Eesti uudised

Elektriautode ostutoetus on naasmas, esialgu üle kolme korra lahjemana (55)

Viljar Voog, 27. juuli 2019, 14:19
ELMO programm tõi Eesti teedel enim Nissan Leafe, lausa 370 tükki, aga paljud nägid selles ka võimalust soetada endale Tesla.Foto: Gene Blevins/Reuters/Scanpix
2011. aastal sündis ELMO, Eesti elektromobiilsuse programm, mille üheks võtmekohaks oli elektriautode ostutoetus. Toona oli uue masina ostmiseks läbi KredExi saadud keskmine summa 16 500 eurot. Too programm lõppes 2014, kuid viis aastat hiljem on valitsus taas rahapakkumisele hinge sisse puhumas – rahapatakas on küll veel märgatavalt väiksem.

„Kogu meetme alla on plaan raha esialgselt panna 1,2 miljonit eurot, mis tuleb ilmselt kahes taotlusvoorus, ja ühe auto maksimaalne toetus on 5000 eurot,“ tutvustas veel valmimisjärgus plaani olemust keskkonnaminister Rene Kokk.

Kui KredEx jagas nelja aastaga välja toetusi 10 miljoni euro eest, siis nüüd läheks taotlemisprotsess Keskkonnainvesteeringute Keskuse hallata. Miks on toetussummad seekord nõnda palju madalamad?

„Need on need vahendid, mis meil on praegu sinna panustada, alustada ja vaadata, kuidas see projekt üldse realiseerub,“ ütles Kokk.

Eesti Päevaleht kirjutas sel nädalal, et juhul kui katseprogramm töötab, võiks järgmise 10 aastaga elektriautode ostutoetusi välja jagada suisa 100 miljoni euro eest.

Miks üldse on tarvis, et riik eelistaks ühe autoliigi kasutajaid teistele? Kokk selgitab: „Puhtalt selle pärast, et see on üks meede, mis aitab meil CO₂-emissiooni vähendada. See motiveerib inimesi ostma elektriautot ja seeläbi vähem saastama.“

Tulevasest toetusest peaksid kasu saama nii era- kui ka juriidilised isikud. Loodetavasti hakkaks seda eriti aktiivselt ära kasutama taksofirmad, kuna nende keskmine läbisõit on kordades suurem lihtinimeste omast ja see annaks tugeva tõuke linnaõhu kvaliteedi paranemisele.

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee