Juhtkiri

Juhtkiri | Kas Nordica erastamisele on enam alternatiivi? (6)

ohtuleht.ee, 8. september 2019, 18:42
Foto: Aivo Kallas KliffKlaus
Parema meelega toimetaks riik Nordicaga avalikkuse silme alt eemal – umbes selline mulje võis jääda teineteisele järgnenud uudistest, et Gunnar Kobin ei asu riiklikku lennuettevõtet juhtima ja tema asemele asub hoopis Erki Urva. Nordica ei pidanud vajalikuks teavitada üldsust, et Kobin oli kõrgepalgalisest ametikohast tegelikult loobunud juba kuu aega varem. Samasuguse ebamugavustundega arutatakse küsimust, et mida Urva uues ametis küll peale hakkab, kui Nordica alates oktoobrist enam Tallinnast oma nime all ei lenda.

Juba on kiirkorras ametisse saanud Urvale ette heidetud, et tal puudub riikliku ettevõtte juhtimiseks vajalik visioon. Ent kas pole suurem probleem riigi kui omaniku visiooni hägusus, kui kuulata, kuidas majandusminister Taavi Aas räägib, et „pikemas perspektiivis on võimalik strateegilise investori kaasamine“ ja et praegu erastamise plaani pole? Võib vaid spekuleerida, kas just selge sõnumi puudumine peletas eemale Kobini, kellele on raske ideedepuudust ette heita. Iseasi, kas tema mõte täistunniekspressi põhimõttel toimivatest lendudest lähiregiooni suurtesse lennujaamadesse, kust kaugemale edasi lennata, olnuks täideviimisel ka kasumlik. Reisijasõbralik aga küll, kui alternatiiv on hõre otselendude graafik.

Kui Nordica asutamise eesmärk oli otseühenduste tagamine Tallinnast muu Euroopaga, tekib olukorras, kus senisest kõrvaltegevusest – Regional Jeti nime all osutatakse lendamisteenust teistele lennundusettevõtetele – on saanud kõige perspektiivikam äri, küsimus, kas Nordicat on enam sellisel kujul riigile vaja. Kuidas reageerivad sügisest muutunud turuolukorrale teised siin kandis toimetavad lennufirmad, võiks olla hea indikaator näitamaks, kas Nordicat on vaja pelgalt varuvariandina – juhuks, kui keegi enam Tallinnast lennata ei taha.

Tõsi, kui müümisplaan tekibki, ei pruugi Nordicale kohe ostjat leida. Küll aga peaks omanik targu valmis mõtlema vastuse, et miks mitte vähemalt proovida müüa. Võib kindel olla, et seda hakatakse küsima.

6 KOMMENTAARI

r
RS2 täna, 11:01
Tallink ju pakkus omal ajal Eesti õhku ära osta, siis kui seal veel ka päris lennukid olid. Siis eelistati see firma hoopis põhja lasta.
n
Nordica 9. september 2019, 06:54
erastamine sõltub otseselt sellest, kas Eesti Vabariigi asjakohased institutsioonid on õppimisvõimelised või mitte. Korduvalt sama reha otsa koperdada ning mitte järeldusi teha... või hoopis õppida ning üht-teist ka õpitust järeldada... Valikuid on....
Loe kõiki (6)

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee