Arvamus

Ireene Viktor: ei saa mitte vegan olla ehk Jutuajamised pikaajaliste veganitega

Ireene Viktor, Eesti Vegan Selts, 24. juuli 2019, 17:15

138 KOMMENTAARI

o
omnivoor/ 1. august 2019, 12:51
Muideks Ka taimed on elusorganismid !Kas neist kahju pole ?
v
Võibolla kui taimedest kahju siis võiks üldse lihast loobuda, kuna loomasöödana tapame rohkem taimi?/ 5. august 2019, 17:30
c
Common Sense/ 5. august 2019, 17:30
Võibolla tasuks põhikooli bioloogia ka üle vaadata, et mille poolest erinevad taimed ja loomad?
s
segatoitlane/ 1. august 2019, 12:49
ligi pooled veganid on kogenud ... Veel ÜKS ahistatud vähemus ! Lipud-loosungid selga ja marssima ! Muuseas, Kas teil taimi tappa kahju pole, ka taimed on ELUS-organismid !.
c
Common Sense/ 5. august 2019, 17:31
Lihasööjad tapavad kordades rohkem taimi, võta appi loogiline mõtlemine?
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 14:39
Hei lihasööjad! Prooviks moodustada kamba peale ühe loogilise argumendi loomse toidu tarbimise kasuks? Ainukene mille vastu veganid ei saanud vaielda aastaid tagasi oli maitse. Täna on täpselt sama maitsega alternatiivid olemas ja ainult rumal ja hoolimatu inimene sööb liha.
h
Hernememm/ 26. juuli 2019, 15:58
Pöördugu mõne toiduainetööstuse PR poole, küll need juba oskavad oma tooteid ostma meelitada!
s
siil/ 26. juuli 2019, 17:23
to Common Sense, argumendid on minu kommentaaris toodud ja kordan need sulle üle---inimese soolestik on veganluse jaoks liiga lühike. Veistel on 2 magu ja võrreldes kehapikkkusega ka palju pikem soolestik ning seda selleks, et organism saaks taimsest toidust eluks vajalikud ained kätte. Inimese organism ei suuda taimetoidust kõiki vajalike aineid omastada kuna enne on toit loomuliku teed pidi juba väljunud. Selleks, et organism saaks vajalike toitaineid, peab inimene lisaks taimetoidule sööma ka loomset toitu. Kõik see on ammu teaduslikult tõestatud ning kooliski õpetati bioloogiat, anatoomiat
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 18:01
Kallis Siil võiks endale selgeks teha mida tähendab karnivoor herbivoor ja omnivoor, ilmselgelt koolis sel hetkel inimene ei viibinud. Ainuke põhjus miks loomi süüa toitainete seisukohalt on see, et paljud proteiinide ühendid annavad kätte kõige vajaliku, samas loomad on need saanud ka taimedest btw. Veganina peab olema teadlikum toitumisest, ei vaidle vastu.
s
siil/ 26. juuli 2019, 14:21
Juhtusin nägema dokfilmi ühest mehest, kelle tervis oli juba lapsepõlves põdur ning 26a. tunnistas arstiteadus mehe lootusetuks invaliidiks. Mees hakkas iga päev sööma ainult toorest liha, peamiselt kitseliha, mida ostis tuttava farmeri käest. Aasta pärast oli mehe enesetunne paranenud, tal oli jõudu ning energiat elada noore mehe elu. Arsti juurde kontrolli minnes olid kõik analüüsid ülihead ning inimene tunnistati terves. Ei ole mõtet võidelda looduse vastu, inimene on nii ehitatud, et tema laual peab olema ka liha.
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 14:36
Ühe täiesti suvalise interneti loo põhjal teeb inimene järelduse, et see on looduse poolt nii mõeldud. Võibolla piisaks loogilisest mõtlemisest, et aru saada, et üks dok film ei kaalu üles teadust. maailmas inimesed nälgivad kuna arenguriikides kasvatatud soja ei lähe kohalikele inimestele söögiks vaid müüakse mujale loomadele söödaks. Lisaks kui sa vaatad loodust siis on ju anatoomiliselt selge, et inimene on mõeldud pigem sööma taimset kui loomset, vaata inimese hambaid ja seedeelundkonda ja mao ph jne.
s
siil/ 26. juuli 2019, 15:52
to common Sense, mis on pistmist teadusel ning arnguriikides toimuvas röövkapitalismil? Teadus on anatoomia, meditsiin, bioloogia.....ning kasuta või wikipediat teada saamiseks, mis vahe on taimsest toidust ja lihatoidul olevate olendite organismil.
e
Entsefaliit/ 26. juuli 2019, 15:59
võrdub toores kitseliha . Kitsed levitavad puukentsefaliiti isegi piima kaudu...
i
26. juuli 2019, 10:44
Isegi kui me usume, et liha ja piimatooted on meile tervislikud, siis kahjuks me siiski ei saa kahtluse alla seada kliimasoojenemist ning seda fakti, et loomakasvatus panustab sellesse üle 30% lisaks vihmametsade maharaiumisele.
k
26. juuli 2019, 12:34
Kui kõik hakkaksid veganiteks, siis tuleb veel rohkem metsi maha raiuda, et taimekasvatust laiendada.
t
Toiduga mängimine/ 26. juuli 2019, 08:33
Toiduga mängimine, st toidu valimine, pirtsutamine, oli minu lapsepõlves mõeldamatu, sest toidust peeti lugu. Kui toit ei meeldinud, tuli lihtsalt lauast ära minna, aga ilma sõnadeta. Kui keegi üritas toitu valida, käratas mõni vanem inimene - uut sõda on vaja! Kui inimene tegeleb oma bioloogilisele vajadusele mittevastava toitumisega, kulutab selleks aega ja on veel nn misjonär, st levitab oma ideid, siis on tegemist ilmse asendustegevusga. Me elame nii hästi, et on võimalus tegeleda sellise jamaga! seda soodustab ka meie haigekassasüsteem.
ä
26. juuli 2019, 08:57
Äärmine rumalus on kahtluse alla seada teadlasti argumendiga, et mõni vana inimene toidulauas kunagi käratas. Me elame jah hästi aga järgmiste põlvkondade arvelt, võiks natukene ennast kurssi viia sellega mida teadlased meile ütlevad.,
m
26. juuli 2019, 11:58
Maailmas on tohutu toidu ületootmine ja ületarbimine. Seda probleemi veganlus ei lahenda, pigem õhutab tagant, see on võimalus uusi tooteid müüa.
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 14:06
Keegi polegi väitnud, et veganlus lahendab kõik maailma probleemid ka toidu ületootmine ja ületarbimine. Veganlus loob eelduse teadlikumaks toitumiseks ning säilitab kõige suuremal määral keskkonda. Vegan tooted asendavad lihatooted kuna maitse on sama ja miks peaks keegi valima loomade ja keskkonna hävitamise kui on olemas alternatiivid mis on lisaks kõigele ka tervislikumad?
s
siil/ 26. juuli 2019, 14:27
to common Sense, mitte maitse pärast ei pea inimene liha sööma, vaid lihas leiduvate mikroelementide ja valkude pärast. Inimese soolestik on nii ehitatud, et taimsest toidust ei saa organism piisavalt valke ja aminohappeid kätte, enne on toit soolestiku läbinud ning jääkainene väljunud. Veistel on näiteks 2 magu ning soolestiku suhtpikkus on inimese omast tunduvalt pikem ja seda selleks, et organism suudaks taimsest toidust omastada vajalike aineid. Lihatoidulistel loomadel on see eest kõige lühem soolestik, sest lihast saab organims kõige kiiremini toitained kätte.
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 15:10
Kallis Siil! Kas sa tead seda, et kõik vajalikud valgud saab inimene taimedest? Inimese soolestikus läheb loomne produkt enne roiskuma kui välja jõuab kuna meie soolestik on liiga pikk. meie maohape ei ole ka piisavalt tugev. võrdluseks vaata näiteks koera. See on käibetõde, et taimedest on võimalik saada kõik vajaliku. Oskad sa siilikene öelda miks aina enam haiglaid nt pakub ainult plant based toitu?
k
koeranäss/ 25. juuli 2019, 21:45
Pildi järgi otsustades näeb kuidagi verevaene välja.
ü
25. juuli 2019, 19:15
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
ü
Ülle / 25. juuli 2019, 19:16

l
LIhamees/ 25. juuli 2019, 18:03
Kuulge veeganid, sööge õige kive! Ka taimed on elusolendid! Miks te neid ekspluateerite ja tapate?
s
25. juuli 2019, 18:26
Sul on õigus, taimed on elusolendid aga neil puudub kesknärvisüsteem ning nad ei tunne valu nii nagu närvisüsteemiga olendid. Kui sa arvad, et võiks vähendada taimede kannatusi siis alusta sellest et toida oma loomadele kive.
t
Te võite/ 25. juuli 2019, 17:59
siin kõik oma veganlust promoda ja oma usku pöörata. Mina olen sajandat põlve omnivoor ja minu toitimusstiili ei kõiguta keegi. Head teed teile, veganid!
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 15:19
Igal inimesel on õigus jääda hoolimatuks ja rumalaks kui see ei kahjusta ümbritsevat.
k
25. juuli 2019, 17:59
Kuigi need veganid väidavad, et ei armasta liha ega piimasaaduseid, siis oma taimetoidud nimetavad kõik lihaks ja piimaks jne. Ikka vegani hakkliha ja muu selline kraam maitseb neile hästi. Olen näinud päris mitmeid lihanimelisi veganitoite.
v
Võilillepiim ja piimalill/ 25. juuli 2019, 18:54
Vegan ka harjumuse ori, aga looma ikka ei hakka seepärast vaenama. Mis neil nimedel viga?
e
Ega liha ei jäeta söömata selle pärast, et ei maitse./ 26. juuli 2019, 07:09
Ega liha ei jäeta söömata selle pärast, et ei maitse. jäetakse kaastundest loomade vastu. Ning ka maitsestamata keedetud liha söövad omnivoorid harva.
s
siil/ 26. juuli 2019, 14:31
to võilillepiim...., liha sööjad ei vihka loomi. Mulle meeldivad väga loomad ning olen valmis maha lööma igaühe, kas põhjuseta looma tapab, kuid loodus on teinud inimesest lihasööja ja loodusseaduse vastu ei ole mõtet võidelda. Näiteks mongolid, kes siiani on rändrahvas on nende peamine toit on liha, liha kõrvale tavaliselt midagi ei sööda, ei põe diabeeti, mis on moodsas lääne maailmas juba epideemiaks saamas
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 15:16
Silmakirjalikkuse tipp on öelda liha süües, et mulle meeldivad loomad. Loodus pole teinud inimest lihasööjaks. Näiteks tuua põlisrahvaid ja mingeid traditsioone ei põhjenda hetkel küll mitte midagi. Iga päev tapetakse ca 150 miljonit looma kes tunnevad valu ja basic emotsioone, koos kaladega on see nr ca 3 miljardit. Maailmas moodustavad söögiks kasvatatavad loomad üle 60 protsendi. Samal ajal on teaduslikult tõestatud, et on võimalik hästi elada loomi söömata. Teame, et loomakasvatus kahjustab oluliselt keskkonda. Ärgake üles inimesed.
n
Nganassaan/ 25. juuli 2019, 15:54
Kui vegan on päriselt saavutanud keskmisest kõrgema vaimse taseme ja empaatia, siis ei ole tal absoluutselt vaja kedagi sõnades ega kirjas veenda. Ta veenab iseenesest oma olemasoluga, sellega, et kõigil hakkab ta läheduses hea, ka lihasööjatel. Ja saabki ta missioon täidetud. Aga praegu on see nagu sekt, lõhestamine. Ja keskkonnast rääkides saan tõeliselt respekteerida vaid neid veganeid, kes saavadki hakkama aastaringselt vaid oma piirkonnas kasvavaga. Selliseid inimesi on - toitudes õuntest, kuuseokastest jne.
m
25. juuli 2019, 16:04
Missioon pole ju kiita loomade ja keskkonna hävitamist, et südamerahus saaks seda inimesed jätkata. Sa räägid siin koopasse tagasi ronimisest, kuuseokste söömisest jne. Olen nõus, et võimalikult palju peaks tarbima oma Eesti toitu ja võimalikult vähe importima. aga oluline on ikkagi terviklik pilt asjast.
n
Nganassaan/ 25. juuli 2019, 16:10
Missioon saab täidetud sellega, et inimesed pöörduvad veganlusse iseenesest, ilma veenmata. Lugedes aga mu all kommenteerija tooni, siis see peletab inimesed teist eemale.
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 16:31
Saan aru jah, tekib nö vastureaktsioon. Igasugused progressid ja arengud on läbi aegade olnud üsna aeglased ja neid kes alguses kõiki nö proovisid ümber veenda vaadati väga viltu või isegi tapeti. Näiteks orjandus, naiste õigused jne. Kõiki uusi ideid tuleb ju inimesteni kuidagi viia, samal ajal ju lihatööstus teeb meeletult kampaaniat et liha on hea, vaadake kasvõi reklaame..peamiselt alkohol ja lihatootjad.
n
Nganassaan/ 25. juuli 2019, 14:01
Olen väga vastu kaasaegsele tööstuslikule piinavale loomapidamisele. Kuid kasulik oleks teada kütirahvaste üliaustavat suhtumist loomadesse. Au sees oli vaid see kütt, kes surmas looma ühe lasuga, s.t. ei lasknud piinelda. Veganeid kuulates jääb aga mulje, et ka hunt ja karu metsas on pahad-pahad, lambad ja kitsed aga head. Selline maailmapilt.
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 14:48
See mulje on sama vale kui arusaamine, et liha ja piimatooted on inimese tervisele kasulikud. Karnivoorid ei saa valida kas nad murravad kitse või lamba aga inimene saab valida kas ta tapab looma või mitte.
k
25. juuli 2019, 16:05
karnivoor ei saa valida kas ta sööb või mitte, see on instinktiivne loomade puhul. Mitte ükski vegan pole öelnud, et karu või hunt on paha, see ei ole loogiline järeldus sul.
l
lihakas/ 25. juuli 2019, 11:38
Kui veganid väidaksid oma toitumise aluseks olevat tervislikkuse, siis oleks ju kõik ok. Aga et nad toovad mängu mingisugused loomade õigused ja tunded ja jumalteabmidaveel, siis on ikka asi halb. Silmakirjalikkus ja püüd ennast kuidagi kangelasliku ja üllana ja empatiavõimelisena näidata on ikka megahale.
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 11:42
Inimesed valivad plant based toitumise mitmel erineval põhjusel, kas tervis, keskkond või loomade päästmine. Silmakirjalikkus on niisuguste vaadete, omaduste või tunnete omamise teesklus, mida tegelikult inimesel pole - veganlus on kõige üllam empaatiavõimelisem viis elada kuna säästab loomi ja keskkonda. megahale tõesti kui inimene ei põhjusta kannatusi ümbritsevale.
s
25. juuli 2019, 11:44
Silmakirjalikkus on niisuguste vaadete, omaduste või tunnete omamise teesklus, mida tegelikult inimesel pole. Kas sa väidad, et veganid teesklevad keskkonna ja loomade päästmist? megahale tõesti
a
Arvad nii, sest sina teed valikuid ainult lootuses kangelaslik, üllas ja empaatiavõimeline näida?/ 25. juuli 2019, 13:53
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 14:21
Veganlusel on positiivne mõju, sama ei saa öelda loomade söömise kohta. Oluline pole ju kuidas lihasööjatele vegan paistab, vaid see kui palju see teeb head keskkonnale ja loomadel ning inimese enda tervisele. Milleks keskenduda veganite ja lihasööjate konfliktile ?
s
sportlane/ 25. juuli 2019, 10:27
Ma olen terve elu olnud lihasõber, otsinud parimaid retsepte õige steigi valmistamiseks, grillimiseks jne. Jaapanis wagyu viis ikka keele alla küll. Uskusin, et ilma lihata jään nõrgaks ja väetiks. 3a. tagasi intensiivsemalt spordiga tegelema hakates aga otsustasin proovida veganlust mõned kuud. Esialgu oli ikka väga raske loobuda juustust ja nt peekonist aga kõik selle korvas parem enesetunne ning kiirem taastumine trennist. Oskan ainult häid mõjusi välja tuua veganlusega, muidugi ma ei poolda radikaalsust ja peale surumist..kannan ise siiani nahast kingi jne. Soovitan kõigil proovida seda.
t
25. juuli 2019, 10:31
tundub kahtlane jutt aga see on tõsi, et kui ei ole proovinud siis on raske vaielda.
s
sportlane/ 26. juuli 2019, 09:03
lisaks võin öelda, et veganlus on kõige naturaalsem viagra,..googledage.
s
siil/ 26. juuli 2019, 14:41
Enda peal läbi viidud eksperimendi põhjal saan väita, et loomsed toitained annavad jõudu. Kuu aega ei söönud ma teravilja (leib, sai, riis.....) ning kartulit. Menüü koosnes lihast, subproduktidest, kalast, jogurt, kodujuust, hapendatud piimast, tomatist, kurgist, munast, ning piimaga kohvist. Maitseainetena sibul, pipar, sool, küüslauk, kohvi jõin suhkruga, kuigi ideaalis oleks pidanud ilma jooma. Ning minu enesetundele mõjus selline toitumiskava väga hästi.
s
Sportlane/ 26. juuli 2019, 15:25
Käisin hiljuti veretesti ka tegemas ja väga kartsin neid jutte, et kui ei söö liha siis veri kohe kehv jne. Igatahes koik näitajad olid tiptop ja võrreldes varasemaga isegi paremad.
t
Tiiger/ 25. juuli 2019, 10:06
mõtles(ta ju isiksus), et hakkab ka veganiks, alustuseks 2 veganit päevas

t
Tõivet/ 25. juuli 2019, 09:53
Mind ei huvita see ideoloogia. Kõik on kõigi söögilaud, ka meie. Söön liha edasi ja mul pole mingi probleem ka loomi ekspluateerida, tappa ja toiduks valmistada.
t
25. juuli 2019, 14:43
tundud nagu mõistlik Eesti mees, sööd liha ja jood valget viina kõrvale?
d
dsa/ 25. juuli 2019, 09:35
Kas inimene, kes sööb aastas ühe looma, näiteks lehma on kuidagi halvem inimene kui vegan, kelle jaoks taimede kasvatamise käigus tapetakse miljoneid putukaid, konni, roomajaid jne? Suht silmakirjalik ja naiivne lähenemine neil. Kui elusolendi elu on tähtis, siis peaks olema ka õunaussi ja väikese rohutirstu elu sama tähtis kui näiteks ühe lehma ja sea. Sellises kontekstis tapavad veganid kordades rohkem elusid kui omnivoorid.
a
25. juuli 2019, 11:51
aga kui palju sureb loomasööda toomise käigus putukaid ja väiksemaid loomi? natukene võiks proovida loogilist mõtlemist vahelduseks?
e
Eit/ 26. juuli 2019, 19:22
Siis ei tohi muru niita ja vilja koristada
j
jälgige neid/ 25. juuli 2019, 09:16
veganid on suurimad silmakirjateenrid, neil kulub päevas omale kõlbuliku toidu vaaritamiseks kordades rohkem aega ja energiat kui tavainimesel, samas kogu selle nõudevärgi pesemine ohtra puhta veega ,peale nende söögikorda on nad suutnud prügi tekitada 3 korda rohkem kui tavainimene ja siis nemad hoolivad loomadest
1
25. juuli 2019, 11:55
1kg liha tootmiseks kulub ca 15liitrit vett, see pole vist kogus mis kulub päevas nõudepesemiseks? :D Olen nõus et prügi on tõsine probleem, eriti see, et pakendatakse plastikusse erinevaid puu ja juurvilju. Samas kõige suurem vihmametsade hävitaja on loomakasvatus.
k
kapo/ 25. juuli 2019, 13:11
Vihmametsi raiutakse selleks, et asemele istutada palmiõli puud, olen seda ise näinud!!!
a
Armas naljatilk, / 25. juuli 2019, 14:37
kust need ekstra nõud ja pakendid tulevad? Kummaline ettekujutus teil...
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 16:06
Inimene loe natukene teaduslikke artikkleid selle kohta. mis on kõige laastavam vihmametsadele.
m
Mati/ 25. juuli 2019, 09:10
Jàrjekordne hullumeelne ,kes Inglismaal ettekandjana töötades omandanud haiguse ja nüüd ravib meie noorsugu.
j
Jälle sul ei sobi/ 25. juuli 2019, 10:00
Miks ta hullumeelne, kui vegaanlusega lõpp käes.
j
James/ 25. juuli 2019, 08:10
Ühesõnaga lühidalt siis.Kuna eile poolt mu teksti millegipärast siia ei laatud siis ma teen siia lühikokkuvõtte.Eile kirjutasin,et kui kaoks jahindus näiteks ja loomadel lastakse vabalt paljuneda siis varsti oleks meil olukord,kus metsaloomad kõnniksid suurlinnade tänavatel ja otsiksid süüa.Hundid ja muud lihasööjad hakkaksid suures näljas lõpuks inimesi ründama jne.Kas siis oleks veganid õnnelikud?Ukrainas Tsernobolis on see inimkäe puudumine kõige paremini näha.Peale inimeste lahkumist sealt oli seal paari aastaga niipalju metsikuid loomi,et sinna saadeti jahimehed neid harvendama.
k
Karuott/ 25. juuli 2019, 10:00
l
Loom/ 25. juuli 2019, 19:04
Veidike võiksime siiski tõenduspõhisemad olla. Liigid hävivad antroptseenis meeletu kiirusega, oleks tore, kui Jamesi nägemus kasvõi 10% ulatuses tõestuse saaks, aga ei. Ei juhtu seda enne, kui oleme end oma ahnuses ja lihahimus hävitanud. Siis küll, siis tõesti täidab loodus tühimiku teiste liikidega nagu Tšernobõlis.
o
O/ 25. juuli 2019, 06:50
Tundub, et tegu on inimestega, kes lapsepõlves on liha söönud ja nüüdseks mõned aastad veganid. Seega on neil põhi all ja samas liiga vähe elatud, et jàreldusi teha. Loomulikult oleks paljudel parem tervis, kui nad vähem sööksid. Kas siis veganina või mitte. Samas puudub tänapäeva inimesel võimalus korraliku liha saada. Nagu see vanasti oli. Suurtööstused on kurjast. Just seal toimub loomade piinamine ja nende ebarealistlik nuumamine. Veganluses näen probleemi selles, et poest paljusid juurikaid mina küll osta ei julge. Pestitsiidid, mürgid.... Ja vastavasisulisi söögikohti on ka veel vähe.
l
Loodus on/ 25. juuli 2019, 06:17
alustanud tasakaalustamist. Igasuguste veganite, maailmalõpu kuulutajate, putukasööjate ja kõikvõimalike kallutatute näol. Kõik variandid kõlbavad, peaasi, et sellised isendid lõpuks välja saab tõrjutud. Ja mitte vägisi, nad lõpuks ise hävitavad endid. Kõike seda teeb enesehävitaja , vihates teisi.
k
Kõiki teisi vihkavad!/ 25. juuli 2019, 11:52
"Veganid vihkavad siis keda täpsemalt?" vastan - kõiki lihasööjaid! Kohutav, millised ülbikud veganid on. Neid ei saa üldse kusagile kaasa/külla kutsuda, terve õhtu käib üks peedistamine, kuidas tema on üllas ja hea ja teised kõik on rämps tema kõrval!
25. juuli 2019, 12:04
Ma võin omast kogemusest öelda, et ma pikalt arvasin et veganid on mingid hullud hipid ja radikaalsed keskkonnaaktivistid kes igal pool oma usku kuulutavad. Aga ma testisin veganlust ja võin öelda, et minu enesetunne on kordades parem, lisaks teadmine, et elan eetilisemalt ja olen keskkonnasõbralikum. Kas veganluse probleem on siis see, et veganid vihkavad lihasööjaid? Ma saan aru, et raske on õigustada loomade piinamist ja keskkonna hävitamist aga ma soovitan omal nahal proovida veganlust.
m
Mall/ 25. juuli 2019, 06:03
Olen ka hakanud veganluse poole kalduma. Kahjuks mitte üllatel eesmärkidel, lihtsalt ei taha enam nii raskeid ja rasvaseid toite süüa. Kui täna kõik peaks veganiks hakkama, siis vist oleksime näljas. Väga raske on kvaliteetset toitu, juurvilju, puuvilju leida. Maapiirkonas eriti.
m
Maapiirkonnas eriti?/ 25. juuli 2019, 10:05
Maapiirkonnas võiksid ise kasvatada, milles probleem. Ja kust need õiged kvaliteetsed juurviljad, puuviljad tulevad, kas Vabaduse väljakust, kui masl kõik on nii madala kvaliteediga?
k
25. juuli 2019, 10:17
Kõik need loomad mida kasvatame söögiks tahavad ka ju süüa ja juua, väga palju jääks vabaks põllumaad. kõige suurem vihmametsade hävitaja ei ole palmiõli istanduste rajamine vaid loomade kasvatamiseks maa hankimine.
j
Ja iga teadlik vegan väldib sedagi nagu tuld./ 26. juuli 2019, 07:16
Palmiõlist läheb söögiks väga väike osa

p
Piret/ 25. juuli 2019, 00:16
Miks tekivad veganitel probleemid koos teiste tavalist toitu söövate inimestega koos süües? Vastan - seepärast, et nad nõuavad endale tähelepanu ja viivad teema söögilauas toitumisele, mitte toidu nautimisele. Täpselt samamoodi nagu ka teised tuntud "vähemused". Elage ja olge aga ärge kuulutage ega üritage teisi enda usku pöörata. Igal peolaual on ka taimi, no söögegi siis või võtke oma karp meelepärasega kaasa aga ärge pasundage juubelilauas oma toidueelistusest.
c
Common sense/ 25. juuli 2019, 00:35
Kuidas on võimalik toitu nautida teades, et selle tõttu kannatavad loomad ning see kahjustab oluliselt keskkonda. Miks peaks üldse üks inimene valima loomadele kannatuse kui on võimalus valida vegan alternatiive mis maitsevad samamoodi ning ei kahjusta samal ajal keskkonda?
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 00:36
Küsimus pole usus, vaid infos mis aitaks meil olla tervem ning samal ajal ka säästa keskkonda ja loomade kannatusi.
l
lihtsalt/ 25. juuli 2019, 07:54
elu maal on ellujäämisvõitlus ja ellu jääb see, kelle toidulaud on mitmekesisem. Uskumine, et edaspidi raskeid aegu ei tule, on küll üllas aga reaalse eluga pole sellel midagi pistmist. Ek veganeid ole maamunal ennegi olnud aga pole lihtsalt raskeid aegu üle elanud.
t
To common sense/ 25. juuli 2019, 10:14
Aga kas tead kui palju kannatusi põhjustab inimestele taimede kasvatsmine. Nt Hispaania kasvuhoonetes töötajatest sa ei tea midagi, millistes tingimustes nemad elavad, siin paljudel kanalad on nende lobudikudest uhkemad. https://www.huckmag.com/art-and-culture/travel-diary-almeria/
c
Common Sense/ 26. juuli 2019, 10:48
Erinevalt kanadest, on töö vabatahlik ning inimesed lähevad peale tööpäeva lõppu koju.
k
Kana/ 25. juuli 2019, 00:06
Liha teeb lolliks. Või hoopis sööb liha ainult loll. Kahju on ajupestud rahvast. Eestlased.
s
25. juuli 2019, 12:15
See on jah natukene kurb, et meile kõige rohkem meeldib Eestlasele liha ja alkohol.
j
James / 24. juuli 2019, 23:56
metsloomade populatsioon kasvas.Need loomad kõik metsistusid ja hakkasid suures näljas üksteist murdma.Lõpuks saadeti piirkonda jahimehed ,kes loomi hävitasid,et asi päris hulluks ei läheks.Oleks seal inimesed olnud mõelge ise mis saanud oleks.Niiet maailmas on kõik paigas.Elage oma põhimõtete järgi aga ärge sundige selleks lähedasi ega teisi kes elavad oma põhimõtete järgi
j
James / 24. juuli 2019, 23:59
Pool teksi jälle kuskil modede taga kinni.
j
James / 24. juuli 2019, 23:52
Jälle see vegani lora.Huvitav,kas need suured veganid mõtlevad ka mis näiteks siis saab kui loomi enam ei tapeta? Kui kaoks täielikult jahindus,kõik kombinaadid sulgetaks jne.Varsti on kisa lahti,et metsloomad ründavad inimesi.Tallinna tänavad oleks lõpuks loomi täis.Ja kusjuures need loomad hakkaksid massiliselt sööma teie armastatud toitu ehk siis taimi ja muud idu.Need loomad kes söövad liha hakkaks lõpuks inimesi maha murdma.Oleksite siis väga õnnelikud oma vaadete üle w ?Minge reisige näiteks tsernoboli katastroof piirkonda.Seal kiid räägib teile kui kiiresti ilma inimeste sekkumiseta
n
no/ 24. juuli 2019, 23:08
aga mina olen teise ringi vegan - loom sööb heina, mina söön looma...
s
suruvad/ 24. juuli 2019, 23:02
oma vaateid peale nagu p.ededki
a
Aju ongi vaba/ 24. juuli 2019, 22:44
Veganluse propakeerimine on mõõdukalt kuritegelik tegevus.Veganlus on ilmselgelt terist kahjustav tegevus.Keegi võiks ka mõne asjatundjaga rääkida.
k
KKK/ 25. juuli 2019, 09:58
Äkki käiks enne kommenteerimist mõnda aega koolis, õpiks väheke õigekirja?
l
Lõpetaks üldse söömise/ 24. juuli 2019, 22:28
ära. Siis jääks loomad ja taimed terveks.

t
24. juuli 2019, 21:57
Tule taevas appi, sööge mida tahate ja laske teistel ka süüa mid nemad tahavad, loomi on sajandeid peetud just toidu eeamärgil ja ka naha saamiseks, see toimib ka tänapäeval nii,pigem ikka kasutan naturaalseid nahast tooteid mis kestavad kauem kui kunst nahast või mingi kapsa lehest riideid.Elu on selline, tahate või mitte, maailma rahvastik kasvab koguaeg!
v
veganlus / 24. juuli 2019, 21:40
on totaalne lollus ja oma ellujäämisvõimaluste suitsiidne vähendamine, kui maamuna peaks mõni apokalüpsis tabama. Kui siis mingis maamuna piirkonnas peaks, sel ajahetkel, veganitele sobivat toitu nappima, ongi sõbrakestel lips läbi. Teisalt jälle, kui veganite tahtmisel loomakasvatus lihaks lõpetatakse, pole sel ajahetkel ka liha enam võtta. Pole süüa, pole elu, lihtne.
m
24. juuli 2019, 21:50
Mitte ühelgi sinu väitel ei ole põhjendust ega loogikat. Üle 65% kogu maakera biomassist on loomatööstuses olevad loomad, metsikuid loomi ca 6%. Elu maakeral saab otsa kui inimene ei lõpeta loomade söömist. Vaata kui palju kulub ühe kilo liha jaoks vett ning toitaineid, energiat saad tagasi vähem kui kulub selle tootmiseks. see on lihtne matemaatika.
u
Uhmer/ 24. juuli 2019, 21:18
umbes 1000 aasta pärast lahkneb inimliik so 40 põlvkonna pärast. Üks tekkinud inimliikl taimetoidulised veganid ei suuda enam loomset valku seedida tingituna evolutsiooni iseärasustest so põlvest põlve kantud infost DNA-sse, tekib neil seedeiseärasus - ainult taimse valgu seedimise funktsioon, kuna eelnevad põlved on minetanud liha st loomse valgu tarbimise söögiks. Liikide lahknemine on looduse arengu paratamatu osa ja see ei lõppenud neandertaallase väljasuremise ja Darwini sünniga.
s
Suvi/ 24. juuli 2019, 21:11
Kõik, kes räägivad siin juurviljade elust – jaa, teil on õigus. Taimed on elusorganismid, kel pole aga tõenduspõhise teaduse uurimuste järgi võimet tunda kannatusi, valu, hirmu. Kuna inimene siiski on saabunud siia ilma sööma ja – kujutage ette – ka elama, siis nagu siinse artikli üks kauaaegseid veganeid ütles, veganlus on üks suhteliselt lihtne viis, kuidas ebavajalikke kannatusi olulisel määral vähendada.
o
25. juuli 2019, 00:07
On tehtud mõõtmisi, et taimed reageerivad isegi mõtetele.
m
Maria/ 24. juuli 2019, 20:35
Jõudu julgetele inimestele! Ükskord me võidame niikuinii. Ükskord lõpeb loomade tapmine.
s
Siis surevad välja miljonid koduloomad maa majapidamistes/ 24. juuli 2019, 20:50
Siis surevad välja kõik koduloomad, mida maal peetakse. Miljonid loomad sest veganid tapsid nad oma lolluses. Ajaloo suuril loomade tapatalgu.
c
24. juuli 2019, 21:32
ca 3 miljardit inimest on näljas ja meil on toitu 60 miljardile loomale toitu. Inimkonna kõige suurem saavutus saab olema loobumine loomade söömisest.
l
lihtne rehknut näitab/ 24. juuli 2019, 22:02
Et loomade lihaks tapmine lõpeb, kui on muud süüa. Et sinnani jõuda, tuleb veel kõvasti teadust teha. Praegu tuleks loomakasvatuse hävitamisest lihtsalt korralik majanduspauk, nälg ja tulemusena süüakse loomi toiduks veel pikemalt, kui muidu. Ja kui siis veganid kukuvad heietama, kuidas nad lihaloomi kaitsevad, võtab tõega muhelema
k
Krokodillid on veganeid palju söönud/ 24. juuli 2019, 20:31
l
Loomad-isiksused ei hooli veganitest/ 24. juuli 2019, 20:29
ja jäävadki teineteist sööma. Veganite taidlusest nad ei saagi iial teada.
k
killuke/ 24. juuli 2019, 20:21
Veganid ei ole normaalsed,see on fakt.
n
24. juuli 2019, 21:26
Normaalne ei ole hoolida keskkonnast, kannatavatest loomadest ja oma tervisest? iga lause, mida sülg suhu toob ei ole fakt.

k
Kert/ 24. juuli 2019, 20:20
Lause "Ei saa mitte vegan olla" tähendab "ei taha(suuda/meeldi/vms) vegan olla". Antud kontekstis on vist siiski mõeldud "ei saa mittevegan olla", ehkki mulle isiklikult meeldib see esimene variant rohkem.
t
Tom/ 25. juuli 2019, 00:21
Vähese lugemuse viga, see tuleb ikka "ei saa mitte vaiki olla"
t
tomm/ 24. juuli 2019, 20:02
Tühipaljas virtue signalling, püüe näida iseenda ja teiste ees üllam ning moraalsem inimene. Enda tervise arvelt.
k
killuke/ 24. juuli 2019, 19:59
Igaüks läheb lolliks omamoodi.
k
Külmking/ 24. juuli 2019, 19:59
Kaob elekter või algab sõda.48h möödudes unistad lihast.näiteks 10-ndal.jaanuaril.Kusjuures peedil kapsal ja petersellil on ka oma täisväärtuslik hingeelu.
m
Miks sa ei pane hoopis kuivainete kapist valitud kaunvilju potti podisema või ava kikerhernekonservi/ 24. juuli 2019, 21:04
n
Nganassaan/ 24. juuli 2019, 19:26
Olen nõus, et inimkond on tööstusliku loomapidamisega läinud nii sügavale alla (loomade hingelist olemust ignoreerides), et ainus viis selle vastu oleks nende toodete tarbimise lõpetamine. Kuid tihti võib veganite puhul tajuda teatavat äärmuslust. Kuidas suhtuvad veganid näiteks traditsioonilistesse põhjarahvastesse, kelle ainsaks toiduks ongi olnud vaid kütitud loomade liha ning kala - see huvitab mind. Kas nende silmis leiavad arusaamist näiteks neenetsi lapsed toorete veriste käntsakatega käes? Traditsioonilised kütirahvad on suhtunud saakloomadesse ülima respektiga, kui vaimolendeisse.
c
Common sense/ 24. juuli 2019, 19:39
Traditsioonid argumendina ei päde kuna mitte ükski traditsiooniline rahvas vms ei ela hetkel minevikus ja väljaspool tänapäeva ühiskonna mõjuvälja. Inimese kohustus on planeedi hoidmine mitte hävitamine.
p
Pragmaagik/ 24. juuli 2019, 20:07
See mõningane harmoonia planeediga kadus koos avastusega, et aur suudab masinaid liigutada. Peale seda on kõik tegelikult stabiilselt allamäge läinud.
n
Nganassaan/ 24. juuli 2019, 22:52
To Common sense: Parem osa neenetseist justnimelt elab praegu põhjapõdrakasvatajaina, teine osa neenetseist käib külades alkoholi ja massimeedia mõjul alla. Kas planeeti hoiaksime paremini Põhja kookospähkleid tarnides?
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 00:57
Nende traditsioonilist tegevust ohustab samuti ka juba kliimasoojenemine ja gaasitrasside rajamine. Planeedi päästmiseks pole vaja traditsioonide juurde tagasi pöörduda või koopasse ronida, vaid vaadata mida ütlevad meile teaduslikud faktid ning vastavalt nendele võtta vastu otsused. Ilmselgelt on suurem osa maailma rahvastikust alles jõudmas nö heaolu ühiskonda ning kõik tahavad ju ka kõiki neid hüvesi nautida aga kahjuks siis on juba pidu ammu läbi. Globaliseerumist ei ole vabatahtlikult tagasi pöörata, pigem on küsimus kuidas me liiguksime keskkonda säästvate tarbimislahendusteni.
n
Nganassaan/ 25. juuli 2019, 13:51
To Common sense: Ei saanud vastust küsimusele, kas näete planeedi päästmist tõesti ka selles, et põhjarahvad tarbiksid ainult tuhandete kilomeetrite kauguselt neile transporditud toitu? Üldse kumab läbi tugev suunamine tarbijalikkusele.
c
Common Sense/ 25. juuli 2019, 21:40
To Nganassaan: Teadlased on selgelt välja toonud lahendused mida iga inime peaks tarbijana läbi viima, vähendama või lõpetama piima ja lihatoodete tarbimise - see on kõige suurema mõjuga otsus. Ülemaailmne vabaturumajandus annab meile tarbijana väga suure valiku , me peaksime eelistama kodumaist. Kui võrrelda kogu transpordisektorit ja loomakasvatust siis loomakasvatuse mõju keskkonnale on oluliselt suurem kui kogu transpordisektor. Mainisin selgelt, et me peaksime olema kursis sellega, mida ütlevad teadlased ning selles mitte kahtlema ja tarbijana võtma vastu need otsused.
n
Nganassaan/ 25. juuli 2019, 22:05
Olen siin korduvalt rõhutanud, et ka ma ei toeta tööstuslikku loomapidamist. See on mu ühisosa veganitega. Probleemiks on hoopis veganite suhtlemine maailmaga, ideoloogia. Polegi vaja liha, aga veganid ei luba ju ka kala püüda, mett tarvitada. Ja mis teadusesse puutub, siis teadus just vastupidi, ammutab oma suuremad rakenduslikud tõed just koopatarkusest, pärismaalaste tarkustest. Selle üheks kuulutuseks on ka inimkonna tulevikutoit putukate, tõukude, limuste näol. Teadus ei paku kindlasti mitte vaid ühtesid lahendusi.
n
Nganassaan/ 25. juuli 2019, 22:09
Ning inimesed lähevad leebel ja pretensioonitul moel taimetoitlusele üle järjest enam ja enam. Võitlevad veganid, palun ärge takistage neid selles.
s
Sall/ 24. juuli 2019, 19:21
Just oli tore uudis et liharestoran hakkas vegantoitu pakkuma.Teeb lihast porgandit. Ja lihaleiba saab ka post kui otsida. Nii ,et võib veganiks hakata küll.
s
SsS/ 24. juuli 2019, 18:56
Nii pikk artikkel polegi tasuline? Mis toimub?
s
SsS-le/ 24. juuli 2019, 19:45
No keda huvitaks see jama raha eest?
n
24. juuli 2019, 20:19
narko diilerid annavad ka esimese toosi tasuta,,,,
t
Tasuta on sellepärast, et/ 24. juuli 2019, 20:39
See on propaganda, mitte artikkel!
m
Marika/ 24. juuli 2019, 18:56
Aga kas veganid on loobunud siis ka nahkkingadest, nahkkottidest, nahkdiivanitest, nahkkinnastest, nahast autosisustustest? Antud juhul on ju ka loomi tapetud toodangu nimel ja kasusaamise eesmärgil.
b
Britta/ 24. juuli 2019, 18:58
Jah - veganlus tähendab kõigest loomaest loobumist nii riietes, aksessuaarides, kosmeetikas, mööblis, menüüs jne.
a
Angelika/ 24. juuli 2019, 19:39
Käisime hiljuti ühe veganpere juures aiapeol. Grillitud kapsas oli isegi üllatavalt söödav. Aga mis hämmastas, oli asjaolu, et nende lapsed korjasid aiast õhinal tigusid ja viskasid neid tulle. Niipalju siis loomade kannatuste vältimisest...
k
kurb/ 24. juuli 2019, 20:31
Kunagi oli "Tiius" lugu veganist,kes läks lapsega tavalisele sünnipäevale. See vaene laps oli silmadega õginud lauapealset,muudkui neelatas ja hoidis pisaraid tagasi...Sünniüäevalapsütles, et tale ndal süda nuttis sees selle vaese lapse kannatuste pärast, kes ei tohtinud midagi normaalset võtta!
l
Liina/ 24. juuli 2019, 22:53
Britta, kas veganid kontrollivad ka seda, et söögiks tarbitavaid taimi ei ole sõnnikuga väetatud?

d
dd/ 24. juuli 2019, 18:55
vaeseke näost nii kaame midagi viga või
n
nõus/ 24. juuli 2019, 19:46
Ma ka alati vaatan, et nagu äravaevatud kronud!
x
X/ 24. juuli 2019, 18:44
Jälle üks loll kes pole teadlik et loomi tapetakse suurel hulgal ka taimse toidu tootmisel...
c
Common sense/ 24. juuli 2019, 18:30
Common sense on elada võimalikult keskkonda ja ennast säilitavalt. Eetilise poole pealt pole vaja isegi googeldada, et mõista kui väär on loomade kasvatamine toiduks. Väide liha söömiseks baseerub kognitiivsel dissonantsil.
m
Mammi/ 24. juuli 2019, 18:51
Inimene peab liha sööma! Vaadakem näiteks Indiat, kus suurem osa rahvastikust on taimetoitlased. Nii palju vastsündinute väärarenguid pole vist küll kusagil mujal maailmas. Samuti ei tea ma ühtegi olümpiavõitjat sellest riigist, kuigi tegemist on ju ülisuure rahvaarvuga riigiga. Ma olen kindel, et üks põhjustest peitub taimetoitluses.
v
24. juuli 2019, 19:43
Võrrelge karnivoori ja herbivoori soolestiku pikkust ja magu - loodus ei valeta.
e
24. juuli 2019, 20:21
enda tervise arvelt säästad sa loomariiki ehk nagu looduses ikka,tugevam jääb ellu
s
Suvitaja / 24. juuli 2019, 18:10
Keda see sabloonne , lõikude kaupa korratav lugu huvitab, samad kulunud väited ikka ja jälle. Maailmas on üha rohkem loobujaid!
l
Lihavabal toidul 5a/ 24. juuli 2019, 17:56
Aitäh mõistliku artikli eest!
5
24. juuli 2019, 20:28
5aastat ei ole mingi näitaja,ei suitsetajajal,alkohoolikul ega veganil0

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee