Eesti uudised

Mida saab täiskasvanu teha, et lapse koolikiusamine lõpeks?

Madleen Vapper, 22. juuli 2019 20:35

56 KOMMENTAARI

ü
ühele/ 23. juuli 2019 16:02
ühele on lubatud - Eesti Vabariigi minister võib õpetajat hobusevargaks nimetada, ta on ju hobusevargaks koolitatud.Miks võib minister presidenti mõnitada avalikult? Miks laps ei või teist last ükskõik millise nimega ristida ja teda narritada kuni laps ei suuda välja kannatada? Kasvagu lapsed suureks ja siis hakaku sõimama, laamendama nagu Eesti Vabariigi valitsejad ja valitud. Kuidas "targemad" ees, nii lapsed järel. Lapsed olgu viisakad ja sõbralikud.
m
Mäletan / 23. juuli 2019 15:28
Oma kooli ajast veneajal tihti oli nii et keda kiusati ise otsis tüli ja seda et teda kiusataks. Nii et mina ei paneks kogu süüd ainult kiusaja kaela vaid igal asjal on kaks poolt.
S
-/ 24. september 2019 22:50
Seda nimetatakse sõltuvuskäitumiseks. Kiusatav tahab väga kambas olla ja seepärast mõtleb, et kui nad nii teevad, siis saangi kambas olla.vmt.
a
AJ/ 23. juuli 2019 11:24
Lapsed kui reegel ise ei tule rääkima kiusamisest. Seda tuleb täiskasvanul (kiusamise ise läbinud või näinud) NÄHA, KUULDA ja ISE REAGEERIDA. Küsimus on; kuidas reageerida. Kui lugeda neid ümar ja ovaallaudade targutusi, lisaks THM saamatust nii lapsi kui kolleege kiusavate õpetajatega toimetulemiseks (min. "üks aasta"), siis jääb üle vaid nö. omakohus läbi oma kogemuse ja teadmiste.
1
11!/ 23. juuli 2019 11:09
Saate ainult oma laps teise kooli panna. Sest kiusaja vastu ei saa midagi teha. Lastekaitsjad-lumehelbekesed teevad teile kohe selgeks, et teisi segav ning kiusav hüperaktiivne laps on erivajadusega ja teie poolt oodatakse hoopiski mõistvat suhtumist ning rohkem empaatiat. Vanasti visati taolised teenelised huligaanid koolist välja või saadeti lausarikooli. Praegu ei ole see enam reaalne.
i
23. juuli 2019 10:23
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele
r
rein/ 23. juuli 2019 11:00
Koolikiusamine pole mingi uudis.See on toimunud seni kuni koolid eksisteerinud.Vanasti saadeti suured pätid erikooli,aga väikest kiusu on saanud tunda kõik kooli lõpetanud.
c
Ccc/ 23. juuli 2019 09:47
Arvestada tuleb ka sellega, et lapsed valetavad väga palju. Nii mõnigi kiusamisjuhtum pole tegelikkuses kiusamine või pole seda üldse olnud. Nn ohver võib vabalt ise kiusaja olla. Valetatakse ka õpetajate kohta. Usalda oma last, aga kontrolli!
m
23. juuli 2019 11:27
Ma panin teile „plussi”, sest olen elanud kaasa kõikidele oma lapse rõõmudele ja muredele ning näinud, et ka minu lapse koolikaaslaste hulgas on olnud lapsi, keda peaks rohkem kontrollima ja ka usaldama. Need on lapsed, kellest vanemad peaksid rohkem - h o o l i m a- see tähendab- neid ära kuulama, kiitma, kallistama, ja kui vaja, siis korrale kutsuma! Siis nad : ei valetaks enam; ei kadestaks enam; ei laimaks enam; ei võistleks mitte teistega, vaid iseendaga..ja armastaksid ennast.. ja siis nad ei kiusaks emam, vaid hooliksid kaasinimestest nii nagu iseendast. Kõik lapsed tahaksid olla head.
m
Ma panin teile "plussi"/ 23. juuli 2019 12:54
Õpetaja kui täiskasvanu saab kiuslikke õpilasi koolis hea sõna ja eeskujuga korrale kutsuda. Kuid on ka teine äärmus: Olen kogenud, et rahumeelset ja andekat last kiusav õpetaja suudab valetada väga julmalt. Kui oma muret oma endisele õpetajale kurtsin, ütles ta, et kiusav õpetaja teeb kõik selleks, et see välja ei tuleks, ja seetõttu temapoolne kius vaid suureneb.
k
Ka ei meeldi see olukord/ 23. juuli 2019 09:30
Kiusamisel ja kiusamisel on ka vahe...osad lihtsalt on pehmod ja ärahellitatud...tänapäevaühiskond tekitab neid juurde
k
23. juuli 2019 09:16
Kôike , mis artikklis kirjas sai proovitud, miski ei toiminud

i
inimväärikuse solvamine/ 23. juuli 2019 08:41
o
ohjah/ 23. juuli 2019 08:01
Õpetajad peaksid lastele pidevalt rääkima, et kiusamine on rumal ja eriti rumal on kiusajale kaasa aidata/kiita. Kodus tuleks seda kah teha, aga tundub, et kodude peale loota on kahtlane. Teisalt jällegi on m'ned lapsed väga vastiku käitumisega ja lausa norivad tüli, pole siis ime, et neid kiusatakse. Kahju on muidugi just sellistest vaiksetest "nohikutest", keda kiusatakse, sest nad pole piisavalt aktiivsed. Just selliste laste kaitseks peaks õpetajad panustama.
i
imelik/ 23. juuli 2019 08:53
ei, kiusajatega peab ikka rohkem tegelema
k
kiusamine/ 23. juuli 2019 09:41
ei ole "rumal tegu". lastele tuleks selgeks teha kodus kui ohtlik see on. küsigu oma lapselt kas ta tahaks, et teda mõnitatakse.
j
Jah/ 23. juuli 2019 10:31
Kuid miks peaks sildistama tublit, tarka noort inimest „nohikuks”? Kas inimesel ei olegi õigus olla mõtlev olend? See nn „mitteaktiivne nohik” on vägagi a k t i i v s e mõttetegevusega, kes oskab kasutada oma aju teadmiste omandamiseks, olles väga iseseisev ja kiire õppija. Laste omavahelises mõõduvõtmises ei ole midagi ebatavalist - kompavad piire, ja lõpuks peavad kiusajad lapsed iseseisvalt mõtlevast rahumeelsest lapsest lugu ning saavad sõpradekski.
j
Jah -järg eelmisele/ 23. juuli 2019 10:44
Probleem oli siis, kui kadestavaid kiuslikke lapsi asus kaitsma õpetaja, kes ei soovinudki rahu saavutada, vaid asus õigustama neid kahte kadestajat. Lastega saime küll sel teemal arutleda, kuid miski ei toiminud. Kui klassijuhatajaga taas kiusamisest rääkisin, soovides kutsuda ümarlauda ka nende laste vanemaid, siis klassijuhataja kategooriliselt keeldus sellest, väites, et iga õpilane peab „omi asju” ise ajama, mitte et ema tuleb koolilt abi otsima! Laps oli siis kümnene
s
Siilionu/ 23. juuli 2019 07:35
Üks võti on selle klassi lapsevanemate kaasamine,kes korduvalt koos arutaksid koos õpetajaga probleemi,ühekordne jutt ei tarvitse aidata.Paraku halva käitumisega laste vanemad ei tule lastevanemate koosolekule.Kui see siiski leiab aset,siis mõni arukas ja julge lapsevanem saab asja paremini lahendada kui òpetaja,viimasel on sageli piirangud peal.
t
tuleb/ 23. juuli 2019 07:28
lastele lubada relv kooli kaasa võtta.
j
joh/ 23. juuli 2019 06:16
kool peab kõigepealt tegema selgeks, kas mõni õpetaja ei ole kiusamise tolereerija. Ühe õpetaja irooniline märkus õpilase kohta võib olla laviini alguseks. Kiusajat ju õpetajad teavad ja kooli asi oleks kiusaja vanematega suhelda ja püüda olukorda parandada. Kahjuks kool ei hooli, ei "näe". Loomulikult ühiskond lubab totaalset inimeste mõnitamist avalikult kommentaariumides ja kust see laps siis ikka õpib - ikka oma vanematelt, kelle arengutase on madal, kes klatšivad, halvustavad, hinnanguid annavad ja kui ikka isegi valitsuses on laamendajad, siis mida me ootame lastelt.
k
23. juuli 2019 04:32
Kui ühiskonnas toimub kiusamine, laimamine ja valetamine, siis ei kao see ka mitte kunagi koolist. Alustada tuleb sellest, kellel on sõna valikuliselt vaba ja kes pidevalt toodab vihakõnesid.
f
feminism/ 23. juuli 2019 07:29
tekitab koolikiusamist ja vihkamist
m
Minna/ 23. juuli 2019 02:10
Ka mind kiusati. Algul olin arg, hiljem hakkasin vastu. Rohkem ei kiusatud. Muidugi, kiusajsteks on tavaliselt need lapsed, kelle vanemaid ei huvita, mida laps koolis teeb.
l
laps/ 22. juuli 2019 23:38
Punkt nr.1 Täiskasvanu ise peaks teiste mõnitamist ja tagakiusamist lõpetada. See mis siin ÕL kommentaariumis toimub, on õudus kuubis.

m
Mees/ 22. juuli 2019 23:38
Mind ka kiusati. Ema soovitas võtta ükskõik mis kätte juhtub ja panna nii kui jõuad. Nii tegingi ja peale seda ei kiusanud mind keegi.
s
spetsialist/ 23. juuli 2019 05:17
Aga oleksid pidanud hoopis vestlusringi korraldama :P
t
to mees/ 23. juuli 2019 08:03
Aga kas tead, miks sind kiusati? Olid liiga vaikne v liiga agressiivne, teistmoodi kui teised? Parem, halvem õppimises?
n
Nõus/ 23. juuli 2019 08:12
Mehega! Elu on ikkagi näidanud, et sellises olukorras heaga ei tee eriti midagi, lahkuma on pidanud ikkagi kiusatakse. Tulebki vastu anda nii, et aitab! Tüdrukutega veidi keerulisem, need kavalad .
t
to to mees/ 23. juuli 2019 10:15
Kiusaja võib teie arvates otsustada, kes milline olla tohib? Kiusaja ise küll millegipärast teistega sarnane olla ei taha. Kiidate heaks, et kiusaja mõnitab iga päev teistest lühema kasvuga, vaiksema iseloomuga või paremini õppivaid lapsi, sest need on 'teistmoodi' kui teised?
m
M./ 22. juuli 2019 23:30
Mind ka kiusasid põhikoolist keskkoolini 2 poissi. Üks oli hullem,kui teine. Nüüd on keskkoolist 9 aastat ja ma pole neid enam kordagi näinud! Jumal tänatud!
a
asd/ 22. juuli 2019 22:39
Paned lapse poksi trenni 7aastaselt ja kui kellegil on mingi probleem, siis lahendab ise
k
Kius .../ 22. juuli 2019 22:15
Kiusamine on haigus. Ehk siis kiusajatel on lihtsalt närvid läbi. Abistada saavad vastavad spetsialistid. Ka klassikaaslased peaksid kiusajaid korrale kutsuma. Kiusupunne võiks ka erikooli suunata. Kui ennasttäis õpilast õigel ajal n.ö. paika ei panda, on tulevikus tagajärjeks töökius, mis võib igatühte tabada. Veelgi halvemal juhul saavad koolikiusajatest tulevikus õpetajad, kes oma ülbusega õpilasi nakatavad. Kui õpetaja kiusab, siis oleks mõistlik pedagoog vallandada. Aga kuna on õpetajate puudus, siis seda lihtsalt ei tehta. Õpetajate puhul aitab Haridusministeeriumile kaebamine.
j
juga/ 23. juuli 2019 01:43
Vot ei ole selliseid spetsialiste, kes aidata saavad. Ületoodetud psühholoogidest nii mõnigi on kusagil abikokk ja lõikab sibulat. See vestlusringide jutt on täisjama. Saab ring vesteldud, lähavad emad koju ja saab kiusatu veel rohkem tappa, et julges kaebama minna.
m
muhhahha, 50+/ 22. juuli 2019 22:14
Oi jeh, minu isa ütles omal ajal, et viruta vastu nii, et hambad lendavad ja küll mina siis arved klaarin, kui kellelgi pärast kobinat on...
t
to/ 23. juuli 2019 08:07
Ei taha mitte mõeldagi, milliseks muutuksid koolid, kui kõik lapsed täie jõuga kakleksid, eesmärgiga võimalikult palju teisele lapsele haiget v kahju teha. Kujuneks varsti korralik ameerika, kus koolitulistamised on igapäevane asi. Vb koolitulistaja isa õpetas, et kui kiusatakse võta relv ja lase maha?
r
Refi agent/ 22. juuli 2019 21:46
Jutt, jutt ja ainult jutt! Kooli suunas näpuga näidata on mugav, nätakat ei tule tagasi! EU koolides on trahvisüsteem, võtkem kasutusele ja siis on näha, kas lapsevanemad hakkavad võsukeste koolikäitumise vastu huvi tunda.
v
vanem/ 22. juuli 2019 21:39
Kui õpetaja, kes on ka klassijuhataja, süstemaatiliselt kiusab ja alavääristab klassis/koolis kahte andekat ja rahumeelset õpilast, upitades oma tuttavate ja enda lapsi tublide õpilaste koolirahu arvelt - mida siis teha? Kas siis see alatult käituv, ilusalt valetav õpetaja ei peagi oma tegude eest vastutama? Õpetajale meeldivad hoogsad ja jutukad lapsed, targad ja mõtlikud, kes ei ole tuttavate hulgast, millegipärast häirivad teda.
l
lapsevanem/ 22. juuli 2019 22:15
o
on/ 22. juuli 2019 23:45
tuttav teema, lapselaps rääkis ka papale kuidas temal koolis on- õpetaja ei oska niipalju kui tema ja seepärast alavääristab poissi, ma ütlesin talle, et õpetaja seepärast õpetabki, et ise tööd ei oska teha, ainult õpetada...kui mu poeg viidi klass edasi omal ajal, siis vene keele järgivõtmiseks kulus pea neli kuud, kaasajal vist sellist praktikat ei kasutata, sest füüsiline kasvamine on järgmisel klassil aastakese ees ju, kiusamisest pärsi lahti ei saagi ja ikka õpetan kahele pojapojale võtteid kuidas nuga käest võtta vms.tüdrukutel pole vist probleeme, pole kuulnud vähemalt mitte üheltki.
e
Ema/ 22. juuli 2019 23:59
Siis pole muud kui vii laps teise kooli \klassi üle.Siis pole vähemalt klassijuhataja
õ
Õpetaja kiusab/ 23. juuli 2019 09:01
See probleem, et õpetaja kiusab, on täiesti olemas. Ministeerium ja kiusamisvaba kool peaksid sellega tõsiselt tegelema. Laps pole loll, ta saab aru, kui õpetaja mõnesse lapsesse halvasti suhtub. Õpetaja halb suhtumine on kindel signaal - kiusa vabalt! Midagi ei juhtu. Koolikiusamise võti on õpetajates. Ilusad aruanded ja kollased vestid õpetajate seljas ei aita, kui tegelik suhtumine kiusamisse ei muutu.
r
royal/ 22. juuli 2019 21:39
toetada tuleb ennekõike traditsioonilisi perekondi, kust tulevad terve vaimuga lapsed, kellel ei tule pähe kedagi kiusata, on tõsi et kiusajad on ise probleemsetest peredest
r
royal/ 22. juuli 2019 22:18
Kiusaja viidi metsa pissile.Tuli karu---kiusaja kakas ka...Nii või?

p
Pasunasse...puhuda/ 22. juuli 2019 21:33
Sõidad tumedate klaasidega dziibiga kooli juurde, võtad kiusajad peale, jalutad netsas, tunned kaka haisu, viid tagasi, need enam ei kiusa kunagi.., sest teavad, keegi on neist tugevam..
r
!/ 22. juuli 2019 22:20
royal/ täna, 22:18, see on "Pasunasse...puhuda"-le
p
Pätipoisid/ 23. juuli 2019 02:00
saavad üsna ruttu ka sinust tugevamaks ja ei unusta kunagi. Muud tuduludud ehmatab küll ära.
r
Reageerida tuleb kohe/ 22. juuli 2019 21:31
Kuulake oma last ja märgake. Tihti lapsed ei räägigi kiusamisest. Õnneks minu laps usaldas mulle rääkida. Läksin bussile vastu kus kiusajad maha tulid. Rivistasin nad aia äärde ja rääkisin, et selline asi ei lõpe hästi. Saadan teile koju lastekaitse ja teie vanemad saavad trahvi ja teete neile häbi. (Ausaltöeldes mul pole aimugi mismoodi tegelikkuses asjad käivad) Igatahes mu poega enam ei kiusata, võiks öelda, et mõnega neist on isegi sõpradeks saanud.
a
Ann/ 22. juuli 2019 22:55
Just..meil sama lugu,kuid siis kiusajad võtsid järgmise ette,minu laps järti rahule.
k
ka mina olen emana kiusajaga vestelnud. Veenvalt ähvardavas kõneviisis. Mõjus! / 23. juuli 2019 14:28
j
Juura/ 22. juuli 2019 21:25
Tarmukam lapsevanem võib palgata tegelased,kes kiusajad läbi peksavad. Vajadusel korduvalt.
e
Eldur/ 22. juuli 2019 21:24
Kiusajate nimed internetti ja kui sellest vähe siis pilt ka
e
Eldur-le/ 22. juuli 2019 22:21
tõenäoliselt kõige efektiivsem jah.Sest siis on lapsevanemal häbi oma töökaaslaste ees ja ta hakkab oma kakukest kasvatama.
j
just see netivärk onngi/ 23. juuli 2019 00:18
üks kurja juur. vanasti sai kiusaja suge ja tehtud. nüüd lähevad koju ja jätkavad tagaselja oma feispookis edasi.
l
lapsevanem/ 22. juuli 2019 20:51
Kui ka klassijuhataja tolereerib koolikiusamist nagu Saue Gümnaasiumis, siis on ainus võimalus kooli vahetada.
l
lapsevanem-LE/ 22. juuli 2019 22:22
ÜTLES, ET KIUSAKU AGA VÕI?
s
Saue lapsevanemale/ 23. juuli 2019 10:07
Mida oled ise teinud selleks, et klassijuhataja ei tolereeriks kiusamist? Siin Õhtulehe kommentaariumis kaeblemine su last nüüd küll ei aita vähimalgi moel, see pole üldse see koht kuhu oma murega pöörduda. Kas kommentaatorid peaksid hakkama seda klassijuhatajat nüüd siin mõnitama?