Eesti uudised

Joel Kukemelk riigi korraldatavast miljardiröövist: riik varastab kõigilt, kes II samba pensionifondist raha võtavad

Toimetas Katrin Rohtla, 21. september 2019, 13:50

354 KOMMENTAARI

i
II sammas / 28. september 2019, 22:41
pigem kardab LHV oma kasude pärast. Ootame ja vaatame mis valitsus otsustab. Ise plaanin välja võtta ja panka kasvama panna selle summa
m
Mina liitusin II sambaga 2004 aastal/ 24. september 2019, 10:44
ja tänaseks on kogunenud 4000 eurot.Pensionini on 8 aastat, jõuaksin veel 2000 eurot juurde koguda ja siis ongi pensioniks 6000 eurot olemas.Kui elan 10 aastat, saaksin iga kuu 50 eurot, kui rohkem, siis vähem.Palju õnne mulle!
i
Ints/ 23. september 2019, 21:34
Aga kui tavainimesi varguse eest karistatakse, siis peaks ju ikka riiki ka selle eest karistama!
e
Ehh/ 24. september 2019, 09:10
Kuidas sa seda karistamist ette kujuad?Et iga inimene saab tuhat euri trahvi va?
v
vabaks muutmise vastased?/ 23. september 2019, 20:35
Pankurid kõige vihasemad pensisamba
d
dasdas/ 23. september 2019, 18:56
Kui pangahärrad aga nii suurt muret rahva rahakoti pärast tunnevad siis miks küsitakse vaeses eestis klientilt kordi rohkem raha erinevate teenustasude, ülekandetasude jms näol kui sama ettevõtte emafirmas rootsis? Tehke need asjad enne korda ja siis tulge minu rahakotti sorima.
l
LHV-s / 24. september 2019, 10:46
on ka ühed kõrgemad haldustasud, nendest jäävad nad ilma kui inimesed raha välja võtavad.
e
Eesti süvariigi sh tuleva-pensionifondi omanike ja asutajate rahakraanid sulguvad/ 23. september 2019, 14:32
Süvariik on nüüd lausa hüsteerias, nende loodetud fondide haldamisest planeeritud ülikasum jääb saamata. Ka sotsid jäävad oma kümnisest ilma.
p
pole ju/ 23. september 2019, 08:09
a
ain/ 23. september 2019, 06:41
tehke endile ometi seeselgeks MIS ON RIIK??????kas toompea ongi siis riik??ajakirjanikud-minge koolipinki tagasi!!!

r
Raivo/ 23. september 2019, 06:15
.....pankurid unustavad rääkida, et iga kuuga mis nad II samba liikmeteks on, võtab riik Ansipi otsuse alusel tema I sambast see 4% sotsmaksu ära ja suunab selle raha II sambasse. Igaüks saab nüüd arvestada kui suur summa see 4% sotsmaksu tema palgast on ja korrutada see aastatega mida ta veel maksma peab ja kui palju tema I sammas selle võrra väiksem on võrreldes nendega, kes ei ole II samba liikmed, kui teie pensioni aeg kätte tuleb. Pealegi ei sunni keegi vägisi II sambast lahkuma. Tehke matemaatiline arvestus ja otsustage ise. Nüüd olete te ise enda raha peremees. Ennem te ei olnud.
r
Raivo/ 23. september 2019, 06:03
Täielik demagoogia sellelt LHV töötajalt. Miks küll igasugused pankurid tunnevad muret minu rahakoti pärast? Mis tootlusest see pangategelane hämab? Pakub tootlust 4% ja inflatsioon on 6%. Pealegi see 4% sotsmaksu, mis Ansip suunab iga kuu minu pensioni arvelt homsete pensionäride arvele ei ole II sambast lahkuja raha vaid minu aja pensionäride raha. Miks ta peaks seda kätte saama? See 4% sotsmaksu läheb nüüd kui ta II sambast lahkub, tema enda I pensionisambasse tagasi, sinna kust ta II samba omanikuna ära võeti. Siit siis selgub tõsiasi, millest pankurid unustavad rääkida, et iga kuuga, mis
k
kogu/ 23. september 2019, 08:10
aeg poodides puuavad kliente.LHV.See pole ju riik.
r
raamatupidaja/ 23. september 2019, 21:56
Pealkiri on ekslik. Teise sambasse paigutatud rahalt algul tulumaksu ei makstud. (Tulumaksu arvutamisel võeti tulust maha II pensionisambasse makstav summa ja selle võrra oli makstav tulumaks väiksem) Loogiline ju, et varem tulumaksuvabalt makstud summalt nüüd tulumaks tuleb ära maksta.
m
****/ 23. september 2019, 03:28
millal riik poleks inimeste tagant varastanud. nagu aru saada teeb riik seda kogu aeg ja kui sellest juttu tehakse siis minnakse sujuvalt mingile muule teemale üle
d
düsgraafik/ 22. september 2019, 18:50
parandus 20 aasta jooksul pensionid.

d
düsgraafik/ 22. september 2019, 18:49
Minul on kogunud teise pensionisse ainult 4395,27 E. LHV Pensionifon S miinus juba -6,26. Kuidas mõnedel juba 20000-30000 teises pensionid jne.
e
Eks neil on/ 24. september 2019, 10:49
kelle palgad tuhandetes.Tavainimene ei saa sageli 1000 eurotki kuus palka.
e
Eurofanaatik ja kõikide rasside sõber./ 22. september 2019, 16:41
Õige inimene annab oma viimase riigile. Milleks selline paanika. Kuhu jääb patriotism ja ennastsalgav eluohverdus?
a
aga milleks/ 23. september 2019, 18:46
see pikaajaline eneseohverdus?Lase ennast kohe õhku,siis saad kohe allahi juurde!
A
,,A,,/ 22. september 2019, 16:01
Aga miks selline asi pensioniga vaid Eestis saab sündida? ,,MEIE,, ju astusime Euroliitu, et elujärg paraneks? Ka pensionäridel!
k
Kes selle pensionisüsteemi välja mõtles?/ 24. september 2019, 10:51
Igatahes mitte EKRE.Kogumispensioniga kaotab iga tavainimene, kes ei teeni tuhandeid kuus, võidavad aga kõrgepalgalised.Ehk siis tõbised peavad jälle terveid kandma.
s
Sotsiaalkindlustusamet.ee - Pensionide ja hüvitiste tulumaksustamisest üldiselt/ 22. september 2019, 15:24
Kas II pensionisamba väljamaksed on tulumaksuga maksustatavad? Jah, II pensionisamba väljamaksed kuuluvad tulumaksuga maksustamisele ka täna. See tähendab, et antud väljamaksed arvestatakse tulumaksuga maksustatavate tulude hulka. Kas pensioni III samba väljamaksetelt hakatakse ka tulumaksu arvutama (kui tulu kuus ületab 1200 euro)? Vabatahtliku kogumispensioni väljamaksete maksustamise põhimõtted ei muutu. Kui III samba väljamaksed on maksustatud 20%-lise või 10%-lise tulumaksumääraga, siis need lähevad ka inimese aastatuluna arvesse. Samas väljamaksete maksustamine ja maksumäär inimese tu
s
See teise samba raha väljavõtmise 20%/ 22. september 2019, 15:12
Kukemelk: "Ja muide, need I samba punktid pole Sinu surma korral Su elukaaslasele ja/või lastele pärandatavad nagu Su tänane II samba raha on". ' Siis maksavad pärijad selle 20%, miks see mainimata jäeti? Kui inimene oma elu jooksul välja ei võta, läheb kogutud vara pärijatele. II samba osakud ei kuulu seaduse järgi abikaasade ühisvara hulka ning jagatakse ainult pärijate vahel. .
t
tänane II sammas / 24. september 2019, 10:53
ei ole ju pärandatav, see jääb kindlustusfondile.Kukemelk, kas teie siis ei tea, et kindlustusfondid hakkavad kogumispensione maksma?
ä
ätt./ 22. september 2019, 14:45
Pensionifondid on aegade algusest peale röövinud tänaste pensionäride raha ja kõik OK.
t
To ätt/ 22. september 2019, 16:38
Tänastelt pensionäridelt ei röövi keegi midagi. Niigi on võimalik palk + pension ja elate nagu kuninga kassid. Teie nunnutamiseks tehakse paljaks praegused keskealised ja noored. Vot see grupp ei hakka kunagi pensioni saama. Praegustel pensionäridel on pea erandita kõikidel suured summad kogutud. Valetate iga päev, et küll olete vaesed. Tegelikkuses Eesti rikkaim grupp, aga üliihne. Muudkui krabaks maksumaksja turjal elades endale juurde.
t
to-le/ 22. september 2019, 18:04
ma olin 6 aastat töötu enne kui sain jääda eelpensionile, vanurit ei tahtnud keegi tööle ja riik ka ei maksnud sentigi toetust peale 9 kuud armetut abiraha. Praegu on pension 347 euri. Vaat kui rikkalt elan. Rahareformid ka nullisid säästud.
a
austatud to/ 22. september 2019, 18:39
347 euri on võimas . Selle eest saad lahedalt elada ja paar kordagi Tenerifel päevitamas käia.
t
to to/ 22. september 2019, 19:05
kuidasa ei röövita või õigemini ei varastata? See 4%, mis teie fondidesse lisatakse, võetakse praegustelt pensionäridelt ehk rahadest, mitte kuskilt kaugelt aastate tagant.

s
22. september 2019, 14:32
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
?/ 22. september 2019, 14:50
l
Loe edasi / 22. september 2019, 14:23
Rahaloome kaasaegses majanduses
v
22. september 2019, 14:03
Valgekraed on meie riigi vaesem kiht,neid tuleb ju aidata.
p
22. september 2019, 13:59
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
v
22. september 2019, 14:07
Vaatame, mis siin juhtus nüüd. Valdur võtab deposiidi pangast A ära, mida näitab “-Deposiit” Panga A kohustuste poolel ja “-Deposiit Pangas A” Valduri varade poolel. Nüüd Valdur deponeerib selle Pangas B, mida näitab “+Deposiit Pangas B” Valduri varade poolel ja “+Deposiit” Panga B kohustuste poolel. Kuidas see deposiit siis reaalselt liigub ühest pangast teise panka? Võime ette kujutada, et toimub elektrooniline ülekanne (Valdur annab vastavad instruktsioonid pangale A). Võime veel ette kujutada, et pangal A ei olnud reserve sel ajal, kui ta laenu väljastas Valdurile. Kuidas ta saab reserviül
m
22. september 2019, 14:11
Mida arvab sellest nn mainstream majandusteadus ja miks nad näiteks üleilmset finantskriisi ette ei näinud? Neoklassikute arvates eksisteerib mingi kindel hulk sääste, mida siis laenatakse. Nende arvates toimub laenubuumide ajal vaid ostujõu liikumine säästjatelt laenajatele, aga nagu ma eespool näitasin, on selline arusaam vale ja tegelikult luuakse ostujõudu juurde iga kommertspanga laenuga ning seda ostujõudu hävitatakse iga laenu ära maksmisega. See on põhimõtteliselt raamatupidamislik identiteet. Seda mõistmata ei saa neoklassikaline majandusteooria aru erasektori laenukoormuse mõjudest,
t
22. september 2019, 14:19
toovad veel selliseid näiteid, et talunik ju saaki ei saa, kui ta ei külvanud. Nagu me eespool nägime lõi laen hoiuse ja nii on ka investeerimisega. Investeering loob säästu, mitte vastupidi. Kui sina vaatad neid asju enda mätta otsast, siis tõepoolest pead sa kõigepealt säästma, et näiteks võlakiri või aktsia osta. Makrotasandil aga investeeringud ja säästud selle tulemusel ei suurene. Sinu raha säästmine tähendab üldiselt seda, et sa ei kuluta kõike oma sissetulekut ja kellegi teise(teiste) säästud majanduses vähenevad täpselt sinu säästude võrra. Kui sa ostad nüüd aktsia, siis keegi teine l
s
22. september 2019, 14:21
siis keegi teine loobub sellest aktsiast ja ikkagi säästud ning investeeringud majanduses ei suurene selle tulemusel. Kui kommertspank väljastab Valdurile laenu tehase ehitamiseks, siis suurenevad säästud ja investeeringud. See tähendab, et investeering loob säästu, kuid need pole netosäästud ja erasektoril ei ole võimalik netosääste akumuleerida iseseisvalt (ilma valitsuse või ülejäänud maailma defitsiidis olemiseta kodumajanduse suhtes). NB! Kui eelpool toodud skeemis tekiks kohustus vaid Valduril ja pank laenaks välja hoiustajate raha ning lisakohustust ei võtaks seoses Valduri deposiidiga
k
kui keegi/ 22. september 2019, 13:57
üldse rahvast koorib, on need pangad, nii et pangahärra ei saagi muid argumente välja käia!
m
22. september 2019, 13:52
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
a
aga imelik/ 22. september 2019, 19:14
tundub see, et räägitakse, nagu tulevikus jääb töötajaid üha vähemaks, aga ometi maailma rahvastik hoopis kasvab kohutava kiirusega? Äkki tulebki siis sealt tuua tööjõudu, kus töökohti vähe.
<
22. september 2019, 13:47
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kui hind/ 22. september 2019, 19:15
on kõrge, siis saab ka riik sellelt suuremaid summasid käibemaksu näol.
a
aga minul on 1 sammas või rist/ 22. september 2019, 13:46
mida lapsed panevad panka teenima ei hakka

m
mujalt/ 22. september 2019, 13:41
mitte kunagi ei kogunud raha ei eesti panka ega ka mingisse totakasse pensionisambasse kuigi prooviti pähe määrida. lapsed kasvatasin mujal ja ei või end ära tänada selle eest, üksikvanemana oleks mult seal seitse nahka kooritud. eemaldage oma varad sellest riigist!
k
k.t./ 22. september 2019, 13:12
Ja kes ei võta,ei saa sedagi.
o
ohhoo/ 22. september 2019, 13:04
Päris hea lause: "noortel pole arvel mitte midagi, aga aastaid raha kogunud inimestel on seal kordades rohkem". Tubli, pangaonu! Null, korrutades ükskõik millega, on tulemus ikka null. Ja täpselt nii see pensionisammaste süsteem töötabki. Kui fond tillukest intressi teenibki, siis see pannakse panga poolt teenustasuna enda taskusse. Reaalselt raha väärtus kahaneb. Ja veel, 2/3 rahast on lisatud riigi poolt ning selle pealt tuleb raha kätte saades tulumaksu maksta. On juba näidatud, et ainult 1. sambaga inimeste reaalne sissetulek on pensionipõlves suurem kui 2. sambaga jahmerdajatel.
e
ei midagi keerulist/ 22. september 2019, 13:03
1992 aastal ostsin Mustamäele korteri,mis maksis 3000 dollarit.Nüüd maksab see 60000 dollarit .Seega teenitud on 57000 dollarit+teenitud üüriraha,mida pole välja arvestanud.Pole paha!
l
lisaks/ 22. september 2019, 13:08
Kuigi tean ka seda,et uue maailmakorra ajal eraomand kriminaliseeritakse,sest see on fikseeritud 300 aasta vanuses dokumendis"maad ja varad pankadele,võlad rahvastele!"Praegu veel pole põhjust karta,sest enne tuleb läbi viia masside kiibistamine.
s
Sel ajal kuupalk oli 30 USD/ 22. september 2019, 14:52
Keda sa paljaks varastasid ?
l
loogiline/ 22. september 2019, 18:24
olen nõus,et vähemalt 10% elanikkonnast on vargad.Selline oli 1 toalise korteri turuhind magalarajoonides.Kõik ,kes tol ajal ostsid kinnisvara,tuleks arreteerida ja vangi panna,kuna nad kõik varastasid kedagi paljaks!Ise ma kedagi paljaks ei röövinud,sest käisin Moskva raudteejaamades kerjamas.Sain küll ohtralt peksa,kuid nälga ei jäänud.

n
22. september 2019, 12:37
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
u
Urmas/ 22. september 2019, 12:48
t
to kõigile.../ 22. september 2019, 16:15
r
rein/ 22. september 2019, 12:26
usun, et riik ei varasta vaid varasteks saavad olema riigi juhtimise külge pookivad puugid. seda oli nii oravapartei valitsuse juures, mis on ka põhjus, et neist villand sai, on ka kesikute juures. eriti tallinna valitsemisel. aga ei saa kindel olla, et kui olemasolev koalitsioon suigatab, siis ka nende külge imevad ennast uued puugid ning maksumaksja raha imemine algab uue hooga.
u
Urmas/ 22. september 2019, 12:21
Õnneks, ma ei pidanud kohustuslikus korras sellega liituma ja ma sain aru, et inflatsioon sööb mu säästud! Kes võib 100% kindlusega väita, et 20 aasta pärast ei ole järjekordset rahareformi või riigipööret, mis muudab kõik säästud nulliks? Mul vanemad kogusid ja Hoiukassas oli korralik summa, et oma maja osta, aga SSSR lõpus muutusid need tuhanded rublad lepalehtedeks ja täiesti väärtusetuks paberiks. 20 aastat tagasi oli keskmine kuupalk 4000 krooni, 250 eurot ja sellega sai toona väga hästi elatud! Aga inflatsioon ju kahandab raha väärtust! Parem on osta kulda!!!
m
mnjah/ 22. september 2019, 13:25
mis seos on pensionifondidel ja säästudel? Tead sa mõnda pensionifondi mis koguks raha pangakontole seisma?
j
Joelil õige jutt.../ 22. september 2019, 12:11
Pikad näpud sügelevad meie rahade järele... Millist vasturohtu oleks õige kasutada?
r
Rahandusminister pidavat meil olema juudi-perekonnast.../ 22. september 2019, 12:19
Kes sellise küll sinna ametisse pani?
p
pensionifondid/ 22. september 2019, 11:51
Kindlasti mäletavad kõik Eesti elanikud, kuidas LHV töötajad püüdsid aastate kaupa kaubanduskeskuses elanikke, et agiteerida neid oma pensionifonde LHV-sse üle tooma. See on selge, et aktsioon toimus mitte elanike huvides, vaid ikka panga huvides. Kas artikli kirjutanud härra on julge ütlema, palju pank näiteks 10 aasta jooksul (aastate kaupa) pensionifondidelt on teeninud. Ajaloos nimetati sellist tegevust liigkasu võtmiseks. Nüüd kannab sama tegevus äri nime ja on igati legaliseeritud. Ärge hirmutage rahvast. Kirjutage ausalt, et pangal jääb tulevikus valitsuse otsuse tõttu raha saamata.
h
hmmmm.../ 22. september 2019, 11:33
see oleks ahnele riigile paras ninanips kui ainult 5% inimestest oma pensionisamba kallale läheks. Kahtlustan et see silmiavav artikkel korjatakse varsti ära...

r
22. september 2019, 11:31
Riik võiks tegutseda näiteks vargakassa põhimõtete järgi.
m
Maila eliaser/ 22. september 2019, 11:23
Arvasin kogu aeg et selle ll pensjonisambaga midagi valesti ja on hea et keegi selle ka lihtrahvale lahti seletas
p
Pole midagi / 22. september 2019, 11:30
lahti seletatud. Puudub info näieks LHV samba tänase päeva summade suurus, kogujate arv, halduskulude % INIMESE KOHTA NÄITEKS 10000 EUR kogutud raha kohta jne., , kasum või siis miinus % . Pangaonkli pikk jutt käsitleb ainult tulumaksu mis väljavõtmisel kaasneb, tulumaks võetakse ka siis kui pinsi saad juba sellest fondist.
r
reffivaraste abiga/ 22. september 2019, 11:11
panga kröösud röövisid aastaid inimesi, varsti tuleb sellel lõpp r.k.
l
Lhollakas/ 23. september 2019, 08:52
n
Nii või naa/ 22. september 2019, 10:51
Riik niikuinii rõõvib, maksukoormus meil. 5 esimese hulgas, ja maksude ju ei tohi mängida, ütlesid kõiketeadjad.
t
Taat/ 22. september 2019, 10:38
Pank on niigi vähemalt kolmandiku ära koorinud ja riik võtab veel tulumaksu! Hea on,kui võlgu ei jää! Mis investeerimisest saab rääkida?
p
Pasundatakse/ 22. september 2019, 10:25
"Investeeri kinnisvarasse"! Kui paljudel on sambast saada nii palju, et investeerida kinnisvarasse? Paari tuhandega ei ole midagi investeerida! Nii, et tühi reklaami trikk.
k
kaaren/ 22. september 2019, 11:20
kas te moderaator jalutama ei taha minna
t
tädi maali/ 22. september 2019, 10:21
Ja , küsiks, KELLE huvisid keegi Kukemelk kaitseb. Kindel, et mitte pensionäride !
v
võimalusi on/ 22. september 2019, 11:11
lõpuks on enda tahe,kas panete kopika purki teist kopikat ootama või lisate tikutopsi ostuarvele.Parem on kodus purki raha jätta siis sööb ainult inflatsioon,mingit % tule ja riik ei saa tulumaksu kaaberdada,aga teie enda teha kõik

u
Urmas./ 22. september 2019, 10:21
Paluks ka detailset analüüsi palju kaotavad pangad II sambast ilma jäämisega.
a
22. september 2019, 10:19
Ametnike ja seadusetegijate omavoli. Sellist riiki on raske taluda. Muidu hea lugu, kiitus!
m
mis omavoli,/ 22. september 2019, 19:28
keegi ju ei sunni sul midagi tegema, ise otsustad.
v
vakija/ 22. september 2019, 10:16
eks seal tasandil üks hobustevaraste punt ole koos
t
Tess/ 22. september 2019, 10:14
Saan juba II samba pensionifondist igakuulisi väljamakse ja sellelt võetakse ka 20% ära. Mis vahe on sellel, kui võtan korraga välja ja maksan tulumaksu ?
s
selgitus/ 22. september 2019, 10:23
Isamaa tegi uue seaduse,kui su pension ületab koos palgaga 500 eurot,siis maksad selle pealt 20% tulumaksu.Reformierakonna seaduse järgi tulumaksuvaba pensioni ega tulumaksuvaba palka kokku ei liidetud ja tulumaksuvaba pension ja palk eraldi jäid maksustamata.
p
Pensionār./ 22. september 2019, 11:09
Sellepârast sa Tess maksad,et Ratase valitsus maksustas pensioni.Selline valutsus tuleb kukutada.
p
Pensionärile/ 22. september 2019, 19:31
Valetad, ka enne oli vaba tulumaksumäär, mis oli väiksem praegusest ja seda ületades, maksid ka pensionilt tulumaksu.
m
Mis riik/ 22. september 2019, 09:45
Isamaa ja EKRE Keski abiga on need, kes varastavad
s
Surm/ 22. september 2019, 10:55
k
kodanik/ 22. september 2019, 09:43
kes arvab,et pensionfondisse raha kogumine toob kahu,siis ma usun et kinnisvarasse raha paigutamine võib lõppeda kinnisvara krahhi või enda tervise kaotuse korral,kui su jõud ja mõistus enam selle korrashoiuga hakkama ei saa.Ka sugulased ja isegi lapsed võivad sind varast ilma jätta ja kindlust ei ole kuidas endaga hakkama saad.Ka võib su suur varandus pankrotti minna ja vanaduspäevil oled paljas kui püksinööp.
a
arvamus/ 22. september 2019, 09:37
kommentaaride kirjutajad ei tea ise maast ega ilmast kuidas teise sambasse pensionideks raha kogutakse ja arvestust peetakse.Kui ma olen kõik need asjad selgeks teinud ja arvet pidanud kui suur summa mu palgalt iga kuu võetakse ja kui suur on mu pensionisamba raha saldo.Alles siis saad rääkida,kui suurt kahju või kasu sul aastate jooksu pensionifondi koguneb.Isegi EKRE liige Põlluaas ei olnud teadlik,et tema palgalt võetakse teise pensionisambasse raha.Kui riigikogu liige nii rumal on,kuidas oskab ta seadusi vastu võtta ja tegutseda pensionisamba lammutamisel kuulujuttude põhjal.
s
sass/ 22. september 2019, 09:35
Jälle üks mees, kes pole endale asja selgeks teinud, aga see ei sega tal kirjutamast.. Siiamaani röövisid ju pangad rahvast ja mitte keegi ei köhinud
r
riigi abiga/ 22. september 2019, 10:18
pangad röövivad siiani,seadulikud vargad
t
tädi maali/ 22. september 2019, 10:24
jajah, sass, nüüd ju pangad ja nende toiduahel" köhivadki "

ä
Ärge muretsege!/ 22. september 2019, 09:23
Enne selle planeeritava seaduse realiseerumist tuleb veel mitmeid valimisi ning kõik jõutakse ringi teha. Küll pangahärrad selgitavad, et tegelikkuses seda raha polegi ning poliitikutele nutsu hammaste vahele lükkavad. Hetkel tundubki, et poliitikud manipuleerivad ja pressivad endale suuremat nutsu pankadelt välja. Seetõttu süsteemi muutmisega ähvardataksegi panku.
j
just nii/ 22. september 2019, 09:46
Isamaa lubas juba sel aastal otsuse vastu võtta,sest praegused pensionärid ootavad erakorralist pensioni tõusu tulevaste pensionäride raha arvelt.
j
just õõnespeale/ 22. september 2019, 10:03
Mis praegused ootavad tulevaste arvel, kui praegu lisab riik teie sambasse 4% praeguste pensionäride arvelt, sest kust see praegune raha tuleb?
l
Liisu/ 22. september 2019, 09:17
Ükskõik, peaasi, et ma vabaneks sellest kohustuslikust maksust! Mul pole seda raha vaja, kuid võtan kohe välja ja kannan lihtsalt pangakontole - et astuda mingist pealesurutud maksust välja. Elu jooksul on võimalik oluliselt paremaid investeeringuid teha, kui euro kaupa pensionifondi koguda :D
v
vaat nii/ 22. september 2019, 09:58
kui võtad praegu raha välja,siis peetakse sellelt summalt maha kohe tulumaks 20% ja kindlasti veel riigi poolt juurde makstud 4% ja võibolla veel muud kulud väljavõtmise eest,mida sa ei tea.Näiteks:kui võtad 10000 eurot teisest pensionisambast välja,siis tulumaks on 20% 10000 eurost 2000 eurot ja 4% 10000 eurost on 400 eurot.Kätte saad 10000-2400= 7600 eurot. Riik saab maksude näol teise sambasse kogutud pensionäride raha kulutada praeguste pensionäride erakorralisteks pensioni tõusudeks.
t
to vaat nii/ 22. september 2019, 11:19
Tulumaks võetakse nii või teisiti. Võtad selle raha välja või ei võta. Praeguselt penskarilt ja tulevaselt penskarilt võetakse pinsikuu osaku maksest samuti 20 %. Ja tühja see tulumaks, riike kus seda pinsifondi summadelt ei võeta võib näppudel üles lugeda. Suurem probleem on selles, et siiani on saladus kogutud pinsifondide haldustasude % kogumäär. Fondihaldurid ei vastuta millegi eest, ainult topivad raha taskusse kogujate arvel aga kasutegur penskari jaoks on 0
m
mees/ 22. september 2019, 09:05
Kumb siis on parem? 1. Kas varastab riik, kes on sinna ise pannud 4%, tõsi- sinu enda esimesest sambast? 2. Või varastavad fondid, kes on saamatud ja ei suuda sinu raha kasvatada ja võtav haldustasusid? 3. Või on kõige suuremad vargad hoopis Euroopa keskpankurid kes raha juurde trükivad meeletus koguses, vähendades sellega sinu kogutud raha väärtust iga kuu 3.4 % Lihtinimesel on väga palju vaenalseid kes tema raha himustavad, nii et õige oleks see vabatahtlikuks küll teha.
m
mõtlik/ 22. september 2019, 09:17
Midagi on siis mäda. Olen nõus II sambasse paigitatud oma 2% eest tulumaksu maksma, aga riigi poolt panustatud sots. toetuse eest so 4% eest ei tohiks riik maksu võtta, sest sots toetused on õnneks veel maksuvabad.
s
see riigi poolt / 22. september 2019, 10:07
lisatud 4% pole ju sinu teenitud, seega seda ei peagi tagasi saama ja siis ei saa ka võtta sellelt tulumaksu.
r
Raha peabki juurde trükkima,/ 22. september 2019, 10:10
sest enamus tulusid koondub ju käputäie rikaste kätte, seega varsti oleks kogu raha nende käes ja kui juurde ei trükitaks, poleks sulle midagi anda. Selleks ongi inflatsioon, et see sööks nende rikaste raha, muidu ju nende käest kätte ei saa.
j
Jaa/ 22. september 2019, 10:59
Kurja juur on liiakasuvõtjad, islam vist ei luba seda, elagu Muhamed.
e
elek trits aa bta suta.bl og s pot.c om/ 22. september 2019, 12:49
"suuremad vargad hoopis Euroopa keskpankurid kes raha juurde trükivad meeletus koguses, vähendades sellega sinu kogutud raha väärtust iga kuu 3.4 %" Lisaks raha trükkimisele tõstetakse sisendhindu. Nii kui tõstetakse elektrivoolu hinda automaatselt kerkivad muud hinnad. Isamaa tõstis elektri hinda 40% !!! ...
1
12.59-le/ 22. september 2019, 19:38
Oletame, et sul on vaja raha, tuled minult laenama, miks ma peaksin sulle andma seda ilma intressita, pole üldse teada, kas tahad või suudad selle mulle tagastada, pealegi, äkki mul endal läheb seda raha varsti vaja?
v
vana kesik/ 22. september 2019, 08:51
riik - see oleme meie! Rahvas on meil tasuta kõrgeima võimu kandja ühel päeval 4 aasta jooksul. Ülejäänud 1460 päeval kannab suure raha eest võimu meie poolt valitud rahvaesindaja poolt määratud ametnik.
l
lontu/ 22. september 2019, 11:41
üks päev oled sellest ajast õigustega isik ülejäänud ajast orjamoodi olend
f
frr/ 22. september 2019, 08:50
eesti suured etevõtjad, m#####imejad
k
22. september 2019, 08:47
Kas Kukemelt julgev öelda ka mitu miljadit nad ise varastanud sambast on?
p
panga hinnakiri,poonused/ 22. september 2019, 11:42
p
pank mängib/ 22. september 2019, 19:41
nagu kaarte võõra rahaga, võttes sellest osa endale teenustasuks, tulgu võit või kaotus.
a
Aix/ 22. september 2019, 08:44
See raha on tekkinud peale tulumaksu kinni pidamisest palgast .kuidas. Eesti riigis see võimalik on mitmekordne tulumaksustamine.kui see nii.siis rahval õigus oma huvide eest seosta ja kohtusse põõrduda.
j
Jah/ 22. september 2019, 09:04
Teise samba pealt sa tulumaksu ei maksa,oleks hea teada kõigil.. Kui võtad välja siis maksad
i
22. september 2019, 09:19
II samba pealt maksad sa pangatöötajatele haldustasu, mis kokkuvõttes tuleb suurem kui tulumaks. Pangad muidugi sellest ei räägi.
s
selgitus/ 22. september 2019, 10:11
kuule AIX sul ei ole õrna aimugi,kuidas palgaarvestust peetakse. Pensionifonidesse kantud raha pealt ei võeta tulumaksu,kui võtad raha ennetähtaegselt välja,siis on see juba töötasu,mis maksustatakse.Pensione ei maksustata,kui su pension ei ole suurem kui tulumaksuvaba miinimum. Nüüd tehti asi segasemaks,et kui tulumaksuvaba pension ja tulumaksuvaba palk koos ületavad 500 eurot,siis maksustatakse kogu summa koos ja kuulub maksustamisele.Reformierakonna ajal tulumaksuvaba palka ja pensioni kokku ei liidetud,nii palk kui pension jäid tulumaksuvaks.Ma arvan, et vist ikka mõni sest jutust aru.
s
sotsmaksult/ 22. september 2019, 10:13
sa tulumaksu ei maksa, maksad alles siis, kui võtad erakorraliselt välja, pole mingit topeltmaksustamist. Ära võta välja ja tulevikus saad pensioniga kätte, siis on see oletatavalt tulumaksuvaba.
k
Kukepolt anab jama/ 22. september 2019, 08:41
Küllaltki hea demagoog, ilmselt oleme me kõik temaga mõnes kaubanduskeskuses kohtunud, kui ta on inimestele Lhv fonde pähe määrinud. Tegelik olukord on see, et Lhv on inimestelt raha varastanud, fondide tootlus on null, sest pangad on selle osa rahast endale tasku ajanud.

r
raivo/ 22. september 2019, 08:32
Artikli järgi raha välljavõtmisel II sambast Riik vähendab summat ühe kolmandiku võrra,praeguse süsteemi juures väheneb kättesaadav raha kahe kolmandiku võrra arvestamata seda 4% mis on võetud kõigilt pensionäridelt I sambast teise sambasse Riigipoolseks osaks.
k
KÜSIMUS.../ 22. september 2019, 08:32
VÕTSIN RAHA VÄLJA,MAKSIN TULUMAKSU 300 EUROT,KAS KEVADEL TULUDEGLARATSIOONIGA TAGASI KA MIDAGI SAAB?
k
kui see / 22. september 2019, 10:15
ei ulatu tulumaksuvaba määrani, siis saad. Näiteks oled muu sissetulekuta töötu.
m
Miks nüüd õpetatakse?/ 22. september 2019, 08:30
Varem keegi ei koolitanud, kuidas nälgas pensionär või muu tavakodanik järgmise palgatipsuni ära elab.
k
kunagi seletas keegi lipstok või kes ta ka oli/ 22. september 2019, 08:55
et vähese raha eest elada olevat lausa lust. Mida vähem raha , seda vähem muresid. Isegi poes käimisele ei pea aega kulutama, sest kui raha ei ole pole ka poodi asja ja jalanõude pealt tekib kokkuhoid, sest need ei kulu.
a
Aga see on ju vabatahtlik! es tahab, see võtab välja.kes ei taha, see ei võta./ 22. september 2019, 08:28
Fondihalduritel on nüüd vesi ahjus? Sest rasvane suutäis võib käest ära libiseda. Mida riik neile seni sundkorras pensionisambaga garanteeris. Suured ja lahedad sisetulekud fondirahade haldamise pealt ja sega ka väga suured palgad. Aga inimene ei saanud isegi mitte inflatsioonile katetki. Kasumist rääkimata. Nüüd siis vesi ahjus. Sest inimene võib ka lahkuda, koos oma rahadega. Nüüd tuleb selleks, et ta edasi jääks, hakata talle pakkuma inimväärsemat tootlust ja tulu. Aga siis väheneb samavõrra ju ka senine, juba harjumuspärane ja loomulikuks peetud omaenda hõlptulu!
r
rumal jutt/ 22. september 2019, 08:37
Kui riik teeb 4% maksumaksja raha lisamisega II pensionisambasse , siis on ka riigi kohustus kontrollida, kas seda raha kasutatakse sihipäraselt, ega varastata seda. Meie riik aga vaatab süüdimatult pealt, noogutab abitult kaasa, et jah varastatakse . Lõpetame siis parem ära , sest riik, see tähendab meie poolt valitud valitsus pole suuteline ennast kehtestama. Lihtne on öelda, et teeme vabatahtlikuks, siis saab kohe kahelt poolt kasu riigikassasse. 1. kes lõpetab, see maksab IIsamba rahalt 26% 2. ja nendele kes on lõpetanud, ei pea ka riik enam seda 4% arvele lisama. Geniaalne?
j
jätke juba see ekre närimine/ 22. september 2019, 08:24
rehvide sousti maitsestamine ja söömine ei sünni süüa
l
L/ 22. september 2019, 08:24
19 aastaga 16500 eurot? Unistage edasi. Minul näitab kogu antud pensionisüsteemi kehtinud aja osas arvu 11000 millegagi.
t
tundmatu/ 22. september 2019, 08:20
Üsna naljakas, et kaks korda maksame makse:)
j
Jah/ 22. september 2019, 09:06
Ei maksa, kui võtate välja siis maksate.
m
mis makse/ 22. september 2019, 10:18
m
Mälu/ 22. september 2019, 07:50
Tuleb meelde maapank ,kuidas inimesed rahast ilma jäeti,raha tulebki ringlusse lasta.
j
jah,/ 22. september 2019, 10:20
võta raha pangast välja ja hoia madratsi all ning looda, et vargad või röövlid ei tule ega maja põlema ei lähe.
ä
ära pane/ 22. september 2019, 19:46
siis oma raha kohalikku väikepanka.

p
pole iialdgi/ 22. september 2019, 07:48
neid sambaid usaldanud, hoian eemale kõigest kui saan ega usalda riiki
o
Oss/ 22. september 2019, 07:33
Paljud ei ole saanud ega saagi keskmist palka, milleks siis üldse sellel teemal halada.
t
tavamutrike/ 22. september 2019, 07:27
kui lääne keskpangal on negatiivne intress siis tark laenab ja rumal hoiab raha, see tähendab omakorda, et kas ajudeta või siis võõrriigi agendid majandavad nagu läänes hetkel toimub
m
mul on / 22. september 2019, 10:21
raha piisavalt, miks pean veel laenama, pealegi arvad, et pank maksab sulle laenamise eest veel peale :)?
h
huumor on selles et kui raha hakatakse välja võtma--siis seda raha ei ole:) / 22. september 2019, 07:17
s
22. september 2019, 08:28
Seda kardetaksegi. Neil ei jatku kõigi väljamaksete jaoks. Raha on tuuri pandud.
a
Arvad,/ 22. september 2019, 10:23
et võetakse sularaha välja? Väljavõetav raha kantakse sinu pangaarvele ja kui ostad midagi suurt, tehakse panga ülekanne ehk siis suurt sularaha polegi vaja.
p
22. september 2019, 10:29
Pankadega on see oht küll, et reaalselt kõikide hoiuste katet tegelikult pole. Sama võib fondidega olla. Kes teab?
e
22. september 2019, 06:22
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
s
Soffi101/ 22. september 2019, 08:08
Kuidas talvise köhimisega on?
j
Jah/ 22. september 2019, 09:07
Inflatsiooni reguleerib Brüssel
p
Pank, millest inimesed hakkavad raha välja võtma ja omi kontosid sulgema/ 22. september 2019, 06:15
l
Lugesin ja Helir Valdor/ 22. september 2019, 06:05
tuli,röövi arhidektina,esimesena meelde.
k
Kui ekre inflatsiooni ei likvideeri siis tuleb neile avaldada umbusaldust/ 22. september 2019, 04:21
j
Jah/ 22. september 2019, 09:09
Brüsselis reguleeritakse inflatsiooni, õpi majandust veidi, siis saad teada ka miks
j
Jahile/ 22. september 2019, 10:25
Eestis on inflatsioon alati palju suurem, kui Brüsselis, kas nad käsevad meil suuremat teha :)?

j
Jaah/ 22. september 2019, 01:48
Tegelikult röövib või varastab riik kõigilt, kes makse maksavad. Riigisektor elab jõukamalt, kui erasektor. Võitnud on need, kes on petnud nii riiki, kui panku. Ausad kodanikud on orjadeks tehtud. Kusjuures jutt oli ju kena - pension palmisaarel, kui ainult liitud. Targemad said aru, et see jutt on puhas jama, kuid rumalamaid aitas veel riik lollitada. See oli oravate võimuloleku aeg. Kas oravad kannavad nüüd poliitilist vastutust?
r
riik / 22. september 2019, 08:19
ei varasta... rollosotsidest trussikurebijad teevad seda.
t
Tänapäeval ei tasu kedagi enam nii kergekäeliselt usaldada,pärast kahetseme!/ 22. september 2019, 01:36
Jah täpselt,ma ei plaani mitte mingisugust sammast usaldada.Kardan et see raha võib kaotsi täiega minna.No ma hoian umbusaldustest eemale.Mul on selline tunne,et peaks vist mingi mälestusmärgi püstitama.Võib olla peaks oma voodile Redbulli tiivad külge heegeldama ja panema sinna 2019.aasta sündmuse,mis mulle ka vanaks jäädes meelde jääb.Seda kuidas inimestelt pensionifondist raha tuulde läks.Soovin kõikidele ainult head,tugevat tervist jõudu ja jaksu,igasse päeva.Hoidke oma isiklikku raha ja ärge laske seda kellelgi puutuda!
a
Aiku/ 22. september 2019, 12:05
See raha läks juba korra masuajal kaotsi.Kes ütleb et masu uuesti ei tule
t
Teet/ 22. september 2019, 01:16
Ja kuidas te kergeusklikud kujutate ette, kuidas võtate oma raha kunagi ilma protsentideta välja??? Ka hr. Kukelmukel tuleb valge laevaga ja toob teile raha, ilma protsentideta kätte? Kahju, et inimesed on nii kergeusklikud paljud.
p
Peep/ 22. september 2019, 01:05
Ja jah, tark ja peaga mees, kes sööb vaid kunagi oma sõnu... Olgu teistega kuidas on, aga mina ei taha koguda kohustuslikult mingit sammast ja vaatame 20 aasta pärast, kes on siin üldse peaga.
k
Kui loodad/ 22. september 2019, 10:28
enne pensionile jäämist ära surra, siis teed kindlalt õigesti, kui võtad raha välja, kui aga elad kõrge eani, siis pole kindel, et õigesti teed.
r
Rumalaid/ 22. september 2019, 00:20
Jätkub,kellele miis tarkusi jagab.
h
Halloo/ 21. september 2019, 23:53
Kas inspektor-makroökonoomik kukeke kuuleb?
p
Peep/ 21. september 2019, 23:37
Kes see joel kukemelk üldse on? Fb on konto väga imelik.
p
Peep/ 21. september 2019, 23:33
Naiivsed on need, kes arvavad, et see raha on olemas ka näiteks 20 aasta pärast. Vahepeal võib muutuda palju ja kogute raha vaid tuulde. See oli väga õige otsus, et saab oma raha võtta varsti välja ja tuletage meelde, et raha pandi paljud, vägisi koguma, kes on peale 1983 sündinud. Inimesed elavad ikka paljud roosade prillidega.
m
Mees 61-le/ 22. september 2019, 10:31
Kinnisvara pole nagu väike tükike kulda, mis lihtsalt seisab, kinnisvara nõuab pidevaid väljaminekuid kas maamaksu näol või igasuguste ülalpidamis kulude näol, mis on suured. Kõigil ei õnnestu see kasudega välja üürida.

i
irw/ 21. september 2019, 23:29
Tekstist võetud: esimestel pole midagi, aga teistel on kordades rohkem. Kuule kukemulk? 0 x 1 000 = 0. Edasist lahjat arutelu lugedes panin artikli kinni. Ära edaspidi ennem kirjuta, kui oled matemaatikas tasemel "Siim Susi 3B". Keda küll tööle võetakse ja kas kirjutist enne trükki keegi läbi ei loegi? Masendav...
n
Noh/ 21. september 2019, 23:14
Raha kooritakse igal moel. Lisaks tahavad elada ka varahaldurid
a
Analüüs/ 21. september 2019, 22:48
2018 keskmine palk oli 1310 eurot.Ja praegu juba tunduvalt suurem .LHV peaks vaagima kas sellist ebapädevat isikut tasub propat tegema panna.Tabasime ta valeandmete esitamiselt - nimelt ei tule täiendavalt 1200 eurot tulumaksu maksta kuna üle 1200 eurose kuupalgalt ei ole võimalik 5oo eurot kuus maksuvabalt saada.See summa on ikkagi väiksem ,aga kui palju ,ei ole veel täpselt teada .☺
e
ehhile/ 22. september 2019, 10:35
inimesed võtavad sambast välja, mitte pangast ehk siis need numbrid kantakse pangaarvele, sularahas võetakse ehk tühine osa.
h
hmm/ 21. september 2019, 22:44
kui pensionile jääksin, ja alles siis II samba raha saaksin, kas saaksin selle terve summana kätte, või jupphaaaval? Kas kui pensioni eas alles oma II samba raha kasutama hakkaksin, kas siis ei läheks tulumaks sellelt summalt maha?
b
b/ 22. september 2019, 06:48
h
hakatakse/ 22. september 2019, 10:38
pensionil olles iga kuu sulle pensionilisa maksma, mitte ei anta korraga kätte, see ongi selle samba mõte ja kõik oleneb siis, milline on tulumaksu vaba piir, kui seda ei ületa, ei pea siis tulumaksu maksma.
k
Kelmuse kuriteo alusel tuleb pankurid vangistada/ 21. september 2019, 22:27
Inflatsioon ongi olnud meie majanduskasv? Einar Eiland, EMÜ majandusmagister Kui panna graafikule kõrvuti inflatsiooni ja sisemajanduse kogutoodangu kõverad, selgub, et kümne viimase aasta jooksul pole tavakodanik mitte mingit majanduskasvu tunda saanudki. Lähtudes Eesti Panga soovitatud statistikaameti andmetest, jõuame hämmastavale järeldusele: majanduskasv ületab inflatsiooni kümne aasta lõikes vaid 1,3 protsendiga. Võib öelda, et sisuliselt nullib inflatsioon majanduskasvu...jne. http://www.ohtuleht.ee/454137
t
totudele/ 22. september 2019, 10:39
kui elekter oleks tasuta, siis hakkaksid kõik kodusid elektriga kütma, milleks siis kaugküte, ahjuküte jne.
p
Pangandus elab õndsas kommunismis,mitte pankurid peavad siplema karmis kapitalismis./ 21. september 2019, 22:09
Pangaomanikel on raha piiramatus koguses ja tasuta,see tuleneb rahaloome olemusest. Rahaloome on kuritegelik ja selle eest tuleb pankurid vangistada .
v
Vargale oma raha ei usalda aga miks usaldad pangale ?/ 21. september 2019, 22:02
Pangakonto kaudu pank teab iga saladust sinu elus ja terves riigis. Eestis paari kolme panga omanikeks on endised KGB lased kelle otstarve oli piinata vaenlast info otstarbel. Nad kasutasid selleks elektritooli...hambapuuri...
ä
ÄRGAKE ÜLES, RAHVAS! / eile, 22:30/ 22. september 2019, 07:53

t
T.Mets/ 21. september 2019, 21:54
Tolle pangamehe jutust saab teha vaid ühe järelduse--kodanikult tuleb tema raha ära võtta, kuid unustab, et kodanikul on ükstakama, kas selle raha võtab riik või pank--ilma oled niikuinii. Aga ikkagi kuivõtab riik, saad kasvõi natuke tagasi, aga pregused haldurid võtaksid viimase
k
Kuradi seadulikud vargad sellised./ 21. september 2019, 21:49
Aga sinna ma ka ei jätta ja ei liitu ka enam.
o
oi6u6/ 21. september 2019, 22:41
keegi ei käsi sul välja võtta. Jätka miljonäriks saamise teed!
k
Kas see on selle saamatu Hasso Kukemelgi poeg?/ 21. september 2019, 21:45
p
Pangandus elab õndsas kommunismis,mitte pankurid peavad siplema karmis kapitalismis./ 21. september 2019, 21:44
Pangad saavad raha tasuta piiramatus koguses. Tutvu rahaloome olemusega. Rahaloome on kuritegelik ja selle eest tuleb vanglasse panna Elmar Vaher koos pankuritega.
v
Vargale oma raha ei usalda aga miks usaldad pangale ?/ 21. september 2019, 21:41
Pangakonto kaudu pank teab iga saladust sinu elus ja terves riigis. Eestis paari kolme panga omanikeks on endised KGB lased kelle otstarve oli info kogumise tarbeks piinata vaenlast. Nad kasutasid selleks elektritooli...
r
rumal jutt/ 21. september 2019, 21:39
Pensioni ajaks on inflatsioon selle summa olematuks teinud .Ca 1 kuu töötasu või veidi rohkem. Praeguse raha odavnemise tuhinas pole sel kogumisel mingit mõtet.
e
22. september 2019, 10:32
Ei pruugi olla. Mõned varad on stabiilsed.
k
kui aktsiatega/ 22. september 2019, 10:42
teenid juurde sama palju, kui on inflatsioon, siis ju ei söö ära.
k
Kuriteoteatis.Artikli autor jutustab pika loo kuidas riik s.o. Elmar Vaher plaanib röövida/ 21. september 2019, 21:36
Elmar § 200. Röövimine (1) Võõra vallasasja äravõtmise eest selle ebaseadusliku omastamise eesmärgil, kui see on toime pandud vägivallaga, – karistatakse kahe- kuni kümneaastase vangistusega. (2) Sama teo eest, kui: 1) teo objektiks on tulirelv, laskemoon, lõhkematerjal või kiirgusallikas; 2) teo objektiks on narkootiline või psühhotroopne aine või nende lähteaine; 3) teo objektiks on suure teadusliku, kultuuri- või ajalooväärtusega ese; 4) see on toime pandud isiku poolt, kes on varem toime pannud röövimise või tapmise seoses röövimisega või muul omakasu motiivil või väljapressimise;
v
Vargale oma raha ei usalda aga miks usaldad pangale ?/ 21. september 2019, 21:32
Pangakonto kaudu pank teab iga saladust sinu elus ja terves riigis. Eestis paari kolme panga omanikeks on endised KGB lased kelle otstarve oli piinata vaenlasest infot. Nad kasutasid selleks elektritooli...

k
Kuriteoteatis.Artikli autor jutustab pika loo kuidas riik plaanib röövida/ 21. september 2019, 21:24
§ 200. Röövimine (1) Võõra vallasasja äravõtmise eest selle ebaseadusliku omastamise eesmärgil, kui see on toime pandud vägivallaga, – karistatakse kahe- kuni kümneaastase vangistusega. (2) Sama teo eest, kui: 1) teo objektiks on tulirelv, laskemoon, lõhkematerjal või kiirgusallikas; 2) teo objektiks on narkootiline või psühhotroopne aine või nende lähteaine; 3) teo objektiks on suure teadusliku, kultuuri- või ajalooväärtusega ese; 4) see on toime pandud isiku poolt, kes on varem toime pannud röövimise või tapmise seoses röövimisega või muul omakasu motiivil või väljapressimise; 5) see
k
Kuriteoteatis.Artikli autor jutustab pika loo kuidas riik röövib / 21. september 2019, 21:19
Röövimise eest karistatakse vastavalt Karistusseadustiku paragrahvile.
k
Kopsakas pension tuulepargist/ 21. september 2019, 21:12
Pangakontod tuleb likvideerida ja hakata rahaühistute liikmeteks,ning eurode asemel kasutada rahaühistute valuutasid sest siis tagad endale korraliku rahaühistu pensioni. Tartu Hoiu-laenu 500 rahaühistu liiget panid rahad kokku ja ostsid tuulepargi,ning saavad pensioni tuulepargist. Kes panustas 10 eurot,kes sada eurot,kes sadatuhat-sedasi viissada inimest tagasid endile pensioni.
j
Jüri/ 21. september 2019, 21:04
Seni varastasid/teenisid pangad. Parem ikka kui II samba kaotamisest võidab riik ja muidugi võidavad ka Eesti inimesed - vähemalt 2% palgast.
k
Kuna Venemaa kuulutas end Nõukogude liidu õigusjärglaseks / 21. september 2019, 21:01
ja sedasi omistas relvastuse siis tuleb Venemaale tagastada ka Nõukogude liidu organiseerijad ja need on teatavasti juudid. Juudid on teatavasti pankade omanikeks. Ei ole meile nende panku tarvis,las Venemaal ehitavad oma panganduse kommunusmi.
a
arvamus/ 21. september 2019, 21:00
minu kommentaar läks modereerimisele,sest seal oli rumalatele tõde ja selgitus kirjas,kuidas asjad tegelikult toimivad.Need,kes teisest sambast raha välja võtavad maksustakse tulumaksuga nii rängalt,et väljavõetud rahadega jäädakse suuresti kaotajaks.
r
Rumaluke,seda teeb arvuti automaatselt./ 21. september 2019, 21:27
Kas sa read mis on robot virtuaalmaailmas ?
E
????/ 21. september 2019, 20:52
Enne kui riiki hakata süüdistama tahaksin pangalt väljavõtet minu sissemaksete kohta ja kui palju on iga kuu makstud sellest fondi valitsejatele. Imelikul kombel alles viimastel kuudel , kas suure hirmu toel, et äkki võtan raha fondist välja on osaku väärtus muutunud üle 1, siiamaani oli kogu aega alla 1.
v
21. september 2019, 21:14
Vaata Pensionikeskuse saldot ja pangas näitavat saldot. Millegipärast on need erinevad, sest panga oma näitab vähem. Vähemalt SEB-s on nii.
c
ccv/ 22. september 2019, 06:54
jah nii see on. Alles nüüd on mingid protsendid tulu tulnud. Varem kasvas ainult 2+4 % arvelt.
l
lord/ 21. september 2019, 20:46
mina vordlekisn fondihaldureid vangivalvuritega, kui vangivalvuritelt vangid ara votta, siis pole ka valvureid vaja. vanglate vajavad koige rohkem valvurid.

s
selto/ 21. september 2019, 20:35
Mis kasu on 45000 kui sa seda 10 aasta pärast välja võtta ei saa?Mis selle artikli point oli mõelgu igaüks edasi.....
m
Mis/ 21. september 2019, 20:26
see sinu asi on, mida mina oma rahaga teen? Mul on vaja elada nüüd ja praegu.
p
penskar/ 22. september 2019, 11:12
mul jälle vaja nüüd, kas sa pensionieani ei ela, et siis pole vaja?
<
21. september 2019, 20:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
o
oufr/ 21. september 2019, 22:47
vägisi ei võeta kelleltki, rahune. Sina hakka oma miljoneid rahus nautima.
m
Mehehakatis/ 21. september 2019, 20:07
jutustab pika loo kuidas riik röövib ja terve protsentide hunnik veel ajupesuks tõestuseks. Mind ja eeldavalt enamiku huvitab protsentides hoopis palju need nn. fondi haldurid protsentides, eurodes selle 15-16 aasta jooksul tasku ajanud on ? Kui suur on see nn. "kasvav pensionifond " eurodes tänasel päeval aastal 2019 septembris? Või vajab see tabel enne avalikustamist peenhäälestust ?
m
ministrid/ 21. september 2019, 19:59
t
Tiit/ 21. september 2019, 20:47
austan ja kiidan ratta-helmi valitsust! Mul omad sambad ammu valmis ja valitsusele ega pankadrle ei maksa sentigi. Peale minu surma vast tütar makseb minu sammaste likvideerimise rahadest ivake.
a
ab/ 21. september 2019, 19:50
Välismaa pangad on varastanud kõigilt eesti hoiustajatelt raha. Tahan oma raha tagasi.... Kukemelk hoidku selle varastamise koha pealt suu ilusasti kinni. Mina teda ei kuula ega usu ka.
b
ba/ 21. september 2019, 20:02
kle, totakas! hoia oma raha NSVL riigipangas!
t
Tiit/ 21. september 2019, 20:49
Sa usud vist ainult kesik-helmi? Viimastel ju oma firma, kahjuks pole nikkelpea minister.
v
Välispangad/ 22. september 2019, 11:14
vähemalt pole pankrotti läinud, nagu varem Eesti pangad, siis jäid inimesed kogu rahast ilma.
p
21. september 2019, 19:49
parem pool muna kui tühi koor.see kukemelk ei saa vist enam inimeste raha pööritada ja kasumit teenida,seepärast targutabki.
d
Don Tonx/ 21. september 2019, 19:34
Minu pensioni ajaks on need kogutud eurod muutunud lepalehtedeks ja ainult väga rumalad koguvad nii väikse tootlikkusega fondi.

o
on lihtsameelne rumal/ 21. september 2019, 19:22
u
21. september 2019, 19:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
Jjjjii/ 21. september 2019, 20:30
Küll on ikka palju rumalaid kommenteerima. Ega neil ajunatukest palju pole
m
Meil on see täna tegelikult ainus võimalus see pensionikassa tekitada./ 21. september 2019, 19:12
Rahvastiku- ja majandusprotsessid viivad paratamatu järjekindlusega ühiskonna pensionisüsteemide lagunemise suunas. Milline on lahendus? Mööngem, et taastuvenergia ühistud võiks olla üks väljapääsudest. Taastuvenergiaühistud, mis päikesest ja tuulest elektrit toodavad, on levinud nii Skandinaavias kui ka Saksamaal, Austrias ja Šveitsiski. Enamik taastuvenergiatootmisest on nii mõneski riigis just kodanike kokkupandud ühistute toodetud. Rootsis-Taanis on rahapaigutus energiaühistusse teadlik valik, et oma pensionikassat kosutada. -Marek Strandbergi blogist.
s
sulev/ 21. september 2019, 20:11
mis teile yldse vastab, kiida ainult oravaiid-fuck.pange oma värk siis kinni ,ei mingit sonavabadust.
r
21. september 2019, 19:07
Rahvastiku- ja majandusprotsessid viivad paratamatu järjekindlusega ühiskonna pensionisüsteemide lagunemise suunas. Milline on lahendus? Mööngem, et taastuvenergia ühistud võiks olla üks väljapääsudest. Taastuvenergiaühistud, mis päikesest ja tuulest elektrit toodavad, on levinud nii Skandinaavias kui ka Saksamaal, Austrias ja Šveitsiski. Enamik taastuvenergiatootmisest on nii mõneski riigis just kodanike kokkupandud ühistute toodetud. Rootsis-Taanis on rahapaigutus energiaühistusse teadlik valik, et oma pensionikassat kosutada. Meil on see täna tegelikult ainus võimalus see pensionikassa teki
m
21. september 2019, 19:10
Meil on see täna tegelikult ainus võimalus see pensionikassa tekitada.
p
Pangandus tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 18:55
Raha peale üles ehitatud materialistlik ühiskond on võlts ühiskond.Meie ühiskond jääb ajalukku kui inimese madalaim arengutase.Meil on oskused,teadmised,tehnoloogia ja suutlikkus luua täiesti uus tsivilisatsioon.
2
20:03-le/ 21. september 2019, 21:03
Pangandus elab õndsas kommunismis,mitte pankurid peavad siplema karmis kapitalismis.
v
21. september 2019, 18:50
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
pensionist piisas terve pere toitmiseks+muu m u.la/ 21. september 2019, 19:21
ha ha haa...kust küll kaabud sellise t.ol.a on välja koukinud? valeta paremini et vähemalt üksainukegi naiivik sind ka uskuma jääks. Keskmine pension nõuka ajal 50-60 rubla, talvemantel maksis 80-120 rubla, talvesaapad 60-80 rubla,,,ja sellega toideti kogu pere? Sa oled l=O.LL nagu vana s.a.a.b.a.s!
h
H-le/ 21. september 2019, 19:27
Sõimad teisi, ise samasugune. Mis ajast räägid? Minu isa töötas terve elu lukksepana, pensionile jäi 60 aastaselt ja pension oli 132 rubla, kui min. palk oli 80rbl. Seega, sai üle 1,5 min. palga. Nüüd ei ulatu keskmine pensiongi min. palgani, kuigi pensionile saab hiljem. Siis olid ka hinnad odavamad, korterikulud kopikaid.
1
21. september 2019, 19:28
10) Traktoristide pidustused ja eriti veel pulmad olid rahvarohked. Pikad lauad vaarusid roogade raskuse all. Kaasajal saab ainult unistada sellistest pidustustest ja vaadata vaid Hollywoodi filmidest kuidas Itaalia maffioosod panevad pidu pikkade laudade tags kus on sadu inimesi-nii kuis NSVL-s traktoristid panid pidu. 11) NSVL-s ehitati kosmoselaev SSI millisest USA suudab vaid unistada sest neil puuduvad teadmised ja raha sellise ehutamiseks. 12) NSVL-i juhtisid juudid kes tapsid maha 66 miljonit inimest. Vaata otsingust Aleksandr Solnzenits6n 66 millions people killed by Jews Bolsheviks.
1
21. september 2019, 19:34
11) Vene ajal kurjategijad istusid vangis aga praegu istuvad riigikogus . Toomas-Hendrik Ilves ütles:" Ma tahaksin samuti, et edaspidi ei võetaks siin saalis vastu enam ühtki seadust, mille põhieesmärk on mõne konkreetse äri edendamine. Sellisel asjal on lihtne nimi — korruptsioon. Võime olla õigusega uhked, et Eesti ärikeskkond on vabam ja ausam kui paljudes teistes arenenud riikides. Aga oleksime naiivsed uskudes, et erihuvid ei otsiks “mõlemale poolele” kasulikke lahendusi meie erakondades, parlamendis ja valitsuses."
ä
ära nuta lillekapsas, homme oled kitsemaksas/ 21. september 2019, 19:34
17 :50 Nutad Nõukohude Liitu taga? Astu üle Narva jõe ja sind ootavad kõik need sinu poolt ülesloetud 10 ja kindlasti veel rohkemgi õnne!
1
19:27-le/ 21. september 2019, 19:36
Pensioni iga tõsteti mingil aastal. Varem mehed said pinsile 55 ja naised 50 selt.
m
miks valetad?/ 21. september 2019, 19:38
eluase ei olnud tasuta.Kommuinaalkulud 3 toalise korteri kohta oli 10-20 rubla .Keskmine palk oli 170 rubla.Inimesed hoidsid raha hoiukassas.laenu siis ei antud.Tallinn Sotsi lennuklipilet maksis 45 rubla üks ots.Baarmenid taksojuhid ja liharaiujad teenisid mustalt 10 kordse töölise palgad.Samuti kuulusid sinna viru ärikad.
1
19:21-le/ 21. september 2019, 19:39
Toidule raha ei kulunud sest juurikaid said suvilast ja kolhoosist poolmuidu. Hilpe ju ostad korra elus,egas siis igal aastal pole uusi vaja.
m
!/ 21. september 2019, 19:51
mida süstid??? jäta juba oma veenid rahule!
e
Eluase oli tasuta sest puudus eraomand/ 21. september 2019, 20:25
kinnisvarale. Vesi oli tasuta.
1
19:38-le/ 21. september 2019, 20:31
Kas sa praegu palgast saad maksta üüriraha ? Ise sa kirjutad,et sel ajal üürile kulus vaid 5% palgarahast. Praegu kulub üürile 100% palgaraha.
1
19:34-le/ 21. september 2019, 20:34
Kuna Venemaa kuulutas end Nõukogude liidu õigusjärglaseks ja sedasi omistas relvastuse siis tuleb Venemaale tagastada ka Nõukogude liidu organiseerijad ja need on teatavasti juudid.
t
Teeline/ 21. september 2019, 21:12
pensionist piisas terve pere toitmiseks+muu m u.la / täna, 19:21 Sina küll nõukaajal elanud ei ole, nii et ära võta sõna teemal, mida ei valda.
v
Viin ja lit sid olid tasuta/ 21. september 2019, 22:14
Piiritust sai lennuki mehaanikult tasuta
d
drf/ 22. september 2019, 07:04
Elu oli rahulikum, seadused püsisid aastaid samasuguseid, pensioniiga ei muutunud pidevalt, tööl polnud iga paari kuu tagant toimuvaid ümberkorraldusi. Olen pidevalt sellest kõigest ärritunud ja närviline.
v
vil/ 22. september 2019, 07:12
1977.aastal läksin mina peal kooli lõpetamist tööle ja palk oli 85 rubla. Samal aastal jäi minu ema 55 aastaselt pensionile ja pension oli 120 rubla. Ma täpselt kahjuks ei mäleta, aga oli selline seadus, et kui viie aasta jooksul saad head palka(mis summas ei mäleta), siis saad selle viie aasta võtta aluseks oma pensioni määramisel. Ema läks viieks aastaks tükitööle ja sai selle pensioni. See 120 rubla oli siis tavainimesele maksimaalse suurusega pension
v
vil-ile/ 22. september 2019, 11:23
mina lõpetasin 1972. aastal kutsekeskkooli ja läksin tööle elektrirongi juhi abiks ja minu palk oli 180 - 210 rubla, olenevalt tundide arvust. Kas läksid koristajaks?
t
tulumaks/ 21. september 2019, 18:48
Tulumaks 20 % on kõigilt, kes raha kasutada tahavad. Mina võtsin seoses oma pensionäri staatusega fondist vist kuus aastat tagasi raha välja. Enne fondide moodustamist lubati kõigile, et pensionifondi mineva raha pealt tulumaksu ei pea maksma. Nii kui käe oma raha järele sirutasin, läks 20% maha. Seda tulumaksu ei võeta siis, kui Sa reaalset raha ei taha kasutada. Nii kui Sul peaks reaalset raha olema võimalus või vajdus kätte saada, maksad kohe. Tulumaks pole praeguse valitsuse plaanidega mitte üks raas seotud. see kirjutati seadusse sisse juba siis, kui fondid moodustati.
h
Huvitav,/ 21. september 2019, 19:29
miks sina siis ei pidanud oma palgalt, tulumaksu maksma sellelt osalt? Pealegi riik lisas 2 korda rohkem praeguste pensionäride rahast.
õ
õige/ 22. september 2019, 11:26
nagu kirjutasid, et pensionifondi MINEVA raha pealt tulumaksu ei võetud ja sa ka ei maksnud. Aga kui võtad kogu raha välja, siis loomulik, et pidid maksma kui summa ületas tulumaksuvaba määra.
m
21. september 2019, 18:36
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
j
ja jah/ 22. september 2019, 20:10
loome oma pangad, mitte ei kasuta rahvusvahelisi? Kas ei mäleta, mis sai meie omadest pankadest: Maapank, Sotsiaalpank jne?

r
21. september 2019, 18:32
Refo rmierakonnas Gold bergid,E KRE-s Zim arjevid,Keskerakonnas Sims on,Oude kki Loo ne,Roh elistes oli M arek Stra ndber g ja on Alek sander L aane , Sot sides T.H.Ilv es ,Isa maas Ma rt Lui k ja Mih ail Lotm an, Mi hail Bron stein,Eesti 200 sponsoriks on Rai vo Var e...-ainult juudid ongi poliitikuteks... Tallinna linnavalitsuse turvalisus- ja integratsiooniameti peaspetsialist Le o Glüc kmann. K apo ametnik Ha ns Rau dsik. ERR-s on juhtival kohal An var Sa most... Nii ongi kuis kirjas Siioni tarkade protokollides,et omad joped pukki ja siis juhib tervet riiki oma perekond, rahvusvaheline
m
Mehehakatis/ 21. september 2019, 18:31
jutustab pika loo kuidas riik röövib ja terve protsentide hunnik veel ajupesuks tõestuseks. Mind ja eeldavalt enamiku huvitab protsentides hoopis palju need nn. fondi haldurid protsentides, eurodes selle 15-16 aasta jooksul tasku ajanud on ? Kui suur on see nn. "kasvav pensionifond " eurodes tänasel päeval aastal 2019 septembris? Või vajab see tabel enne avalikustamist peenhäälestust ?
i
ireen/ 23. september 2019, 11:18
Ka nõuka ajalei elatud roosiaias.Kui midagi suuremat osta tahtsid pidid mitu kuud raha korjama.ei olnud saada poest nagu prargu.Kuid ei olnud selliseid makse kui praegu.Ja elamispindadega oli kergem.Maal spetsialistile korter juba ootas.
r
raamatupidaja/ 21. september 2019, 18:28
mida sa katrin valetad- palga raha on pandud II sambasse tulumaksuvabalt ja väljamaksmisel võetakse loomulikult tulumaks, millal sa oled töötasu saanud tulumaksuvabalt
n
Naerukrambid/ 21. september 2019, 18:28
Iga-üks seletab asja nii kuidas endale kasulikum on, mina võtaks ikkagi raha välja, mis käes see käes ja uskuda ei maksa kedagi.
p
Pur purratiinu./ 21. september 2019, 18:28
Aastas korra on jõulutunnel! Kerjuste ja alandatute pidupäev.
s
Siim./ 21. september 2019, 18:22
Aga kust siis saab, kui ei varasta?
m
Miks tapeti Muammar Gaddafi ?/ 21. september 2019, 18:20
Muutis Liibüa sõltumatuks rahvusvahelistest pankadest ja tema eeskujul tahtsid seda teha veel 12 nö araabiamaad.
n
Neid teisigi / 22. september 2019, 23:03
mees, kes võitles liigkasuvõtmise ja panga vastu
p
pensionär/ 21. september 2019, 18:19
Aga minu vanaisa võttis Pätsu ajal pangast võlgu ja ehitas maja. Tulid siis venelased ja kustutasid võla ära. Siis läksid venelased koju, tuli Laari valitsus ja andis võõra maja minule. Sain ju aru, et õiglustunde järgi see maja ei ole minu oma. Müüsin ühele uusärastajale maha ja nüüd elan kui ''partsu kass".

m
Miks tapeti Muammar Gaddafi ?/ 21. september 2019, 18:17
* Riigis oli hea elujärg ja majanduslik õitseng * * Igaühel oli õigus elamispinnale: * * * Kinnisvaraäri ja vahendus oli keelatud * * * Intressivaba laen korteri ostmiseks * * * Noorpaar sai pere rajamiseks $64000 elamispinna soetamiseks * * * Korterti üürimine tasuta * * * Tasuta elekter * Üliodav bensiin, 1 liiter maksis $0.14 * Tasuta haridus ja meditsiin * Sünnitoetus vanematele $5000 * Lastetoetus $1000 aastas * Minimaalne töötukindlustus $730 * Sulges riigis NATO baasid * Medõe palk alates $1000 * Ühekordne äri alustmise toetus $20000 * Madalad maksud ja lõivud * SKP elaniku kohta $14000
*
21. september 2019, 18:18
* Õppimine välismaal riigi toega * Osa ravimeid tasuta * Ravimite võltsimine karistatav surmanuhtlusega * Kuiv seadus * Riigi toetus auto soetamisele 50%, sõjaväelastel 65% * Võimule saades lõi riigist välja rahvusvahelised suurkorporatsioonid * Keskmine eluiga riigis kasvas tema võimu ajal 51.5 aastalt 74.5 aastale * Muutis Liibüa sõltumatuks rahvusvahelistest pankadest ja tema eeskujul tahtsid seda teha veel 12 nö araabiamaad.
o
omalt poolt/ 21. september 2019, 19:54
lisaks,et Kadaffi ehitas maaaluseid puhta vee tunneleid 6000 km ulatuses ilma välispankade abita,ning selle tulemusel oleks saanud Liibüast õitsev aed,mille tulemusena poleks euroliidu põllumajandus enam konkurentsivõimeline.Vesi oligi see,mille pärast Liibüa purustati.
j
Jube,milline maa/ 21. september 2019, 18:12
Selle asemel,et midagi ette võtta,vingub eestlane pihku.Loll rahvas on nii arg,et muud teha ei oska.Need poliitvargad teevad ükskõik mida ja ükskõik kui läbinähtavalt,loll eestlane aga,vingub ikka ainult pihku.....Aga on ju see lambarahvas suur laulurahvas,laulate natuke koos ja annate kõik andeks poliitvarastele.
k
kommentaariumivingatsile/ 21. september 2019, 18:21
Aga sina vingud pihust välja?
h
Huvitav/ 21. september 2019, 18:42
et me ikka aru ei saa, mis väärtus on kogutud rahal kümne aasta pärast. Pank on praegu peremees, kes lõikab kasu, kuna kasutab raha nüüd ja praegu. Meie rahvas ei saa arugi,kes meid tegelikult koorib ja kasu lõikab.
t
Teeline/ 21. september 2019, 18:12
Kukemelgu jutu peala ütleks: ainult rikkad nutavad, sest kogu see leelotamine käib keskmist ja + palka saavate inimeste kohta. Samas jätab ka Kukemelk rääkimata selle, et riik ei panusta II sambasse sentigi. Kõik mis sinna tuleb, võetakse I sambast kahe käega tagasi.
s
see raha/ 22. september 2019, 11:32
võetakse praeguste pensionäride arvelt, ega muidu oleks pensionid praegu 3 korda väiksemad, kui nõuka ajal, kui võrrelda min. palgaga. Praegustel töötajatel pole veel mingit esimest sammast, kust võtta reaalset raha ja tuleviku arvelt seda võtta ei saa veel.
r
Rahareform on see kui terve elu kogud raha ja juudid selle varastavad./ 21. september 2019, 18:11
Mu isa kogus lastele varanduse mida talletas elukindlustusse Terve elu kulus selle peale. Juudid varastasid kogu rahasumma rahareformi abil. Juudid teevad rahareformi, panganduse kriisi jms. ja siis oleme mistahes rahast ilma. Tuntud rahareform oli USA-s kus nulliti pangaarved. NSVL-s juudid tegid rahareforme iga 10 aasta tagant...rahareform on see kui terve elu kogud raha ja juudid selle varastavad.
e
elutõde, sealt kus juut üle läheb, pole armeenlasel ka enam midagi võtta/ 21. september 2019, 18:44
Õige jutt juutidest, noor juut ongi ju praegu siin see rahandusminister
j
juudid olla väga salakavalad/ 21. september 2019, 18:54
Praegune rahandusminister noorkaabu juudipojuke, see kes oskab ainult sõrmedel arvutada, ajas oma perefirma-kohviku juba poole aastaga pankrotti. Nii on tal kogemused juba olemas ka meie riigi pankrotti ajamiseks. Näis kui kiiresti ta Eesti Vabariigi pa.nkr.otti suudab ajada? Veel keeras seesamune Martin, see praegune rahandusminister oma firmakohviku pankrotiga seadusevastase käki kokku ja oleks ka kriminaalse karistada saanud, aga ta pääses sellest karistusest ainult tema kriminaalasja aegumise tõttu. Ta naine Eeva pidi karistuseks aga 100 tundi ühiskondlikku tööd tegema st tänavaid pühki
a
Ants/ 21. september 2019, 18:04
Raha kontol on virtuaalne reaalsus.Kui kõik Eesti pangakonto omanikud võtaksid sularahana raha välja siis seda paberraha poleks Eestis olemas.Raha pole ka riigil paberraha näol vaid teise samba väljavõtmis ärgitatakse vaid hetkel ostujõudu ja virtuaal raha pöörleb järgmised kaks aastat.Siis on kõik.Paberraha pole kunagi olnud ja virtuaalrahaga on lõpp.
o
Old Doc/ 21. september 2019, 17:53
Sm Kukemelk "unustas" 2. samba pärandatavusest rääkides targu ,et tarvitseb isikul vaid ka 1 euro sealt väljamakset saada ja seejärel ära surra ning mingist pärandatavusest pole enam juttugi-kogu isiku sambasse korjatud raha jääb fondile ehk pangale ehk sm Kukemelkile ja tema tublidele kolleegidele.
h
hmm/ 21. september 2019, 18:02
Jõhker millist jama pangamehed ajavad.
o
Old Doc-le/ 21. september 2019, 18:23
r
rt / 22. september 2019, 11:39
kuidas palun ? kas pangad on pensionide omanikuks vormistatud ?
r
Rahaühistu liikmed saavad pensioni tuulepargist/ 21. september 2019, 17:51
Pangakontod tuleb likvideerida ja hakata rahaühistute liikmeteks,ning eurode asemel kasutada rahaühistute valuutasid sest siis tagad endale korraliku rahaühistu pensioni. 500 rahaühistu liiget panid rahad kokku ja ostsid tuulepargi,ning saavad pensioni tuulepargist. Kes panustas 10 eurot,kes sada eurot,kes sadatuhat-sedasi viissada inimest tagasid endile pensioni.
p
Praegu on / 21. september 2019, 18:24
see tühi jutt. Anna viitega link, kus see imede rahaühistu tegutseb ?
1
18:24-le/ 21. september 2019, 20:40
Tartu Hoiu-laenu ühistu.
t
Tartu Hoiu-laenu ühistust on juttu pidevalt/ 21. september 2019, 20:42
m
maakas/ 21. september 2019, 17:50
Kui KEI 20 prossa ära varastab, siis 80 prossa viime lätlastele!
m
maakas -Kui KEI 20 prossa ära varastab, siis 80 prossa viime lätlastele!/ 21. september 2019, 18:39
Aga seda Ratase esimene valitsus ju soovis ja viiski selle ju läbi, et miljonid alkomüügist saadud maksurahad viidi Lätti. Nüüd on selle Läti pärast ja ka Ratase teise valitsuse, võhikute ja saamatute tõttu riigikassa tühi nagu vana l1tsi rahakott. Ja nüüd ajab Ratase teine valitsus (KEI) suures hädas oma karvased käpad juba eestlaste taskusse...ja röövib veel selle viimase sendi tulevaste pensionäride tagant.
a
anna abi/ 21. september 2019, 18:53

n
njaaaaaaa..../ 21. september 2019, 17:45
Tundub, et ainuke võimalus on selle röövlitöö tagajärjel ellujäämiseks.......estoonlastel paluda ennast vägeva kahepealise kotka tiibade alla varjule. Või on muid alternatiive? .
m
milleks kiun/ 21. september 2019, 17:30
Paljud inimesed riskivad kodust ilmajäämisega või siis surmaga,kui kallist operatsiooni raha ei ole.Siis 2.sammas on neile päästeingliks.Kellel neid probleeme ei pole,lasevad vanas vaimus edasi.Vanasti ei olnud üldse pensione ja ega selle pärast veel maailma lõpp ei saabu.Tühi kõht on hea stimulaator ajule.Tekivad uued ideed ja teenimisvõimalused.
r
röövlid.../ 21. september 2019, 17:29
....on need kes kasutavad teise samba miljardeid ja omanikele mingit kasu ei teeni.
ä
21. september 2019, 17:11
Ära ja p...a . Kui fonditootlus on aastaid madalam inflatsioonist -siis ei tasu p...a puhuda. Rääkimata "hooldustasudest". VING tõuseb ülepea ,kui ei saa enam rahvast röövida.
n
21. september 2019, 17:02
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
maakas/ 21. september 2019, 17:52
need ei ole rämpsaktsiad vaid lehmalellepoja või sõbra paskaktsiad!
i
21. september 2019, 16:55
II sambasse paigutatud raha pealt ei ole ju tulumaksu makstud ning tänu sellele on juba osad pered saanud tulumaksutagastusi. Pangad muidugi ei räägi kui palju nad on inimeste raha pealt teeninud ning kui palju on inflatsioon inimeste rahast ära söönud
v
vöökoht/ 21. september 2019, 17:11
Kui kuidagi ei saa siis tuleb end oma ettevõtest lahti võtta uuest aastast.Pole probleemi et 6000 tulumaksuvaba lõhki läheb.Raha saab ka muul moel liikuma.
k
Kodanik/ 21. september 2019, 16:45
LHV Varahalduse AS juhtatuse liige kireb. Mees tee endale varguse mõiste selgeks, enne kui sõna võtad. See, mida inimesed enda rahaga teevad pole Teie valgekraede asi, nii nagu pole teiste asi, midaTeie oma rahaga teete.
r
Rubla/ 21. september 2019, 18:11
Ilmselt Swed ja Seb elavad selle üle aga igasugu kohalikud nn. kirejad jäävad hätta. Lihtsalt pole seda raha kusagilt võtta, mis inimestele tuleb välja maksta! Meie pangaduse ajalugu vaadates - kohalikest hoide võimalikult eemale, meil siin on olnud üle 30 panga ja pangakese, kes on haihtunud koos hoiustajate rahadega. Mida enam reklaami telaks mõne nn. virma kohta tuleb, seda kahtlasem asi on. Püramiidskeemid!
n
21. september 2019, 16:42
No mis kasu mul sellest on, kui sellesse sambasse raha korjan? Mul on raha vaja elamiseks aga mitte korjamiseks. Kui mul on vaja raha tervise tagamiseks, siis see exeli tabel mind ei aita, kui mu maised päevad ära lõppevad?
n
N53/ 21. september 2019, 16:46
täiesti nõus. parem koorigu ( nagunii koorivad sada nahka ) elu ajal. pärast surma pole ka rahaga midagi teha nagu . raha on VAHEND. raha ei ole eesmärk.

t
tiiu/ 21. september 2019, 16:40
ja see on pettus,oli ju see enne kui 2009 pidin kätte saama 25000krooni sain9000
J
..../ 21. september 2019, 16:40
Jätkan kogumist. Ei saa riik minu samba tulumaksu. Pensionini veel väga kaua aega. Selle ajaga on kogunenud piisavalt, et kusagil odavamas ja soojemas riigis elamine soetada ja sinna suunduda.
k
kodanik/ 21. september 2019, 17:38
Mis siis kui haigestute vähki nagu mina?
t
Teeline/ 21. september 2019, 17:45
Saab ikka. Kui mitte kohe, siis hiljem, kui hakatakse seda raha sulle välja maksma. Soojale maale minek ei aita, väljamaksed tehakse Eestis ja Eesti seaduste järgi.
j
JAH/ 21. september 2019, 17:47
minul kogunenud 20 000.-€. läksin pensionile, nüüd pean selle II samba kindlustama ja see summa jagatakse mu arvatava eluea kohta ära- nii, et saan igal päeval 1. 65 lisaks. kui olen alustanud raha välja võtmist, ei ole see enam pärandatav- kui homme peaksin surema, siis kogu see 20 000 jääb LHV le.
k
karm tõde/ 21. september 2019, 17:50
See raha võetakse sinult ikka mingi nipiga ära. Näiteks põhjendusega, et kõil valgrd peavad kolonisatsiooni kurjuse heastama umbulumbudele.Põhjuse leiavad NAD alati.
r
röövel/ 21. september 2019, 16:36
Pangad kaanid paanikas,tore ju
r
21. september 2019, 16:33
Riigipoolne nn. rahavargus käib pidevalt ja paari aastaga läheb hullemaks. Rumal on see kes arvab et nii se peabki olema aga tuuleveskiga ei saa võidelda.
m
mh/ 21. september 2019, 16:30
Pole sammas, nii et ei saa varastada sealt kus ei ole. Tahaks küsida, et mis asi see riik on? Riik oleme ju meie ise. Ehk siis auväärt kirjutaja väidab, et röövime ise iseendalt. Kuidas see iseendalt röövimine siis käib. Riik olemegi ju meie ise. Seda raha,mida iseendalt röövib, kasutab ju ka ise. Kirjutajal on riigi mõiste nii segane ja ilmselt ka mõiste vargus on teises tähenduses tavapärasega.
a
ainuke võimalus/ 21. september 2019, 16:25
luksepp kassapidaja päeval teritad nuga ösel teed raha
t
teine smmas nüüd vara maks/ 21. september 2019, 16:23
siis kruusi maks seebi maks hambaharja maks jne peerumaks
o
Ohjaah/ 21. september 2019, 16:19
No see on ilmselge, et see reform tehakse, et rahvalt raha kätte saada. Kes välja võtab, see on igal juhul pensionärina vaesem kui naabrist pensionär, kes pole kunagi II sambaga liitunud olnud või jätnud raha II sambasse edasi. Sellest arusaamiseks ei pea olema majandusteadlane. Kõige targem on raha sambasse jätta ja oodata, et võimule tuleks kompetentsem valitsus ja teeks reformi, mis rahvast natukenegi säästaks. Hetkel soovib valitsus ainult taskud täis ajada.
m
mh/ 21. september 2019, 16:31
Riik ongi ju rahvas. Ehk siis rahvas varastab iseendalt? Kas nagu segamini ei aja midagi. Riiki ilma rahvata poleks olemas. Rahvas ilma riigita eksisteeriks edasi. Kes see siis kellelt varstab ja mida kätte tahab saada ?
t
To mh/ 21. september 2019, 17:08
Ei aja segamini. Riik pole rahvas juba mitu aastat. Mina kui osa rahvast ei teeks kunagi selliseid rumalaid otsuseid nagu riigijuhid. Pole endalt kunagi varastanud, aga riigijuhid oma otsusega minult on
o
ohjahile/ 22. september 2019, 20:24
mina pole selle sambaga liitunud, aga minu tädipoeg on, mõlemad praegu penskarid, tema saab lisaraha sellest sambast, mina ei saa, kuidas ma paremas olukorras?

r
Riiki tuleb juhtida ilma maksudeta/ 21. september 2019, 16:10
Andro Roos :” Mõtteid parteidele maksukoorumuse radikaalse vähendamise elluviimiseks (aga ärge lootkegi, parteidel ei jätku mõistust ja mune): Alates aastast 973 toimus Inglismaal raha ümbermüntimine iga kuue aasta tagant. See toimus järgnevalt: kuninglik rahapada muutis iga kuue aasta järel olemasolevad vaegväärtuslikud mündid maksevahendina kehtetuks, kogus need kokku ja müntis uue välimusega müntideks. Seda aga nii, et iga nelja vana mündi vastu andis välja ainult kolm uut münti ehk 25% vähem. Iga kuue aasta tagant korrigeeris kuninglik rahapada ka ringlusse lastavate müntide koguarvu, läh
l
21. september 2019, 16:11
lähtudes otsuse tegemisel järgmise kuus-aastaku planeeritavast riigi üldisest rahavajadusest reaalmajanduse käitamisel. Sellel ümbermüntimisel oli kaks peamist mõtet. Esiteks toimis ümbermüntimine riigi alamatele ühe ja ainsa maksuna. Maksumääraks oli seega 25% kogurahamassist 6 aasta peale ehk 4,17% aastas ehk 0,35% kuus. Teiseks positiivseks nähtuseks ümbermüntimise juures oli see, et kuni münte ümber vermiti, ei kaotanud valuuta ise väärtust, st puudus inflatsioon ja see toetas majanduse jätkuvat kasvu. Selline ümbermüntimisel põhinev süsteem kattis õige pea lisaks Inglismaale terve Lääne-E
m
21. september 2019, 16:12
Maksumääraks oli seega 25% kogurahamassist 6 aasta peale ehk 4,17% aastas ehk 0,35% kuus.
p
21. september 2019, 16:13
puudus inflatsioon ja see toetas majanduse jätkuvat kasvu.
k
k/ 21. september 2019, 16:46
Milliseid teenuseid kogutud maksude eest pakuti?
1
16:46-le/ 21. september 2019, 17:44
1) Sellisel viisil kedagi vaeseks ei tehtud. 2) Praegu mingeid teenuseid ei pakuta peale 24/7 teenindava narkodiileri.
k
k/ 21. september 2019, 17:57
Koolid, haiglad, teed, ühistransport, politsei, pääste, pensionid jne jne - sellest kõigest võiks loobuda ja selle asemel sa annaksid hea meelega iga kuue aasta tagant oma varast 25% kellelegi ära järjekordse lossi või kiriku ehitamiseks?
1
17:57-le/ 22. september 2019, 02:20
Koolid, haiglad, teed, ühistransport, politsei, pääste, pensionid jne jne-neid ei eksiteeri. Koolides tehakse ajupesu,haiglates tehakse santideks,ta.pja.kraavid,ühistransport toidab naftamagnaate maksumaksjate taskust,politseist abi ei saa,pääste tegeleb kassidega,pensionist ei jagu
p
Pigem/ 21. september 2019, 16:06
See reform ON noortele: II sammas EI ole enam kohustuslik. Kellel see II sammas on, teeb oma valiku ise - võtab välja või ei.
r
Rahvalt raha varastamise asemel loogem rikkust/ 21. september 2019, 16:05
Kui riik toodaks elektriautosid ja jagaks neid kodanikele omahinnaga siis Eesti igal aastal saaks rikkamaks 10 miljardi euro võrra. 2)Kui riik toodaks vesiniku autosid ja jagaks neid kodanikele omahinnaga siis Eesti igal aastal saaks rikkamaks 10 miljardi euro võrra. Vesiniku autod erinevad elektriautodest vaid akude poolest. Vesiniku autodel on akude asemel vesiniku element mida korra kuus laetakse s.o. ainsa laadimisega soidetakse kuu aega. 3)Paigaldagem sisepõlemismootoritele HHO genekad mis eraldavad veest vesiniku ja juhivad selle mootorisse s.o. bensiini-diisli asemel kasutad vett.
a
Al/ 21. september 2019, 16:05
Pigem võtku riik kui pank.
r
Riik esindab panka ja see teenib Rothschild/ 21. september 2019, 16:20
r
Rohkem pole lisada / 21. september 2019, 16:03
k
Käibe-aktsiisi jne / 21. september 2019, 16:01
On ka veel TEISED maksud,kui SA just oma eurosid otseselt ära põlete!
k
21. september 2019, 15:56
Kui II sambast väljavõetud rahast on tulumaks juba makstud, siis ta ei lähe ju enam teist korda maksustamisele. Tuludeklaratsioonis on ju kirjas ka aastas makstud tulumaks.
l
lp/ 21. september 2019, 16:33
II samba rahalt ei ole tulumaks makstud. ja kui olekski - loeb aastatulu kokku. Mis üle maksuvaba summa, sellelt tulumaks maha.
r
Rahareform on see kui terve elu kogud raha ja juudid selle varastavad./ 21. september 2019, 15:51
Juudid teevad rahareformi, panganduse kriisi jms. ja siis oleme mistahes rahast ilma. Tuntud rahareform oli USA-s kus nulliti pangaarved. NSVL-s juudid tegid rahareforme iga 10 aasta tagant...rahareform on see kui terve elu kogud raha ja juudid selle varastavad.
k
kle/ 21. september 2019, 17:59
seleta, kunas USA-s nulliti pangaarved??? ära narkotsiga üle pinguta!
1
17:59-le/ 21. september 2019, 20:53
See toimus kusagil 20-30-ndatel aastatel. Rahasummaga millega hetk tagasi sai osta talu jagus vaid sokipaari tarbeks.

t
Tervishoiunõunik/ 21. september 2019, 15:46
Siis võiks ju kogu tulumaksuseaduse vargaseaduseks tunnistada.Pankuritel on RE sündroomiga sarnased haiguse tunnused.Võimu kaotamine ja võimu kaotamine raha üle.
r
Riik ei varastanud/ 21. september 2019, 15:40
ainult teisest sambast. 1999.a. pensioni indekseerimisest läks minul kaduma 9 tööaastat. Et siis tegin 9 a. tööd tasuta, riigi heaks.
t
To riik ei varastanud/ 21. september 2019, 16:44
Palka siis ka ei saanud kõik see 9 aastat? Niisama tegid tööd:) Praegused noored ja keskealised ei hakka kunagi pensioni saama. See ei tähenda, et me ainult riigi heaks töötaksime. Töötad ikka enda jaoks ja heaks ning kindlustad oma pensionipõlve ka ise.
t
to 16:44!/ 21. september 2019, 17:13
Mine enam ei kogu mingeid pensioniaastaid. Olen juba 5 a. pensionär. Oma n.n. teise samba teenisin välja Soomes. Sest taipasin aegsasti, et Eestis pensioni kogumine ei ole kasulik. Erinevalt Eestist ei kuulu Soomes pensionäride rahad riigieelarvesse. Selle, mille kogusid, ka kätte saad. See on keeruline eestlastele, aga väga lihtne tavainimesele.
o
Otto Oliver Olgo | Noore ja värske isana ajavad mind kõige rohkem närvi pangalaenud |/ 21. september 2019, 15:37
Vaata lugu Otto Oliver Olgo | Noore ja värske isana ajavad mind kõige rohkem närvi pangalaenud |
p
Pangakontod tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 15:34
ja hakata rahaühistute liikmeteks,ning eurode asemel kasutada rahaühistute valuutasid sest siis tagad endale korraliku rahaühistu pensioni.
t
tglt/ 21. september 2019, 16:35
ja kui see rahaühistu p.. läheb, siis jääd sellest ilma (mida iganes ilusat nad ka ei räägiks). Pankades on raha vähemalt tagatud.
v
21. september 2019, 15:28
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
r
RS2/ 21. september 2019, 15:36
Nii, ta on. See, et riik oma kombitsad inimeste taskusse pistab on niigi selge. Aga tahaks näha, kas kellelgi reaalselt seda 16,5 tonni sinna kogunud on. Mina nii vana mees, et minu käest õnneks küsiti kas tahan liituda või ei, ja ma saatsin neid pikalt, kuna oskan enda raha ka ise suurepäraselt, ilma abilisteta sirgeks Iüüa.;)
s
Semper Vigil/ 21. september 2019, 18:13
RS2 küsimusele vastan, et on küll reaalselt kogunenud ja mitte 16,5 K (EUR) vaid laus 23,1 K (EUR) ja seda LHV's kusjuures. Eks oma ose ole ka õige fondi valikul.
r
Rahapuu/ 21. september 2019, 15:27
muudkui kasvatab pensionisambas raha!!! Kui võtsin võlja 3-nda samba raha siis halduskulud olid seda hoopis vähendanud + inflatsioon.Võtan välja 2 samba.Maksan ära tulumaksu ja majalaenu ja ikka olen omadega mäel!!Vaat nii tarkurid.Talupoja mõistus arvutab nii
t
teises sambas/ 21. september 2019, 15:52
on ju kolmandik ainult sinu raha ehk siis see 2%, 4% ehk 2 kolmandikku on riigi raha. Vaata ehk saad endale vaid viina osta sellest.
h
Hea kapitalisti jutt/ 21. september 2019, 15:25
Unustas ainult mainimata kui palju pank sellega kaotab, kui inimesed raha mujale viivad. Ja veel, krüptoraha on kümne aasta pärast ilmselt reaalsus(facebook üriab kõvasti juba) ja siis võib inimene oma teisest sambast suu päris puhtaks pühkida.
r
Rr/ 21. september 2019, 15:35
Mis see siia puutub? Jutt oli ju sellest palju riik võtab, mitte sellest kas pank kaotab.
s
se-to/ 21. september 2019, 15:12
Ka mina ei lasknud end tühise meepurgi eest petta !

m
Mats/ 21. september 2019, 15:11
Viimaste uudiste(e valimised ttv saates Mõtleme taas, piiri maksumus Lätis, jne) valguses- eesnahad, mitte erakonnad....
p
pole ju/ 22. september 2019, 23:18
a
Arvamus/ 21. september 2019, 15:01
Joel Kukemelk tahab, et eestlased orjaksid Rootsi panku edasi. Kas tal tõesti häbi ei ole?
L
,/ 22. september 2019, 07:24
i
Inflatsiooni tekitatakse keskpankade kasumi tarbeks,kuriteo koosseis on olemas/ 21. september 2019, 15:00
Eesti riigi valitsus peab korvama Eesti riigile tehtud korvamata kahju mille valitsus on tekitanud hinnatõusu ehk inflatsiooni tekitamise abil. Eesti riigi valitsus on tekitanud Eesti riigile kahjumit triljoneid eurosid hinnatõusu tekitamise abil. Sisendhindade kergitamise abil tekitatakse hinnatõusu ehk inflatsiooni. Lisaks rahatrükkimisele ,millega tekitatakse hinnatõusu pankade kasumi tarbeks,kergitatakse sisendhindu inflatsiooni tekitamiseks. Sisendhindadeks on elektrivoolu, kütuste,toorme hinnad jms. Loe lugu " Jurist :monopolidelt varjatud maksud "
i
Inflaator/ 22. september 2019, 09:02
Oot oot oot! Kes selle inflatsiooni tekitab? Ega ometi mitte inimesed, kes suure ahnusega laene kokku võtavad, endal hinged kinni? Pank annab endale lenu? Kui inimesed näeks enda ninaotsast kaugemale, ei oleks ahned ja omaksid mingisugustki enesehinnnangut ja -väärikust, elaksid nad oma võimete järgi. Ei saaks pangad raha nii palju lahjendada ja inflatsioon ei oleks nii suur (või väike). Ärge süüdistage panku! Poleks inimesi, poleks ka panku! 38 aastane, võlavaba.
a
Ah soo/ 21. september 2019, 14:59
Seda tehti Ansipi ja Rõivase valitsuse ajal. Nüüd see nii pole.
t
tibu/ 21. september 2019, 14:55
elle tulumaksu peaks maksma kinni need isikud, kellede idee ja teostus see II(teine) pensionisammas üldsegi oli...
m
mmm/ 22. september 2019, 07:25
seadus peaks tehtama nii, et seda ei liideta sinu muu aastatuluga ja maksuvaba miinimumi arvestusega
p
Penssiion/ 22. september 2019, 23:20
peab olema lihtsalt pension.
p
Pangandus tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 14:54
Ajalugu on otseselt seostanud liigkasuvõtja kuju juudi kujuga alates 1. sajandist. Kiriku juudivastasus ägenes 12. sajandil ja eelkõige 13. sajandil vallandusid kristlikus ühiskonnas – lihtrahvast valitsejateni – esimesed tõsised antisemitismipuhangud, mis tulenesid otseselt pangandussüsteemi ahnusest. IV Lateraani kirikukogu (1215) andis välja edikti, mis ütles: “Me otsustame […], et kui juudid on mis tahes ettekäändel nõudnud kristlastelt suuri ja ränki intresse, keelatakse neil igasugune kauplemine kristlastega seni, kuni nad on maksnud valuraha.“ Teiseks põhiliseks tunnusjooneks oli, et pa
k
21. september 2019, 14:57
Kuna Venemaa kuulutas end Nõukogude liidu õigusjärglaseks ja sedasi omistas relvastuse siis tuleb Venemaale tagastada ka Nõukogude liidu organiseerijad ja need on teatavasti juudid.
n
Nõukogude Liit/ 22. september 2019, 20:37
loodi 100 aastat tagasi ja mitte vastsündinute poolt, seega pole enam kedagi tagastada, Lenin on ka Moskvas mausoleumis.
p
Pangandus tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 14:51
Sõjad põhinevad puhtelitaarsetel, kõrgelt spetsialiseerunud ja hierarhiliselt korraldatud, täiesti ebademokraatlikel ja autoritaarsetel organisatsioonidel, mille uhke kolmik läbi ajaloo on olnud: pangandus, tööstus ja relvajõud. Väärismetalli, kulla ja hõbeda maht ning akumulatsioon määras vana mandri suurte riikide majandusliku edu või ebaedu. Rahateooriate ajalugu on ühtlasi tsivilisatsioonide ajalugu. Täpsemalt, kõikide tsivilisatsioonide muutused, pöörangud või hävimised saavad alguse rahalistest manipulatsioonidest, mille tulemuseks ei ole ainult materiaalse jõukuse ümberjagamine uuele el
p
Pangandus tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 14:48
Rahateooriate ajalugu on ühtlasi tsivilisatsioonide ajalugu. Täpsemalt, kõikide tsivilisatsioonide muutused, pöörangud või hävimised saavad alguse rahalistest manipulatsioonidest, mille tulemuseks ei ole ainult materiaalse jõukuse ümberjagamine uuele eliidile, vaid ka suurte inimrühmade vaesusse tõukamine. Vaesus, kuulekus ja sotsiaalne kontroll on alati olnud seotud riikidevahelise rahastuspoliitikaga. Pangandus arenes läänemaailmas plahvatuslikult, seda seitsme sajandi jooksul 12.–19. sajandini. Pangandus oli juba 13. sajandil suur probleem. Rooma õigusest on laenatud sõna fenerare ehk intre

p
Pangad tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 14:45
Pankur on ühiskonna ja töötava inimese ajavaras. On teada, et enamik religioone käsib inimesel teenida oma igapäevast leiba palehigis, mida paljud ka teevad, kuid pankur rikastub tööd tegemata. Äritsedes raha ootamisega, see tähendab ajaga, varastab ta laenuorjuses olevate aega, kõigi Jumala silmis võrdsete olendite omandust. Üks 13. sajandi esimese poole kroonik kirjutab: “[—] on reeturid ja petised [—]. Nad lähevad rasva teiste häda arvelt ja nad ise on nagu hundid, kes õgivad inimesi.” Itaalia liigkasuvõtjate tagakiusamine ja massiline tapmine oli läänes, eriti Prantsusmaal, 13. sajandi vii
p
Paras!/ 21. september 2019, 14:44
Kopikakoidele! Minu raha on kõik"Liviko"pangas ja Läti Valkas! Minul pole midagi kaotada, ainult irvitan kogujate ja kraapiate üle! PARAS!
j
jah,/ 21. september 2019, 15:55
sa alkohoolikuna sured enne pensionile jäämist ära.
a
21. september 2019, 14:42
Andro Roos : " Niikaua kuni eksisteerib riigiväline intressiga keskpank ja tema raha, seni ei saa olla ka vaba turumajandust ega tõhusust."
m
Muigega/ 21. september 2019, 14:40
Kas pangad tõmblevad? Näib nagu nii olevat.
v
Vuhva/ 21. september 2019, 14:40
Riik varastas siiani pensioni esimesest sambast kõigi raha, et see ümber jagada teises sambas nii, et kasu saaksid eelkõige üksikud suurepalgalised. Sellest millegipärast ei taheta meile rääkida!
p
Pangad tuleb likvideerida/ 21. september 2019, 14:39
“Keskajal paariateks peetud liigkasuvõtjad/pankurid on tänapäeval, mil me oleme prop aganda abil muutunud informeeritud id ioo tideks, tavaliselt anonüümsete nägudega kasumisaajad ning osavad poliitilised niiditõmbajad, kes millegi ees risti ette ei lö ö. Pankur on ühiskonna ja töötava inimese ajavar as, kes rikastub tööd tegemata,” kirjutab õpetlane, sõltumatu uurija ja teadustoimetaja Iv ar Trö ner. Avaldame tema sissevaate laenuo rj use ajaloole ja sotsiaalpsühholoogiasse kolmeosalise järjejutuna.
a
Aga ühegi panga teenused ei ole siin ega sealpool piiri kohustuslikud ;)/ 22. september 2019, 09:08
t
teeme süsteemi lustakaks/ 21. september 2019, 14:38
üle 3 keskmise saanud pensionit ei hakka saama kuna on kindlustatud
e
Elukutseline Setu/ 21. september 2019, 14:37
Riik varastas siiani kõigilt pensioni esimesest sambast raha, et seda jaotada teises sambas eelkõige rikkamatele. Miks te ahvid sellest ei taha rääkida?!

h
Hinnatõusu ehk inflatsiooni tekitamisel ja pensioni fondide pidamisel/ 21. september 2019, 14:33
on kuriteokoosseis ja see on karistatav Kelmuse kuriteo alusel. Seega riik koos, pankade Eesti Energiaga tuleb anda kohtu alla Kelmuse kuriteo ja kuuluvuse organiseeritud grupeeringusse alusel. Maffia ristiisa Elmar Vaherile tuleb anda eluaegne reaalne vanglakaristus.
k
kas hullumajas/ 21. september 2019, 14:44
on jälle palati uks lahti unustatud?
6
60...+/ 21. september 2019, 14:27
Pole liitunud, õnneks. Siiani ise investeerinud ja majandanud. Teistele , liitunutele, palju õnne - võtke aga julgelt raha välja, ja makske riigile seda, mis riigi oma. Peale meid aga tulgu või veeuputus. Teie laste-lastel aega küll tulevastele pensionäridele (uute ja suuremate) maksudega sotsiaalhüvesid katta...
6
60...+-le/ 21. september 2019, 18:38
"...makske riigile seda, mis riigi oma"---Väga piibellik: anna kuningale,mis kuninga oma!(Jeesuse õpetus minu teada kuninga näoga rahatähest)
a
algharidusega/ 21. september 2019, 14:18
õnneks mul on mõistust rohkem kui kõvasti koolis käinutel
u
Urmas/ 21. september 2019, 14:18
Jumal tänatud, et ma 2007 aastal sellega ei liitunud! Pangas meelitati ja keelitati ja aeti mesimagusat juttu, et riik maksab ju 4% juurde, ma nähvasin vastu, et see võetakse ju minu esimesest sambast ja inflatsioon sööb mu teise samba ära!
l
Loe/ 21. september 2019, 15:15
Joel Kukemelk kõva häälega-pole minu asi teiste rahakotis sorida.
u
Urmas/ 21. september 2019, 15:18
See oli toona samuti teada!!! Ma kuulasin toona näiteks "Nõmmeraadio" saateid ja seal seletati toona üksipulgi see teine pensionisammas lahti ja näidati kui mõttetu see on!
t
to 15,07/ 21. september 2019, 15:37
Kui mälu e peta siis kohustuslik 2 pinsisammas loodi 2002 aasta kevadel või suvel. Kohustuslik on see kõigile kelle sünnitaatim saab alguse 1983 aastal. 4% tõsteti esimesest sambast teise koheselt ja see on kõigile kes sellega liitusid algselt teada. Pole võtet vassida sellel teemal. Hämmastab mõnede nn. pankurite paanikahood, et inimesed saavad vabalt edaspidi otsuseid teha. Või ette kujutada, et kui näiteks 80% võtaksid raha välja mõne kuu jooksul siis võin mütsi ära süüa kui pankadel selleks üldse sularaha katet on. Seda kindlasti ei ole kui kodanikud nõuavad sularaha :)
u
Urmasele/ 21. september 2019, 15:58
Mitte sinu, vaid praeguste pensionäride rahast, sa pole ju veel pensionär ja esimest sammast sul veel pole, kuna sealt praegu midagi ei saa ja mis tulevikus on, pole teada.
k
kuule &quot;kuule&quot;/ 21. september 2019, 16:51
Näiteks Praxise jms analüüsivatel lehtedel on sellest ammugi juttu olnud. Õhtulehes ilmselt tõesti mitte.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee