamisest. Kruuse soovis teada, et kas minister on Eesti Posti ärimudeli olete üle vaadanud ja mis plaan on Eesti Postiga laiemalt, et kirjad maal koju jõuaksid ja postkontorite arv ei väheneks nullini.

Kingo rõhutas, et viimasel üldkoosolekul sai ka selge sõnum öeldud: „Meie eesmärk on tagada inimestele, et nemad oma tellitud ajakirjanduse saaksid õigeaegselt kätte kuuel päeval nädalas ehk siis täpselt nii paljudel päevadel, kui tihti ajalehti väljastatakse ja hommikul.“ Kingo viitas asjaolule, et kuigi konkurentsiamet andis soovituse postkontorite arvu vähendamiseks 215le, siis tegelikult säilitatakse need 267 postkontorit, mis praegu on.

„Meil on tellitud analüüs terve Omniva kontserni kohta, kus meil on plaanis kõikide Omniva kontsernis asuvate ettevõtete põhjalik analüüs iga ettevõtte lõikes – tulud, kulud ja tulem,“ selgitas minister. Ta lisas, et see analüüs peaks valmima kevadel ja selle põhjal saame alles hakata tegema konkreetsemaid otsuseid, kuidas edasi liikuda. „Kindel on see, et ka postiseadusest tulenevalt on meil kohustus toimetada ajakirjandusväljaanded inimesteni ja see nii ka jääb, see teenus ära ei kao,“ kinnitas Kingo.  Tema sõnul ongi selle analüüsi eesmärgiks leida lahendus, et ideaalis posti kojukandeteenuse miinus saaks kuidagi kasumlikuks tegevuseks või vähemalt siis nulli.

"Ka selles mõttes edastan ma kindlalt ikkagi selle sõnumi, et selleks, et inimesed saaksid oma kodukohtades elada edasi ja kodukohtades, mis ei paikne Tallinnas või Harjumaal või Tartus või, ütleme, Pärnus, kus on kõik teenused kättesaadavamad, näiteks pakiautomaadid, senikaua peab Eesti Posti kaudu kojukanne jääma. On inimesi, kes kirjutavad veel kirju, kelle suhtlusvahend ongi füüsiline kirjade kirjutamine, ja on inimesi, kes tellivad lehti," lisas Kingo hiljem, kui vastas  küsimusele elu võimalikkusest maal. 

Urmas Kruuse täpsustas, et ta viitas sellele, et kui Eesti Post tõstab hinda, sisi võivad inimesed lehetellimusest loobuda, kuna kojukande hind ajab lehe omahinna kõrgeks.

Kingo võttis kõneks ka teema, mida meediaettevõtted ütlevad seoses ärimudeliga, et posti kojukanne on mahupõhine – mida rohkem arvuliselt lehti tellitakse, seda odavam on kojukanne. „Meie ei suuda tõsta meediaettevõtete müüginumbreid. Meie kohustus on tagada see, et me viime selle tellitud ajalehe inimeseni, aga see, kas tellitakse neid ja kui palju tellitakse, on iga ettevõtte enda müügistrateegia või siis tööstrateegia,“ ütles Kingo.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee