Hobisõitja.Foto: Andres Varustin
Kaarel Tigas 11. oktoober 2019 19:45
Väga paljud meist on normaalsed autojuhid. Mis ei tähenda, et me teeksime kõike alati nii, nagu liiklusseadus ette näeb, kuid meil jagub piisavalt kogemusi ning taju, mille abil oskame ette aimata kaasliiklejate käitumist ja käitume ka ise selliselt, et ohtlikke olukordi ei teki. Just selle pärast ei too me antud liiklusvaatluses esile vanemapoolsete saksa luksusautodega tänavatel laamendavaid rullnokki, sest neid on liikluses juba kaugelt näha, oleme harjunud. Normaalne juht teab, mis juhtuda võib, arvestab sellega ja tagab ohutuse. Meie viimasest sarnasest liiklusvaatlusest on aga palju aega möödas ning tuleb tunnistada, et koos ühiskonnaga arenevad ka jõmluse eri vormid.

Väga paljud meist on normaalsed autojuhid. Mis ei tähenda, et me teeksime kõike alati nii, nagu liiklusseadus ette näeb, kuid meil jagub piisavalt kogemusi ning taju, mille abil oskame ette aimata kaasliiklejate käitumist ja käitume ka ise selliselt, et ohtlikke olukordi ei teki. Just selle pärast ei too me antud liiklusvaatluses esile vanemapoolsete saksa luksusautodega tänavatel laamendavaid rullnokki, sest neid on liikluses juba kaugelt näha, oleme harjunud. Normaalne juht teab, mis juhtuda võib, arvestab sellega ja tagab ohutuse. Meie viimasest sarnasest liiklusvaatlusest on aga palju aega möödas ning tuleb tunnistada, et koos ühiskonnaga arenevad ka jõmluse eri vormid.

Hobisõitjad

Tinglikult võiks hobisõitjateks pidada kõiki, kelle töö pole autojuhtimine. Samas arvestades, kui palju me oma aega rooli taga veedame, see kindlasti nii pole. Hobijuhtideks võiks liigitada pigem neid, kes põhimõtteliselt väldivad autoga sõitmist kõikvõimalikes loomulikes oludes, nagu näiteks vihma- või lumesaju, udu, tiheda liikluse, halva kuuseisu või nohuga. Paljud meist suudavad neis oludes meelerahu säilitada ja punktist A punkti B jõuda ilma eluohtlikke olukordi kartmata ja neid ka tekitamata. Mida hobijuhid veel teevad? Kasutavad udutulesid siis, kui udu pole. Lülitavad täistuled pooltuledele kohe, kui teist autot vastu tulemas näevad ja vilgutavad paaniliselt, kui vastutulija sama ei tee. Ei julge kellestki sobival hetkel mööda sõita, sõltumata eesliikuja kiirusest, samas teisi möödasõitjaid enda ette ei luba. Sõidavad ainult tuttavaid marsruute pidi. Valivad näiteks teekonna, kus on ainult parempöörded. Loodavad ohuolukordades erinevatele elektroonilistele juhiabidele. No ja teevad veel sadat muud veidrat asja. Mis peamine – usaldavad liiklusega seonduvas teiste arvamust (muu hulgas ka suvalist viral'iks muutunud liiklusuudist Lõuna-Ameerikast), mitte oma kogemust.

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

Kommentaarid  (2)

12. oktoober 2019 15:06
Võibolla on see artikkel puhas iroonia, aga liiga pikk lugu selleks.
12. oktoober 2019 15:04
Selle jutu taustal olen ka hobijuht, st. harva sõidan, väldin tipptunde, libedat kui võimalik jne.. Aga sinna on lisatud ikka väga tobedaid teguviise - udutuledega sõitmine valel ajal, tulede ümberlülitus ja vilgutamine, möödasõidu keelamine teistele, ainult parempöörded jm. jura. Tigas on pooli.di.oo.t vä?

SISUTURUNDUS