Eesti uudised

Eesti meediaettevõtete liidu ettepanekul tekiks kojukandeks uus ettevõte (26)

Toimetas Marvel Riik, 14. oktoober 2019, 16:34
Mis saab kojukandest?Foto: Aldo Luud
Avalikus kirjas valitsusele, riigikogu rahanduskomisjonile ja Eesti Postile märgib Eesti meediaettevõtete liit, et postiteenuse järele kestab ka kaugemas tulevikus, mistõttu on vaja leida kallinevale kojukandele sobilik lahendus. „Kõik osapooled omavad mõnda lahenduse elementi, mis koostoimes võiksid pakkuda kindlust, et maakojukanne võiks jätkuda veel vähemalt lähema kümnekonna aasta jooksul,“ ütleb kirjas Eesti meediaettevõtete liidu juhatuse liige Mart Raudsaar.

Eesti meediaettevõtete liidu on omalt poolt pannud lauale kolm ettepanekut. Üks neist näeb ette luua Express Posti ja Eesti Posti koostöös nõndanimetatud Linnade Kandeteenuse OÜ, mille tulemusena tekiks Eesti suuremates linnades senise kahe asemel üks kandeteenust osutav ettevõte. „Pole välistatud, et üks kandeteenust osutav ettevõte võiks olla linnades kasumlik. Praegu peab Eesti Post seadusest tulenevalt osutama kandeteenust ka linnades, kus käib majapidamistes seetõttu kaks postiljoni. Sellise ulatusega ühise lahenduse väljatöötamiseks Eestis on vajalik ka poliitiline tahe,“ lisab Raudsaar.

Samal teemal

Teise ettepaneku järgi tuleks analüüsida senist kojukande tööprotsessi ja selle ahela kõiki osasid. „Kõigi osapoolte kaasalöömisel oleks võimalik jõuda erinevate töölõikude automatiseerimisettepanekuteni ning selguks vajalik investeering, kus oleks võimalik paluda ka riigi abi,“ märgib Raudsaar. „Ühekordne optimeerimise investeering on odavam kui iga-aastase dotatsiooni võimalik tõstmine, samuti võimaldaks tööprotsessi parandamine parandada kande kvaliteeti ja loobuda iga-aastasest vajadusest tõsta kojukande hindu, millel on perioodika levikule kahjulik mõju.“

Kolmanda ettepaneku järgi võiks analüüsida, mitu kandepäeva võiks tulevikus olla ning millised oleksid vajalikud garantiid kande kvaliteedi tagamiseks, et tarbija saaks ajalehti ja ajakirju mõistlikul kellaajal.

„Eesti meediaettevõtete liit on seisukohal, et maakojukande säilitamiseks tulevikus on võimalused olemas, kuid siin on möödapääsmatu riigipoolne eestvedamine ning pikaajaline strateegiline vaade. Sellega seonduvalt palume ka 11,1-protsendise maakojukande hinnatõusu edasilükkamist,“ lõpetab kirja Raudsaar.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee