Juhtkiri

Juhtkiri | Jala või autoga (5)

Ohtuleht.ee, 20. september 2019, 17:55
Kui autovaba päeva tähistati veel töönädala sees, oli hea jälgida, kuivõrd autosõitjad sellega haakusid, kas ühistranspordi kasutamine suurenes ja vähemalt ühel päeval aastas sõideti tööle jalgrattaga või mindi jala. Pühapäevale ümber tõstetud autovaba päev saagi kõnetada kuigi paljusid, kui linn on niigi pooltühi, sest suur osa rahvast on maale suvest viimast võtma sõitnud.

Küsimus, kas järjest laiemad sõiduteed hoiavad Tallinnas ära ummikute tekke või peibutab autoga sõitma järjest uusi linlasi on maailmavaateline. Kuid ühistranspordi, jalgratta või jalakäimise kasuks ei pane otsustama mitte pelgalt propaganda, vaid nii meelitamine kui samaaegne surve osutamine. Tänavate laiendamisega saadab linn signaali, et tulge kõik autoga sõitma, ka need, kes seda seni veel teinud pole. Aga kui tänavad uute autode lisandumisega järjekordselt ummistuvad, kas hakkame siis tänavaid veelgi laiendama?

Mõistlikum oleks meelitada autosõitjaid kasutama ühistransporti või miks mitte kaaluda Tartu eeskujul tasuta jalg- ja tõukerattaid. Survet harjumuste muutmiseks saaks avaldada, kui ummikus istuja näeb, et ühistranspordiga jõuab kohale kiiremini ning rattureil oleks liikluses samasugused või suuremadki õigused kui autodel. Ah et pole meie kliimas võimalik? Aga kui Kopenhaagenis saab niimoodi, siis miks meil ei saa? Kõik on kinni mõtlemises. Kuidas oleks mitte ainult nime poolest, vaid ka tegelikult ühe täiesti autovaba päevaga Tallinnas?   

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee