Eesti uudised

„SA HAISED!“ Kuula, kuidas hooldaja riidleb appihüüdva vanuriga

Kristiina Tilk, 23. juuli 2019 10:56

284 KOMMENTAARI

õ
õhtut/ 26. juuli 2019 17:58
Ei ole see haridus vajalik midagi , töökas inimene õpib kohapeal pesema ja pühkima. Võib ju kursustel istuda aga enamus keelest aru ei saa, kuid lõpetaja paberid antakse kätte, kaua selline korralagedus õpingute osas toimub. Kuidas ta oskab töötada kui ta käib kursutel istumas, aru ei saa millestki. Mõelgem. Kui ka keelt oskavadiplomiga ühe hooldaja kohta tuleb umbes 20 viletsat, keda vaja vähemalt kolm korda päevas teenindada hügieeni silmas pidades, lisaks sööta ja tuhat muud asja, siis mis sest lõpetamisest kasu on, kui ei jõua. Riik peaks ette võtma inimeste koolitamise koduhooldajateks.
s
26. juuli 2019 20:33
Selleks, et voodis lamavat või ratastoolis istuvat vanakest üles upitada, on omad võtted ja need võtted on selleks, et hooldaja oma selga ära ei nikastaks ega ka vanur haiget ei saaks. Kui võetakse tööle vaid õlleputka taguseid, kes arvavad et hooldaja töö ongi pühkimine ja nühkimine, siis on paljud sellest tööst valesti aru saanud. Nii nagu mõni koristaja arvab, et koristustööks on vaja vaid luuda ja kaltsu.
m
Mina/ 26. juuli 2019 08:07
Minu 91a ema samuti hooldekodus ja tean mis toimub,kõik nähtut, üle elatut...hooldekodudes on hooldatavate arv kõrge,aga töötajate arv 1/4 ,muidugi toimetatakse kui massilaagris.See on kommerts,millega teenida kasumeid.Ka minulegi öeldi,kui käidin abi küdimas Linnavalitsuses"müüge korter msha",tekib küsimus,aga kauaks seda korteri raha jätkub,et maksta hooldekodu arveid.Ja kuna ise elan soomes ja sünnikodu ikkagi,vaja ju ema külastada .Riik ei hoia oma inimesi ja ei toeta,need inimesdd ongi selle riigi ju ehitanud,kes täna vanurid.Sõdivad omavahel riigikogus,aga unustavad,et Elu on ka mujal.
r
26. juuli 2019 17:26
Riik on juba 4 aastat tagasi nõudnud et hooldajatel oleks vastav kutsealane haridus, mille saamine on tasuta. Paljud hooldekodud on selle nõude jätnud teostamata ja nüüd, kus nõutakse hooldajatelt ka hooldamise oskusi, tahavad lausa 300 euro võrra hooldekodu tasu tõsta.
v
Vikipeedia/ 24. juuli 2019 16:09
"Haapsalu lastekodu põleng on näide sellest, kuidas IRLi ja Reformierakonna valitsuse kärpekirves on laastanud Eesti sotsiaalsüsteem." 2011. aasta Haapsalu ohvriterikkas lastekodupõlengu ajal olid ju seal ka tööl Solei taolised tegevusjuhendajad ja hooldajad, "kes armastasid oma tööd", ometi märkas tulekahju puudega kasvandik, mitte hooldajad või tegevusjuhendajad.
h
24. juuli 2019 15:39
Hooldajatele on mõeldud lisaks palgale ka 7 lisapuhkusepäeva ning paljud soodustused. Lähedased, kes kodus hooldavad oma abituid, seda ei saa ja ei saa ka riigilt mingit tuge.
e
Ellen / 24. juuli 2019 14:15
See on üldiselt raske teema.Omad toovad vanuri hooldekodu ,nemad peavad tööl käima ja tulevad kohe-kohe uuesti külla.Vanakesele on vaja anda tabletid ,natuke aidata ja ülejäänuga tuleb ta ideaalselt toime.Tagajalaga uks kinni ja minek.Nüüd jääb asi hooldajate teha.Saabub õhtu ja siis on tal vaja lehm lüpsta ,sead sööta munad korjata jmv.Tuleb öelda ,et teil neid kohustusi enam ei ole ja siis läheb sõjaks.Hooldaja on müünud ilma tema teadmata farmi maha ,raha varastanud ja teda tuleb nuhelda.Saad jalutuskepiga vastu kätt nii et käsi veritseb,sinine ja valutab.Mitte keegi ei kaitse hooldajat .
e
Ema-armastus./ 24. juuli 2019 12:11
Loen siin kommentaare.... siis ise elaks nagu teises maailmas.Kuhu on jäänud hoolivus,armastus?Miks nii palju kurjust,õelust,tigedust?? Kas raha-ahnus ja kasu saamine toidab teid ? Mina ei tea kellel siin on õigus-tõde,ei ole Jumal,kes teab.Kuid meil tuleb Temale aru anda,kas usute või mitte,teie vaba valik. Hooldan üksi oma 91a. ema kodus,halvatuna voodis 2a. Pole mingit probleemi pesemisel,igal hommikul see toiming ja söötmine,rohud pesu ja pampersite vahetus.Kuigi ema ei saa rääkida,näen tema ilmest,et on rahul ja tänulik.Ta kasvatas hooldas mind,raha ei küsinud. Mida külvad,seda lõikad.
a
Ametis/ 25. juuli 2019 16:31
Kahjuks on inimesed erinevad ja ka haigused. Mõni on kui ingel teine aga saatan. Hooldaja peab aga kõigega hakkama saama nägu naerul. Seadused, oma õigused ja kogu kompott. Peab olema erinevaid varjante...kui ei leia võimalust pesemiseks ilma rohuta (proovitud erinevaid varjante)siis võiks kasutada rohtu. Ei ole vanuril ega hoidjal pahameelt. Kes seda tööd pole teinud ei tea millest räägib! On ka muidugi inimesi kes ei sobi ametikohale!
ä
äri/ 24. juuli 2019 11:06
ärimehed said hooldekodu võileivaga kätte ja nüüd hakkab tants aurukatla ümber,keda sa usudvõi.kedasaeiiusu
j
24. juuli 2019 14:35
Just nimelt. Videolõik on Kanepi Kodust, mis kuulub ASi Lõuna-Eesti Hooldekeskusele ja mille omanikuks on Vambola Sipelgas. Vaevalt keegi lähedane sai seda kõike lindistada. Järelikult saatis selle lindistuse ÕL-le oma töötaja, kellel oli vähegi empaatiat ja kes püüdis tähelepanu osutada asjaolule, et ega seal ei ole kõik korras.
h
Haha/ 24. juuli 2019 14:44
Haha. Milline oma töötaja. Mis sa arvad, et seal 10 hooldajat korraga v. 2 tädi rabavad nagu lollid ja mõlemad ûhe inimese kallal. Sa see käsk pesta oni tulnud ülemustelt, kes seal on...
v
Vot/ 24. juuli 2019 14:52
Omanikku ennast huvitab kôige vähem, mis seal toimub. Ja kui mõni töötaja peab olukorda ebanormaalseks, siis TÖÖTAJA seisukohalt. Võetakse igasuguseid sisse ja töötajaid ei lubata juurde võtta...
h
hügieenist rääkides/ 24. juuli 2019 11:06
Ja nüüd rääkige ka see välja, kuidas suudate või üldse on võimalik neil paksusid seentest jämedaid käe- ja varbaküüsi lõigata?! Tuuakse kodust inimene pikkade konksus hooldamata küüntega ja siis hakkab hooldekodus show sugulaste poolt, kas teil maniküüri ja pediküüri ka on. Samas ei lase papi või mammi enda küünte ligigi ja pole selliseid vahendeidki millega küüsi lõigata, käärikesed siin ei aita.

a
Anneli/ 24. juuli 2019 10:51
Pesemine ei ole vaid hooldekodus murekoht. Ka haiglasse sattunud inimestega on see mure. Appikarjed... See on tavaline reaktsioon. Keegi kedagi ei löö, kuigi jäetakse selline mulje. Hooldaja töö on ülimalt raske.
a
Aqua / 24. juuli 2019 10:03
Korteri kättesaamiseks vaevalt hooldekodusse pannakse, tuleb ju maksma hakata ja mitte vähe
v
vaike/ 24. juuli 2019 08:36
Miks selline olukord hooldekodudes.See on töö,mida mitte keegi eitaha teha.Samas sugulased paigutavad oma lähedasi hooldekodudesse, et nendelt kätte saada korterid või eluasemed oma lastele või need maha müüa.Mul on selline kogemus oma tädipoja perekonnaga,kes vägisi tahtis mind paigutada vanadekodusse ainult sel põhjusel. Kui ma sellega ei nõustunud, siis hakati sugereerima,kuidas mind maha matta "millises kirstus näiteks jne." See on praeguse aja uus trend.
a
A/ 24. juuli 2019 08:28
Tegelt on nii et on selliseid kes ei tahagi pesta ja koguaeg võitlevad selle vastu ja kui puhtaks saavad siis on tänulikud. Kui on ka selliseid nt dementseid kes ei taha pesta ja väidavad et puhtad, nad lihtsalt ei mäleta ja tegelt ei ole käinud pesus. Neid mõlemaid tuleb üldse väga palju motiveerida ja meelitada et neid üldse pesema saada ja tõesti mõnda saad hea jutuga ja mõnele toimib see kuri sõna, kohe pesema.
j
Just/ 24. juuli 2019 10:33
Just. Kusjuures ma ise elan seal ja ALATI hooldajad süüdi. Mõnele vanurile tahaks isegi vastu vahtimist anda 😀. Seal väga toredad töötajad... aga kaua sa ninnutad ja nännutad...
t
Tädi Maali/ 24. juuli 2019 12:10
No "toompea 101! Võtke juba ükskord teema käsile - motiveeritud abistatud lahkumine", kuni inimene on veel mõistuse juures ja tahab minna. Saaks kergem kõigile, nii riigile kui omastele. Kaua te jukerdate ja kardate seda teemat? Nüüd ju valimisteni hulk aega ja pole midagi karta. Eriti reffid kakaga eesotsas - niisama katkute valitsuse kallal, tehke parem midagi asjalikku ja see teema sobiks teie vaadetega väga hästi.
t
tädi Maali, kes neid abituid tapma hakkab?/ 24. juuli 2019 14:56
Jane Paberit oma raamatus #ükskilihaseiliigu" pööras väga palju tähelepanu meie sotsiaalsüsteemi nõrkadele kohtadele. Ta mainis, et kui neil oli kodus kokkulepe, et lapsed hakkavad teda hooldama ja ta saab oma eluõhtu veeta kodus oma lähedaste keskel ning vald võiks neile ka abistaja toetust maksta, siis öeldi talle et "seadusega pole see võimalik, lähedased võivad jääda hoolduslõksu". Aga seadused ongi ju kellegi poolt paika pannud ja see sunnibki panema abituid hooldekodudesse, kus needsamad lähedased jäävad hoopis maksmiselõksu. Riik lükkas oma abi andmise ära ärimeeste kraesse, kes selle
o
ˇKahjuks/ 24. juuli 2019 08:13
on probleemid nii vanade- kui invaliidide kodudes ajaülesed. Mõistagi ei saa seal töötaval personalilt nõuda alalist kaastunnet ja headust, kuid KOHUSTUSLIK töötajate poolne inimlikkus peaks alati säilima. Ka needvahejuhtumid kuuluvad alaliiki teooria versus praktika.
k
24. juuli 2019 14:59
Kohustuslik oleks empaatiavõime olemasolu, mida aga meie ühiskonnas jääb järjest vähemaks, sest paljude inimeste ajukäärudes polegi selliseid rakukesi olemas. Meil valitsevad psühhopaadid ja kamandajad, mitte inimesed.
s
Solei/ 24. juuli 2019 06:10
Tegelikult ma ei pea üldsegi õigustama kellelegi, miks ma seda tööd teen.Mulle meeldib see, mida igapäevaselt teen.Ja nii on kõik öeldud.Teen midagi, mida paljud ei suuda , millega hakkama ei saa.
s
Solei/ 24. juuli 2019 06:05
J02.04 ei ole noor inimene .Minu vanusel ei ole tähtsust.Ja miks ma seda tööd teen, siis sellepärast, et sina ega paljud teised ei suuda sead tööd teha.Ma ei ole lumehelbeke,kes nõuab palka alates 2000 eurost või roo an üle lombi tööle koristajaks ja siis tulen siia ülbama või kaagutan kõva häälega, kui hea ja tore ja ilus on töö välismaal hooldajana. Keegi peab siin, kodumulla kamara peal tööd tegema, meie vanurite, puuetega vanurite ja laste eest hoolitsema.Sest nemad on ka meie endi lähedased,sugulased, vanemad ja lapsed,kes on siia ilma loodud ja vajavad hoolt.
m
24. juuli 2019 15:03
Milall sul töö jaoks aega jätkub kui lased terved ööd mööda kommentaariume? Isegi kui sul on vaba päev, siis oma energia kulutad siinsele pläkutamisele ja tööle lähed väsinuna.
k
Kommenteerija/ 24. juuli 2019 04:41
Kanepi Hooldekodus tuleb juhataja (juhtkond) välja vahetada,kes ei nõua hooldekodu töötajatelt viisakat suhtumist vanuritega ja siis minema kupatada karjujaid hooldekodu töötajad. Las need karjuvad oma kodus. HÄBI, HÄBI!
p
Pfff/ 24. juuli 2019 10:57
See vanainimene on ise ÜLIKIUSLIK, ÕEL. Ahistab juhatajat kogu aeg oma kõnedega. Ei allu kodukorrale. Kogu aeg mingised mõttetud kapriisid ja nõudmised. Keegi pole teda löönud. Kui ta ise rabeleb ja haiget saab, see tema mure :). Tema koht peakski kusagil mujal juba olema, kui seal oldud ei saa.
e
Eilo/ 24. juuli 2019 11:28
Aga palun. Mine sinna hooldajaks siis.

<
24. juuli 2019 02:18
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
v
24. juuli 2019 09:17
Väga õige ja ka see vanur sai vasu selle sama vee peegelduse.
s
Solei/ 24. juuli 2019 01:36
T 23.08 istun kodus ja targutan siin sinuga, nii, et ära tee järeldusi minu asukoha kohta ja kui nii tark oled, siis hoolitsed oma lähedaste eest ise, mitte ei saada kunagi või lähiajal hooldekodusse.Võyad viid ta või nad ise pesema, annad ravimeid, vahetad mähkmeid, ajad habet, tegeled teraapiliselt nendega.
j
24. juuli 2019 02:04
Järelikult oled noor inimene, kellel on poole ööni aega arvutis istuda ja peret taga ei ole. Ega sinusugused keskharidusega ja lühikese kursuse läbinud tegevusjuhendajad kirtsutavad nina kui peavad kellelgi mähet vahetama. Nad pigem püüavad seda vältida. Kamandamine on rohkem neil veres kui töö tegemine.
t
to 02:04/ 24. juuli 2019 06:42
no järelikult oled siis ise ka noor inimene kui arvutisoleku kellaaja järgi vanust määrad. Peret sul ka pole järelikult. Tegelikult aga oled üks rumal inimene, kes isegi sellest aru ei saa, et iseendale vastu räägib.
t
to täna, 06:42/ 24. juuli 2019 15:21
Rumalus paistab välja ikka abitute vanurite peksmise kaitsmisel, mitte selles, kas vastuväitleja on noor või vana. Juba Solei kommentaaride ridade vahelt kumab välja tänapäevale omane jõhkrus ning empaatiavõimetus. Psühhopaadid otsivadki omale töökohti, kus nad saavad teisi kamandada, ja neile selline "töö" meeldib. Mujalt lüüakse ta lihtsalt minema.
f
foxy/ 24. juuli 2019 01:02
osad kliendid on sellised ,kes ei lasegi end pesta,nendega on yks suurtriangel kogu aeg,see votab suure osa ajast ,kui hooldaja keelitab ja palub.Kahjuks sellest videosalvestisest ei saanud ma sonagi aru,yks paras mulin ja plämakostus vaid.
e
Eilo / 24. juuli 2019 11:33
v
Vanakesed on elust väsinud,tahavad surra,eelistavad lamada vôi ei saa aru millestki.Hooldaja töö on/ 23. juuli 2019 22:53
k
23. juuli 2019 22:38
komm läks modereerimisele, kas ÕL eitab koduvägivalda? Et kodus hooldatakse kõikide reeglite kohaselt?
t
Teine vanainimene/ 23. juuli 2019 22:18
Minul on ka õde hooldekodud, dementne ja mina temaga hakkama ei saa, sõimab ka,kui teda pesta tahetakse...no mis sellisega tehaHooldaja ka inimene ja sellist vanurit peabki vägisi peseme
s
saite aru/ 23. juuli 2019 22:12
meie roosad mannad tahame seda kodu endale
l
lihtsalt mõte/ 23. juuli 2019 22:10
ma arvan, et kodudes toimub sama asi, nagu Triinu kommentaaris 21:49. Pole aega, raha, hooldusvahendeid ega oskusi oma lähedase eest hoolitseda jne, jne...Kes küll koormat kanda aitaks? Seetõttu arvangi, et vananeva ühiskonna puhul peaks hooldustööd tegevad inimesed olema kõrgelt tasustatud missioonitundega inimesed. Loomade varjupaigas ju loomi vist ei peksta?

t
Triin/ 23. juuli 2019 21:49
Olen ise näinud kuidas hooldaja karjub vanuri peale "ma löön su maha" selle eest, et too põrandale kogemata lasi.
n
naer/ 23. juuli 2019 21:26
naeru koht:)Ei kirjutanud midagi erilist aga kom läks modereerimisele?
s
sobiv/ 23. juuli 2019 21:25
Kes inimesi ei salli,sealjuures ka vanureid ei tohiks sellistele töödele lubada.On arusaadav kui joodiku peale karjutakse kuid vanuri,lapse või haige peale.Olen näinud sanitari,kelle käes vanur karjus...Üldse peaksid kliendi teenindajad ja hooldajad olema selleks sobiva iseloomuga inimesed ja vastavalt töö iseloomule ka sobiv töötasu.
t
to sobiv/ 24. juuli 2019 06:44
kes nii rumalat juttu ajab kui sina, seda ei tohiks kommenteerima lubada.
k
24. juuli 2019 09:23
Kaitsen joodikuid ka nende peale ei tohi karjuda kui nad viisakalt käituvad nad ka inimesed.
p
24. juuli 2019 09:25
Pole ilus karjuda ka joodikute peale sest nemad ka inimesed eriti kui rahuliku iseloomuga.
k
24. juuli 2019 09:28
kule sina monteeria kas sa leiad et kui inimene on natuke purjus ja käitub siiski viisakalt tuleb kohe tema peale karjuma hakata või mis põhjuseks et ei kõlba kommentaari. Kas sinu arvates pole joodik mingi inimene ja teda võib sõimata karjuda ta peale ja viimaks koguni peksta.
o
Oh jah/ 24. juuli 2019 14:25
Sellisel juhul võib kohe üle poolte hooldekodudest kinni panna. Kui palka tõsta, tõuseks ka kohatasu ja lähedased ei suudaks maksta. Kui kõik n-ö mittesobibad vallandada, siis asemele poleks kedagi võtta ja samuti peaks uksed sulgema. Hooldajaid otsitakse tikutulega taga, et kedagigi saaks. Tuttav hooldekodu juht teeb graafikud ühe töötaja joomatsükli järgi kunano ei ole järjekorda ukse taga (kuigi palk isegi suurem kui keskmiselt hooldekodudes).Varsti peab pagulasi hooldama tooma, muud vist üle ei jää :(
l
lihtsalt mõte/ 23. juuli 2019 21:00
kas loosungile "Aita alustada elu" kõrvale võiks samamoodi raha kogudes teha kampaania "Aita lõpetada elu- väärikalt"?
m
Mari/ 24. juuli 2019 12:53
Väga hea ettepanek! Plusspunktid sellele, kes oskaks seda kampaaniat kusagil alustada ja eest vedada! Usun, et toetajaid tuleks hulgi ja võibolla annaks ka toompea 101 väljavalitut survestada teemat käsitlema.
s
Solei/ 23. juuli 2019 21:00
H 20.39 miks ma sind huvitama peaksin.Seoses oma tööga hakkaksin sind ka kamandama, sest olen tegelikult tegevusjuhendaja, kes suubab, õpetab ja kamandab kliente ja nende lähedaai, kes aeg ajalt väga arulagedalt käituvad.
p
23. juuli 2019 22:41
Pole just raske uurida kes need tegevusjuhendajad on, kes arvavad et nende töö ongi kamandamine.
t
to solei/ 23. juuli 2019 23:08
Hooldaja uus ja moodsam nimetus on nüüd tegevusjuhendaja, millega sa siin kelgid. Sama, mis koristaja saab uueks ametinimetuseks puhastusteenindaja. Vaatasin ka järgi, mis su tööülesanneteks on: teraapia läbiviimine, dokumentide täitmine, kliendi hooldamine, riietamine, potitamine, mähkmete panek. Tegevusjuhendajate tööpakkumistes palk alates 950-1100 eurot kuus. Ju siis lisandub sinna veel juurdegi. Nii et võiksid oma valve ajal ka tööd teha ning mitte ainult arvutis istuda ja kamandada. Pole siis ime kui sinusugused hooldajad ainult kamandavad ja mähkmed jätavadki vahetamata.
m
Mari/ 23. juuli 2019 20:56
vaene vaene hooldaja :( süda tilkus lausa verd seda kuulates. sellise õuduse eest peaks küll paar tuhat eurot palka saama.
n
23. juuli 2019 20:33
no kui räpanevanamutt ei taha ennast pesta,siis kaua ikka temaga ninnu-nännutada.käsk karmilt kätte ja mõsema!
n
neiu/ 23. juuli 2019 20:28
õismäe zoo park haiseb suvekuudel!!
h
härra/ 23. juuli 2019 22:46

g
Ga/ 23. juuli 2019 20:18
Vanadejodud hallitavad, mige kontrollige kui ei usu
a
Ants/ 23. juuli 2019 20:02
Jutt kõlas mitte selgelt ja valjult, vaid vuristades ja võib-olla tänitavalt. Siin ei saa öelda, "vanur muidu ei kuulegi".
m
24. juuli 2019 17:20
Mine tee seda tööd ise, siis vaatame kui kaua sa suudad nendega ninnunànnutada. Kui saad paaril korral karguga v kepiga vaatame kui rahulik sa oled. Kui lyyakse kyyned sulle sisse nii et veri jookseb kui rahulikuks sa jààd.? Tänitajad kes ei tea sellest tòöst haisugi.
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 19:44
Eesti ühiskonna traagika ongi selles et liiga palju on vanaimesi kes enam hakkama ei saa aga omaksed ei taha neilt muud kui ainult vara pärida.Ülejäänuga tegelgu riik ja võõrad ikka hoole ja armastusega.Ilma sõjata ja haiguste vaba ühiskond lämbub iseenda probleemidesse.Peab ikka heaolu olema kui inimesed muutuvad mitte midagi tehes lausa ülipikaealisteks vaatamata "väikesele pensionile".
m
23. juuli 2019 20:35
millal su mädane paise lõhkeb?
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 20:49
Kui algab sõda siis lõhkeb kogu selline vildakas ühiskond nii võrd et isegi ei jää enam ka riiki alles.See on biloogilises mõttes täielik väärnähtus et vanu kes dikteerivad ühiskonnale mis meile meedib on liiga palju.
t
Tuutu/ 24. juuli 2019 03:05
Mul pole oma kahelt vanurist abi vajavalt vanemat pärida mitte midagi, ainult hooldada ja maksta enda arvelt. ENAM EI JAKSA! Mäletan kevade poole oli Päevalehes artikkel, omastehooldajatest, et osad teevad enesetapu, tugevamad jäävad ellu. Mina tugev ei ole, mõtlen tõsiselt enesetapu variante,
m
23. juuli 2019 18:53
mis oleks õige, kui patsient ütleb muudkui homme või pärast? see on nii tüüpiline vastus kõige peale mida patsient tahab edasi lükata. kolm nädalat on ta saanud pesemist juba edasi lükata, austatud ta soovi mitte lasta end pesta ja ilmselt haiseb tõesti. vast ta palatis ja lapikestega on siiski lasknud end pesta.
t
To Solei/ 23. juuli 2019 18:50
Kas hooldekodusse vanainimese paigutamine on unustamine? Ei ole vôimalik tulla ära töölt, peatada oma pereelu ja hakata 100% hooldajaks. Selle asemel paigutatkse abi vajav inimene hooldekodusse mille eest mastakse meeletult kôrget tasu. Mitte vôrreldes keskmisepalgaga vaid reaalselt teenitava summaga vähemalt Harjumaakonnast ja juhtivkohtadest väljaspool. Hooldaja on valinud oma töö, valinud elukutse - siis tuleb seda teha hoole ja armastusega. Vôi valida teine töö, mitte eeldada et see tema eest ära tehtaks.
õ
õige kõik/ 23. juuli 2019 19:00
Ja teil lapsena tuleb ka ema eest hoolitseda nagu peab, ei ole nii, et pistad hooldekodusse ja mured läbi. tema vahetas sul lappe kui väike olid, nüüd vaja teda aidata, kõik käivad tööl ega sa ainukene ei ole, vahe vaid selles, kas inimene tahab orgunnida endale toetusgrupi perest ja sugualstest, abilistest, et nad kodus ema aitavad või mitte ja muu ongi köömes. keegi ei aramsta su ema nii nagu sina ja kui sina ei armasta oma ema, siis ongi ta must ja ei taha pesta, said aru.
o
ok / 23. juuli 2019 19:01
Paljud hooldajad teevad lihtsats eda tööd, sest läheduses muud ei ole võtta ja teised on kauged kohad.
n
n/ 23. juuli 2019 19:07
Kui sa arvad, et keegi suurest armastusest tahab psühhhaigeid harida ja nende käest vabatahtlikult sõimata ja lollitada saada, siis eksid, naised lihtsalt teevad tööd, nagu laadijad-teevad tööd. Vana inimese armastamiseks on tema lapsed. vanakest peavad armastama tema lapsed, nii käib. Hooldustöö on tegijatele töö
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 19:38
Hoolekande asutus ei ole küll see koht kus tehakse perspektiivitud tööd hoole ja armastusega ja kasida võõrast tänamatut vanainimest.
s
Solei/ 23. juuli 2019 20:06
Töötan erihoolekandes ja tean seda poolt seal väga hästi. Unustatakse ja kuidas veel oma lähedased sinna.Kui korra aastas jõutakse linnuke kirja panna, on hästi.Kommikotike aga on juba liiast tuua, aga nõuda osatakse see eest palju.
h
Hooldasin kodus ämma - kõige raskem oli teda pesema saada - no mis sa teed kui ta lihtsalt ei lähe/ 23. juuli 2019 18:45
s
Solei/ 23. juuli 2019 18:41
No nii, olen saanud siin juba parajalt sõimata ja negatiivseid vaatuseid.Tulge hooldajateks kõik, kes te targutate.Ja kui tulete külla oma lähedastele, siis hoidke oma suumulgud kinni, kui kellegi on mähkmed vahetamata, või nägu tatine.Võtke käed taskust välja ja hakake tegutsema.Need on kõik teie enda lähedased, kelle olete unustanud hooldekodude seinte vahele.
e
Endel/ 23. juuli 2019 18:57
Ja see on normaalne,kui vanainimene ütleb hooldajale,et mul tuli kaka.Selle asemel rebib hooldaja ta istukile ja sunnib sööma.Lojaalne - peaks rahul olema?Kui oled selle ameti valinud siis tuleb teha südamega tööd.Mõelda selle peale,et endale ei sooviks küll sellist olukorda.Või mis?
h
23. juuli 2019 20:39
Huvitava suumulguga töötaja Solei kes arvab tal on õigus ka kamandada kes peab suu kinni hoidma ja kes mitte. Kus see koht on kus töötad, läheks sulle külla ja vaataks mis nägu sa oled.
v
Volli/ 24. juuli 2019 08:06
Selle eest lähedane ju sulle maksabki, et sa vahetaksid ja teeksid. Sama hea kui viid enda auto remonti ja järgi minnes on remont tegemata ha arve editatakse.. pead enda suu veel kinni hoidma ja ise remondi ärs tegrma. Kõlab loogiliselt ja väga vastuvõetavalt.
o
Oi jah/ 24. juuli 2019 13:04
Kõik mingu oma sôimuga näiteks omanikke poole. Töötajad ei ole süûdi, et nad ülekoormatud. Samuti see jutt, et omaksed ju maksavad jne. Noo näiteks kui olla nagunii külas, siis nagu nimme ei vahetata OMA lähedasel mähet... ja siis hooldajad julmad. Eestis lahkuvad nii paljud toredad hooldajad töölt, kuna neid ei hinnata üldse...
n
nooh/ 23. juuli 2019 18:12
Hääle järgi oli hooldatav vanem mees.
j
Jaaaa/ 24. juuli 2019 13:17
Jaa. See härra on hullem kui iidne nuhtlus. See kisa seal paneb muigama. Seda sarvikut poputatakse seal küll ja siis kui peab alluma ûkskord korrale, siis kisab 😁😁

k
koonduslaager / 23. juuli 2019 18:06
n
23. juuli 2019 17:38
Need nagu pisikesed koonduslaagrid. Ainult selle vahega, et võetakse selle eest üsna suurt raha.
e
Eilo/ 24. juuli 2019 11:53
Ega hooldaja seda suurt raha näe
t
Töötaja/ 23. juuli 2019 17:06
Vabandust, aga tore lugeda, et meil leidub veel inimesi kes saavad aru hooldekodu töö raskusest. Lihtne targutada, aga tavaliselt need kes seda teevad ei ole ise seda tööd päevagi teinud ja ükskõik kuidas sa vanale inimesele selgitad et pesema vaja minna , ta keeldub. Mina ei kuulnud seal mingit karjumist ja tihti on neil vanakestel halb kuulmine. Töötaja tegi lihtsalt oma tööd sest kui tulevad lähedased ja tunnevad haisu saab ju seesama töötaja jälle riielda. Veel üks märkus, see kes selle lindistas oleks Võinud Motiveerida Siis Seda Vanainimest mitte aga otsida jälle probleemi. Ikka Õelus eelkõige
a
Andrus Kallas/ 23. juuli 2019 17:46
no pesta saab ka ju kohapeal,selleks on vastavad märjad paberid,mina nimetaks seda ebaprofesionaalsuseks,see kärkimine algab peale juba lasteaiast jne see on vastav tüüp"emotsionaalselt ülesköetud"naisi,kes sellega tegelevad,otsi endale teine töö,kui hakkama ei saa,see vanainimene maksab ju sulle palka
a
aga/ 23. juuli 2019 18:22
miks sa, Andrus Kallas, ise siin kärgid ja lahmid? Otsi endale teine koht ja teema, mille juures ennast välja elad.
s
23. juuli 2019 20:47
Selline võimukas ja röökivas stiilis suhtlemine ongi meil jäänud veel nõukaajast. Röögitakse lasteaias, koolides, hooldekodudes, töökohtades jne. jne. ikka nõrgemate peale. Et ise tunda võimukana ja tähtsamana.
k
Kurb tõde/ 24. juuli 2019 13:33
Mina olen hoolealune. Alati leidub hooldajaid, kes näiteks virisevad ja undavad liiga palju. Aga on niii palju suurepäraseid töötajaid, kellega saab nalja, kes tulevad embama, kui tulevad ja lähevad. Ja siis kui vahel mõni hoolealune on veidi kauem hooleta, tuleb mingi lähedane näpuga näitama. Mina austan hooldajaid, see üks raskemaid ameteid, veel raskem on sageli jääda sõbralikuks ja viisakaks. Kahjuks paljud omaksed ja kliendid peavad hooldajat mingiseks orjaks...
m
Mart/ 23. juuli 2019 17:02
Töötasin tavaliste laste õpilaskodus ja seal keeldus ennast pesemast 21 aastane neiu. Oi kuidas me motiveerisime. Lõpuks jäi tüdruk üksi tuppa. Keegi ei talunud tema haisu välja. Minu arust tuleb haisev inimene väevõimuga küürima puhtaks. Teised ei pea sellist taluma. Olen 100% hooldajate poolel!
m
Malle/ 23. juuli 2019 16:55
Mina hooldan oma dementset ema ja pean temaga väga kõva häälega rääkima, sest muidu ei jõua kohale või ei kuule, lihtsalt ei reageeri. Kõrvalised inimesed muidugi arvavad, et ma karjun ega hooli. Ja see pesemine ongi kõige suurem mure, kui ta ise ei suuda istudagi.
t
to 15. 48/ 23. juuli 2019 18:23
Läks mo.de.ree.rimsele. Kirjutasin, mind huvitavad pal.ga.lised kommijad, kes igapäevaselt OMA RAHVUST solvavad ja mõni.tavad päris päris vän.gete sõnadega. Muidugi võib pal.galiste hulgas olla ka muulasi ja sega.ve.relisi.
t
to 18:23/ 23. juuli 2019 19:31
sina, papagoi, jää oma liistude juurde ja ära tule siia sellise teema juurde oma "palgalise" ja "muulase" pläraga.
1
18:23-le/ 23. juuli 2019 19:50
15:48 pole kirjutatud ühtegi kommentaari, et teaksid.
t
to 19. 31/ 23. juuli 2019 20:17
Palgaline tundiski puudutatuna.- Sa ei reageeriks niimoodi, kui sa raha eet kirjutaja poleks.
t
to 19. 31/ 23. juuli 2019 20:27
Palgaline, rahune. Ma pole öelnud, et konkreetselt siin on palgalisi vaid lihtsalt arutlesin 16. 48 kommijaga, kes ütles, et eestlased omavahel käituvad halvasti, aga võõrastega hästi. Tõin näite palgalistest kommijatest, kes samuti kargavad omadele kõrri ja kaitsevad võõraid. 16. 48 jah, mitte 15. 48.
t
to 20:17/ 23. juuli 2019 21:49
öeldi sulle, otsi teine teema, mille all oma igapäevast jauramist läbi viia, siin pole jutt su lemmikerakonnast, kelle eest sa tulle viskud, vaid hooldekodudest, mille juures tundud narrina oma igapäevase repertuaariga.
m
23. juuli 2019 16:52
Ma ei süüdistaks kohe hooldajat. Kui olete kokku puutunud vanuriga, kes uuesti lapseks muutunud ja jonnib, siis mõistate. Ma süüdistaksin siis, kui lüuakse käega ja lastakse jonnival vanuril mustaks ja haisvaks jäädagi.
e
Eestlane ja selle tegelik pale/ 23. juuli 2019 16:48
Eestlane on selline imelik rahvas. Oma kaasmaalastega käitutakse halvasti, aga võõraste ees poetakse lausa nahast välja. Siis jääbki võõrastel (turistid, külalised jt.) meist mulje, et me oleme nii sõbralik ja tore rahvas. Ja see laulu -ja tantsupidu on vaid näiline ühtehoidev illussioon, mis laguneb kost, kui publik laiali valgub!
t
to 16. 48/ 23. juuli 2019 18:21
Mind huvitavad hoopis interneti palgalised kommentaatorid, kes OMA RAHVUST päevast päeva sõimavad igasuguste solvavate ja vängete sõnadega. Muidugi võib palgaliste seas olla ka muulasi ja segaverelisi.
k
23. juuli 2019 16:44
Kuulasin videod,seal oli nii hooldaja ebainimlikku karjumist kui kähmlust kuulda,ma ei saa aru kuidas võetakse selliseid inimesi üldse tööle,need tuleb kohe vallandada ,kui ikka selles hooldekodus on sagedased probleemid ebakompententsete hooldajatega,siis see juhataja ei sobi hooldekodu eesotsa,kes ei suuda või ei taha korda majja lüüa,kuna nii on tal mugavam,kasulikum,parem.
v
vallandada ju võiks/ 23. juuli 2019 16:49
aga kes sellise naeruväärse palga eest hakkaks närve-ja tervist söövat tööd tegema. Omanik hoiab töötajate arvelt tublisti kokku.
p
pigem/ 23. juuli 2019 17:03
mina pigem küsin: mis inimesed viivad oma vanemaid vanadekodusse? Kui te lapsena püksi tegite siis vanemad ju ei andnud lastekodusse. On ju olemas teenused: palgata koju põetajad jne. Vanuriga on palju tegemist , nagu ka lapsegagi.
m
23. juuli 2019 18:27
Ma küll mingit kähmlust ei kuulnud. Pese kõrvad puhtaks. Täitsa tavaline hooldaja kes üritab kapriisset memme pesema viia. Mõned vanakesed lähevadki paanikasse ja hakkavad röökima appi, appi. Nagu oleks neid pekstud. See parim enesekaitse. Mine tööta aastake, saad aru millest räägin. Ja kes soovitas lapikestega pesta, sellele teadmiseks, et 3 nädalat lappidega nühkida, ei asenda dushi.
h
hj/ 23. juuli 2019 18:34
Sest inimesed peavad tööl käima ja öösel magama ka. 24 tundi ööpäevas õde nurgas pole nagu mõeldav lahendus. Ja vanur võib elada sellises hädises seisundis väga kaua, erinevalt imikust. Üks asi veel, vanasti saadi lapsi väga noorelt, mis tähendab, et 90-aastase vanuri lapsed on ise samuti pensionärid a la 70. Kortermajas ei suuda sa kõnnivõimetud vanurit mingi nipiga viiendalt korruselt aeg-ajalt õue värske õhu kätte viia.
e
Elle/ 23. juuli 2019 19:11
Eks mine ja tee siis ise seda tööd, kui nii tark oled!
h
hmm/ 24. juuli 2019 13:50
ELLE , tahaks näha kas peale 3 nädalast motiveerimist ikka veel sama suhtumisega oled :D

n
nipitiri/ 23. juuli 2019 16:34
Motiveerimisel ja kärkimisel on suur vahe. Kui eakaga ilusti rääkida ja rahulikult selgitada, siis õnnestub koostöö oluliselt paremini. See võtab aga hooldajal aega ja lihtsam on vanakese käed-jalad seljataha väänata ja vägisi vajalikud toimingud ära teha. Huvitav, kas need, kes täna ise tugevamal positsioonil on, ei karda seda, et nende endi poolt tekitatud normid üks homme nende endi vastu pööravad?
i
Igal asjal on oma põhjus/ 23. juuli 2019 16:34
Kui ta ennast pesta ei taha, siis sellel on kindlasti ka oma põhjus. On seal neil piisavalt soe vesi pesemiseks? Võib-olla tuleb pesta jaheda veega, mis vanuri on ära hirmutanud? Või teeb hooldaja seda pesemist temaga liiga (tänitamise saatel) halvasti? Põhjused tuleks välja uurida. Mida aeg edasi, seda vähemaks jääb nii inimlikkust kui empaatiavõimet! Seda enam, et küsitakse meie palku arvestades väga suurt hooldustasu ühes kuus. Arvan, et peamine põhjus on tööliste vähene koolitatus ja valed inimesed seda tööd tegemas.
i
Igal asjal on oma põhjus-le/ 23. juuli 2019 16:42
Mis põhjus? Tal on ebamugav, kui teda liigutatakse, ta ei taha seda, ta tahab konutada, süüa ja pissida---ei miskit muud siin elus enam.VANADUS.Seda on igasugust ja üks variant on SEE.
e
Eluvesi/ 23. juuli 2019 16:52
Tahaksid sa ise köhides ja higistades külma ruumi jaheda vee alla jahtuma minna ? Ilkuma siin väetite ja vanade inimeste üle oled küll kangelane!
k
23. juuli 2019 16:52
Kes teab millega nad vanainimese õrna nahka küürivad. Kui verise haava jaoks kasutavad kleepteipi, siis ihu psemiseks võibolla traatharja. Üleüldse, lugedes paari päeva tagust artiklit tekkis küsimus, milleks hooldajatel üldse oli kleepteip olemas. Kas kleebivad vanakeste suu kinni, kes vastu hakkab puiklema. Nii nagu tegi üks lasteaiakasvataja võõra lapsega.
t
to 16.34/ 23. juuli 2019 18:23
mine sa ka kukele oma jutuga
t
to 16:52/ 23. juuli 2019 18:25
päris segast juttu ei maksaks nüüd ka ajama hakata.
s
23. juuli 2019 18:29
Sa ikka ei tunne vanainimese psühholoogiat. Jälle üks huupi haukuja.
m
Mmr/ 23. juuli 2019 18:54
Millegipärast dementsed inimesed lihtsalt ei taha pesta, vett lausa kardavad. Tean sest hooldasin ämma üle 3 aasta, aga siis tuli ikka hooldekodusse panna. Need kes arvavad et ei hoolinud - olete te tegelikult dementse inimese eest hoolitsenud. Kui põrandad ujuvad uriinist,sest mähe kisutakse ära jms. asjad.
e
Ei ole pôhjus/ 23. juuli 2019 21:42
Oi oi kui palju on täiselujôus inimesi, kelledel hûgieeniga probleme, mis siis veel rääkida vanuritest.....
s
Sessu/ 23. juuli 2019 21:50
Minu isa oli eluaeg pesemise vastu,mäletan lapsepõlvest kuidas ema hakkas teda juba kolmapäeval ära rääkima,et reedel sauna läheks,,kodus vannis või dussi all käimine oleks olnud mõeldamatu,peale ema surma käis meie issi pesus heal aastal kaks korda-jaaniks ja jõuluks,halval ainult jõuluks,ta haises ja oli korpas,et riideid pessu tema seljast saada tuli sõdida,kui ta juba mähkmeikka jõudis vannitasin ma teda kord nädalas,iga kord kuulsin,et tema ei taha,teda alles pesti ,vanal ,väetil oli kahe käe asemel neid vähemalt kuus,ma tirisin ja vedasin teda pojaga vanni,ta on isegi hammustanud meid
ä
Äri/ 23. juuli 2019 16:27
Kui hinnakiri on seal nii kallis, siis peaks selle suure raha küsimise eest ka selle vääriline teenindus olla. Ärge tulge nüüd rääkima, et olmetingimused ja kõik muud kulud selle kuutasu nii kõrgeks teevadki. Järvamaal Väätsal ka ehitatud energiasäästlik päikesepaneelidega vanadekodu, aga hinnad hakkavad seal ikkagi 750. eurost alates. Soovid privaatsemaid tingimusi, siis maksad veelgi enam.
e
ei imesta/ 23. juuli 2019 16:53
Kui teenus kallis. Küllap siis omanik laseb laia naeru !
s
sots on sots on sots/ 23. juuli 2019 19:39
"Järvamaal Väätsal ka ehitatud energiasäästlik päikesepaneelidega vanadekodu," Väga huvitav. Ehitatud on uus maja ja ostetud päikesepaneelid ning tahetakse raha. Kas nii TARK on väga valus olla?
v
Vello/ 23. juuli 2019 16:25
Mis ajast lähevad inimesed "pessu" ja mitte "pesema"? Riided lähevad pessu, aga inimesed?
v
Vello-le/ 23. juuli 2019 16:44
Ära virise, helbeke-kiusukeerutaja!
t
Tuutu/ 24. juuli 2019 10:29
Vello, vaat inimesed lähevad ka pessu sellest ajast kui nad ise ennast pesta ei taha/saa.
v
Vanainimesed/ 23. juuli 2019 16:23
lähevad tihti lapseks kätte ära. Õnneks mitte kõik, mu enda vanaema on 86 aastane ja selge mõistusega. Aga esineb temalgi lapselikku jonnimist. Õnneks harva. Siis tuleb olla kannatlik. Kuid see juhtum siin, kus vanaproua on 3 nädalat pesemata ja ajab hooldaja vastu kiusu, et vaat ei lähe pessu ja kõik... Noh, siin on hooldajal õigus kärkida küll. Kes seda hooldajat maha teevad, need mingu ise ja tehku 700€ eest kuus seda tööd. Vaadake, kas pool päeva peate vastu selliste vanuritest kiuslike "lastega"?
r
Raido/ 23. juuli 2019 17:02
Tõenäoliselt oli see hooldaja juba mitu nädalat talle rääkinud et peab pesema minema. Ja iga kord vastas vanur:"homme". Iga inimene oleks lõpuks kärkima hakanud. Kui teisiti ei saa.
k
23. juuli 2019 21:56
Kas sa arvad et need hooldajad teeksid topeltpalga eest midagi teisiti....unistada ju võib aga raha asja ei muuda.Kas siis näiteks bussijuht teeks suurema palgaga Tartu otsa poole kiiremini ära....😕
k
Kurjus sünnitab vimma/ 23. juuli 2019 16:22
Inimlikult ja viisakalt tuleb vanuritega rääkida. Lihtsalt peab oskama neile seletada, miks tuleb sagedamini pesta ja mida mitte pesemine temale kui teistele põhjustab.
o
Oh jah/ 23. juuli 2019 16:36
teoorias teavad kõik kuidas tuleb keelitada ja meelitada. Praktikas saadab see vanainimene sind pikalt, ja karjubki appi ning pärast tuleb lähedane ja kirjutab ajakirjandusse, et vanainimene on hooldamat, teda pekstakse jne. Mida peavad lõppude lõpuks need hooldajad siis tegema? Hurjutamist saavad süle ja seljaga nii klientide kui lähedaste poolt.
m
Mida te siin/ 23. juuli 2019 16:38
modereerite? Ma ei kasuta ühtegi ebatsensuurset väljendit, ei halvusta ei laima. Kirjutan nii nagu on ja seda on vaja modereerida? Kas sõna vanur või lähedane ei tohi enam kasutada.
p
P/ 23. juuli 2019 20:03
Ja sa naiivitar arvad, et see mõjub?
s
Sessu/ 23. juuli 2019 21:32
Tihtipeale on see jutt kurtidele kõrvadele ja kaua sa jõuad seda korrata
t
Tuutu/ 24. juuli 2019 10:32
Selle ilusa jutu peale vastab vanur heal juhul "mõmõh" ja ei mäleta minuti pärast enam mitte midagi räägitust, ainult kisab ja lööb, kui jaksab.
k
Kata/ 24. juuli 2019 16:56
See viisakas vanur sylitab sulle nàkku ja kriibib kyyntega sinu kàtt. Oi kui vòhikud on inimrsed sellisel alal aga seadusi nàpuga ajama on esimesed.
e
Ei ole lihtne/ 23. juuli 2019 16:18
Tean omast käest,kui võrd juba vanad ja ka need, kellel on ümbruse tajumisega raskusi, ei taha ennast pesta.Nad võivad päris jubedalt haiseda, kuid katsu seda neile öelda ja veel et pesta on ennast vaja.Minu ema oli selline ja kui ma pesemisest rääkisin, olin ma kõige halvem inimene ja sain sõimata ikka päris ropult.Ta elas oma ette majas ja see oli oi oi kui jube,ta ei koristanud.Isegi siis, kuid oli juba suremas, ütles, et kui sa mind surnuna ka kavatsed pesta, siis tulen sind ööseti kollitama.No mida sellisega teha, jamab ikka hinge täis ja ilusti nunnult rääkimine ei tule kõne allagi.
k
Kata/ 23. juuli 2019 16:00
Aga kas teie teate mida teie nn. kallid abitud omaksed siis teevad kui kedagi silmapiiril ei ole. Nende suust tuleb selline leksikon et anna olla, keegi seda ei usu. Junnisõda on selle juures väikene probleem.Aga vb kõvemini rääkimine on tingitud hoopis sellest et nad ei kuule kui tavaliselt nendega räägid.Kallid korraloojad minge tehke nendes asutustes kas või 1 kuu valved siis te enam rohkem sellist kõrgetasemelist juttu suust välja ei aja.

m
Mida/ 23. juuli 2019 15:51
me kuulma peame. Miks nad vanureid ei pese? Kord kuulsin ka Pärnus Härma kaubahoovis endises Säästupoes kuidas kassapidaja klienti mönitas:"Sa haised!" Milline "tase".
s
Seda/ 23. juuli 2019 16:27
Mis kasu on lugemisoskusest,kui kirjutatu osutub üle mõistuse käivaks!
t
tänud artikli autorile, kes on võtnud oma hooleks/ 23. juuli 2019 15:45
hooldekodudes valitseva ebameeldiva juhtimise ja atmosfääri uurimise. Laske samas vaimus edasi, et ka selles valdkonnas oleks veidigi inimväärne suhtumine. Uuel ministril peaks olema nii palju empaatiavõimet, et muutusi ellu kutsuda. Uus valitsus võiks omavahelise sõimlemise juba jätta ja keskenduda tööle.
p
piinlik/ 23. juuli 2019 15:50
Reaalselt oled mõnes hooldekodus ise käinud ka või hea oma pehmelt kontoritoolilt kommenteerida? Mina ausalt öeldes ei kujuta ette, miks inimene sinna üldse tööle läheb. Ma ei läheks ka siis kui palgad mitu korda kõrgemad oleks kui seal praegu on. See on ikka rõve ropp töö. Ilmselgelt haisev patsient tulebki puhtaks küürida!
m
Manni / 24. juuli 2019 13:12
Kui reffi partei koos sotsidega laseks sel valitsusel tööd teha, oleks ehk mõnigi asi juba liikuma lükatud. Aga hooldekodud ise on reffi partei äriprojekt - rosimannus ja co. Ni iet, on mille üle mõtiskleda. Tööjõu suhtes rääkida tohutust valikust on ikka täiesti naeruväärne.
j
*hooldajatel on õigus ja kohustus vanureid motiveerida* / 23. juuli 2019 15:40
o
Olen kogenud/ 23. juuli 2019 16:40
isegi seda, et kui kehva kuulmisega inimesega valjusti rääkida siis keegi hooliv uksest mööduja läheb kaebama, et kliendi peale karjutakse.
k
kuulge/ 23. juuli 2019 18:31
te , hoolivad lähedased, tegelege parem oma memme-taadiga, kui neid külastamas käite, mitte ärge sõdige pidevalt. Nad ootavad ka teie hoolimist ja hoolitsust
j
Johhaidii/ 24. juuli 2019 14:01
Kus siin "röökimine" oli?? Ma usun, et olete ise elus ärritudes ka kôvemat häält teinud ja ka ei pidanud seda hulluks röökimiseks vms. Kôige suuremad targutaja on sageli kõige väiksema kannatusega. Ja kui see vanainimene läheks põletikku ja mädaneva ja veremürgitusse kärvaks, oleks jälle kisa, et miks ei pestud kas või jôuda 😂
m
Minu arvamus/ 23. juuli 2019 15:23
Mis seal Kanepis lahti on-probleem kooli direktoriga,nüüd hooldekodus probleemid.Ilmselt on vaja vastavatel ametkondadel sekkuda, kohapeale minna ja asjad üle kontrollida. Tundub,et juhtivatel kohtadel töötavad valed inimesed.
k
kanepi uimas/ 23. juuli 2019 15:32
ja vallavanem ikka koos oma ametnike armeega pukis. pange see sõge koolidirektor sinna pukki.
a
AA/ 23. juuli 2019 15:05
Endalgi siin selline isend, kes võib kuuaega istuda ja haiseda. See on ülimalt ebameeldiv ka kõigile lähedal viibivatele inimestele. Räägi siis ilusti temaga või kurjemalt..inimene lihtsalt ei saa aru ja mängib lolli. Lõpuks ajavadki ennast ka hulluks. A noh see ongi nende taktika ilmselt, et üksluisesse ellu väheke vürtsi lisada.
r
Raido/ 23. juuli 2019 14:50
Antud juhul oli hooldajal õigus. Dementsed vanurid on täpselt samal tademel 5-6 aastase lapsega arengus. Jonnivad nagu lapsed. Kui 6 aastane keeldub pesema minemast, on lapse vanemal (hooldajal) samamoodi kärkida, eksole?
r
Raido/ 23. juuli 2019 14:51
samal tasemel, vabandust.
r
Raidole/ 23. juuli 2019 15:14
samal tasemel just ei ole, nad kõik on erineval tasemel
r
Raido/ 23. juuli 2019 15:26
No antud jonniv vanur, kes 3 nädalat pesemata oli ja ei tahtnud pessu minna- sellega pidigi käituma samamoodi nagu jonnipunnist lapsega.
k
Kanepi elanik/ 23. juuli 2019 14:32
Niisugust asja vanas Kanepi Hooldekodus ei toimunud. Kas siis see uus megaasutus ,mis poolt Eestit juba haldab on omaks võtnud meetodi motiveerida vanureid karjumise ja ähvardustega. Vai, vai , vai, sellist kohtlemist on raske mõista ja veel vähem taluda.
s
23. juuli 2019 21:01
See on uus motivatsioon pakett. Mida kallim asutus, seda mitmekesisem sisu.
h
Hihii/ 24. juuli 2019 13:43
Paljud tähtjad targutajad lööksid selle papi 5 minutiga maha 😁😁. Jutt käib KOLMEST NÄDALAST. Ja polnud karjumine. Veidi karmim toon. Hooldajad ongi tihti kõva kõriga.
j
juhan/ 23. juuli 2019 14:06
Vanasti olid paljude selliste vanurite jaoks psühhiaatriahaiglad, nüüd topitakse nad hooldekodudesse, kus dementne vanur peaaegu mingit ravi ei saa.
ü
üks/ 23. juuli 2019 14:15
Oli jah Geriaatria Psühhoneuroloogia haiglas, seal töötasid arstid, õed ja sanitarid, patsiendid said ravi. See oli Nõukogude ajal.
o
oi oli tõesti see nõuka aeg üks hirmus aeg/ 23. juuli 2019 14:34
Muudkui pressiti raha peale. Nüüd on vabadus ja inimesed on rahul ja õnnelikud.Vanadekodud on lausa paradiisi moodi, muudkui laula ja söö.
s
sots on sots on sots/ 23. juuli 2019 19:22
"Oli jah Geriaatria Psühhoneuroloogia haiglas" Huvitav, mitu sellele kommentaarile plussi ladunud inimest oskab öelda, kus asus kallil nõukaajal see müstiline "Geriaatria Psühhoneuroloogia haigla", kus dementseid inimesi raviti? Aga hooldekodude teema on seltsimeestele sotsajakirjanikele tõeline leid. Omastele tundub, et eakas on must - saab iniseda. eakas viiakse pesema - saab ulguda.

ü
üks/ 23. juuli 2019 13:57
Mõte, miks nad ei kirjuta välja seda isikut,kes hakkab hooldajatele vastu , ei allu nõudmistele pesta, süüa jne.. .Hooldajad ei saa ju temast jagu selle mõttega, et ei saa tööd teha ja inimest puhtaks pesta, see on töö. Suured järjekorrad ukse taga, kui vanakene ei lase hooldajaid tööd teha, siis kas kodune leiab uue koha või peseb ise oma sugulase. Juhtkonnad võiks ju hooldajaid kaitsta ka, raha ei jää saamata, tuleb järgmine vanakene.
h
hooldaja/ 23. juuli 2019 13:52
ega neid poolearuseid haisvaid vanureid muidu pessu ei saa kui tulebki vahel jõudu tarvitada--aga ammu teada tõde on see,et lo...idel on jõudu palju...!!!
k
K./ 23. juuli 2019 13:52
Hooldekohtade hinnad on ulmeliselt kõrgeks aetud, sellise raha eest võiks oma tööd teha ja inimestesse normaalselt suhtuda mitte vanainimeste peale röökida. Tekib küsimus mida need hooldajad seal üldse teevad. Hooldaja onhooldaja.
o
Oleks hea/ 23. juuli 2019 13:54
kui hooldajad siin välja ütleksid, kui palju siis need "suured" palgad ka on?
k
kuulda on/ 23. juuli 2019 14:35
Et see firmajuht olla helde südame ja raske sõnaga Hellenurme härra.
m
Mari/ 24. juuli 2019 13:18
Küsi, kui suure osa sellest hinnast saab hooldaja! Palgad seal naeruväärsed kui võrrelda, mis on töö. Summa saavad ikka omanikud - kapitalism!
ü
Üks on kindel!/ 23. juuli 2019 13:50
Niruse palga eest ei leitagi inimessi, kes oma närve rikkuritele söödaksid.
k
kui kaua/ 23. juuli 2019 13:53
sa kaagutad, et nirune palk on? Mine korja marju, miks tegeled inimestega?
1
13:53!/ 23. juuli 2019 13:56
Sina vaheta ametit! On näha, et sinu närvid on läbi nagu miilitsa koeral.
N
üks/ 23. juuli 2019 13:46
No räägitakse, et poolest arust vanad inimesed ei taha lasta end pesta, puhtaid riideid ei taha selga panna, peidavad omi vanu riideesemeid,mis uriinist haisevad kappidesse, radiaatori vahele, madratsi alla, prügikasti, käivad pissumas suurematesse lillepottidesse ja mehed lasevad kus aga uks lahti tuleb.Nad ei taha süüa, panevad suu kinni ja löövad hooldajaid, sööki koos nõudega virutavad laias kaares nurka ja ütlevad inetuid sõnu neid kasima tulnud hooldajatele. Sugulasele teevad hea näo ja kaeblevad. Kallid sanitarid-hooldajad-põetuse rahvas, ilmas on palju rahulikumaid töökohti.
r
üks ühele/ 23. juuli 2019 13:54
räägitakse ka, et on väga lol le kommenteerijaid!
t
to üks ühele/ 23. juuli 2019 14:01
tubli, et enesekriitiline oled.
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 15:08
Las olla pesemata ja söömata.Sööb see kes tahab ja on puhas.Mis siis sellest.Ei ole ilus vaaimest kiusata vastu tema tahtmist.
k
kell 12.49-le/ 23. juuli 2019 13:39
Kuidas te seda arvate, et vanur pesemise vastu oli? Mina ei kuulnud küll midagi sellist?
k
kaitsev/ 23. juuli 2019 13:38
Teate, ma olen 15 a. tagasi töötanud hooldajana hematoloogiaosakonnas ja võin kinnitada, et pessu need vanad ja hädised inimesed tõepoolest minna ei taha! Milline sõda sellepärast kogu aeg oli!Mõni jauras, et tema on nõus ainult t e a t a v a hooldajaga ja teataval ajal jne.No ei saa ju nii elada! Mu oma isa raius Mustamäe intensiivis kiusu, et ei mingit hooldajat tema kallal jne.Ja nad ju haisevad tõesti!
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 15:11
Ega vanasti takurahva tarkuses muidu ei räägitud sellise vanakese koht on metsas huntide kiskuda.Las jonnib kusagil puu all istudes ega sellepärast elu seisma ei kui mõni vanake hundi poolt ribadeks tõmmatakse
t
To Mädanik/ 23. juuli 2019 15:56
Endast vanemaid võiks ikka austada, haisevad või jonnivad või mitte, nemad on oma elu ära elanud, lapsed ning lapselapsedki suureks kasvatanud ja selline suhtumine? Häbi, häbi. Häbi on olla inimene selliste südametute keskel.
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 16:12
Lasen vanakesel oma jonnituuridega kodu maha põletada ja pean austama teda ainult sellepärast ta on vana.
e
Endine Nõukogude Liidu miilits kainestusmaja ülema asetäitja./ 23. juuli 2019 13:38
Sellistele on tarvis elektritooli või tugevalt lõuga anda on asi korras. Meil kainestusmajas oli asi alati korras, toodi sisse nagu lõvid või tiigrid veerand tunni pärast olid vait kui hiirekesed.
n
naisuke v.a. miilitsapolkovnikule/ 23. juuli 2019 14:03
ja mitu korda te neid ööpäevas pesite?
p
Paul Pilang/ 23. juuli 2019 14:38
Kui vaja kasutasime korrale allumiseks karmi sõna kui vaja andsime piki pilongi !
l
L/ 23. juuli 2019 15:54
Kas mõtled üldse adekvaatselt kainestusmaja on ikkagi puhta joodikute koht, need vanainimesed ei ole süüdi, et nad on vanad ja ei jaksa enda eestki enam hoolitseda. Kas sa tahaksid et keegi sinu ema-isa või tulevikus sinu lapsi niimoodi kohtleks, et elektritooli või lõuga anda? See ei ole enam inimlikkus! Endast vanemaid võiks vähekenegi austada!

ü
üks/ 23. juuli 2019 13:38
Kas sugulased käivad ja sätivad hooleall olevate patsientide telefone lindistuse peale?
a
aga/ 23. juuli 2019 14:04
kes peaks sättima? Juhataja?
j
23. juuli 2019 15:54
ja hooldajad kisuvad telefoni käest, et liiga palju sealsest elust ei imbuks väljapoole.
k
23. juuli 2019 13:22
Kôik ainult kritiseerivad hooldustöötajaid aga minge ise ja tehke seda tööd. Teil pole aimugi millised need vanainimesed on. Teie toredast emast v isast on saanud manipuleeriv ja ôel vanainimene.
k
Kui sellise/ 23. juuli 2019 13:37
töö eest vastavat tasu ka saaks, oleks olukord parem. Ei kritiseeri. Aga rahvast võiks küll veidi sõimata loiduses. Vastu ka ju keegi ei hakka.
t
toredad emad-isad/ 23. juuli 2019 14:46
on tulevikus kõige hullemad....hea muutub kurjaks ja vastupidi.
k
23. juuli 2019 15:56
Küsimus on süsteemi muutuses ja see peab mingist otsast muutuma. Labiilse närvikavaga inimene ei tohiks töötada sellisel tööl.
e
23. juuli 2019 13:19
Ei saa aru, miks need omakesed ise ei hoolitse oma vanuri eest, jääks igasugune kaebamine ära
n
naisuke/ 23. juuli 2019 14:05
t
tt/ 23. juuli 2019 14:17
mina käisin oma hooldekodus olevat onu igal nädalal korra vaatamas, siis tegelesin temaga, vahetasin alati tema seljasolevad riided uute vastu, alati poleks seda vajagi olnud aga ise tahtsin nii, sättisin ta korda, siis vestlesime, sõime koos minu kaasa võetud head paremat, viisin ilusa ilmaga teda õue, veetsime koos mitu tundi. Ei mõelnud kordagi, et see pole minu kohus, sest maksan hoolduse eest kallist raha. Kas teil, kritiseerijad, siis igasugused tunded oma lähedase vastu on kadunud, oma külaskäikude ajal tegelege ise ka temaga natuke nagu teeksite seda kodus.
i
Inetu lugu/ 23. juuli 2019 13:18
tõenäoliselt on vaja hooldekodu teenus riigistada, siis pole vaja kasumeid taga ajada.... See vähe riiki ja reformierakond on mei hukatusse viinud...
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 15:20
Korterid erastati siis miks peaks hooldekodu olema riigi omandis.
t
tavaline/ 23. juuli 2019 16:03
Jah ja teha MTÜ-d, järjepideva majanduskontrolliga. Senikaua, kuni hooldekodude patsientide raha voolab vaid omaniku taskusse, ei muutu midagi.
m
Mida sa räägid?/ 23. juuli 2019 16:46
Meil on olemas riiklik erihoole, AS Hoolekandeteenused. Kasumi tagaajamine on eesmärk missugune.
m
Maie/ 24. juuli 2019 13:25
Kogu see hooldekodude süsteem ongi reffi taustaga rikkurite ÄRI! See peab kogu aeg kasumit tootma - siit need kõrged maksud ja hooldajate madalad palgadki alguse saavad. EUTANAASIA TULEB PÄEVAKORDA VÕTTA!
h
Hmm/ 23. juuli 2019 13:14
Kahjuks see hooldaja ja vanuri vaheline jutt ei tundu agressiivne. Inimesed kes hooldavad omi lähedasi kodus võivad öelda, et neil on väga palju samasuguseid olukordi kus vanem inimene ei soovi midagi teha ja pistab karjuma kui sundida. Mis siis teha, lasta inimesel ära mädaneda? Hooldekodus on vanurid kes ei saa endaga hakkama ja lähedased ka enam ei saa. Üks põhjus mika vanurid on hooldekodus on see, et nad ei saa ennast pesta ja lähedased ka mitte.
i
irww/ 23. juuli 2019 14:06
kahjuks ei tundu agressiivne, oleks agressiivne, siis ei ole ka kahjuks?
j
jaa/ 23. juuli 2019 13:13
Huvitav, et palju endisi poliitikuid on ennast hooldekodude juhtkonda ja juhatusse nihverdanud. Tahtmatult tekib mõte, et kohatasudes on ikka palju õhku sees, et neile see ära tasub.
m
miks/ 23. juuli 2019 15:44
enamuste hooldekodude hinnad on pea ühesugused, kuigi tingimused on erinevad? Kas keegi on uurinud, kuhu see raha läheb, sest palgad hooldekodus on alampalk ja käesoleva ajani ei pea ka mingit eriharidust olema. Võetakse inimene tänavalt.
a
ants/ 23. juuli 2019 13:02
kahju inimestestkes pole võimeline rääkida kuidas tegelikult temaga käitutakse.lihtsalt kaamerad üles ja olukord muutub.nemad ju ka inimesed ja kellegi emad ja isad.väga kahju
a
antsule/ 23. juuli 2019 14:07
väga õige, aga oled juba 10 miinust saanud, beibhooldajatelt
k
Kirjutaja / 23. juuli 2019 14:24
Sinna olekski vaja kaamerad üles panna .Siis väheneks see hooldajatel endi kasuks valetamine .
k
kaamerad/ 23. juuli 2019 16:00
Neid kaameraid kardavad töötajad nagu tuld, sest siis tuleks nii mõndagi välja, mis veel siiani varjatud.
ü
üks/ 23. juuli 2019 16:59
Kui nüüd loogikat veidikene turgutada ja olla reaalne, siis kaamera oleks mõnede vanakeste puhul toas isegi päris hea mõte, kaamera näitab kuidas hhoole all inimene käitub , mida teeb ja seda saab vajaduse korral kui vaidlused tekivad ka kasutada, mitte ainult mitu korda hooldaja käib ses toas abi andmas, vaid ka see tõik, millega sisutab oma aega toas elav inimene, ka külalised jäävad peale.
m
magus äri/ 23. juuli 2019 12:58
justkui vähe kasumlik vanurihooldus aga kõiksigu peessekukkunud ärimehed nagu porikärbsed lai bal

a
ats/ 23. juuli 2019 12:58
sõna ei kuula saad kindel see,kas ropult sõimata või kogunisti kere peale
a
atsile/ 23. juuli 2019 14:18
sa enda kogemusest räägid?
h
23. juuli 2019 16:02
Hooldajatel peavad olema ka psühholoogilised teadmised, mitte et küla pealt võetakse tööle neid, kes enam kuhugi mujale ei kõlba.
s
Solei/ 23. juuli 2019 12:48
Ühes haiglas hooldaja lõikas vanal, poolteadvusel patsiendil minu ja minu laste nähes higist läbimärjad riided julmalt seljast ära ja väitis, et muudmoodi pole võimalik. Kui talle selgeks tegin, kes ma olen ja kus töltan'kus suudan tserebraalparalüüsiga inimese ka täielikult riietada, jäi ta vait. Ja vanade inimestega annab 100% läbirääkimisi pidada ja kokkuleppeid sõlmida, et nad teeksid niimoodi, nagu vaja on. Ole ise ainult inimene ja käitu vastavalt.
s
soleile/ 23. juuli 2019 12:53
olen sinuga täiesti nõus aga kõigiga ei saa läbi rääkida. vanurite seas on ka kurjasid ja olen isegi kolkida saanud. mis teha, töö ongi sellise iseloomuga. küll ei õigusta hääle tõstmist miski mitte ühegi vanuri peale.
s
Solei-le/ 23. juuli 2019 13:42
No kuule, särke lõigatakse puruks ka siis,kui ei saa paelu rinna eest lahti haritada,need on liialt kinni! Mõni mõis ,ütlen ma sulle.Kui väga vaja, läheb õmbluskotta parandusele.
t
to solei/ 23. juuli 2019 14:20
no kas siis asusid appi ja rakendasid oma professionaalseid oskusi või lihtsalt teatasid, kes sa oled ja mida sa suudad?
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 15:24
olen isegi kolkida saanud. Mina ennast võõral vanainimesel lüüa ei luba siis löön nii et kolm päeva ei saa jalgu alla.
m
mõte/ 23. juuli 2019 15:45
Riideid lõigataksegi seljast ära kui muudmoodi ei saa, põhjusi palju,mõtle ise ka oma peaga natukene.
a
Annab rääkida/ 23. juuli 2019 16:49
ja võingi rääkida kasvõi terve päeva. Aga kes siis ülejäänuid söödab, kasib ja ära räägib?
k
Kard / 23. juuli 2019 12:48
Muidugi peksavad. See on normaalne” Eesti hooldekodudes.
k
Kirjutaja/ 23. juuli 2019 14:29
r
rp/ 23. juuli 2019 12:45
Mis selle artikli mõte on?
M
???/ 23. juuli 2019 13:11
Mõtlesin sama, mis selle artikli mõte on? Hooldekodus on peale selle haisva vanuri ka teisi hoolealuseid, kes siis peavad selles haisus elama, ehk toanaabergi. Nüüd tehakse töötajast mingi monstrum, kes sunnib 3 nädalat pesematta vanurit vanni.
r
rp-le/ 23. juuli 2019 13:44
Inimestes pidevat viha üleval hoida! Kirjutaja tunneb ennast hästi,kui ümberringi kõik sisiseb ja kihiseb.
a
23. juuli 2019 16:05
Artikli(te) mõte on tuua avalikuks hooldekodudes valitsev õhkkond. Et te teaksite, et kõik ei ole nii ilus kui ametnikud teile ette suvatsevad rääkida.
õ
õnnetu/ 23. juuli 2019 12:27
Kui tahtsin jagada enda kogemust, suunati see modereerimisele. Ju oii liiga tõsi
k
Kahju!/ 23. juuli 2019 12:49
Mul hakkas sellest hooldajast südamest kahju - vanur keeldub pesemisest, kuigi ise juba lehkab mustusest, räuskab, ilmselt ka võitleb käte ja jalgadega vastu... Aga hooldajal on veel mitukümmend sellist vanurit pesta... Lõpuks hooldaja loobub tulutust veenmisest ja läheb järgmise vanuriga toimetama... Siis tuleb aga pesemise vastu võidelnu laps hooldekodusse oma vanurit vaatama ja esitab pretensiooni, et vanur on must ja hooldamata. Või siis teeb sellise salvestise... Aga hooldajal on ju õigus, see vanur juba haiseb mustusest, kuid võitleb ikka pesemisele vastu!
t
to kahju/ 23. juuli 2019 16:07
Hea sõna võidab võõra väe. Proovigu heaga, nii nagu lapsi saab panna hea sõnaga rohkem tegema kui ta peale röökides. Karjumine ja röökimine tekitab vastureaktsiooni.
t
to Kahju/ 23. juuli 2019 18:42
osad käivadki hooldekodus ainult pretensioone esitamas, selle asemel, et oma lähedasega tegeleda
s
Siiri/ 23. juuli 2019 12:25
Jälle tuleb meelde. Oma emakest pesin iga päev. Vedasin ta ratastooli, siis vedasin vannituppa, siis tõstsin vette, küll tal oli seal hea olla! Tal oli suur vanaaegne vann. Hoidis terve käega (teine ei funktsinud) turvaköiest kinni ja hõljus seal... Siis mammake lina sisse. süles tuppa voodile, kuivatamine-riietamine. Ta oli nii-i tänulik. See kreemiga ülehõõrumine või kord nädalas dušitamine pole midagi. Ah et vastutasu? Kroonilised seljavalud, depressioon. alkoholism ja spinaalstenoos.A ga vähemalt ühel vanainimesel oli helgeid hetki, kes oli juhtumisi mu isiklik emme
s
Siirile/ 23. juuli 2019 13:45
Ah et võtsid kohe sülle, mina ei kujuta ette, mis su ema siis kaalus?Mina oma 80-kilost ema küll sülle võetud ei saa ja vend ka mitte!
s
siirile/ 23. juuli 2019 14:10
oma emake ongi isiklik emme. Või ei ?
a
alati ei toimi/ 23. juuli 2019 16:08
See õnnestub jah, kui ise oled 90-kilone ja emake 35-kilone..
m
mh/ 23. juuli 2019 19:18
ei maksa tähte närida. selles mõttes isiklik, et on ka võõraid hoolitsetud
m
Mäletan/ 23. juuli 2019 12:21
kaugetest aegadest üht lugu mujalt maailmast, õpetaja olevat lapsevanema kooli kutsunud ja nurisenud, et tema laps haiseb. Lapsevanem olevat vihastanud: "Utšitj nado, a ne njuuhatj!"

t
Taat/ 23. juuli 2019 12:17
Kõik me muutume kunagi väikesteks lasteks ja tulevadki probleemid!
l
liar./ 23. juuli 2019 12:15
Mul emaga juba kuues aasta läheb. Kui pesemisest jutt on kohe vastus- ei täna küll ei hakka. Pead saame küll pestud. Siis ütleb küll,et oi kui hea tunne on. No aga lappe on tal vannitoas mul pandud igasuguseid, et ta ise teab kustkohast peseb märja lapiga. Ma ei hakkagi enam pesemisest rääkimagi.Vähemalt pissihaisu tal pole ja pesu vahetan tal lihtsalt niisama. Kui pead peseme tõmban teda niiske lapiga ka üle. Ega ei jõua sa 84 aastase emagagi kakelda pesemise peale. Ja ei hakkagi vaidlema. Ta elab veel õnneks üle hoovi omaette. Eluaeg on med.õena Maarjamõisas töötanud.
m
muhv/ 23. juuli 2019 12:06
vanuritega ei ole asi kunagi must ja valge. kui minu vanaema ei saanud oma tahtmist ,kui olime kas väljas või kodus - aias, hakkas kõva häälega röökima "APPI ! APPI!ÄRA TEE!". See oli siis selleks, et teised arvaksid et talle tuldi kallale. kõik inimesed olid halvad, tegid talle ainult halba, varastasid tema asju jne. reaalsuses käituti temaga täiest tavaliselt - paluti ainult, et ta oleks puhas , peseks ja ei läheks näiteks aeda põõsa alla häda tegema. just tema oli see kes oma tütre ja lapselapse peal aastakümneid füüsilist ja vaimset vägivalda tarvitas. mõistkem ka hooldajaid,töö on raske
t
Tiiger/ 23. juuli 2019 12:06
Jah, raske selliste vanuritega. Kui ikka ise ei taha minna, tuleb leida võimalus, kuidas pessu viia. Teised inimesed kannatavad ju ka selle haisu sees. Meilgi kortermajas vanaproua, kelle korter ja ta ise haisevad räigelt pissi järele.
m
Minu/ 23. juuli 2019 11:54
ema oli kogu elu proua. Puhas, hooldatud , meigitud, peenelt riides, lõhnas Prantsuse parfüümi järgi. Nüüd 85 aastane, raske liikumispuudega. Kui iga asjaga saame hakkama, siis järsku pesta ei taha. Iga pesupäev käib suure vaidlemisega ja ta leiab sada põhjust, et mitte pesta. See on neil kusagil peas kinni. Kui ei pese, tekib ka hais. Lihtne on töötajaid hukka mõista. Ise tahate, et teie vanurid on hooldekodus pestud ja hooldatud.
j
Jan/ 23. juuli 2019 12:33
Räägi temaga . need põhjused on varjatud ja inimlikud. Lähevad tagasi möödunikku..
a
ab/ 23. juuli 2019 11:49
Egas paljud vanurid on ka mega põikpäised, selle vastu tuleb rohi leida
e
ei võta pooli/ 23. juuli 2019 11:46
Meil sama kogemus. Käime üht 90aastast memme aitamas. Kodu lehkab väga pahasti, aga voodipesu vahetada ei luba tihemini kui kord paari kuu tagant, ihuriietega sama lugu, ka koristamine ajab tal hinge täis. Riielda ei saa, sest siis hakkab tal paha. Ise väidab vastu, et ta üksi ja mingit mustust ei teki.
a
23. juuli 2019 15:17
Abitu seisund ise ajabki hinge täis, kui kogu elu oled ise hakkama saanud, kõik ettepanekud tunduvad etteheidetena jne.
k
Kai/ 23. juuli 2019 11:44
Kommenteerida võiks need inimesed,kes on vanadekodus töötanud kasvõi pool aastakest.Siis räägiks ja kommenteeriks.Ja teiseks:hooldage ja nunnutage kodus.Mina teen seda juba pea kümmekond aastat.Kas on teil muidu pläterdajatel üldse minimaalsetki aimu,mida tähendab ühe kapriisse vanuri hooldamine.Ja kui see klaperjaht käib hooldajate üle,siis ärge imestage,et sinna keegi tööle minna ei taha.Sest iga üks ,kellel auk p...s lindistab ja NÕUAB,kui uksest sisse astub.Aga kallid lapsed ei ole niipalju võimelised ja empaatilised,at söögi ajal söödaks oma memme ise.mis pakuks emale ka rõõmu.Põle aega.
t
tulevane / 23. juuli 2019 11:55
t
to tulevane/ 23. juuli 2019 12:04
ei, hoopis sina ise tundud tulevane kapriis, kes ainult nõuab
t
toto tulevane/ 23. juuli 2019 12:21
t
täna, 12:21/ 23. juuli 2019 12:43
Kapriisitsemise ennetamist, muidugi. Jube raske vist aru saada, mida ise oled kirjutanud.
t
to 12:21/ 23. juuli 2019 14:26
ära kirjuta kommentaari kui sa ise ka aru ei saa, mida kommenteerid.

a
Anneli/ 23. juuli 2019 11:44
Kurb, kuid tõsi on see, et paljud vanurid muutuvad lasteks.Nii nagu lastega, peaks nendega tegelemiseks olema aega ja kannatust.Aeg ongi põhiliselt see, mida napib nii kodudes kui ka hooldekodudes.Kõik tegevused nagu söömine ja pesu on ette nähtud. Kui nyyd arvati, et vanurile tehti liiga, sest sunniti pesema minema, siis kysiksin neilt ,,kaitsjatelt, ,,, mida ytleksite siis, kui kylastama minnes leiate eest haisva ja räpase vanainimese? Lapsed ka karjuvad protestiks.Kes karjub poes, kes dušši all.See ei olnud kyll õige näide hooldetoost.Vastupidi: jõudu sinna!
k
Kirjutaja/ 23. juuli 2019 14:41
Hooldekodud likvideerida ja igaüks hoolitsegu oma vanemate eest ise . Selline teenus tuleb lõpetada .Jääb ka mõlemapoolne virisemine ära .
k
Katrin/ 23. juuli 2019 11:40
Jälle mingi pseudoteema tiritud ajakirjandusse. Dementset ja täiesti sassis vanurit nimetatakse veel prouaks kah. Selline on ammu oma ajud kas ära joonud või muul moel elu põletanud, omaksed on ta visanud hooldekodusse, ise ei viitsi appi tulla ja nüüd süüdistavad hooldajat. Olin kunagi ammu aastaid tagasi praktikal ühes pikaraviosakonnas, kus oli sees dementne, paks mutt. See mutt s.i.t.t.us duširuumi nurka, varastas teistelt toitu, ka õdede puhketoast, liikus kiiresti ja vahel lõi ka. Pesema ei läinud, kui oli end täis teinud. Sellised tuleks isoleerida ja likvideerida.
p
23. juuli 2019 16:22
Päris õudne kui sellised Katrinid on hooldekodusse tööle läinud ja iga päev mõtleb, kuidas saaks vanureid ära likvideerida.
j
Jaan/ 23. juuli 2019 11:39
Tõime vanatädi hooldekodust koju . No saab ise jälle liikuda liikuda , käib poes ka kui on paremad päevad . Aga vot pessu ei lähe. Ei jäänudki muud üle kui ütlesime, et kui ülepäeva pesus ei k'äi viime tagasi hooldekodusse. Mõjus nüüd on meil jälle puhas väike vanainimene.
k
ketcut/ 23. juuli 2019 11:36
miks ei võiks istuda voodisertvale alustada juttu natu teistmoodi. ole pai lähme teeme selle pesu ära, see sulle endale ka parem, hakkab kohe kergem. ja mõtle kui teised tunnetavad et sa oled pesemata, hakkab ju haisu tulema..... Alati annab heaga alustada, mitte kärkida, luua meeldiv vestlus mida saaks ka vannitoas edasia rnedada. Aga eks jah, hooldajatel on neid ju mitmeid keda vaja kasida ja ega ei ole tegelda.Kurb muidugi.
k
23. juuli 2019 11:47
Kui sul on ikka palju selliseid jonnakaid vanureid ja aega vähe ning palk olematu, siis nii on. Ja vanurid on tihtipeale väga kiuslikud ja kurjadki, nii et kena jutt on neile nagu hane selga vesi. Kes on ise kogenud, teab.
m
23. juuli 2019 11:55
mine ja õpeta, ära tühja targuta siin
a
ann/ 23. juuli 2019 12:08
Olen hooldanud kodus sellist haiget, kuulas ainult kärkimist, kui püüdsid veenda, saatis su sooja kohta. Hooldekodus on neid ühel hooldajal 10-15 tükki "veenda", ei jõua 8 tunniga. Tõsi, nende artiklite pärast jätab nii mõnigi sinna tööle minemata, valida hooldekodul pole.
o
olev/ 23. juuli 2019 13:08
nagu ma aru saan on sellel juhtumil hooldajad juba kolm nädalat heaga rääkinud pesemisest aga vanainimene on ikka keeldunud ja mis sa siis teed.
ä
ära aja naerma-le/ 23. juuli 2019 17:06
Ei ole nii. "Muutuv aju", tasub lugeda! Vana inimese ajukaart muutub!!!
o
Oeh/ 25. juuli 2019 12:12
Heaga? Sa vist ei lugenud artiklit korrijult? Inimene on 3 nädalat jonninud. Mis nad peaksid kuude kaupa ninnutama, kuni inimene mädaneb ja maha sureb. Peaasi, et jumala eest veidigi häält ei tõsteta. Hooldajal olekski kôige lihtsam ka pesemata jätta...
t
Tom/ 23. juuli 2019 11:34
Ega vanurid ilmselt nii väga kasida end ei soovi.Millest see tingitud on ma ei tea.Käisin ise kunagi vaestemajas kedagi vaatamas ja tõesti hais oli jäle.
y
ys/ 23. juuli 2019 11:32
Hooldaja amet on väga raske -katsu hakkama saada tite õistusega ja täiskasvanu jõuga ullikesega. Vahel tuleb asjad ära teha vastu hooldatatva tahet. Ei ole vaja alati meediasse pöörduda. Hädaldavad kodused olgu ise kuu aega hooldajaks ja siis vaatame, et kas veel vinguvad ja lindistavad.
t
Tean/ 23. juuli 2019 11:28
Mul hea sõber töötab Soomes vanadekodus hooldajana (soomlanna) See,et ta hooldatavatelt pidevalt natakaid saab, on argipäev.Mõned loistavat,mõned löövad jalava,viskavad esemetega,annavad rusikaga jne.Tal on olnud s silm sinine ja teda on kùùnistatud jne. On kliente,kelle juures keegi ùksi olla ei julge. Muidu on abitud,kuid kahekesi olles löövad ja mõned ahistavad ka sexuaalselt. See pesemise teema on teema täitsa. Ei raha jah osad ennast pesta. Ja ei tehä,et neid voodis kansitakse ka.Tulebki vägisi viiä suuremat pesu tegema. Haisema jättä ju ka ei tohi.
m
Mädanik/ 23. juuli 2019 16:18
See,et ta hooldatavatelt pidevalt natakaid saab, on argipäev. Lähikondsed teavad teavad rääkida et inglismaal hindust hooladaja nalja ei mõista.
e
endine õde/ 23. juuli 2019 11:27
Selline hooldaja tuleks minuti pealt lahti lasta,kaua sellise käitumisega neid hoitakse,ja tulebki avalikustada.
j
23. juuli 2019 11:56
Ja jookse kohe tema asemele, vaevalt ilma sinuta see koht jääb täidetud
l
23. juuli 2019 13:42
Lindistuse ainult lõiguke... Ja lähedased võiksid ikka rohkem aega leida, kui tulevad külla ning toimetada ka ise oma vanuritega. Hooldajatele on palju vanureid Hooldada ja väga palju vanurid on kurjad, hammustavad, sülitavad peksavad jne. Aga endine õde kohe laseks lahti..
t
to endine õde/ 23. juuli 2019 14:30
jumal tänatud, et endine...
&
, 13:42-le/ 23. juuli 2019 17:09
"Lindistuse ainult lõiguke..."---Muidugi, edaspidine on liiga ilus ja hea, seda ei tohi viha õhutamise artiklis kuulata lasta.

k
K/ 23. juuli 2019 11:22
Vanur on 3 näd pesemata ja jonnib,et homme lähen. Kas omaksed tahtsid, et jääbki pesemata, peaasi, et õnnelik oleks. Seal ruumis on kindlasti veel inimesi, kes peavad seda haisu taluma. Töö dementse vanuriga ei ole pehmelt öeldes kerge. Hooldajad on kindlasti min palgal.
s
See,/ 23. juuli 2019 16:20
et dementne inimene pesta ei taha kuulub haiguspilti. Harida on vaja nii töötajaid kui lähedasi. Haisu tundmine on yks esimesi asju mis ajukahjustusega kaob.
v
Voldemar/ 23. juuli 2019 11:18
Kui meie vaesunud riik väärikat vanadust võimaldada ei suuda, siis vähemalt lubagu inimestel tasuta eutanaasiat teha.
a
Ahsoo/ 23. juuli 2019 11:35
Kas sotsiaalrahad ei tule mitte inimeste maksudest, mida keegi maksta ei taha?
k
23. juuli 2019 11:57
Kas pesemata olek on väärikas vananemine!?
p
Piret/ 23. juuli 2019 11:13
Te ei kujuta ettegi kui vastumeelne on vanadele pesemine! On olukordi kus mingist motiveerimisest ppol enam juttugi pole, keda motiveerida aga pesema ja muid toiminguid tegema ju peab ja siis tehaksegi asi lihtsalt ära, nad võivad sealjuures ka karjuda appi, et hooldaja tahab neid tappa. Pole vaja kõike visata avalikkusele materdamiseks. Samas kui vana haiseks, juuksed pulstis ja küüned pikad - mis jutt siis oleks?
k
Kirjutaja/ 23. juuli 2019 14:52
Mul naabrinaine ütles alles hiljuti , et tema pesi ennast viimati nõukogude ajal .Ja pole tal häda midagi elab siiamaani ja haldab väga edukalt oma seitset korterit .
t
tulik on/ 23. juuli 2019 11:11
kagu-eestis mitmel muul alal ka kuulus
m
23. juuli 2019 11:58
r
rollo südamekodu normaalsus/ 23. juuli 2019 11:10
e-hääletamine on selle kõrval käkitegu
k
kohutav/ 23. juuli 2019 11:09
kuidas käitutakse hooldekodudes vanuritega, aga sageli on see ka kohutav kuidas vanurid personaliga käituvad. nokk kinni, saba lahti....
k
kuidas / 23. juuli 2019 11:24
siis käituda vanuriga kellel on jäänud ainult lapse mõistus? Alati on võimalik minna kohale ja näidata ette (nädal paar) kuidas hooldada. Võtke ühendust, hooldajaid vajatekse palju.
k
kuidas -le/ 23. juuli 2019 17:11
"...kellel on jäänud ainult lapse mõistus"...Ja vaat see lapsemõistus ei lasegi pessu minna! MIS SIIS TEHA? Ämbritäis vett pähe valada?
p
Penskar/ 23. juuli 2019 11:08
Kindlasti on mingid juhised kuidas antud olukorras käituda,selge on see, et inimest tuleb pesta ka siis kui ta ise ei ole kahjuks suuteline enam seda mõistma. Pean inetuks igasuguste probleemidega lehte tormamist. Kus on nüüd andekaitse .
h
Hmm/ 23. juuli 2019 11:03
Lindistusest on siiski löömise laksud kuulda.
t
Tule taevas appi./ 23. juuli 2019 11:16
Ainult teise inimese löömisest tekib "Laksu" hääl ? Kas siis tegemist oli sellega et vanainimene lööb töötajat või oli tegu vastupidisega ? Kas tegu oli kindlasti Löömise laksuga või lõi keegi iseenda käsi kokku.
a
23. juuli 2019 12:25
Ainult pole teada kes lööb.