Repliik

Küsimus | Miks Tallinna trammid venivad kesklinnas teosammul? (27)

Arvamustoimetus, 4. august 2019, 19:54
Foto: Martin Ahven
Tallinnas Hobujaama trammipeatuses on kummalgi pool kaks foori ning trammid ootavad järjest kõigi nende nelja taga, rohelisest lainest pole juttugi. Tolle 250-meetrise lõigu läbimiseks kulub trammil 5 minutit, mis on isegi jalakäija liikumiskiirusest madalam. Ka sõidugraafik näitab, et Mere puiesteelt Paberi peatusse jõudmiseks on ette nähtud 6 minutit, enamus sellest ajast kulub nelja foori taga seismisele, olgu päeval või öösel. Tooge mõned argumendid, miks peaks linlane sellise liikumiskiiruse juures ühistransporti eelistama või miks ei ole võimalik trammiliiklust sujuvamaks korraldada?

Kaarel Kutti, Tallinna Linnatranspordi AS kommunikatsioonijuht: Tallinna Linnatranspordi AS on ainult ühistranspordi operaator ja sõidab bussi, trammi ja trolliga sinna, kuhu planeerib sõite Tallinna transpordiamet ja saab iga teenindatud kilomeetrilt kokku lepitud tariifi. Liikluse planeerimise, sealhulgas foorid ja foortsüklid,  aga ka ühistranspordi planeerimine on Tallinna transpordiameti vastutusala. Seetõttu tuleks pöörduda ameti poole ja küsida kommentaari kriitikale. 

Üldiselt võib öelda, et kui ka TLT märkab liikluses probleeme (avariiohtlikumad kohad, ummikud vms), siis pöördume muudatusettepanekutega Tallinna Transpordiameti poole, kes muudatuste võimalikkust arutab ja otsuse langetab.

Paavo German, Tallinna Transpordiameti liiklusosakonna peaspetsialist: Kõik Tallinna trammiliinid läbivad Hobujaama peatust, mistõttu peame tagama ohutu ja suurearvulise jalakäijate juurdepääsu trammiooteplatvormidele. Seetõttu on rajatud ülekäigurajad peatuse mõlemasse otsa. Trammide saabumise aeg, sellest tulenev trammide arv ja peatuses viibimise aeg on ajas muutuva iseloomuga ja ei ole ette ennustatav sellise täpsusega, et see võimaldaks koordineerida trammide peatusest väljumist trammiooteplatvormide otsas olevate valgusfooridega (fooride koordineerimise täpsusklass on 1 sekund). Seetõttu võib tekkida olukord, kus tramm ootab nii peatusesse jõudmist kui ka sealt väljumist. Lisaks on vajalik arvestada ka ülejäänud ühistranspordi läbilaskevajadusega Narva, A. Laikmaa, Hobujaama ja Maneeži tänavatel ning väga pika jalakäijate fooritsükliga Narva mnt – Hobujaama tn ristmikul, mis võtavad kõik oma osa fooritsüklist. Arvestades kõiki liiklejagruppe ja liikluskorraldust on olemasolev liikluslahendus optimaalne ning suuremaid muudatusi on võimalik teostada vaid ehitusliku sekkumisega.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee