Repliik

Vastukaja | Sel ja järgmisel aastal valmib Tallinnas üheksa kilomeetrit rattateid

Tiit Terik, Tallinna linnavolikogu esimees, Keskerakond, 7. august 2019, 14:45

22 KOMMENTAARI

õ
õigusriik./ 8. august 2019, 18:11
https://avasta.me/uudised/eesti/kas-toesti-peab-maksma-politsei-teeb-inimestele-mobiilsete-kaamerate-abil-pettusega-kiirustrahve/
e
8. august 2019, 10:01
ehk siis - suurele osale kõnniteedest joonistatakse peale jalgratta märk! Kuna miskipärast kehtib kõnniteedel totaalne anarhia, siis ei muutu midagi kuskil mugavamaks ja ohutumaks. Kirjatsurad võiksid teha eksperimendi - kõndida Tallinna tänavatel keset päeva ainult oma parempoolsel teepoolel ja vaadaku, millal tuleb otse vastu teine kõndija, kes ei suvatsegi oma vabale teepoolele minna, ennemalt astub hoopis teelt välja mururibale. Kõigepealt tuleb inimestele õpetada elementaarset parempoolset liiklust igal pool, siis saab sinna teele panna liikuma ka kondijõul veerevad rattad.
m
Maali mustamäelt/ 9. august 2019, 17:35
Meil on tekkinud seltskond, jkes põhimõtteliselt näevad ainult juustuauke, juustut aga süüa tahavad ning aina pirisevad, et auk ja auk. Aga aukude kõrval ja vahel on ju juust. Nii leitskse igas asjs ainult see halvem külg üles. Kas teil endal imelik ei hakka ? Korf dategu, saad harjumuse, aga harjumused kujundavad iseloomu. Nii kujunevadki virlad torisejad, kes nii endale kui teistele ristiks.
ä
ätt./ 8. august 2019, 07:12
Kogu vabariigis on üle 1000 km jalgrattateid ehitatud väga lühikese aja jooksul ja kunagi vajavad need remonti praktiliselt kõik korraga.Olenemata sellest kas neid kasutatase või mitte - paljudel nendel teedel liikleb ööpäevas 2-3 inimest km kohta ! Investeering tervisesse ja tulevikku !
j
J../ 7. august 2019, 23:12
(Väga mugav on rattaga minna uudistama arenguid Kopli liinidel või sõita läbi Stroomi metsa ja sealt edasi piki promenaadi Rocca al Maresse) Härra, inimesi ei huvita mingid uudistamised, või pikad lõigud linnast välja, mis ei vii õieti kuhugi. Inimesed tahavad mugavaid, rattaga sõidetavaid ja ohutuid teid mille kaudu tööle-koju sõita, linnas asju ajada, poes käija jne. Sõiduteele joonitud rajad?- Peale paari sõitu saad aru et kui tahad luud-kondid tervena elada, siis tuleb ohutumasse kohta ümber kolida... Kõnniteedele joonistatud jalgrattamärgid?-see pole ega saa kunagi jalgrattateeks.
K
supilinna tädi / 9. august 2019, 17:40
Kus see ohutum koht on, kuhu kolida kavatsete ? ilmselt peks see olema hede oravate valitseda . Soovitan : Tartu, Viimsi, Viljandi kohe kindlast ! ju on mujal ka veel ( aga ma Tartu ohutute rattateedele praegu küll ei panustaks )
m
millest sõiduteele joonitud jalgrattaradu on 43 kilomeetrit/ 7. august 2019, 20:29
Miks jälle neil sõiduteele joonitud radadel keegi ei sõida? Sõidetakse ikka kõnniteel, mis on Liiklusseaduse kohaselt keelatud. Ja samas keegi ka ei trahvi... Kui EV seadustele võib suure kaarega lasta ja politsei ei kõssagi, siis mis riik see küll selline on?
a
Ant/ 7. august 2019, 20:48
Mina sõidan sõiduteele joonitud radadel. Kõnniteel ei ole keelatud sõita teatud tingimustel. Ära parem virise.
a
Ant'ile/ 7. august 2019, 21:34
Ja uvitav millised küll need tingimused on? Kui sina saad sõiduteel sõita, siis millised vabandused küll teistel on kõnniteel sõitmiseks? Seadused on nagu kõigile ühesugused.
k
k/ 7. august 2019, 21:55
Aga võta ratas ja proovi need jalgrattarajad järele. Esimene nõue on, et sa ei saa karta autosid ja busse - pangem tähele, et politsei samal ajal rõhutab kogu aeg jalgratturitele, et autosid tuleb karta nagu tuld. Teine nõue on, et sa pead ikkagi tulema toime tavaliikluses sõitmisega, kui see rattarada ära lõpeb, ei vii sinna, kuhu sina lähed, on blokeeritud vms. - Mina muuseas ei sõida kunagi ega kusagil kõnniteel ning kui kõnniteele on pandud jalgratta- ja jalgtee märk, ka siis ma kaalun, kas ma sellepärast ikka hakkan kõnniteel sõitma.
k
k/ 7. august 2019, 22:02
Kui vaadata oma tuttavaid, siis kõnniteel sõitev täiskasvanud jalgrattur võib vabalt olla peamiselt autot kasutav inimene, kes lihtsalt ei julge sõita sõiduteel ega isegi jalgrattarajal. Samuti võib täheldada, et nad kipuvad pidama rattaga sõiduteel sõitmist ebamoraalseks, kuna sõidutee on nende jaoks ikkagi autotee.
j
J../ 7. august 2019, 23:17
Peale paari korda tüdined ära signaalitavatest autodest. Peale viiendat korda kui linnaliini buss rammida üritab, hakkab elu pärast hirm.
i
Ime/ 7. august 2019, 19:47
v
vello/ 7. august 2019, 17:13
mõttetud teed ja maksumaksja raha kulutamine.
o
Oma nabast võiks kaugemale näha jah/ 7. august 2019, 16:27
ka 9 km on siis hea tulemus v?

k
Kui / 7. august 2019, 15:55
selliseid nagu fotol, hakatakse ehitama, jätku parem tegemata. Selline märgistik on seaduse silmis vastuvõetamatu!
k
k/ 7. august 2019, 16:52
Seaduse silmis on see täiesti vastuvõetav. Raske on ette kujutada, mis kiiks on inimesel, kes eelistaks ühe laia tee asemel näha kahte poole kitsamat kahesuunalist teed kõrvuti. Laial teel liiguvad jalakäijad teeservas ja sa saad vabalt jätta paar meetrit külgvahet, mis on täiesti ohutu enam-vähem mistahes kiirusel, mida sa suudad jalgrattaga arendada. Pooleks jagatud tee näeb ette, et liigutakse ka keset teed ja möödumiseks sul ruumi ei ole. Võib-olla siis mõni kujutab ette, et kui maagiline joon on vahel, siis ei pea jalakäijatest välja tegema ja neile otsasõitmine ei tee haiget.
k
k/ 7. august 2019, 16:56
Iseasi muidugi, kuhu ja mismoodi neid teid tehakse. Näiteks Hiiu tänav, mis oli varem rattaga sõiduteel suurepäraselt läbitav (muidugi ühes suunas), aga kus nüüd sõidutee on liiga kitsas ja kõnnitee on rohkem nagu neile, kes soovivad auto alla jääda. Uue asjana suunatakse jalgrattureid lausa äärekividega võimalikult aia äärt pidi sõitma, mis muidu oleks täiesti terve mõistuse vastane. Arusaadavalt lastele ja muidu pühapäevasõitjatele võib asi tunda tore ja ohutu - kuni auto alla jäämiseni.
1
16:52!/ 7. august 2019, 19:43
Vastuvõetav sinule, kes sõidab nagu arvab ja kulgeb seal, kus tahab. Liiklusseaduse järgi ei saa rattur ja jalakäija sama rada kasutada. Aga Eestis ollakse kõigega harjunud, ka poliitikute mitte midagi tegemistega. Head põrkumist, sulle, sileaju!
k
Kuuuurija/ 7. august 2019, 20:25
Vastuvõetamatu inimkõntsale, kes end teistest paremaks peavad ja eeldavad, et teised tuleks neist taradega eemal hoida.
k
k/ 7. august 2019, 22:15
Ma möönan, et "sõites nagu arvan" ma tõepoolest ei suuda mõista sinu usku, et teele joonistatud joon vabastab sind vajadusest jalakäijatest välja teha ning kaitseb sind kokkupõrgete korral. Isiklikult hoian ka kõnniteel liikuvate jalakäijatega sõiduteel sõites kiirusest sõltuvalt minimaalset külgvahet, sest nagu praktika näitab, isegi äärekivi ei takista neid sõiduteele sattumast. Nõmmekana olen ma muuseas väga rahul, et meil kõnniteid ei ole ning jalakäijad ei jaga sama "rada" mitte ainult jalgratturitega, vaid ka lausa autodega.
k
k/ 7. august 2019, 22:19
Nendes harvades kohtades, kus Tallinnas on üritatud kõnniteid jagada, ei valmista mulle mingit raskust mööduda jalakäijast jalakäijate poolel, kui too eelistab käia jalgratturite poolel. Ma oletan, et sina kisuksid ilge tüli üles olukorras, kus nelja meetri laiusel teel olete teie kahekesi? Mida sa veel Telliskivi tänaval teeksid, kus sina oleksid üksi saja jalakäija vastu. Mina "sõites nagu arvan" sõidan allamäge kindlasti sõiduteel ja ülesmäge sõitmise asemel valin mõne muu tee.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee