Eesti uudised

EKSPERDID: Postimehele jäävad telekanalid levitavad vandenõuteooriaid ja on sama suured propaganda esitajad kui PBK (84)

Hindrek Pärg, 5. august 2019, 19:53
Ilmar RaagFoto: Stanislav Moshkov
Kuigi Postimees kavatseb loobuda PBK reklaami müügist, leiavad eksperdid, et ennast kui üdini rahvusliku väljaandena reklaamiv ettevõtte hakkab raha teenima Venemaa propagandat edastavatele telekanalitele NTV Estonia ja REN-TV Estonia. 

Nädalavahetusel teatas Postimees Grupp, et võtab BMA Estonia OÜ-lt üle nelja Vene telekanali reklaamimüügi – PBK, NTV Baltic Estonia, REN-TV Estonia ja DOM Kino. Esmaspäeva pärastlõunal selgus, et ettevõte üritab lepingut sõlmida aga ilma PBK-ta, põhjendas meelemuutust tugeva kriitikaga, mis tuli muuhulgas ka toimetuse seest. Pahameelt avaldas teiste seas ka Postimehe uuriva toimetuse juht Holger Roonemaa, kes on varasemalt kirjutanud Baltnewsist ja Vene trollidest Facebookis.

Küll aga leiavad ajakirjanik Oleg Samorodni ning strateegilise kommunikatsiooni ekspert Ilmar Raag, et Postimehe paketti jäävad NTV Estonia ja REN-TV Estonia on sama suurel määral Venemaa propaganda esitajad kui PBK.

"NTV Baltic Estonia ja REN-TV Baltic on samasugused Kremli propagandistlikud telekanalid, nagu PBK, mis on Venemaa Pervõi kanali kohalik kloon," ütles Samorodni, kes peab Eesti Päevalehes "Vene meedia päevikut." 

"Põhimõtteliselt on kõik Venemaa föderaalsed telekanalid keskvõimu kontrolli all. Seega pole meile vahet, kas tahame, et uudiseid näitaks PBK või NTV, sest sisu on neil täpselt sama," lisas Raag omaltpoolt. 

Postimees hakkab toetama telekanaleid, mis levitavad vandenõuteooriaid

Samorodni kritiseerib eriti tugevalt REN-TV Balticult, mis on tema sõnutsi täis vandenõuteooriaid, millede kohaselt tahab kogu maailma hävitada Venemaad ning kuidas vene rahvas võitleb Putini juhtimisel kangelaslikult vaenlastega.

"Mul jäi meelde üks saade REN-TV Balticus, milles räägiti, et NATO paigutab Eestisse oma väekontingenti selleks, et rünnata Peterburi," toob Samorodni näiteks telekanalis levitavatest vandenõuteooriatest. 

"Tegemist on propaganda kanalitega, mille programm pannakse kokku nagu Brežnevi pakike – kui soovid ühte asja vaadata, pead süübima ka teist," iseloomustas Raag Vene telekanalite programmi. 

Raagi sõnul jäi avalikkusele rohkem hambusse PBK oma kunagiste vaatajanumbrite tõttu. "See oli pikalt Venemaa kõige vaadatum telekanal, millel olid uudised suhteliselt tähtsal kohal. Ka NTV jaoks on uudised väga olulised, aga võrreldes PBK-ga jäävad need natukene rohkem tahaplaanile.

"Igatahes tasub olla tähelepanelik. Läbi ajaloo on kolmes Eestis näidatavas Vene telekanalis esitatud kriitilisi teemasid sisuliselt sõna-sõnalt sama tekstiga," nendib Raag. 

Ohtu kinnitab ka Samorodni: "See on ilmselge, et Venemaa niinimetatud föderaalsed (st tegelikult riiklikud telekanalid) teenindavad propagandistlikult Venemaa välispoliitilise tegevust, mis on suunatud kõigepealt naaberriikide vastu, kus on olemas arvukas venekeelne elanikkond. Need telekanalid on Venemaa mõjutegevuse instrumendid naaberriikides, sealhulgas Eestis."

84 KOMMENTAARI

o
Ott 7. august 2019, 15:24
Ma lugesin mõni aeg tagasi Postimehe mõnede ausate ajakirjanike avalikku kirja kus oli öeldud et neile öeldase ette millest nad peavad kirjutama ja keda laimama. Olen kindel et nüüd see ajaleht on väärikam.
s
Soo 7. august 2019, 15:21
Postimees oli eelmise peremehe ajal valelik ja vassiv ajaleht.
Loe kõiki (84)

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee