Kommentaar

Indrek Sirk | Kas elektritõukeratas on jalakäija abivahend või sõiduk?

Indrek Sirk, liiklusjurist, 11. oktoober 2019, 17:47

19 KOMMENTAARI

v
Viimasel ajal/ 12. oktoober 2019, 14:44
o
Oi jeerum, sina jeerum!/ 12. oktoober 2019, 13:28
Nii pikk jutt! Vaadake rahvusvahelisi liiklusseadusi ja taipate, kuidas Eestis püütakse kõike üle reguleerida! Lubame tehnika teedele, seadusi hakkame alles hiljem tegema. Kui üldse hakkame. Kõik seadusetegijate tegemata jätmised veeretatakse tavainimese kraesse. Seadus olgu täpselt seletatud ja täpselt täidetav! Aga öelge mulle, milline siis on seaduses "jalakäija tavaline kiirus"? Minu jaoks 3km/h, teise jaoks 30km/h? Üks targutamine käib, tulemusi pole näha.
j
Juhan./ 12. oktoober 2019, 08:41
Meil on abimootoriga jalgratas ka mobeetiks pandud, kui on mootoriga on liiklusvahend ja tulevikus on ka tõukeratas mobeed.
M
A misseeonse/ 12. oktoober 2019, 14:48
v
Veoauto ja sõiduauto pole ka ühes kaalukategoorias/ 11. oktoober 2019, 23:20
aga siiski sobivad samad reeglid. Rohkem mõistmist ja vähem vingumist.
t
tõukeratas on jalakäija Liiklusseaduse mõistes/ 11. oktoober 2019, 23:06
jalgrattur on juht (sõltumata elektrimootori olemasolust) kõik ilusti kirjas lugege palu LS. Tõukerattal pole tehnilisi nõudeid aga elate üle mis kiunuda koguaeg. Jalgrattal on nõuded aga keegi ei täida neid nagunii ja ei kontrolli samuti keegi.
r
Roobert/ 11. oktoober 2019, 19:12
Tõukeratas on kindlasti liiklusvahend. Muidugi ei ole jalakäijad valmis osa kõnniteest tõukeratastele loovutama. Kahjuks peaksid nad uute liiklejatega arvestama. Sõiduteel liigeldes on tõukeratturite elud tõsiselt ohus. Meie sõiduteede laius on nii väike, et ratturitele ei ole liiklemiseks võimalik sõiduteest täiendavat meetrit eraldada. Sotsialismi ajal ehitatud teed ei võimalda tõkekatel ja jalgratastel ohutult liigelda. Kanalisatsioonide kaevud on liiklejatele üliohtlikud
s
Sinu kommentaar ei vasta meie reeglistikule./ 11. oktoober 2019, 19:10

k
k/ 11. oktoober 2019, 19:06
"3. Sõiduteed ületades peab reguleerimata ülekäigurajal liikuma jalakäija kiirusega ning andma autojuhile võimaluse täita teeandmise kohustust." Teoreetilise targutamise asemel Indrek Sirk võtku jalgratas ja proovigu järele, mida tähendab jalgrattaga jalakäija kiirusel tee ületamine. Üks tulemus, mida ta kindlasti peaks märkama, on see, et teeandmiseks täielikult peatunud autode juhid ei jaksa ära oodata, kuni jalgrattur tee ületab ning sõidavad ülekäigurajale enne, kui jalgrattur on tee vabastanud.
4
4x4/ 11. oktoober 2019, 21:46
Kindlasti ei anna teed kiiresti liikuvale jalgratturile, kes ületab "lennates" reguleerimata ülekäigurada. Mul on pardakaamera ja avarii korral on tõestus olemas. Äkki õpivad ükskord ometi
k
k/ 12. oktoober 2019, 00:31
Ma ei räägi kiiresti tee ületamisest, vaid risti vastupidi. Ma soovitan igal inimesel, kes soovib kasutada sõnapaari "jalakäija tavakiirus", kõigepealt võtta jalgratas ja proovida järele, mida see endast kujutab ja mida see kaasa toob. Vaadake õppevideot sellest, kuidas pakirobot teed ületab ja tehke jalgrattaga järele, sest täpselt nii peab jalgrattaga üle tee sõitmine välja nägema. Mina olen seda küll ja küll teinud ning erinevalt "liiklusekspertidest" tean, mida ma räägin.
k
k/ 12. oktoober 2019, 00:39
Konfliktseks võib asi kiskuda ka siis, kui jalgrattur üldse teed ei ületa, mida ta ei tohigi teha, sest tal ei ole eesõigus. Jalgratturil võib isegi olla anna-teed märk, mis tähendab, et mina annan kindlasti kõigile teed, ka autojuhtidele, kes pööravad teele, mida ma kavatsen ületada, kui nad suvatsevad lõpuks edasi sõita.
j
Joosu/ 11. oktoober 2019, 18:48
i
Indrek2/ 11. oktoober 2019, 18:45
Appikene, kas selle 25 km/h pisimopeediga peab siis sõitma autoteel kus 60-70 km/h uhatakse isegi linnas? Selge ju, et sellisel paragrahvil pole reaalse eluga midagi pistmist.
k
k/ 11. oktoober 2019, 19:15
Nojah, selliste magistraalide puhul on jalgratturil tüüpiliselt liiklusmärgiga lubatud sõita kõnniteel. Aga näed, tõukerattaga tõesti ei peaks tohtima. Kui jalgrattur siiski peab paremaks sellises kohas sõita sõiduteel, kohtlevad autojuhid teda keskmisest märgatavalt agressiivsemalt. Mis saab veel elektritõukerattaga, kui autojuhtide jaoks on see tõenäoliselt eriti nõrk jalgratas? Tallinnas ei ole sisuliselt mitte ühtegi jalgrattateed, s.t tõukerattaga tuleks sõita ainult sõiduteel. Isegi Pirita teel on jalakäijatega ühiseid lõike.
p
Possu/ 11. oktoober 2019, 17:09
r
Rella/ 11. oktoober 2019, 17:58
s
11. oktoober 2019, 16:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
e
11. oktoober 2019, 18:23
ei sõida need tõuksi omanikud ju terve mõistuse kohaselt,enamus kihutab kõnniteel oma saanidega lausa jalakäijatele otsa.mitu korda isegi napilt pääsenud.kiiruspiirang oleks hea ja kes seda ei järgi-saab trahvi.küll siis noored nolgid sõidureegleid austama hakkavad kui paarsada euri omast taskust maksta tuleb.
e
Enn/ 11. oktoober 2019, 16:28
Jalakäija läheduses sama kiirusega võiksid nad ju kõnniteel sõita. Kiiresti kindlasti vaid sõiduteel mopeedidega võrdsustatult ning sõitumata kiirusest igale neist kohustuslikult helkusvest selga. Järgmiseks kevadeks on ülim aeg paremad seadused kehtima panna.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee