Krimi

VIDEO JA FOTOD | Viljandimaal jäi kaks inimest mullavaringu alla, üks neist suri

Ohtuleht.ee, 7. oktoober 2019, 12:19

78 KOMMENTAARI

ä
äri ei anna häbeneda/ 8. oktoober 2019, 11:22
Ehitustegevus on samuti äri, Aga äri eesmärk on kasumi teenimine. Ja mida rohkem, seda parem. Kuna tööde maksumus ehk tellijalt laekuv raha on juba hankelepinguga kindlaks määratud, siis saab tööde teostaja oma puhaskasumit suurendada ainult kokkuhoiu arvelt. Näiteks kokkuhoid materjalide, palkade, tööjõu, aja, kvaliteedi, ohutusmeetmete j.n.e. pealt. Vanasti oli igas kolhoosiski oma töökaitse insener, kelle ülesanne oli töökohti ja objekte pidevalt kontrollida, töötajaid instrueerida ja eksamineerida. Aga praegu oleks firmadel sellise eraldi tegelase pidamine vaid lisakulu.
t
Tegelikult/ 8. oktoober 2019, 09:18
ei tohi tööandja ima turvatud kraavi töölisi lubada. Mitte ei usu, et need kaks sinna vägisi, jõudu kasutades, läksid. Tuletage meelde kõik varingutega tööõnnetused. Ja leidke mõni, kus tööandja vastutas?
r
Room/ eile, 10:30
Mis asi on turvatud kraav? Antud juhul ei olnud tegemist mitte ülemuste ja alluvatega, vaid väikefirmaga, kuhu kuulusid paar meest ja kopamees. Ise ülemused, ise töölised. Kraavitoed on küll olemas, aga töömehed neid kasutada ei taha. Tööviljakus ja seega sissetulek on palju, et mitte öelda poole väiksem. Tegemist oli kogenud meestega, miks läks aga üks mees 5m sügavusse kraavi kui kõrval töötas vibraga teerull? Esimese varingu tulemusel jäi 50-ndates mees jalgupidi varingu alla. Teine hüppas alla, et teda aidata, aga tuli teine varing, mis mattis esimese mehe täielikult ja "päästja osalisel
j
Jauram/ 7. oktoober 2019, 22:03
Soomes ei tohi isegi teiselt redelipulgalt alla hüpata, meil toimus selle peale selline pea-pesu ...! Aga Soomes makstakse ka kõrgemale kui teisele redeli-pulgale tõusmisel kõrgus-tasu ...! Meil on tavaline, et el.-lambi vahetusel tuuakse kohale laud ja paar taburetti ... , vanasti toodi isegi jalge alla ajaleht Pravda, et kõrgemale küündida ja lambi sissekeeramisel saaks ka ümber pöörata koos lambi sissekeeramise rütmiga ...
a
ALder/ 7. oktoober 2019, 20:55
samamoodi nende jopskite viga kes enda töökohta turvaiseks ei tee.
k
keegi ei vastuta./ 7. oktoober 2019, 20:42
a
Allu/ 7. oktoober 2019, 19:55
Nii,.. kuhu jäid toed, et ei variseks? Tööandja viga
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 20:30
Tööandja peab töölisele tugesid paigaldamas käima? Kui palju tööline talle selle eest maksab? Tööline ei liiguta ju midagi, kui selle eest talle ei maksta.
k
Kuule Õhtuleht/ 7. oktoober 2019, 19:40
Kui väikese inimesega juhtub tragöödia, lastakse mõnuga kõikidel kommenteerida. Kas see on nüüd normaalne?
t
toimetaja/ 7. oktoober 2019, 20:28
väike inimene ei ole tähtis! rehe on...

k
koorik/ 7. oktoober 2019, 19:28
Kuuuurija?Kui tööline tellib,siis ise ka omast palgast maksab ja töölise palk ei võrdu riigikogulase palgaga,nii lihtne see ongi
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 20:08
Kui tööline vajab, siis tööline tellib. Tööline ise lepib kokku, kui palju ta saab töötasu ja milliseid tööks vajalikkw lisakulusid katab tööandja. Kui pole tegemist teovõimetu isikuga.
r
Room/ eile, 10:35
Päris nii see ei ole, et tööline maksab. Seal tegutses väikefirma, puhtalt ülemusi ei olnudki. Kraavikalda toestamine on küll väike kulu, kuid tööviljakus langeb poole peale. Seepärast neid kasutada ei tahetagi ja välditakse viimse võimaluseni.
k
Koorik/ 7. oktoober 2019, 18:33
Need rakised(seinad) on täiesti olemas.Nende rendi hind on küllalt kõrge ja see teeb ju tööde maksumuse kõrgemaks.Tööline,kes kraavis,ei saa neid ise tellida,selleks on tööde eest vastutaja.Aga kui elu hind on odavam kui rakis,siis jäetakse need tellimata.Kurb lugu,aga keegi ei õpi eelnevatest õnnetustes.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 19:19
Miks siis tööline neid rakiseid tellida ei saa? Alaealine? Teovõimetu?
r
rakised/ 8. oktoober 2019, 22:25
Kui te nii tumbad olete, rakised, et oma eesti keeltki ei mõista ega saa räägitavast aru, juhtubki teiega ebameeldivaid vahejuhtumeid. Rakised on eelkõige mingi konstruktsiooni tegemise või detaili töötlemiseks kinnitamise abivahend. Toendseinad, rakked on õiged asjad. Paraku on meie haridusteele antud aastate eest suund sinna kus oma peaga mõelda pole vaja.
m
Muix/ 9. oktoober 2019, 17:32
Kuuuuurija, sa ilmselt ei tahagi millestki aru saada. Töömees ei hakka oma raha eest rakist tellima. Kui ta pole nõus ilma rakiseta kraavi ronima, lastakse ta lahti ja võetakse uus, kes on nõus. Kui sul on pere toita - laenud maksta, ei taha/ei saa sa töötuks jääda ja ronidki hädaga kraavi. See on paljudes töökohtades nii, et ülemus vaatab teadlikult kõrvale ja rikud ohutust sunniviisiliselt. Mõnikord elu hinnaga...
r
Room/ eile, 10:38
Selles firmas ei olnud traditsioonilisi ülemusi ja alluvaid. Kõik olid võrdsed, kõike otsustati ühiselt. Kokku oli neli-viis meest. Saatuslikuks sai see, et kõrval töötas vibraatoriga teerull.
i
7. oktoober 2019, 18:07
Ilmselt on nad varemgi toestamata kraave kaevanud, ja seetõttu kaob see ohutunne ära. Inimesel, kellel on see töö käpas, siis ta ei oska enam seda ohtu karta. Samamoodi kadus ohutunne ära Jüri Aarmal, kes ilmselt hakkas kinnisilmi viimastel kordadel üle raudtee minema.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 19:21
Jüri Aarmal polnud juba ammu mingit ohutunnet, kui selle järgi otsustada, kuidas ta liikluses käitus.
k
kunn/ 7. oktoober 2019, 18:07
Mida need kaks tibipoliseinikku seal vahtisid ja segasid. Hakanud kaevama.
m
mmm/ 7. oktoober 2019, 18:17
müraks isegi meelsasti nendega mendiauto tagaistmel
S
@mmm/ 7. oktoober 2019, 19:08
Soovid neilt vist kuuli kerre saada.
m
miks nad seda peaks teha tahtma/ 7. oktoober 2019, 20:17
t
Tiit/ 7. oktoober 2019, 20:44
kunn, sda oled lihtsalt.......
k
Kas/ 7. oktoober 2019, 17:54
Tööohutus ja tööturvalisus..... Seadused on paberil aga seda mitte ainult Eestis vaid ka Soomes ja mujal. Ega see tegeliku töötegija elu midagi ei maksa ja ega kohtunikud hukku. Töödejuhataja ka ei vastuta või... Lõpuks töömees ise süüdi.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 19:23
Reeglina ongi töömees ise süüdi.
o
on/ 8. oktoober 2019, 21:47
meeles kui enne 5 õhtul saatis 36.aastane töödejuhataja 63 aastase mehe katuselt tööriistu ära tooma ja mees alla kukkus...eks selline suhtumine ongi jäänud, et elu pole väärtus sellele, kes käsutab.
k
järgmine/ 7. oktoober 2019, 17:51
kord proovigu seinad kaldu kaevata-ülespoole laiemaks vast jääb püsima

m
Mats/ 7. oktoober 2019, 17:14
Teeme tööd Eesti moodi, odavalt ja kiirelt, inimelu ei msksa midagi. Ja kindlasti keegi ei tea midagi, kes nood tegelased mulla alla jäid. Taas mingid võõrad olid kraavis, kus käisid ehitustööd.
j
Jauram/ 7. oktoober 2019, 16:50
See OHMULEHT võiks ikka tõde kirjutada ... HUKKUS aga mitte ei surnud ! Surra võib voodis, tänaval kõnniteel käies, poe sabas tuuritades ... See Ohmu võiks elementaarse eesti keele selgeks saada või on abdullid-ahmedid reporteriteks, no need tuumafüüsikud ja spetsid ...? See oli kõige ehedam HUKKUMINE !!!
t
Toestuseta Kaevik/ 7. oktoober 2019, 16:00
...paraku aga just siis kui järjekordse eriolukorra kohane toestus on just tähtsate ninade käes "kooskõlastamisel", langeb muld kellelegi vasjale kaela, kes lihtsalt oma tööd tahtis teha. Riik on siin ilmselgelt soodustanud oma poolt6dedest ja kantseliidist kubisevate seaduste,ülbete ehitusvõhikutest ametnike, riigieelarve täitmise eesmärgiliste trahvide jm toredate asjade kaudu seda,et ohutus on muutunud platsidel formaalseks,mitte sisuliseks prioriteediks.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 16:19
Eeskätt on häda ikka selles, et ilma erialase hariduseta isehakanud ehitusspetsidel on hirmus soov vales ametis leiba teenida. Kui ajud ikka luuamehest kõrgema tasemeni ei küüni, siis ole kojamees, mitte ehitaja.
t
Tööandja vastutab selle eest, et töötaja on saanud ohutusalase väljaõppe ning talleon tagatud ohutus/ 7. oktoober 2019, 17:11
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 17:18
Miks sellistele jobulele üldse midagi maksma peab, kellel peab teine inimene kogu aeg kõrval käima, et need end tööd tehes ära ei tapaks?
t
Toestamata Kraav/ 7. oktoober 2019, 15:53
Näiteks korrutatakse kraavi kaevajaile ametnike poolt kõuehäälselt,et toestamata kraavis tööd teha ei tohi aga ignoreeritakse mugavalt fakti,et toestatud kraavis ei saagi teha seda tööd mida tegema tuldi,sest toestus segab. Ametnikul võib olla unelm,kuidas k6ik siis asuvad s6bralikult sobilikke toestusi välja nuputama (moodustatakse komisjon, tehakse projekt, diskuteeritakse erinevaid nõudeid nõudvate ametnikega,assigneeritakse ressursid jne), aga töömees kehitab samal ajal 6lgu, viskab tööd segava toestuse kraavist välja ja teeb seni oma tööd edasi.
o
oswald/ 7. oktoober 2019, 16:06
tõsijutt, et toestatud kraavis tööd teha ei saa, aga mingi jupp tööpaigast ees ja tagapool võiks olla toestatud, et mingit doominoefekti ei tekiks. Teeb töö palju aeglasemaks ja ebamugavamaks, seepärast ei tehtagi midagi.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 16:22
Miks on vaja riskida inimeludega, et paigaldada toestust lõikudesse, kus inimesed ei tööta? Ega see toestus sinna ise teki, ikka keegi peab sinna auku ronima, et toestus valmis ehitada.
k
Kuuuurija / täna, 16:22 Miks on vaja riskida inimeludega, et paigaldada toestust lõikudesse, kus ini/ 7. oktoober 2019, 16:31
Ära jahu kui ei tea. Selleks on olemas vastavad konstruksioonid mis tõstetakse selle sama kopaga sisse enne kui inime alla läheb. Iseasi kas selliseid on Eestis ja Viljandis.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 16:53
Kraavi võib varisemise vältimiseks ju ka kinni ajada. Miks peab sinna tõstma mingi haruldlase konstruktsiooni, mida Viljandis ja terves Eestiski ei pruugi leiduda?
t
Toestamata Kraav/ 7. oktoober 2019, 15:44
Väga väga kurb lugu. Omaette teema on aga see,et kraavikaevajad on tihti nii lollis olukorras osalt just riigi kaudse tegematajätmise tõttu. Täpsemalt seisneb riigipoolne "panus" taoliste õnnetuste tekkimisele selles,et riik pole oma õigusakte koostades kunagi soovinud mõista et igal tööl on antud töö olemusest ja töömehem6istusest tulenev loogika, mitte riigi poolselt soovitud metoodika. Riigi hädaks on see,et ta kujutab ette kuidas mingit tööd teoreetiliselt teostama peab ja kujundab siis seaduste kaudu ohutusjuhendid ja retoorika antud soovunelma järgi,mitte tegelikkust arvestades.
t
to : Toestamata Kraav/ 7. oktoober 2019, 15:52
ja seesama "riik" tahab, et sa elaksid õhust ja armastusest , et su lapsed elaksid õhust ja armastusest ja et nii sina kui sinu lapsed hällist hauani riiki orjaks. TASUTA ! piinlik kuulatagi , kuidas "õigustatakse" üli-madalaid palkasid ! õigustajad ise saavad see-eest tuhandeid ja tuhandeid ! häbi sul olgu - eesti "riik" !
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 15:53
Riik ei tee sulle mingeid kraavi kaevamise ohutusjuhendeid. Ehitajal peab endal aru peas olema ja vastutus oma tegude ja tegematajätmiste eest.
t
Teeline/ 7. oktoober 2019, 16:07
Kas riik kehtestab eraettevõtte palgad?
n
7. oktoober 2019, 15:34
Nüüd siis uuritakse täpsemaid surma põhjuseid!! Kui aga Suurvaras väidetavalt maha kärvab ja väidetavalt maha maetakse- ei uuri keegi! Kuradi riik see on!!??
1
13: 58 ka/ 7. oktoober 2019, 15:26
võiks aru saada mida loeb!

õ
õudne/ 7. oktoober 2019, 14:05
hoiti jälle ohutuse pealt kokku ja tööandja kehitab õlgu.
t
to:13. 14/ 7. oktoober 2019, 13:45
Kas keegi veel 21. sajandil kirjutab, et paar meest jäi alla?
j
Jah, kirjutab/ 7. oktoober 2019, 13:58
O
13:45-le/ 7. oktoober 2019, 15:35
On's meie keeles uued reeglid, et ei või?
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 15:56
Nii tulebki ju kirjutada. Kirjaoskamatud kirjutavad, et paar meest jäid alla...
k
7. oktoober 2019, 13:34
kes siis jäid sinna mullavaringu alla?
s
spetsialistide/ 7. oktoober 2019, 14:08
st kommijate arvates-paar orja!
k
kas on/ 7. oktoober 2019, 15:05
nimesid vaja, vanuseid, mida veel?
t
Tom/ 7. oktoober 2019, 13:28
Eks tööandjatel on kasum nende jumal peaasi odavalt kas või ohutuse arvelt sest neile ei ole inimelu krossigi väärt peaasi ei orjad töötavad poolmuidu.
t
to : Tom/ 7. oktoober 2019, 13:31
ja siis miskid tuhandete peal vegeteerivad ülbikud mögisevad veel. et 600 € alampalk on priiskamine ! see "riik" tuleks kaotada ja kohemaid !
j
Jauram/ 7. oktoober 2019, 13:14
Selleks et saada leivapalukas perele lauale, peab , sõna PEAB !!!, iga päev rikkuma tööohutus- kirju! Nii on see olnud, nii see jääb, paberid annavad alati võltsida ! Nii oli see minuga, kus olematu, prügikastist toodud iste muutus üht-äkki tööinspekttsioonis ergonoomiliseks tooliks seljatoega mille pole eales selle väljamõtlemisel olnudki !!! Raha ja soe töökoht panevad read paberil paika ...
KAS Tööandja nüüd vastutab ?/ 7. oktoober 2019, 13:08
Niigi mehi Eestis vähe ja jälle ?
j
Jäin mõtlema./ 7. oktoober 2019, 13:17
Ei tulegi meelde, kus sellistel juhtudel oleks tööandjad vastutanud.
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 15:59
Kas peaks? Kui tööandja just ise ei sundinud töövõtjat ohutusreegleid rikkuma, pole tal siin mingit süüd. Enamasti ikka töömees ise vaatab, kuidas tal lihtsam oleks.
r
Reet/ 7. oktoober 2019, 13:05
Kaua need varingu alla jäämised kestavad? Kas mitte midagi ei õpita eelmistest õnnetustest? Kaastunne hukkunu lähedastele.
j
Jälgimisühiskonna tulemus, kust see muld teadis, et ta just Viljandis varisema peab? Kusagil on reet/ 7. oktoober 2019, 13:41

r
Raske, nii raske/ 7. oktoober 2019, 12:53
On kirjutada: ... jäiD kaks inimest ..
k
Kuuuurija/ 7. oktoober 2019, 16:00
Miks peaks valesti kirjutama. Mehed jäid, aga x meest jäi!
a
aitäh eko firmad/ 7. oktoober 2019, 12:51
olin soome firmas kraavi ja toru töödel.pandi rõhku ohutusele meil rahale.tööline on ori
e
Eks me kõik/ 7. oktoober 2019, 12:54
a
A/ 7. oktoober 2019, 12:55
Mitu viga siin anisas "lauses" nüüd on? 10?
t
to A/ 7. oktoober 2019, 13:56
s
Seda tähendabki, et/ 7. oktoober 2019, 14:59
Arvutil on kombeks tähti miskipärast ümber tõsta.
a
aitäh eko firmad-le/ 7. oktoober 2019, 15:38
"olin soome firmas..."---no Soome riigi ori sa olidki, sest nende endi rahvas ei võta heaks töötada selle palgaga.
e
Edasi Soomes./ 7. oktoober 2019, 18:07
Aga miks sa enam ei ole Soomes tööl, ei saanud hakkama? Mine räägi Roaldi saates ka kui halb on Soomes olla ja elada, siis saad kõrgtasemega saatana virolaiseks!
k
Kaks/ 7. oktoober 2019, 12:50
On paar heal juhul, mitte mingi "mitu"
K
.../ 7. oktoober 2019, 15:27
Kaks pole "heal juhul" paar, viad kaks ONGI PAAR!
p
paarutajatele/ 7. oktoober 2019, 15:40
Taevamanna, kas te eesti koolis pole käinud, et "paar on mitu"? Paar ON KAKS!
h
7. oktoober 2019, 12:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
n
naisuke/ 7. oktoober 2019, 12:55
n
naisuke/ 7. oktoober 2019, 13:00
paar on ka mitu, mitte 1.
h
hmmhmm/ 7. oktoober 2019, 13:14
alates 3 on mitu, paar on ikka 2
p
paar inimest/ 7. oktoober 2019, 13:57
kõnekeeles 2-3, kingapaar on tõesti 2

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee