Eesti uudised

VIDEO | Põlva haigla arstid tegid ebareaalselt palju ületunde

Toimetas Hindrek Pärg, 24. juuli 2019, 22:12

44 KOMMENTAARI

j
juku/ 26. juuli 2019, 07:30
miks tahetakse sulgeda köik haiglad peale tallinna ja tartu? milline loll selle välja mõtles???kas see oli uus valitsuse jahmerdamine vöi möne ,,,nöuandja ,,mötte sähvatus???pange aga kommunistid toompeale ja suretage eestlased välja!!! küüditamisele kaasa aitajad on ju ikka au sees olnud( 50 aastat) ja nüüd ka veel!?
v
varguseks/ 25. juuli 2019, 10:39
a
ab/ 25. juuli 2019, 12:22
Kus see vargus on? Oled ikka õigel saidil?
k
kuidas/ 25. juuli 2019, 10:39
p
Pani kohe mõtlema,/ 25. juuli 2019, 09:29
et mitu tundi arstidel ööpäevas on ? Kas kas nende organism ei vajagi puhkust ja und?
p
puhkust vajab/ 25. juuli 2019, 11:18
aga korralikult makstud pappi vajab rohkem.
k
25. juuli 2019, 14:54
Kui arvestada et neil on vähemalt 10 eurot töötund siis 3000 eurot oma palgale juurde teenida on igati ahvatlev. Lihtsalt istud ja ootad kas mõni hakkab sünnitama või mitte.
s
soomes/ 25. juuli 2019, 09:16
on kyll köik reguleeritud.yle tunni.kohustus tehakse pådevus teste.köik töötajad on håsti koolitatud.isegi koristaja.kes öpivad pea 2 aastat..Meie arstid peaks ka pådevust kontrollima.sest soomes lasti 13 Eesti arsti.lahti.viidi Helsinki Ylikooli teste tegema ja soome professori imestus ole suur
h
Hea/ 25. juuli 2019, 09:10
j
ja räägitakse/ 25. juuli 2019, 09:00
et see oligi ühiskondlik-kasulik tegevus.
s
See on VALMISOLEK Sünnitus on nagu tulekahju, juhtub kindlasti, aga millal, täpselt ei tea. / 25. juuli 2019, 09:40
k
Koer/ 25. juuli 2019, 08:55
Selge see,et Põlva haigla aktiivravi haiglana enam ei jätka. Senine süsteem toimis tänu sellele,et osa valveid tehti väljaspool maakonda olevate arstide poolt.Keegi pole nii loll,et hakkab oma transpordiga sõitma Põlvasse tegema 12.t. valveid. Ei leita nii günekolooge,kui ka pediaatreid.Sünnitusosakonna töötamine 2 päeva nädalas on totruse tipp.Kui ikka tahetakse sünnitus sulgeda,siis tehke see 1.augustil ära.Niikui nii on plaanis eriarstiabi lõpetamine väiksemates maakondades.Kahju,väga kahju,kuid selline on riigi strateegia.
o
olge mureta/ 25. juuli 2019, 09:03
rahvast hooliv Keskerakond äratab Põlva haigla uuele elule . Riigil raha piisavalt ei ka see haigla toimiks ja rahvast teeniks , sest rahvas toimetab riigikassasse raha piisavalt . Jääb üle isegi ametkondade arusaamatult suurteks palgatõusudeks ja 5 milli kaupa kinomeestele jagamiseks.

t
tsiteerides unetuid/ 25. juuli 2019, 07:39
Teie plaanid on nii läbinähtavad, seltsimees juht ...
k
Kõige rumalam otsus/ 25. juuli 2019, 06:29
on see, et "Põlva haiglas saab sünnitamas käia ainult kahel korral nädalas"! Kes sellise jama välja mõtles? Et kui sünnitus algab valel päeval, peatame ajutiselt sünnitustegevuse? Tundub, et Eestis enam adekvaatselt mõtlevaid polegi. Ja te veel tahate elujärge parandada? Kellega, milliste bürokraatidega?
s
25. juuli 2019, 06:57
See ongi Eesti ,kasvatame riigitöötajaid ,ja ongi kõik!
v
vastutulek/ 25. juuli 2019, 10:42
See on vastutulek kohaliku kogukonna lollusele. Kui rohkemaks meeskonda kokku ei saa, siis tulebki hakata tegema kompromisse - mis on siis parem, kas see, et paar päeva nädalas saab Põlvas sünnitada või teadmine, et kohe üldse ei saa ... Seejuures med töötaja peab alati abi andma. Kui sünnitustegevus ikka käib, siis auto peale ei pane ja ära ei saada ...
k
kas nende ületundide saamiseks peab nagu kohal ka käima? või saab niismagai kirja panna?/ 25. juuli 2019, 01:27
r
Realist/ 24. juuli 2019, 23:57
Päris armas. Töötajad vist magavad püstijalu kohapeal, sest keskmiselt iga päev 15 tundi tööl olla.. Kõik nädalapäevad, iga päev 15 tundi tööl! Väga reaalne see ei tundu muidugi.
m
mis siin imelikku/ 24. juuli 2019, 23:41
Vana juht selgitas, et sünnitusi/ülekoormust tegelikult pole - mis tähendab, et sisuliselt makstakse palka elundi mõlkiistumise eest. Normaalne koormus kuus on 160-184h. Sinna lisaks üle 300 lisatunni kuus tähendab kokku ca 450 töötundi kuus ja "vaba aega" kuus ca 250h. Tegelikult need arstid "töötavad" mitme koha peal, kuigi õigem oleks öelda - teevad valveid … Aga kohati nad teevad valve ajal ka ambulatoorseid vastuvõtte … Mõni saab lisa ka "pagunite", st vanemarsti/osakonnajuhataja vmt juhtivtöö eest. Õed panevad samamoodi haiglas, kiirabis või perearsti juures + mõlemal pool lisatunnid.
m
25. juuli 2019, 00:05
Mõnel eriarstil vaid 1 kord nädalas vastuvõtt. Tavaliselt esmaspäevane päev. Siis saab peale tööd oma reisikohvriga kohe sadamasse ennast sättida ja teisel pool lahte edasi teenida. Aga järjekorrad neile on lausa mitu kuud. Kuna Lõuna Eestis on raskusi kohe üle lahe hüpata, siis rahateenimise eesmärgil tehakse kohapeal megavalveid.
t
to 00:05/ 25. juuli 2019, 07:57
Tee endale mõni asi selgeks - meil pole meditsiinis vaba turg, vaid haigekassa poolt tellitud plaanimajandus. Kui tellimus pole, siis ei saa vastu võtta rohkem kui 1x nädalas. Megavalved on täitsa teine asi - pole, kes tööd teeks. Ehk antud näidete juures pole peamine mitte arsti tahe, vaid tingimused.
k
Kade/ 25. juuli 2019, 09:55
Mis siis. Kes keelab tee ka. Sa nagunii ülemakstud. Saad raha õhu puhumise eest tooli. Õed ja hooldustöötajad tänu sinusugustele alamalstud. Mis üle jääb. Muudlui töötada. Kahju või.
t
to kade/ 25. juuli 2019, 15:06
Ega kommenteerijad ei lähe teile palka juurde küsima. Oma süsteemi nõrku kohti teate te ise ja seda peate te koos ka ise lahendama.. Selle asemel et siin oma viha ja frustratsiooni teiste peale välja valada "teen jah, oled kade vää", näitab vaid su oma haiget sisemust. Ei ole vaja minna sellise ameti peale, kus oma viha tõttu hakkab nii oma sisemus kui ka töö tulemus kannatama.
K
muudlui alamalstud./ 25. juuli 2019, 15:09
Kas sa oled seesama hooldustöötaja, kes töö asemel on omale missiooniks võtnud kommentaariumis räuskamise? Öine valveaeg juba läbi?
p
paukas/ 24. juuli 2019, 23:32
Tagasi peaks astuma nii bergmann ja kõik kuus nõukogu liiget. Nad pole oma tööga hakkama saanud vaid mustavad ja lammutavad hästitoimivat haiglat. Kuskohast sellised ülbed ja ennasttäis inimesed leitakse?
1
12345/ 24. juuli 2019, 23:29
Kui bergmann ja seer räägivad turvalisusest siis oli teada, et nad hakkavad miskile asjale varsti rõhuma. Oligi asi käes. Ilmselt käib seeri ja bergmanni vahel tihe suhtlus mida peab see bergmann tegema ja keda lahti laskma, et sünnitus kinni saaks pantud.
1
123/ 24. juuli 2019, 23:26
TÜK proovis mis ta proovis - põlva haigla sünnitusest lahti ei saanud. Nüüd siis leiti uus üldsuse mõjutamine - tekitada viha arstide suhtes ja ka kolleegide osas - said ju rohkem palka. See bergmann ja seer trikitavad kuidas jõuavad, et haigla sünnitust kinni panna. Leiti võimalus lastearstist vabanemiseks - uut pakkumist pole talle tehtud - rääkigu juhtkond mida tahes. Täpsemad niiditõmbajad on kliinikumis seer, einasto ja eelmäe. Bergmann on lihtsalt vahend kes nende kolme soovid täide viib.... Kari kibestunud ja ülbeid mehi ja üks sinisilmne naisterahvas....
i
Ilmselt teadis kliinikum sellest või siis aimas - said selle sobival hetkel välja tuua ja hakata sel/ 24. juuli 2019, 23:27
ä
ärge pekske segast/ 25. juuli 2019, 08:11
See olukord on võrreldav "tasuta" valvebussiga, mis teeb päevas 10 reisi, neist 7 tühjad ning bussijuhil 20h-sed tööpäevad. Ja siis rääkida, et see bussijuhi ületöö pole ohtlik, kuna vana sõidab tühja bussiga! Selles point ongi, et tegelikult pole mõtet hoida neid tühireise/valveid. Kui sünnitusmaja norm koormus oleks ca 500 sünnitust aastas, siis Põlvas poole väiksem kui sedagi.

r
24. juuli 2019, 23:20
Rootsis antakse sünnitushaigla personalile 1 nädal ette teada, et nad paneks paika oma töögraafiku ja sisestaks arvutisse. Arvutiprogramm aga on niiviisi seatud, et mingeid omaalgatuslikke ületunde ei saa keegi teha, sest programm viskab sellise sisestuse kohe välja. See on selleks, et säiliks teenuse kvaliteet ning personal ei oleks üleväsinud. Meil aga ületundide osas lausa joostakse tormi, et saaks rohkem teenida, tühja sest oma tervisest või patsiendi omast.
i
Inimväärne palk/ 25. juuli 2019, 09:45
Kui sa ei tee ühtegi ületundi, siis su palk on 7,45 tunnis, ühes kuus saad teha 7x24h, mis teeb 1001 eurot+öötundidest tulenevalt juurde 100 eur miinus maksud. Lisaks on ka personali puudu ja kui keegi ületunde ei teeks, siis on kas ühes valves inimesi vähem ehk siis iga töötaja koormus kasvaks lihtsalt või kuu lõpus viimased 5 päeva EMO näiteks ei tööta. Vaba valik. Lisaks kui palk tundub suur, siis õppige õeks, töötage 1100 euro eest kuus ja olge öösiti üleval ja ühtegi vingumist mitte kuuldavale lasta.
k
kolla/ 25. juuli 2019, 09:51
Meil on niigi vähe arste ja õdesid. Kui puhanuna saab tööle asuda meedik, kes on 8-tunniseks valveks sõitnud kohale poole Eestimaa tagant. Sellistel valve-erialadel, nagu sünnitusabi, intensiivravi, on tõesti "kvaliteediküsimus", et patsient oleks rohkem tunde ühe ja sama meediku silma all. Eks mõtelge välja, kuidas meedikuid mitte lörtsitada pikkade sõitudega.
n
nõus/ 25. juuli 2019, 10:31
palk on nadi, aga siiski mitte kõige väiksem. EMO ongi üks raskemaid ja reeglina seal palk kõrgem - Põlva EMO ei kujuta ette, palju seal ööpäevas keskmiselt patsiente - ca 40? - tegelik töökoormus kindlasti väiksem kui linnades. Aga 3x ületöötamine pole ka lahendus.
l
Leidke haigla kus ületunde ei teha.Miks TÜK-ile jäi ette Põlva pole eriti keeruline ära arvata./ 24. juuli 2019, 23:07
s
Siseinfo?/ 25. juuli 2019, 02:25
Ära hirmuta.. Igas haiglas teevad õed ja arstid 450 tundi tööd?
e
ei tee/ 25. juuli 2019, 10:32
ühes haiglas ei saa teha (seaduse rikkumine), aga mitme töökoha peale küll.
m
Maali/ 24. juuli 2019, 22:53
Hea rahateenimise võimalus Ainult valvakski 72 t järjest.
a
Aga mis siis siin istud?/ 24. juuli 2019, 23:04
Mine valva. Mis muidu moIutad?
m
Maalile/ 25. juuli 2019, 07:25
Siis mine ja valva! Ole mitu ööpäeva järjest haiglas, nii kuust kuusse ja suhtle kodustega vaid telefoni teel!
x
xs/ 24. juuli 2019, 22:38
Tubli tüdruk! Nüüd veel ainult vaja uued töötajad leida ja ongi Põlvas kõik hästi :) ...Tegelikult on tõenäolisem, et peale sellu uue luua pühkimist on Põlva 3 aasta pärast hooldushaigla ja see luud uusi pindu rookimas.
õ
õige ongi/ 24. juuli 2019, 23:44
milleks maksta valvetes magamise eest, kust kogemusi ei tule, ehk vajalikul hetkel ei oskagi tegutseda … Nõus, teise linna sõitmist ei tohi veeretada patsiendi kaela.
n
Nii ja naa/ 25. juuli 2019, 00:26
Suur osa maakonnas olevaid kiirabibrigaade istub ka baasis tagumikku laiaks, kutseid mõnes piirkonnas võib tulla 2tk päevas. Lisaks needki ilmselt vererõhu mõõtmine. Äkki paneks kinni need ka? Kui aga tõeliselt abi vaja, ootame kaks tundi Tallinnast brigaadi. Tuletõrjes ka tegelikult võib terve valve istuda niisama, kuid neid võib minna ju vaja ja selleks valve ongi.
a
24. juuli 2019, 22:34
Aina imelikumaks see riik läheb!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee