Eesti uudised

Liikluseksperdid on eriarvamusel, kus elektritõukerattaga sõita tohib

Toimetas Katrin Rohtla, 3. august 2019, 10:50

48 KOMMENTAARI

n
nonoh/ 4. august 2019, 18:28
rõõmustame, et Tallinnas peatuvad suured kruiisilaevad,, saates lonna jalakäijatena tuhandeid turiste. Need turistid ei oska oodata kõnniteel neist möödasõitvaid jalgrattureid, elektri-tõukerattaid, tõukerattaid, rulatajaid. Kusjuures need kõnniteed on tihti kitsad. Kas Tallinn suudab tasuda turistide tervisekindlustuse summad? Ametnikke on palju, kuid mõtlevaid ametnikke pole, kõik ju bakalaureused.
s
Sparta/ 4. august 2019, 12:54
Igaüks vaatab asja oma mätta otsast. Need, kes tahavad tõukekad ajada autoteele, pole ise tõukekaga autoteel sõitnud aga autoga ka mitte. Miks nad muidu nii rumalt juttu räägivad. Igasugune kergliiklusvahend, mis liigub autoteele joonistatud jalgrattarajal on alati väga suures ohus. Et las surevad, peaasi, et nad jalakäijate vahel ei sõidaks? Autod ju kimavad neist mööda sentimeetrite kaugusel. Kas julmavõitu ei ole?
v
viisakas/ 4. august 2019, 13:23
to sparta ...ajate kaks mõistet segamini - "kõnnitee" ja "sõidutee". Keeletundjana eeldan, et kõnniteel kõnnitakse ja sõiduteel sõidetakse. Või kuidas???
k
kas/ 4. august 2019, 18:22
kas pole julmavõitu kihutada kõnniteel kõndijate vahel , kes ei oska kokkupõrget oodta?
o
on/ 4. august 2019, 23:23
ige küll, et sellistele väikse kiirusega aparaatidele jääks ikka kõnnitee nagu Turus olid kõnniteed 3 meetrit laiad ja pool sellest joonitud ning silt liiklusmärgiga-pool jalakäiale ja sõnad all-sallittu ka mopoille, st mopeedid võivad sõita jalakäiaga samal teel...nii peks olema ka meil ja milleks neid isemõtlejaid vaja, võtke maailmast eeskuju.
r
r./ 4. august 2019, 10:14
Täitsa närvi ajavad need tõuksid juba. Enam ei saa jalakäija kombel rahulikult liigeldagi...vuravad eest ja tagant mööda niiet ole pidevalt valvel et alla ei jää. Pange see jama kinni! Bolt pidi veel rohkem neid tooma! Linnavalitsus võiks enne mõelda ka kui seelise jama linna peale lahti lasevad. Rikub linnapilti, häirib turiste ja linnakodanikke kus kõnnitee ala on mingiks krdi ralliks muudetud. Reaalsus on see et üks hommik tõuks tuli sellise hooga vastuvet ma pidin eemale tõmbama muidu oleks otsa tulnud. Krt see pole enam mõistlik!
v
viisakas/ 4. august 2019, 06:43
...Soome teeb õigesti, et ei luba kõnniteedel sõita. Meil vuravad kõikvõimalikud rattalised kõnniteel. Tuleks siis anda jalakäijatele propellerid nagu Karlssonil, et saaks vajadusel õhku tõusta. Võiks juba ära lõpetada naivistliku mõtlemise, et küll vurajad on ettevaatlikud - ei ole!!! Pigem on neil mõttelaad, et jalakäija, anna teed või kobi teelt minema.
v
võimalus/ 4. august 2019, 13:06
Aga mis siis, kui jalakäijad hakkavad tõukekatega möödvuhistajaid tõukama? Kas ikka hakkavad kimama jalakäijate vahel? Aga varem või hilljem võivad sellised juhtumid aset leida. Eriti siis, kui mõni tõukekas on juba jalakäijale otsa sõoitnud.
õ
4. august 2019, 03:47
Õpetussõnad 16:32 Pikameelne on parem kui kangelane, ja kes valitseb iseenese üle, on parem kui linna vallutaja.
d
doh/ 4. august 2019, 00:34
no autoteedel saavad nad hukka. las lõbutsevad kõnniteel. nad märkavad teisi ka
r
rull/ 3. august 2019, 23:19
rulluisutajad on ka reguleerimata, aga kihutavad ka 40 km/h

k
kas/ 3. august 2019, 22:20
Milleks on vaja elektritõukerattaga sõita kõnniteedel,kui inimesi on käimas palju?Olen näinud noorukeid vuramas jalgrattateel,et vaevu jõuad eest ära joosta,sest muidu oledki siruli. No on ikka mõeldud totrus elektritõukeratas,ilma nendeta oli elu rahulikum ja inimlikum.
l
3. august 2019, 21:03
Linnas vedelevad tõuksid risustavad linna. Pealegi, el. auto rent on odavam kui el. tõuksil. Lihtne arvutada koolipoisil.
s
sina, ära-le/ 3. august 2019, 17:08
sa ära sõida enam rattaga kõnniteel, lase lastevankritel vurada, see nende rada...
p
Parem elektriline aiakäru/ 3. august 2019, 14:38
Sõitke metsas või jalgrattateel.
s
Selgus majas/ 3. august 2019, 14:22
Jaanipäeval toimusid ninasarvikute ja oravate vahel läbirääkimised, aga ajalehed lasid lendu libauudise nagu oleks Keskerakonna kontoris joodud
e
Ei saa nii, et hundid söönud ja lambad terved/ 3. august 2019, 14:17
Väljaspool sõidukite liikumiseks mõeldud ala on jalakäijal tingimusteta eesõigus kõigi teiste liiklusvahendite suhtes ehk siis olenemata sellest, millise abivahendiga keegi kulgeb on ta KOHUSTATUD väljaspool sõidukitele mõeldud ala teed andma jalakäijale. Igasugused muud variandid (ka praegu kehtivad LS sätted) on jama.
k
k/ 4. august 2019, 01:07
Ei vasta tõele. Jalakäija tegelikult ei tohi takistada mitte kedagi, kes liikleb kõnniteel legaalselt. Ja ka selles küsimuses, kes võivad sõita kõnniteel, puutub liiklusekspertide hulgas igasugune üksmeel. S.t isegi kui elektritõukeratas võrdsustada jalgrattaga, ei järeldu sellest mitte midagi selle kohta, kas sellega tohib kõnniteel sõita või mitte. - Praktikas mind huvitaks, mis saab kohtus nendest asjadest, kus jalakäija on autoga kõnniteel näiteks surnuks tagurdatud. Kahtlustan, et "ups, ei märganud" vabastab autojuhi igasugusest kohustusest jalakäijale kõnniteel teed anda.
e
tõde/ 3. august 2019, 13:34
emad oma väikeste lastega, kes käivad käekõrval, vanurid, kes liiguvad kepiga, koeraomanikud, kes jalutavad kõnniteel, kuhu siia veel elektrilised tasa-hiilivad rattad ja tavalised rattad mahuvad, kõik kõnniteed ei ole ühelaiused, kõnniteed, nagu ütleb nimetuski, jäägu selleks, see ei ole enam kõnnitee, kui ta muutub ohtlikuks , mis iganes sõidukite puhul....
o
Odin/ 3. august 2019, 13:29
Olgu nad elektrirattad, elektritõukerattad või ka tavalised jalgrattad. Jalgrataste ega ka rulade koht ei ole kõnniteedel. Kõnniteed on kõndimiseks, mitte sõitmiseks. Kui sõita ei oska siis pole üldse vaja sõita. Käige jala!
o
Odinile/ 3. august 2019, 15:18
Paljud ei oska ka jala käia.

m
M/ 3. august 2019, 13:23
Mina sõidan iga päev (veel) autoga tööle ja vahetevahel kohtan autoteel, jalgrattarajal jalgrattureid. Minu meelest on see nii autole kui ka ratturile ohtlik olukord. Mis siis veel tõukekatest rääkida kui ka need autoteele aetakse. Autod sõidavad jalgrattarajal sõitjast sentimeetrite kauguselt mööda ja tipptunnil pole alati võimalik ratturi eest kõrvalrajale põigata. Ütleksin, et sõiduteele joonitud jalgattarada on lõpuni läbi mõtlemata asi. Kusagil peavad ju kaherattalised sõidukid sõitma aga mitte nii ohtlikus olukorras nagu sõiduteel. Hädasti oleks vaja eraldi rattateid.
a
Ats/ 3. august 2019, 13:21
Tegelikult ei ole normaalne,et üldse rattaga sõidetakse jalakäijate vahel kõnniteel.Jagatagu siis kõnnitee pooleks-üks osa,kus ratturitel eesõigus,teine osa,kus jalakäijal.Joon vahele-ei tohiks ju keeruline olla-ja asi ants.Jalakäija võib ratturite poolel liikuda,kui rattureid pole,kuid peab ratturile teed andma,ja vastupidi-nii lihtne see ongi!
t
Tölpa/ 3. august 2019, 13:55
Jalgrattur ei tohigi kõnniteel sõita. Lihtsalt eesti politsei on laisk ja on huvitatud ainult kiiruse mõõtmisest ja selle eest trahvimisest.
s
sõidurada õige koht/ 3. august 2019, 13:13
elektrilised tõukerattad kuulugu ikka sõiduteele, mina, kui jalakäija, näen neis ohtu, eriti siis kui lapsevankriga jalutad, mingil hetkel hakkad vankrit keerama, samal ajal tuleb tõukeratas tagant, vaikselt ja ongi õnnetus käes, me ei mõtle ju ratturiga samal ajal ühtviisi,
ä
ära/ 3. august 2019, 14:28
ära keera siis oma lapsevankriga ette. need lapsevangerdajad töllerdavad tihti ka keset kergliiklusteed, üldse ei jälgi ümbrust ja keeravad ette nagu jumal juhatab
s
siit tuleb veel üks küsimus/ 3. august 2019, 13:03
Kus peaks sõitma elektrimootoriga invaliiditool? Mootorsõidukina sõiduteel või? Erinevalt tõukrrattast on too elektriline käru märksa laiem ja hõivab märksa enam kitsast kõnniteest. Samas pole paljudel kõnniteedel ka ratastoolile sobivaid laugeid peale- ning maha sõidu võimalusi. 20 cm. äärekivi on tollele aga juba ületamatu barjäär. Ja too ratastool on ka liig raske, et mõni lahke abiline seda äärekivist üle tõsta jõuaks. Kui too sõiduks aga eiraks kõnniteed ja laseks sõiduteed mööda, siis kas paremal pool nagu autodki või vasakul, nagu jalakäijad?
t
T.Rex/ 3. august 2019, 14:48
Elektriline ratastool liigub jalakäija tavakiirusel, seega kõnniteel probleeme ei tekita. Sõiduteel loomulikult paremal, sest erinevalt jalakäijast pole ratastoolil võimalik sõiduteelt kõrvale astuda.
j
joo/ 3. august 2019, 13:01
liikluseksperdid peavad ütlema, kuidas liigelda kõnniteedel, ja kergliiklusteedel. Kõigepealt peaks selgeks tegema, et nendel teedel liigeldakse paremal teepoolel. Vasakul teepoolel sõiduteel, maanteel liigub jalakäija vasakul pool. Jalgrattur paremal. Uskuge või mitte, aga inimesed ei tea seda. Harilik tõukeratas peaks olema võrdsustatud jalakäijaga. Elektriline - jalgratturiga.
m
3. august 2019, 12:54
miilits võiks aru saada,et nende elektrivõrridega kõnniteel inimeste vahel suurel kiirusel sahistamine on veel ohtlikum kui nendega sõiduteel liikumine.kui miskit norm lahendust asjale ei leita,tuleb säärased tranduletid ära keelata.
j
Juhan/ 3. august 2019, 12:42
eks ikka sel kus teisedki mootorsõidukid. see, et nad kitsastele kõnniteedele trügivad, pole vastuvõetav ei liiklusohutuse ega liikluskorralduse mõttes. erandi võiks vast teha kõnni- ja kergliiklusteedele, milledel selgelt markeeritud jalakäijate ja liikumisvahenditel (jalgrattad, igasugu liikurid jne.) liiklejate teeepooled
j
jalakäija/ 3. august 2019, 12:35
Aga kõigil lastel 10-14 -aastastel pole veel taipu, kuidas ohutult kõnniteel oma el.-sõidukitega jalakäijate hulgas liigelda. Alles eile nad vihisesid jalakäijatest nagu postidest mööda kõnniteel, see oli päris hirmutav, kui mõelda,et nad sulle seljatagant otsa sõidavad.

q
qq/ 3. august 2019, 12:26
Ehk oleks vaja serifitseerida sõiduteekõlblikud elektritõukerattad ja registreerida sellised. Et siis peaksid olema teatud mõõtudega, teatud rattaläbimõõduga ja ka väikse numbriga, mis oleks esiratta kohal. Ja nendega oleks keelatud sõita kõnniteedel.
i
imho/ 3. august 2019, 12:18
kõnniteel tuleks kiirus piirata kuni 10 km/h.
j
juta/ 3. august 2019, 13:35
Kõnniteel jooksja igal hommikul peab siis omal kiirust mõõtma või ? Kõnni sirgelt, mitte keset kõnniteed taarudes, telefoni näppides, siis ei ohusta Sind keegi.
õ
õige/ 3. august 2019, 12:11
tegemist on mopeediga ja kõik lapsed tuleb ajada sõiduteele nendega sõitma. P.S. võiks tänaval jooksmise ka ära keelata. 15 km/h jooksev inimene on teistele inimestele ohtlik
l
Luoma/ 3. august 2019, 12:09
Asi on lihtne. Ei tohi sõita kõnniteel. Ei tohi sõita sõiduteel. Võib sõita jalgrattateel. Ehitagu siis korralikud jalgrattateed. See peab käima kõigi "abimootoriga" sõiduvahendite puhul.
a
arvamus/ 3. august 2019, 11:31
Mina olen politsei arvamusega nõus. Sirk võiks ise tõukekaga sõitmist proovida ja siis otsustada, kuhu need sõidukid sõitma lubada. Igatahes maanteele mitte. Ja küsimus pole mitte selles, et kas tõukekas on mootorsõiduk või mitte vaid hoopis kiirus on oluline. Kui tõukekas sõidab jalakäijate läheduses jalakäija kiirusega (5 km/h), siis pole ju vahet, kuidas see liikumine tekitatud on. Jalakäijaid pole, palun väga- sõitku 25 km/h. Meie liiklus ja tänavad on nagunii arvestatud ainult sõiduautodele. Võiks lubada liikuda ka millegi kergemaga. Ehk jääb siis autosid vähemaks.
j
jalakäija/ 3. august 2019, 12:33
Paraku kimatakse ka jalakäijate vahel 25 km/h
j
Jumpstick/ 3. august 2019, 13:37
Jalakäiad peavad kiiremini liikuma hakkama, et jalgu ei jääks.
k
Küsimus/ 4. august 2019, 08:32
Aga kui ma sõidan autoga jalakäijate teel 5km/h?
t
to: Küsimus/ 4. august 2019, 12:41
Liikluseeskiri üätleb, et hoovis, kus on inimesi, tuleb autoga sõita jalakäija kiirusega. See on ca 5 km/h. Liikluseeskiri keelab jalakäijate teel autoga sõitmise, kuid põhimõtteliselt võiks lubada küll, sest hoovis ju ka inimesed liiguvad aga auto võib seal sõita küll.
h
3. august 2019, 11:27
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
M/ 3. august 2019, 11:43
Kas autoga sõit on tervislik? Lihtsalt mugavam on sõita mitte vändates. Ja elektritõukekas võimaldab seda. Kui endal veel autot pole.
e
3. august 2019, 11:09
Ei soovita üldse kusagil sõita. Kui pea ei tea, kuidas käsi või jalg liigub või mida silm seletab, siis on tegu tõsiste funktsionaalsete tervisehäiretega.
j
julm maailm/ 3. august 2019, 11:50
Sel juhul võiks ka jalakäijatel (loe = absoluutselt kõigil inimestel) olla kulgemisload. Ei teinud jalakäija eksamit ära, püsi toas ja aja oma asju interneti kaudu. Ma saan su ettepanekust nii aru, et Eestis võiks olla elu nagu vanas Spartas - elada ja liigelda võivad ainult terved ja tugevad, põdurad lähevad seebiks.
m
MadMax/ 3. august 2019, 13:08
julmale maailmale lisaks: kel juhiluba olemas ei pea tegema jalakäija eksamit.
k
k/ 4. august 2019, 01:19
Autojuhiluba? See näitab minu meelest ainult, et inimene ei saa sisuliselt üldse aru, mis tema ümber toimub, pooli liiklusreegleid rikub sellepärast, et ta ei ole neist kuulnudki, ja teist poolt rikub, sest teda lihtsalt ei huvita. Selleks, et sulle juhiluba säilib, tuleks teha jalgratta juhiluba (sõidueksamiga päris liikluses) ja kui soovid, ka jalakäijaluba.

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee