Eesti uudised

Teadur Lauri Leppik: pensionisüsteemiga toimub rabistamine, fundamentaalsed küsimused on vastuseta

Viljar Voog, 13. august 2019, 17:35

30 KOMMENTAARI

i
irw/ 7. oktoober 2019, 16:43
need teadurid ja professorid võinuks 30 aastat juba asju korraldada , miks nad siis vatrama tulevad kui vedur on vilistanud ... ja siis tulevad ka oma ebakindla lalinaga ja mingi jutt jääb ikka õhku ... tõelised äkki tuleb piss püksi mehed ... see on kindel asi , mis tehtud ja mindud ja kui kellelgi pärast tekib parem idee siis muutke ja pöörake , aga mitte ei aruta igat teemat 10 aastat ning siis läheb kalevi alla , sest 2 parlamenti on vahetunud ....
p
Peep/ 14. august 2019, 20:30
Õpetajaid on puudu ja seetõttu sai iga noor õpetaja kes tuli tööle kooli kingituseks 6000 eurot. Eelmised valitsused on raha tuulde loopinud ja praegusel pole kerge nende vigu parandada. Peame kannatlikud olema.
t
Tiiu/ 14. august 2019, 20:27
Praegune valitsus on andnud suuri summasid teadusele,meditsiinile, haridusele. Ansipi valitsus aga kaotas isegi ära ravi saamise võimaluse kohapeal.
j
Jah/ 14. august 2019, 20:22
Nii oli Ansipi valitsemise ajal. Teadur oleks siis võinud oma arvamust avaldada ja ehk oleks siis Ansip vaesuse kasvu pidurdanud ja praegu olek kergemlahendada vaesuse probleeme.
t
Tea/ 14. august 2019, 20:19
Oleks Keskerakond olnud kogu aeg võimul siis oleksid meil ka normaalsed pensionid. Eelmise kahe valitsuse ajal ei kerkinud üldse pensioni küsimus päevakorrale-ei saa ja kõik.
l
Lea/ 14. august 2019, 20:16
Ansipi ja Rõivase valitsemise ajal ei käinud isegi rabistamine sest penseone ei tõstetud kordagi ja ei kerkinud üles ka küsimusi. Mida ei ole seda ei ole.
n
Nukits/ 14. august 2019, 13:17
"Põhiküsimused" tunduvad liiga lihtsad, ikka fundamentaalselt läheneme...
s
see rabistamine pensionireformi ümber/ 14. august 2019, 10:41
on puhtalt poliitiline mäng, tahetakse koguda odavat populaarsust ja näidata kui pagana teguseda nad on, mõtlemata tagajärgedele ja muule. Rahvatarkus, 9 korda mõõda, üks kord lõika, kehtib eriti neis asjus, mis puudutavad tervet riiki. Andku issand meiel tarkust Kuulata asjatundjaid ja mitte poliitikuid, enne asi põhjalikult läbi mõelda ja siis tegutsema hakata. See millal ja millisel kujul reform toimub, on tähtis vaid poliitikutele, et oma nina upitada.

u
Uudishimu/ 14. august 2019, 08:53
On ikka amet- Tallinna Ülikooli Eesti demograafia keskuse vanemteadur. Mis teadust ta siis teeb?
r
riigivarastel/ 14. august 2019, 07:59
on sellest pensionireformist pohui, vinguvad pangad ja muud vereimejad
h
14. august 2019, 01:33
https://www.tv7.ee/vod/player/68052/?fbclid=IwAR1iVIZOCqdZbVokv7bgvDzDx6ekK_eVlWIV3h8VK6w_162uipyajs3MjhE SALOM JERUUSALEMMALE!!!
p
14. august 2019, 01:33
Psalmid (Laulud) 47:3 Sest Issand, Kõigekõrgem, on kardetav, ta on kogu ilmamaa suur kuningas. 4 Tema heidab rahvad meie alla ja rahvahõimud meie jalge alla. 5 Tema valib meile meie pärisosa, oma armsa Jaakobi toreduse. Sela. 6 Jumal on üles läinud rõõmuhõisete saatel, Issand on üles läinud pasunahäälega. 7 Mängige kiitust Jumalale, mängige kiitust! Mängige kiitust meie kuningale, mängige kiitust! 8 Sest Jumal on kogu ilmamaa kuningas. Laulge temale kiituslaulu!
t
tomm/ 13. august 2019, 21:50
Seda kirjatükki lugedes tundub, et hiljutised ütlused selle ülikooli kohta vastavat siiski tõele.
o
Olen üks suur kõrv/ 13. august 2019, 22:38
Tahaks nüüd kuulata ka Cambridge ülikoli lõpetanu asjalikke argumente
k
14. august 2019, 00:34
Kogu see teine sammas on hobusevaraste idee, kui sellest aru ei saa oled ise samasugune.
s
Sven/ 13. august 2019, 20:24
Austatud teadur Lauri, kus oli analüüs siis, kui tegite seda sambat? Kohtunik või reservohvitser saab pensioni, aga osaleb ka tööturul, riik paneb ikka selle 4% juurde. Inimene ei saa midagi selleks teha, et se raiskamine lõpetda. Jäik ja kitsas süsteem, millest võidavad vist ainult pangad?
u
Urve Madar/ 13. august 2019, 19:50
II pensionisamba probleemiks on praegu kehtiv Kogumispensioni seadus, mis kohustab kogutud raha kandma valitud kindlustusfirmale (eestis on neid tükki kolm ja erinevused igakuisetel väljamaksetel on mõned eurod), kes vastavalt seadusele peavad tegema perioodilisi (anuiteedi alusel) väljamakseid. Ei ole mõtet valetada ja demogoogitseda. Kogutud raha praegu ei käsitle ei pensionär ega Eesti riik. Kui pangad teevadki head tööd, saavad kindlustusfirmad rohkem raha ja ongi kõik. Küll aga maksavad kindlustusfirmad seda piskut kuni pensionäri surmani. Kogusin 9000 eurot, EV saab selle 20% endale.
p
Peep/ 13. august 2019, 19:28
55 aastat töötasin! II sambaga liitusin loomisest alates. Täna pensionärina kättesaadav osa on nii tühine, seda kas on või ei ole ! kuigi pidevalt oli minu palk kehtiva keskmise lähedal. Vaidlus on vist selles :" Kas pangad saavad selle raha või ei saa"!

K
</ 13. august 2019, 19:25
Kes kasutab praegu pensionifonide raha? Siin on vastus. Need kasutajad ei taha loobuda tuluallikast, sest ei oleks ju mõtet neid fonde keerutada, kui tulu ei oleks.
1
11/ 13. august 2019, 18:39
vale on see,e t kõik ei ole saanud ega ka saa oma aastate kohta staazi täis, suur osa saab ju vaid 0,....dega aastaid keskmise palga alusel, misasja, teised siis saavad hoopis suuri summasid.Kes orjanud 3 aastat et saada 1 aastake, siis siit peaks tegema ümber kõik ka tagasiulatuvalt, siis poleks ka kakelda nende reformimistega.
e
ega raha kogusumma ei muutu sellest/ 13. august 2019, 19:32
raha on ikka ühe palju. riik eeldab ikka, et inimene ise kogub endale pensionit, st madalapalgaline saab vähem, kui kõrgepalgaline, kuna maksud on erinevad. kui tahate võrdsust, siis tehke üks kindel maks kõigile. hetkel kõrgepalgaline maksab ju ka rohkem haigekassale, kas ta saab sealt paremat teenust või kiiremini? kuna riik ei oska pensionimakseid hallata ja maksavad praegust töötajate maksudest pensione, siis ongi tulevikus vaja järeltulijaid, kes seda surnud süsteemi toidaksid
e
14. august 2019, 00:40
Elu aeg maksan teistele pensioni ja siis riik eeldab, et kogun veel oma pensioniks ja seda odavtööjõule panustavas riigis, mille elatustase on juba Venemaa omastki madalam?
s
See on tõsi,jääks peaministri tool ikka alles,olen kõigega nõus/ 13. august 2019, 18:37
j
Jüri/ 13. august 2019, 18:36
Teine sammas ju ei kata inflatsiooni - seega ilma igasuguse aruteluta selge, et mõttetus.
j
ja kui riik sinu raha/ 13. august 2019, 19:34
"investeerib", siis on ju kõik korras???
r
14. august 2019, 00:42
Riik ei investeeri midagi, ainult kulutab.
p
13. august 2019, 18:21
Peaministri tooli külge klammerdunud Ratas on kõigega nõus.
s
sulev/ 13. august 2019, 20:08
Ratas ja Ratas,mis puutub siia Ratas.Kysige svenssonite käest ja rehvilt,kes selle systeemi tegid.
l
Lugeja/ 13. august 2019, 18:15
Minumeelest ka ei tasu rabistada, fundamentaalsed küsimused tõesti enne vastata ja alles siis edasi liikuda selle teemaga.
R
???/ 13. august 2019, 20:35
ReilPeltiku küsimustele ei ole ka vastatud

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee