Eesti uudised

11aastane poiss hoiab õpetajaid ja õpilasi hirmul. Ema arvates on tegemist koolipoolse norimisega

Eesti Ekspress, 9. oktoober 2019, 07:39

147 KOMMENTAARI

m
MOTT/ 11. oktoober 2019, 18:37
Sina, kes sa ütled, et alati saab midagi teha, siis palun mine ja tee.Tõsimeeli, palun võta ja tee ja ole teerajaja.Kõigepealt soovitan sulle, et tee seadused selgeks.Inimesed, kellega pole sarnast olukorda juhtunud on kõik kõvad tegijad.Kui lapsevanemad last koolist ära ei vii, siis on väga raske temast vabaneda.Kõige hullem on variant, kus see pätt on veel helge peaga.Soovitan tõsiselt oma lapsed varakult sellest klassist või siis koolist ära viia.
r
Ren/ 11. oktoober 2019, 07:57
Saatge laps sabiteraapiasse see aitab
v
vanaema/ 10. oktoober 2019, 08:55
Sellised asjad saavad toimuda vaid "tänu" vanemate halvale kasvatustööle. Kodune suhtumine toimuvasse on ebaadekvaatne, kas võetakse naljana poisi vägitükke või ei olda valmis oma armsa võrukaela tegemisi halbadena nägema- ikka nali ja naer, vaat mida meie poiss suudab. On olnud võimalus näha, kus lapse lolluste peale naeravad mõlemad vanemad, reeglina on isad veidi targemad, ema lihtsalt itsitab ja laps vaatab silmanurgast nende poole küsivalt:"No kas on lahe?" Mingi ajani ehk ongi, aga kuskilt läheb piir kui pole enam naljakas ja asi läheb inetuks.
p
pensionär/ 10. oktoober 2019, 09:23
Tundub nii, et Kodus on ilmselt vist moodsad lumehelbekesed ja kalli pojukese imetlemine ning õigustamine. Ja kui pole kodus kohustusi, vastutust ega karistamistki, vaid ainult ärahellitamine ja omaenda suurte õiguste teadmine, siis polegi mingi ime, et sellised lapsed üles kasvavad. Iseloom ja vaated saadakse kaasa ikkagi kodust.
m
Masendav/ 10. oktoober 2019, 08:06
Õudne lugeda kuidas kõik siin pahandavad VÄIKEST 11 AASTAAST LAST selle asemel et kritisewrida vanemaid kes ei usu et nende lapsel tõsised probleemid on. Ma südamest loodan et need vanemad tõmbavad normiks või võetakse laps nende käest ära ja viiakse teraapiasse kuna kõik kuidas laps koolis köitub peegeldab nende kodust elu.
S
???/ 10. oktoober 2019, 09:28
Siin näib viga olevat vanemates, koduses kasvatuses. Iga hinna eest oma võsukese õigustamises. Aga mis inimene temast sedasi kasvab? Praegu on 11. Aga millist "rõõmu" ta oma vanematele siis veel valmistab, kui saab näiteks 21?
m
Margo/ 9. oktoober 2019, 16:27
Raske kasvatuse kooli hiinas.
o
Ohvrile 3/ 9. oktoober 2019, 16:22
Siis pole psühhiaatrid kompetentsed.
m
mqalla/ 10. oktoober 2019, 11:29
Psühhiaater ei tohi ju lapse poole vaadatagi ilma vanema loata. Psühhiaatriline ravi on kohtuniku pädevusse määrata, aga kes peab kohtusse pöörduma ja advokaatide päratuid honorare maksma? Kool, lastekaitse, vallavalitsus. Selle tramburai jooksul lapse terv isehäired aina süvenevad. Seaduseriik.
m
meenutus/ 9. oktoober 2019, 16:02
Kui mina selle paha ENSV ajal koolis käisin, siis oli meie koolis paar juhust, kus parandamatupätt lihtsalt koolist VÄLJAVISATI. Võidi saata ka kuhugi erikooli. Raskestikasvatatavate laste erikoolid olid näiteks Tapal, Sindis, Kaagveres Oli vist rohkemgi. Viljandis olid juba noored kurjategijad, kes olid kuritegude eest kohtu poolt sinna saadetud.
k
kahjuks/ 9. oktoober 2019, 16:12
kahjuks ei ole enam need ajad. Kool on ennekõike haridusasutus. Enne kooli on lapsed saanud juba kodus ja lasteaias vajaliku kasvatuse ja teadmised, mis annab neile koolis võimaluse käituda nii nagu inimlapsesele kohane. Kuna kõik on nüüd võrdsed, siis peavad normaalselt arenenud lapsed leppima sellega, et kool on võitlusplats ja pole aega süveneda õppimisele.
u
uu/ 9. oktoober 2019, 16:29
sellepärast tulebki põhikooli eksamid ära jätta, et kõik saaksid põhikooli Lõputunnistuse. Kuidagi ikka kool peab sättima. Riiigikogu otsustab.Küsimus on vaid, kas seal on ka küllalt pedagoogiliste arusaamadega hääletajaid.
l
lumehelbekeste seisukoht./ 9. oktoober 2019, 15:58
Las laps teeb mis tahab, paljugi mis! Aga teie kõik olge sallivad ning mõistvad. Kannatage kõik ära ja naeratage. Aga kui te seda ei tee, siis te olete kõik pahatahtlikud, egoistid, mõistmatud ja teil puudub kaastunne ning empaatiavõime!

k
9. oktoober 2019, 15:16
Klassi tuleb viia diivan, siis saab see poiss mugavalt lamades õpetajate juttu kuulata. Meelelahutuseks peavad õpetajad ja tüdrukud tegema striptiisi. Varjuks peab diivani kohal olema elus õunapuu, kui õun juhtub poisile pähe kukkuma, siis sünnib Pärnu Newton
a
arvaja/ 9. oktoober 2019, 14:49
kooli minnes on hirm et kas kannatad täna sina või keegi teine
o
ohver4/ 9. oktoober 2019, 14:45
poiss ei sega vaid ainult klassikaaslasi vaid ka tervet kooliperet
o
Omo1/ 9. oktoober 2019, 14:41
kindel on see, et meelemürke tarvitavatel vanematel on suur risk sigitada tervet last, selle lapse kohta ei tea, ei tunne vanemaid.
o
ohver3/ 9. oktoober 2019, 14:39
lapse klassijuhataja on abi otsimas käinud ja saatnud ta erinevate psühiaatrite juurde aga midagi ei aita ja see ei päästa lapse olukorda
e
ennekõike/ 9. oktoober 2019, 16:15
ennekõike tuleb kasvatamatu eraldada normaalsetest lastest. milleks piinata tervet kooli, nii õpilasi kui õpetajaid.
o
ohver1/ 9. oktoober 2019, 14:35
laps on lasteaiast saadik juba häiretega ja segab ka tunnitööd ja teised lapsevanemad on saatnud ka klassijuhatajale kirju et lapsega midagi tehtaks aga seda ei võeta arvesse öeldakse et tehtakse midagi aga siiamaani ei ole midagi ette võetud.
o
ohver2/ 9. oktoober 2019, 14:34
mina olen sattunud selle poisi ohvriks juba 8 aastat ja tõesti on väga raske töösse süveneda.Aga kahjuks ei mõista vanemad meid ja ei kavatse oma poega aidata et saata ta nt väiksemasse klassi.
s
saatus/ 9. oktoober 2019, 16:04
Kuna ta ei muutu, võite muretud olla. Saab 18 ja oma talitsemata loomuse tõttu leiab kiirelt tee vangimajja. Seal jätkab samamoodi ja siis leiab terav kirves kivi.......
o
oo/ 9. oktoober 2019, 16:16
siin see oodatud iive nüüd on.

t
tsaar1918/ 9. oktoober 2019, 14:01
vaimuhaigetel on lubatud kõik,aga tervetel mitte midagi.see ongi eesti reaalsus.
x
x/ 9. oktoober 2019, 16:05
Euroopalik sallivus on vaimuhaige ilmalikustumise tagajärg. Ennasthävitav kultuur.
e
eesti / 9. oktoober 2019, 16:18
eesti reaalsuse kehtestavad eesti seadused, mida 101 tarka teevad aina jurdrde
v
Vastus miks küll/ 9. oktoober 2019, 13:52
Liiga kergekäeliselt pannakse tädide psühholoogide poolt mingi erivajadus ja algab teraapia. Milleni viib, on näha.
r
RP/ 9. oktoober 2019, 13:29
Mis jutt see on, et ei saa midagi teha. Küllap saab ikka teha ka, aga kas ei soovi kooli juhtkond asja kella külge riputada või on siis veel midagi muud varjata. Lõppude lõpuks on ju veel ülejäänud hulk inimesi kes saavad ühe sellise käitumise pärast kannatada. Las siis see uskmatu ema tuleb kooli oma võsukest valvama, ju peaks nii räiges olukorras ka video ja lindistamise võimalus olema. Alati saab midagi teha.
m
maalt ja traktoriga/ 9. oktoober 2019, 14:54
Pärnu on nii väike linn, et seal pea igaüks tunneb igatühte. Pangu nimed letti, ja asi rahuneb maha. Täpsemalt öeldes hakkavad poisi vanemad siis "tõmblema", ja kool võib rahulikult edasi funktsioneerida.
m
miks küll/ 9. oktoober 2019, 13:07
sel sajandil on sündinud nii palju "häiretega" lapsi?
k
Katrin/ 9. oktoober 2019, 13:15
...need on vabakasvatuse viljad, mida vaesed õpetajad peavad noppima. Lapsi ei tohi keelata ega korrale kutsuda, tehku mida hing ihaldab, teistega pole vaja arvestada ega neid austada. Lapsed peegeldavad ju tagasi oma vanemate kasvatust või selle puudumist. Meie ajal tegi lasteaiakasvataja nende hullemate väänikutega ühe eraviisilise vestluse. Ma ei tea, mis seal toimus, kuid edaspidi olid lapsed kukupaid.
k
Katrinile / 9. oktoober 2019, 13:37
Arvad tõesti, et korralikus, hoolivas ja last korralikult kasvatavas perekonnas ei saa sündida häirega last? Küll ikka on inimestel piiratud mõtlemine.
t
To Katrin/ 9. oktoober 2019, 15:05
Mitte vabakasvatuse vaid kasvatamatuse viljad,mis saab alguse lapse kodust.
r
reegi/ 10. oktoober 2019, 11:34
See on ilmalik elu ja haridus. Vaja on hingeharidust, usuõpetust.
k
K/ 9. oktoober 2019, 13:00
Käige näiteks laste mingeid võistlusi vaatamas. Ja vaadake kuidas vanemad käituvad. Ja siis arvate et laps peaks paremini käituma. Nt jalgpall. See on õudne kuidas vanemad käituvad väljaku ääres. Nii et see kõik hakkabki paraku kodust pihta. Seadused peaks ära muutma selliste laste suhtes. Neil on täielik karistamatuse tunne. Teen mis tahan, sa ei tohi mulle midagi teha... Õpilased tehle kambakas sellele ja küll istub edaspidi ehk vaikselt nurgas.
k
9. oktoober 2019, 12:58
kas seal tõesti mehi pole, kes tatika korraks nurga taha viiks, ja õpetust annaks.
p
Pealtnägija/ 9. oktoober 2019, 13:37
Pealtnägijaid ei tohi olla. Muidu saad ise atta atta ja mitte vähe.
o
Oli ka selline lasteaias./ 9. oktoober 2019, 12:45
Nüüd aastaid hiljem, viiakse (kui ikka on kedagi) talle hauale lilli. Nii suur viha oli sel poisil, et keegi kasutas looduslikku võtet.
h
hommik/ 9. oktoober 2019, 12:31
Tuli meelde, ühes lasteaias oli kah palju aastaid ( üle 20-e)tagasi üks laps, kes lõi kõiki, ei olnud korralikult,kiskus asju, viskas mänguasjadega teiste pihta ja ahistas teisi lapsi, probleem oligi selles, mis jäeti kuidagi kahe silma vahele, lapsel oli suur probleem kuulmisega, kurtus. Elus juhtub kõike, laps peaaegu ei kuulnud, kuidas selleni asi arenes, ei saadudki teada, eks tal kodused muidugi teadsid siis...Too laps viidi sealt lasteaiast ära . Ka siin on asi tõsine, niisama ju laps ei ole füüsiliselt pealetungiv.
e
Et.../ 9. oktoober 2019, 13:35
...laps nii käitub,siis on ikka midagi kodus viltu.eks laps käitubki nii,kuidas vanemad kodus,kahjuks nii on.Vanemad ju lastele eeskujuks.
a
9. oktoober 2019, 13:39
Arvan, et vanemad teevad siiski mingi apsu kodus.

t
Tohoh/ 9. oktoober 2019, 12:25
Peab olema alluma, tegin vea.
A
Tohoh/ 9. oktoober 2019, 12:24
Ah et ema veel õigustab ka . Õpetajad kindlasti ei nori vaid kutsusvad poissi korrale allma. Karistada ei ole lubatud. Paistab et ema ei viitsi tegeleda poja kasvatusega ja tuleks uurida ehk saab poeg kodust halba eeskuju.
a
Aga/ 9. oktoober 2019, 13:43
Minu lapselaps räägib ka ühest poisist, kelle vanemad lahutasid. Laps on läinud eriti rusikakangelaseks. Aga tasahilju asi nagu rahuneb. Annaks jumal.
x
X/ 9. oktoober 2019, 12:21
Kui tädi terapeut ütleb, et oma agressiivsust võib niiviisi välja elada, siis las tutvub tulemustega. Parem juhendagu vanemaid, kuidas lapsi kasvatada. Lapsele ei tohi kergekäeliselt silti külge kleepida, paraku on tal elu alles eest. 9
m
MOTT/ 9. oktoober 2019, 12:17
Kui see poiss ise koolist ära ei lähe, siis lgp. klassikaaslaste vanemad, viige oma lapsed teise klassi või kooli.Kui see pätt jääb klassi edasi, siis mitte midagi teha ei saa.Omal nahal kogetud.
n
Noo/ 9. oktoober 2019, 12:17
Mingeid seadusi pole veel muuta jõutud. Eelmiste valitsuste ajal kehtis kord et õpetaja jäi alati süüdi ja õpilane võis valetada palju tahab. Et seda olukorda pole muudetud praeguse enam-vähem õiglase valitsuse ajal paneb imestama.
a
Ahsoo/ 9. oktoober 2019, 13:06
Valitsus kehtestas koolide sisekorraeeskirjad?
j
job.udest õpetajad/ 9. oktoober 2019, 11:45
Olen aineõpetaja. Mees. Mu õpilased on pidevalt olümpiaade võitnud ja ma olen saanud aastate vältel tuhandeid tänusõnu. See kõik taustaks. Sellistele tat.ikatele tuleb lihtsalt 4 silma all korralik keretäis anda kusagil kabinetis. Kui täiega pees riik ei kaitse õpetajat pät.akate ja "demokraatia lastest" lapsevanemate (sic!) eest, siis peavad õpetajad ennast ise kaitsma. MOTT!!!
t
tõsi mis tõsi,/ 9. oktoober 2019, 12:45
tuleb teha pimedat,see aitab.
o
Oled oled/ 9. oktoober 2019, 15:17
Sic õpetaja,kes võimukust lapse kallal näitaks.Juba see sõnavara lapse kohta jätab soovida.Kui oled "Mees" siis vestle vanematega vägivalla keeles,laps on vanemate peegel ja vanemad on kohustused jätnud tegematta.Kas last pekstes kaitsed ennast?Vägivald tekitab vägivalda ning õpetad lapsele ka vaid vägivalda
m
Milline ema / 9. oktoober 2019, 11:16
Siin kohal jääb üle vaid lapsele kaasa tunda, et tal selline ema on.Laps on kodu peegel. Õpetajatest ja kaasõpilastest on kahju, nemad ei tohiks kannatada.
m
minge/ 9. oktoober 2019, 15:27
siis appi. On ju tõesti sellised haigused just peas, mis võivad tekkida lausa emaihus, raskel sünnitusel, mingi keemia toimel.
k
Koolikohustus / 9. oktoober 2019, 11:09
kestab kuni 17-aastaseks saamiseni (VT Põhikooli- ja gümnaasiumiseadus 2. ptk paragrahv 9 (3)). Seega 17. (seitsmeteistkümnenda) eluaasta saabumisel (saab 16-aastaseks) ei muutu veel midagi. Ka see 17. (seitsmeteistkümnes) eluaasta peab täis tiksuma, ehk kui õpilane saab 17-aastaseks (algab kaheksateistkümnes eluaasta), siis lõpeb koolikohustus.
e
elu / 9. oktoober 2019, 13:12
on näidanud, et lõpuks lõpetab laps halvasti, üks selline poiss jõudis kõige enne meist kalmistule, lihtsalt sai kokku sellistega, kes andsid vastu.

a
arvaja/ 9. oktoober 2019, 11:05
Mis toimub. Kas üldstreigist pole keegi kuulnud. Terve see klassitäis lapsi ei peaks kooli minema. Las siis kool ja õpetaja tegelevad üksi klassis selle jõnglasega. Teised lihtsalt ei lähe tundi, vast saavad teise õpetaja ja mujal klassiruumis rahulikult õppida. See, et nii väike tegelane on selline väänik, on puhtalt kodune olukord.
l
Lill/ 9. oktoober 2019, 12:04
Probleemne laps on probleemse kodu peegel ja see et vanemad ei tunnista probleeme näitab et vanemad eitavad enda probleeme.
a
aadu/ 9. oktoober 2019, 10:55
ainuke puudus on korralik keretäis
s
Sinu nimi/ 9. oktoober 2019, 11:36
Sellest ei piisa, talle on mitu korda isegi politsei kutsutud (tean, kuna käin samas koolis)
k
kuidas ei piisa/ 9. oktoober 2019, 11:48
Ainult ravimatult psüh haige ei saa aru, kui ühiskonnaohtlikkuse eest läbi pekstakse. Järgmise sammuna saab ema-isa ka kolakat. Lihtne ju.
k
kuidas ei saa aru/ 9. oktoober 2019, 11:50
Saab ju emale-isale ka kol-akat anda või ta-tika korralikult läbi pek-sta! Sit-akäiad olete oma kol-kakoolis!
v
võib olla / 9. oktoober 2019, 15:23
elavad lapsevanemad ka kodus hirmu all, kes tahab endale sellise häirega last. KES tahaks temaga tegeleda, vabatahtlikud tõstku käed. Minge siis vanematele appi.
v
vello60/ 9. oktoober 2019, 10:50
juba minu isa ütles:kui last õigel ajal asja eest ei karista siis hiljem viid pakke vangimajja.
n
No/ 9. oktoober 2019, 11:02
Arvad tõesti, et haige laps saab terveks, kui teda piisavalt palju karistada? Või ei olegi kuulnud, ei saa aru, et on olemas haigused, mis avalduvad käitumishäiretena?
t
To no/ 9. oktoober 2019, 11:30
Aga need käitumishäired saavadki alguse kodust. Tänapäeva lastel lastekse teha kõike, mis pähe tuleb. Vanematel pole autoriteeti, nad käivad ise kodus kikivarvul ja on madalamad kui muru.
t
to To no/ 9. oktoober 2019, 11:41
Ehk tekivad näiteks skisofreenia või autismivormid ka sellest, et vanematel pole autoriteeti? Ilmselt on laps lihtsalt spetsialistide poolt diagnoosimata.
n
no-le/ 9. oktoober 2019, 11:52
siis tuleb selline pära,kas panna erikooli või hul,larise või seina äärde. Tesised ei pea kannatama. Ilmselgelt on kooli direktor ka 1/2 toobine mö,ku
t
to no/ 9. oktoober 2019, 12:12
kui on haige, siis olgu haigete koolis. sellisele peab omakohut tegema- nagu küla koerale, nii koer külale.
t
to to no/ 9. oktoober 2019, 13:09
No sellest ju artikkel ongi, et vanemad ei tee kooliga koostööd ja ilma vanemate nõusolekuta ei saa jäle kool midagi ette võtta. Või sa ei lugenudki artiklit?
t
TO: To no/ täna, 11:41/ 9. oktoober 2019, 13:44
Olgu sel lapsel skisofreenia, autism või ehk on ta isegi kurjast vaimust vaevatud, aga see pole tema klassikaaslaste probleem! Nemad ei tohi selle tõttu kannatada. Kujuta ette, et sinu töökaaslane virutab sulle lihtsalt niisama või ütleb, et ta lööb su maha. Mida sa teed? Sa ei lase sel niisama juhtuda. Klassikaaslased vajavad selle lapse eest kaitset, sest nemad ei oska end sellises olukorras kaitsta! Nad ei tunne end turvaliselt. Kool peab siin väga kiiresti ja otsustavalt reageerima!
m
meie / 9. oktoober 2019, 15:18
riik ei taha enam selliseid koole üleval pidada, selliseid erikoole oli nõuka ajal mitmeid ja mõned kaugel metsa sees, väheste lastega, ei tea muidugi kui palju sealt toredaid inimesi lõpuks tuli, aga lihtsalt lolluste tegemise võimalusi oli ehk vähem ja päid mida kokku panna ka vähem.
h
hommik/ 9. oktoober 2019, 10:49
Sel lapsel ,kes lärmab , on karistamatu, pidurdamatu on kindlasti psühholoogiline probleem kui mitte psühhiaatriline ja teised, kes hakkavad temaga kiskuma on kisklemsie probleem. Haiget last surutakse vägisi endale alluma aga ta ei suuda ta ei saa isegi aru, nt et endalt pükste jalast tõmbamine kõikide ees ja minema viskamine on häbitegu...Ühesõnaga kool võiks teha emale ettepaneku koos kaaskirjadega või kuida see tänapäeval käib laps suunata arstlikku komisjoni ja koduõppele või muule õppele. Teiste laste emade-isadega koosoleks maha pidada laste käitumise osas.
õ
Õpetaja/ 9. oktoober 2019, 11:12
Usun, et kool on emale ettepaneku teinud. On ju juttu, et ema ei usu kooli juttu.
h
haige küla/ 9. oktoober 2019, 12:04
ehk on ema ise sama kooli vilistlane kui kuskil 6 klassini, mil ta edasi õppida ei suutnud ja paljunema hakkas
o
oli/ 9. oktoober 2019, 15:40
ka lastel üks vähe imelik poiss klassis, seal oli teisigi " imelikke", kes kiusasid teda ikka kõvasti, nii et see hakkas siis vastu ja jäi vist süüdi. KÕIKIDE NORMAALSETE LASTE VANEMAD -- keelake oma lastel teisi kiusata, olgu ta nii naljakas kui vähegi võimalik. Nii pikkuse, silmavärvi, prillide või muu pärast.
v
Vanaema/ 9. oktoober 2019, 10:45
Eks selline käitumine ole peegeldus lapse kodust ja kasvatuse puudumisest. Kool ei saa midagi teha, sest enam ei tohi ju lapsi korrale kutsuda, suunata ega karistada. Vabakasvatus ju. Aga eks ema saab kunagi veel kahetsema, et poisiga õigel ajal midagi ette ei võtnud. Keerulised tiineka aastad ju alles eest. Teistest lastest on kahju, kes ei saa normaalselt koolis käia ja õppida.
o
Oh/ 9. oktoober 2019, 11:05
Kuskil ei ole keelatud kedagi korrale kutsuda ja suunata, see on ainult mitte eriti tarkade või laiskade inimeste vabandus. Ja haige laps vajab ravi.
k
Kui ei tea olukorda,/ 9. oktoober 2019, 11:14
pole mõtet sõna võtta. Kõik sellised olukorrad ei ole kasvatamatus, esineb ka haigusi. Ainult vanem peab seda tunnistama ja asjaga tegelema.
e
ei noh/ 9. oktoober 2019, 11:43
Tarkade meelest lastel haigusi ei esine, ikka vaja ainult rihma ja vitsa. Aga täiskasvanud jooksevad küll psühhiaatrite ja psühholoogide vahet, ei tea, miks nad ennast kuskil kellelgi rihmutada ei lase, kui see nii hea ravim on?
v
Vanaema/ 9. oktoober 2019, 13:27
Ma ei saa aru inimestest, kes siin last õigustavad. Et tal on haigus. Psüholoogilised / vaimsed probleemid. Teised lapsed pole tolle lapse probleemides süüdi. Miks nad peavad kaas-kannatama ja ei saa korralikult õppida? Kust meil on äkki tulnud nii palju psüühiliselt haigeid? Kui tegu on psüühiliselt haige lapsega, siis tuleb temaga kohe tegeleda, mitte lasta tal teisi terroriseerida ja ähvardada. On 1 haige laps, kuid teised on süütud kannatajad. Kas me peame silma kinni pigistama kõikide vägivallatsejate ees? Nad on "haiged", ei kontrolli end, ega vastuta oma tegude eest??
t
to Vanaema/ 9. oktoober 2019, 13:42
Mina jälle ei saa aru, kuidas mõned inimesed ei suuda loetud teksti mõista. See, et laps on haige on ju ilmselge ja mitte mingi õigustus. Ja haigust rihmaga ravida ei saa, see peaks ka igale vähegi mõtelda suutvale inimesel arusaadav olema? Jutt ju sellest käibki, et laps vajaks ravi ja erikooli, aga vanemad ei ole nõus.
e
eks/ 9. oktoober 2019, 10:39
Riigi suhtumist ja seadusi ei ole lihtne muuta, see kaasav haridus on üks suuremaid lollusi, mida eluvõõrad (lastetud?) inimesed on üldse suutnud välja mõelda ja seaduseks vormistada. Lapsevanema ülesanne on kaitsta oma last. Teiste laste kasvatamine pole tema asi ega õigus. Vanematel tuleb panustada tasulisse kooliharidusse, kus õppimiseks on teatavad tingimused, mis välistavad selliste laste sattumise erakooli. Nii nagu paljudes teistes riikides, et kui sa tahad, et laps saaks normaalses keskkonnas normaalselt õppida, tuleb maksta. Ja raha selleks varakult koguma hakata.
i
ise hakkab teist norima/ 9. oktoober 2019, 10:36
pärast kisa lahti.Vanemad ei tea oma lastest midagi, sest ega nad kodus sellised ole nagu väljas.Ma soovitaks poisile teha ka analüüsid, äkki mingi vitamiini v mineraalainete puudus, et närvid hõredad.
l
lugeja/ 9. oktoober 2019, 10:31
Nõukogude ajal oli miilitsas nö. lastetuba, mis lahendas taolisi küsimusi. Kõigepealt kutsuti vanemad välja, noomiti alustuseks. Kui see ei aidanud, siis trahviti, ja kõige rangem karistus oli lapse saatmine erikooli. Vanemate töökohta teatati, kus siis "kasvatati" antud vanemaid.
m
Mnjah/ 9. oktoober 2019, 13:53
Kõige efektiivsem kasvatusabinõu olevat olnud kongis istumine. Pisteti poiss kongi ja istus, kuni vanemad järele tulid. Paar tundi reaalses kongis üksinda ja enam neid miilitsas ei nähtud
k
ka / 9. oktoober 2019, 15:33
siis rabati tööd teha ja kindlasti said paljud pärast miilitsas oldud aega ühe kõva keretäie ning see oli vanematel hirmust mitte armust.

e
emme/ 9. oktoober 2019, 10:19
minu laps on ingel, kõik teised on pahad
t
Tuleb kutsuda politsei/ 9. oktoober 2019, 10:22
Niikaua kuni probleem lahebeb
m
munk ( μοναχός )/ 9. oktoober 2019, 10:11
Kentuki lõvi reinkarnatsioon
i
imepsühholoogia/ 9. oktoober 2019, 09:48
Läbi aegade huvitav nähtus: inimesed EI NÄE probleeme e n d a läheduses!
e
ei julge / 9. oktoober 2019, 15:29
tunnistada, sest siis on 100 parastajat ning näpuga näitajat kohe kannul.
k
9. oktoober 2019, 09:44
Kes küll loob neid Eesti seadusi? Kool pannakse täiesti kaitsetusse seisu häirikutest laste ees.
ö
Öösel magaks lukustatud magamistoa uksega./ 9. oktoober 2019, 09:44
Kas vanemad ei saa aru, et selle poisil on suur probleem. Poiss kasvab ja ühel päeval jah! Mina ei julgeks küll öösel siis magada lahtise ukse.
l
9. oktoober 2019, 09:45
Lastevanemate silmis on kõik teised süüdi.
o
On ikka helbeke./ 9. oktoober 2019, 09:36
sest emale ei ole selgeks tehtud LAPSE KOHUSTUSED. Samuti ei ole ta endale selgeks teinud VANEMA KOHUSTUST.
k
9. oktoober 2019, 09:33
kuhu annetada, et isa saaks püksirihma osta? Kuigi sellega on vist juba mõni aasta hiljaks jäädud...
j
Jaa/ 9. oktoober 2019, 09:37
Püksirihm on parim ravim psüühiliste häirete korral, selle võiks kohe psühhiaatriapolikliinikus ravimite asemel kasutusele võtta.
k
Ka teistel lastel peab koolis turvaline olema/ 9. oktoober 2019, 09:32
Klassi lapsevanemad, saatke oma rahuolematuse avaldus nii Haridusministeeriumisse kui kooli juhtkonnale jne. korraga, ka teie lastel peab olema vastavalt seadusele tagatud turvaline õpikeskkond, mida antud juhul tegelikkuses ei ole. PS. Olles samas situatsioonis olnud, siis kui see rahulolematus jõudis lõpuks ka ministeeriumisse, sai konfliktne õpilane klassiõppest minema.
p
9. oktoober 2019, 09:34

&
9. oktoober 2019, 09:32
"Kuuuurija" peab seda olukorda uurima, ehk on tegemist geeniusega
e
ehh/ 9. oktoober 2019, 12:27
sellised kaagid looduskaitse alla võtta..
e
erinevus rikastab/ 9. oktoober 2019, 09:05
Võibolla lapsele ei sobigi haridus?!
m
Maakool/ 9. oktoober 2019, 08:57
Meil omalajal karistati sellised kohe paika.
v
Vanasti/ 9. oktoober 2019, 09:30
Kooli korrale allumatud lapsed visati koolist välja ja vanemad ise otsisid uue kooli.
u
Urvaplaaster/ 9. oktoober 2019, 08:56
ei aita. Targutused on jäänud hiljaks.Lapsel on juba ammu probleemid olnud, millele on vanemad vilistanud. Kõige õigem oleks koduõpe. Koolirahu puudumine närib kõiki.
e
ehk / 9. oktoober 2019, 15:14
saab vanem kodus ka tappa, lihtsalt ei julge ... tunnistada ja kes julgeks, et on selline laps. Juba praegu käib siis ema-isa süüdistamine. Oma laste klassis oli üks selline väänkael, just ei tapelnud, aga kiuste ei õppinud ning segas igavusest tundi, vanemad norm .inimesed. Lausa kahju oli. Tavaliselt on kõigil olnud koolis selline väike-suur pätipoiss, kelle puhul oodati lihtsalt põhikooli lõppu.
t
Tiit/ 9. oktoober 2019, 08:48
Kas tänapäeval enam kinniseid erikoole ei olegi?
t
tulevik/ 9. oktoober 2019, 09:22
See algab juba lasteaiast. Ühest rühmast on ühe lapse pärast juba mitu last lahkunud. Kasvatajal kurb, et toredad lapsed ära viiakse ja see üks saab võimutseda. Kasvatajad ei saa jagu kui vanemad ei toeta. Koolis hakkab see jätkuma.
t
9. oktoober 2019, 09:35
tulevik algab vanematest.
r
Riin/ 10. oktoober 2019, 11:04
On, ainult et sinna sisse saada on veel raskem, kui mõnda eliitkooli. Ikka pikad aastate pikkused katsed.
w
W4/ 9. oktoober 2019, 08:48
See ei ole esimene lugu ja asi on üsna tavaliseks muutunud. Mida siis teha? Meil olla selline asi, nagu rahvaalgatus, tuhatkond allkirja kokku koguda ja nõuda riigikogu asja arutamist ja seaduse välja kuulutamist. Mida seal seaduses siis olema peaks? Seal peaks leiduma säte, et kui last ei tohi koolist eemaldada, siis peab lapsega koolipingis istuma lapsevanem, kes last siis taltsutaks. Koolitundi ta siiski segada ei tohi, siis saab nad mõlemad ka tunnist eemaldada. Ütlete, et lapsevanem peab ju tööl käima? Meil ei ole kohustuslikku tööd.
w
W4/ 9. oktoober 2019, 08:50
Töölt on eemale jäänud ka omakseid hooldavad pereliikmed. Needki, kes kasvatavad ülisuure puudega lapsi. Kõigest tuhat allkirja, arvan, et selle saab tunniga kokku, sest asja suhtes kannatavaid lapsi on palju rohkem, kui nood üksikud probleemsed lapsed.
j
jah, / 9. oktoober 2019, 09:33
ma annaks allkirja kohe
a
ab/ 9. oktoober 2019, 08:47
Selliseid koole on pea igas vallas, vallad on teadlikud ja midagi teha ei suuda, kuna kõik tunnevad kõiki.
j
Juba vanaema/ 9. oktoober 2019, 08:36
KH-le ja teistele . Urvaplaaster on väga tõhus rohi.On ka omasid paar korda sellega ravitud...aitas hästi.
j
Jaa-jaa/ 9. oktoober 2019, 08:47
Füüsiline nuhtlemine on psüühilise haiguse puhul ( millega siin ilmselgelt tegemist on), kõige parem ravim?
t
to Jaa-jaa/ 9. oktoober 2019, 08:58
Psühhiaatriahaiglad võiks mõne meelest ka ära kaotada, lihtsalt regulaarselt väike ihunuhtlus ja inimene paraneb nii, et rõõm vaadata.
t
to to Jaa-jaa/ 9. oktoober 2019, 11:07
Mõned arvavad, et lapse jaoks on ainus ravi rihm ja vits, aga nii, kui 18 täis, siis psühhiaatrid, psühholoogid ja tabletid.
s
siis / 9. oktoober 2019, 15:20
mõned kurjategijad süüdistavad pärast tapatöid, KUI RASKE lapsepõlv neil oli.

p
Pealtnägija olen/ 9. oktoober 2019, 08:33
Lapsevanemad on tihti hullemad kui laps ongi ! Võetagu sellisel juhul oma nunnukesele koduõpe.
a
ab/ 9. oktoober 2019, 08:42
Täpselt nii! Selliste pärast lahkuvadki palju õpetajad.
t
Tegelikult/ 9. oktoober 2019, 08:32
Tegelikult ongi koolid läbi aegade olnud vägivaldsed asutused.
l
leiutaja Reps/ 9. oktoober 2019, 08:31
...hävikud tuleb erikooli saata, mitte üritada mingisugust sotsialiseerimist, mis nagunii ei tööta. Reps mingu ise ja olgu paar aastat selles klassis õpetaja, siis targutagu edasi.
r
Riin/ 10. oktoober 2019, 11:12
Kas Reps algatas kaasava hariduse teema? Lihtsalt küsin, ma tõesti ei tea. Minu arvates on Reps aja jooksul üks normaalsemaid haridusministreid. On seisnud õpetajate eest, olgu mis valitsus on olnud. Häiretest veel. Mõne häirega last ongi raskem kaasata kui teist. Eriti käib see tunde- ja tahteeluhäirega laste kohta. Mõni peakski käima erikoolis. Polegi muud, kui avaldused politseisse, pidevalt registreerida kõik lapse tegemised. Siis lastekaitse ja SKA juhtumikorraldaja ja sealt edasi kohtusse, määrus peale ja koht erikooli bronnida. Pole suur raketiteadus, vaja ettevõtmist inimestelt.
x
X/ 9. oktoober 2019, 08:30
Kõik need terapeudid ja psühholoogid rikuvadki lapsed ära. Nemad teavad ju paremini, kuidas kõik peab olema. Las see terapeut siis teeb nüüd asjad korda. Vanemad vist ei tohigi enam oma lapsi kasvatada, kohe mingi psühholoog sekkub. Ja probleemseid muudkui tekib ja tekib...
i
Iyt/ 9. oktoober 2019, 08:33
Sa lihtsalt loe artikkel enne läbi, siis targuta.
m
mikk/ 9. oktoober 2019, 08:29
11 aastane laps hoiab öpetajaid hirmu all - sellistel öpetajatel tuleks sobivam amet leida.
v
9. oktoober 2019, 08:24
Vanematelt tuleb võtta vanemlikud õigused kui nad ei tule oma tööga toime. edaspidi tegeleb lapsega psühhiaater või psühholoog.
t
9. oktoober 2019, 09:11
E
????/ 9. oktoober 2019, 08:24
Euroseaduste ja - kasvatuse viljad.....
n
Noo/ 9. oktoober 2019, 09:10
Seadused ja kasvatus tekitavad vaimseid probleeme? Huvitav.
t
to Noo/ 9. oktoober 2019, 12:35
Euroseadused soosivad kurikaelte vohamist, karistamatuse tunne ja väikesed karistused soosivad kriminaale.
j
jo/ 9. oktoober 2019, 08:23
kool peab kindlustama õpilastele turvalisuse. Nii kehalise kui vaimse. Turvalise õppekeskkonna.Toetudes riigis kehtivatele seadustele. Aga kellele sa räägid, mängu-valitsust huvitab vaid toolide kinnihoidmine. Kelle asi on teha seadusi teha? Ehk järgmise valitsuse asi?
e
Ellen/ 9. oktoober 2019, 09:08
Valitsus ei tee seadusi, see on riigikogu asi.
j
Järgmine.../ 9. oktoober 2019, 09:22
...valitsus on suures osas ju varasem valitsus( 17a).

k
kusti/ 9. oktoober 2019, 08:17
Vanemad on ise "lumehelbekesed", kes näevad süüd ühiskonnal mitte endil. Neile on tundmatu ravim nimega "urvaplaaster", mis sellise haiguse puhul imeliselt aitab.
NAGU VANASTI ÕPETATI .. ""INIMESELOOMA --HEAKS KODANIKUKS,/ 9. oktoober 2019, 08:26
POISS ---VAJAB RANGET KÄTT JA PÜKSIRIHMA JA KUI SEE EI AITA ON HOMME KOHE ERIKOOLIS ;;;
o
On väljapääs/ 9. oktoober 2019, 08:13
saab küll midagi teha. kui vanemad ise ei suuda lapse tervise, õppevajaduste üle otsustada - siis esitab linnavalitsus kohtule avalduse ja palub määrata lapse erieestkostja, kes hakkab selliseid otsuseid vanemate asemel tegema. Ainult millegi pärast ei taheta seda teha, laiutatakse vaid käsi
p
pole/ 9. oktoober 2019, 15:08
raha ja tahaks näha neid inimesi, kes on nõus sellise poisiga koos töötama. peaks olema läbipaistvast materjalist seinad, et saaks vähemalt appi tormata kui vaja, laps ju teab, et õpetaja on abitumas olukorras kui tema...
l
Laine Mylgas / 9. oktoober 2019, 08:13
Kohilas hoiab 63 aastane naesterahvas noori mehi pideva hirmu all. Nad ei julge isegi õhtul pargis jalutada.
m
Mats/ 9. oktoober 2019, 07:55
t
Teadja/ 9. oktoober 2019, 07:54
Laps peaks saama diagnoosi ja diagnoosile vastavat abi. Kerge on süüta last ja lapsevanemaid. Diagnoosi saamine lihtsustab kõikide elu
k
KH/ 9. oktoober 2019, 08:09
Laps peab saama urvaplaastrit. Diagnoosiga kaasnevad ravimid ja need asja ei paranda.
t
to KH/ 9. oktoober 2019, 09:00
Ehk peaks perearsti kabinetis ka lihtsalt füüsilist nuhtlust saama, kes kerge kõrvakiilu, kes tõsisema keretäie, mis need ravimid ikka aitavad?
a
Arvaja/ 9. oktoober 2019, 09:31
Kuidas oleks-tilk tõrva meepütis rikub mee. Miks peavad kõik kannatama ühe POISIKESE pärast.Tervel kooliperel ilmnevad juba psüühilised häired. Hirm ja muu selle juurde kuuluv. Mida arvate teie?
k
Kuule "Teadja"/ 9. oktoober 2019, 10:14
Kuidas ta selle diagnoosi saab, kui lapsevanematest lumehelbekeste arust on nende lapsuke terve ja üldse parim. Selles ju probleem ongi.
k
kui / 9. oktoober 2019, 15:30
on rohud vaja võtta, siis mis saab kui ei võta...

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee