ÕL TV | Õhtuleht

ÕL VIDEO | BALTI KETT 30 | Marju Lauristin: inimesed riskisid sinna minnes üsna teadlikult

Terttu Jazepov | Video: Aldo Luud , 23. august 2019, 18:00

78 KOMMENTAARI

o
olin ka nn baltiketis/ 29. august 2019, 20:21
mida me sellest saime .vaesuse mitte vabaduse
v
vahtu ajab/ 28. august 2019, 15:09
see oli kogu kom.m.ude korraldatud ja täiesti seaduslik üritus!!...marju oli ju ise vastavates organites tööl- millest ta jahub???? ainult tööinimesed pidid tööd tegema-
o
oleks seda teadnud/ 28. august 2019, 11:35
milline riik ja millised eestlased tegelikult on-oleks punavägedele teed juhatanud ....
m
Mann/ 25. august 2019, 21:17
... ja mida me sellest saime - nüüd nn sundüürnikud. Iga ebaõiglus peab saama oma karistuse. Hetkel ilmselt on see riik kes karmat kannab.
k
kass/ 25. august 2019, 15:16
n
Norija/ 25. august 2019, 13:50
Mingit hirmu küll ei mäleta, ei oma asukohta sõites ega ketis seistes. Olin seal oma mõlema lapsega, paljudel olid lapsed kaasas - ju nemadki ei kartnud.
k
kusti/ 24. august 2019, 15:37
Tollel ajal oli Marju ju edu- ja eestimeelne tegelinski, kes mõistis hukka oma vanemate teod. Huvitav, mis nüüd juhtunud on, et jälle Eesti rahvas ei kõlba? On ikka kahestunud isik.
m
Muigega/ 24. august 2019, 18:07
Ju siis vanemad õpetasid, kuidas õigeaegselt suunamuutust aimata. Kui vaja, siis toetame suurt ja võimast NL-i, kui vaja, siis selle lagunemist, kui vaja, siis EL-i oma "toredate" mõtetega. See oskus nõuab teadmisi ja kogemusi.
e
Eriti / 25. august 2019, 13:35
uhke oli omastada siit Eestist punaste poolt ära viidud või teine variant: punaste eest ära põgenenud korralike eestlaste täielikult sisseseatud kodu!?

u
Urmas/ 24. august 2019, 14:54
Balti ketis ei olnud enam mingit hirmu, see oli isegi riiklikult korraldatud ja raadio kandis üle. 1989 aastal oli juba SSSR surmakrambid. Hirm võis olla 1987aasta Hirvepargi sündmuste ajal! Muidugi hea, et need ajad on möödas ja praegu oleme vabad! Praegune elu on 100% parem ja vabam.
u
Urmas/ 24. august 2019, 15:07
1989 aastal ma oleksin pidanud Nõukogude armeesse minema, aga andsin rahulikult sõjaväepileti ära ja kirjutasin avalduse, et keeldun okupeeriva riigi armees teenimast ja minuga ei tehtud midagI! Tuhanded poisid tegid toona nii ja ei tehtud midagi. Mingit hirmu 1989 aastal ei olnud, meil riputas õppealajuhataja koolis juba 1988 aastal president Pätsi portree aulasse üles ja Lenini kuju kaeti kinni. 1989 keti ajal ei olnud kellelgi enam mingisugust hirmu!
m
24. august 2019, 18:09
Mis koolis see ka oli, et võiks kontrollida? Muidu on tagantjärgi neid vapraid ja muidu toredaid vabadusvõitlejaid päris palju siginenud.
u
Urmas/ 24. august 2019, 18:42
49. kutsekeskkoolis, kui tahad kontrollida! Toona sai sõjalise algõpetuse õpetaja ka 1988 aastal otse pikalt saadetud ja sõjalise tunnis sõna võetud ja öeldud, et: "oleks toona kehvemini sõdinud, siis elaks praegu paremini!" Sõjalise tunnid kaotati ka ära. Ja õpetajad lasti lahti!
u
Urmasele/ 27. august 2019, 23:45
Mis moodi sa sõjaväepileti ära andsid? Kus said sellise üldse? Selleks et sõjaväepileti saada, pidid kõigepealt sõjaväkke sattuma, alles siis anti see kätte. Ei olnud see 1089-l aastal sõjaväest pääsemine nii lihtne ühti minu tuttavatel oli tükk tegemist venekroonust kõrvalehiilimisega. Alles 1990 lõpust avanes alternatiivteenistuse võimalus, kui sõjaväe asemel said noored kuskile rahvamajandusse aukude täiteks tööle.
i
inimesed riskivad ka täna/ 24. august 2019, 10:31
rikkastele loodud riigis on palk sama mis vaeses Indias, kus koristaja saab kuus 7000 ruupiat 4 tunni töö eest, ehk 250 euri. Samas pole kulutusi küttele , talveriietusele ja toit on kordades odavam kui meil (?) Jääda rahavaesusse on karmil põhjamaal võrdne igaveseks lahkumisega.
u
Urmas/ 24. august 2019, 17:25
Meil on ka sotsiaalamet ja seaduse järgi peab palgast või pensionist kõigi eluasemekulude ja muude kulude maksmise järgi jääma vähemalt 160 eurot toidule, iga leibkonna liikme kohta. Kui ei jää, siis võiks pöörduda sotsiaalametisse! Indias sellist luksust ja poputamist ju ei ole! Mul on vanemad invaliidid ja dementsed, esmalt ma pöördusin nende pertearsti poole ja sain sealt tõendi millega pöördusin sotsiaalametisse ja ma saan sealt toetust! Ei tasu vinguda, meil on korralikud sotsiaaltoetused ja abi nõrgematele, aga ise peab abi otsima!!! Keegi ei tule ise pakkuma!
u
Urmas/ 24. august 2019, 17:32
Venemaa maakohtades, mu töökaaslased räägivad, et koolis õpetaja saab 8000 rubla! See on 107 euri. See on ikka Siberis, kus on ju kulutused küttele jne palju suuremad kui meil.
s
24. august 2019, 18:11
See 8000 rubla on nädala palk sealmail. Tulin just nädal tagasi.
u
Urmas/ 24. august 2019, 18:51
8000 on nädala palk Moskvas, aga maakohas on see kuupalk! Ja maakohas on levinud aiamaa pidamine kus kasvatatakse kartulit, tomatit, kurki jne... Käiakse seenel, kalal ja tegeletakse korilusega! Eestis on paradiis võrreldes sellega!
N
@ kell 10.31 -le!/ 25. august 2019, 13:38
Nõus Teie arvamusega ja lausa topelt nõus, isegi mitmekordselt nõustun teie kirjutatuga. Millal ükskord hakatakse meil ka ausaid töötegijaid hindama ja neile korraliku töö eest elamisväärset töötasu maksma!?
e
25. august 2019, 13:58
eestis käiakse ka seenel ja kalal ning omatakse aiamaad.ja lagunenud talusid,rohtukasvanud maad ja ksist palkka näeb ka meil eestis ääremaal piisavalt.sa ummi oled ikka täis tubakas.
0
09:31/ 27. august 2019, 23:47
Oma viga, et sellise palga eest tööle läheb.
v
vanamemm/ 24. august 2019, 10:04
Pisendamata kuidagi M. Lauristini rolli "Balti Ketis" ja panemata talle süüks ema-isa reeturi tegevust, on pr. Lauristini otseselt süüdi praegu rahva lõhestamisel, minnes kaasa presidendi ja KaKa hüsteeria külvamisega. Ketis seisid kõrvuti nii "harimatud saapad-saast" kui kõrgelt haritud inimesed-- keegi ei keeldunud teisele kätt andmast.Tundsime piiritut uhkust ja ühtsustunnet, mis nüüd on kildudeks lõhutud. Eilne sündmus Tallinnas näitas seda kõige ehedamal kujul, kui "Kõigi Eesti" Linna punnitas "Eestlane olen....!" ja ainult juhuslikud möödakäijad jäid kontserti kuulama.
m
memmeke,/ 25. august 2019, 12:23
M
...../ 24. august 2019, 09:08
Mind on alati hämmastanud Moskva puhul usk propaganda vääramatusse jõusse. See, et mõned rahvad teevad valikuid ka oma peaga, ei mahu nende teadvusse. Ikka on süüdi mõned "natsionalistid".
s
24. august 2019, 07:53
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
kuule sina, Sp,/ 25. august 2019, 12:27
sm Rüütel, sm. Lauristin ja veel mõnedki sm-d ongi need, kes oma tarkusega meid rahumeelselt NL-st välja juhtisid ja tänu kellele võid praegu vaba inimese elu nautida! Õpi ajalugu ja tea, "kes minevikku ei mäleta, elab tulevikuta"!
t
Tiit Dissident/ 24. august 2019, 07:38
Vana kommunist juba mitmendat põlve,õpetas välja terve plejaadi ajakirjanikke kes nagu pole ka ajakirjanikud.Obesevaraste õpetaja-häbi sul olgu!
n
no/ 25. august 2019, 12:29
obesevargad on ju Tallinnast, Lauristin õpetas Tartus! Sa, dissident oled vist segi!
a
ain/ 24. august 2019, 07:21
millal see kommunist ja küüditamistele kaasa aitaja omad ,,,kaerad,,saab+ miks teda vangi ei panda?kas töesti pole siis enam ühtegi inimest kes teab tema elu kommunisti ja küüditajana?
k
küüditajana!?/ 25. august 2019, 12:30
Ain, kas vastutad ka oma sõnade eest!
t
to ain/ 28. august 2019, 14:42
õige,nüüd küüditatakse ju meie rahvast igale poole mujale kodumaalt välja,sest siin pole ju elamisväärset palka,kui aiamaad ei oma,siis jäädki palgavaesusesse!!!
k
käisime/ 24. august 2019, 07:21
bussiga.Köik olid röömsad,ei mingit hirmu...

l
24. august 2019, 07:01
Lauristini jumal on mammona, mille otsas istuda ja levitada sotsialistliku mäda.
t
tark naine/ 24. august 2019, 07:15
teab mis omab elus väärtust. Tark ja vaene ei ole kunagi midagi väärt olnud. kui ehk vene aeg kus raha väärtusest jumalat ei maalitud. Täna aga on vaene lausa sõimusõna ja teiste poolt põlatu.
k
kaasteeline/ 24. august 2019, 03:39
Lauristini nimi on eestlasele kui härjale punane rätik. Marjul oleks olnud võimalus oma perekonnanime vahetada, aga ta pole seda teinud, on isegi uhke selle üle. Mina tema asemel hoiaks küll madalamat profiiti. Peab ilmselt ennast "eliidiks", ainult et puudub elitaarne käitumine , s.o. ausus, suuremeelsus, andestamisvõime, autunne jne.
o
oh sind küll/ 24. august 2019, 07:19
elitaarne käitumine- mis elukas see siinmail on. Ausus, suuremeelsus, riigimehekillus. Need terminid siinmail küll ei kehti. Meie hiidolid on rikkus, kavalus, omakasupüüdlikkus ja piiritu võimujanu.
k
kas/ 25. august 2019, 12:36
pead austustväärivaks oma nime vahetamist ja põlvnevuse mahasalgamist? Kas see oleks sinu arvates siis "elitaarne käitumine"!? Miks sina, kaasteeline ei suuda tema põlvnemist, mis pole ometi tema valida, ANDESTADA? Oma tööga Eesti riigi rajamisel on pr. Lauristin küll AUSTUSE välja teeninud!
v
veel/ 25. august 2019, 12:38
kas sinu arvates oleks see tark inimene pidanud "madala profiidi" hoidmiseks mööda tumedaid alasid hiilima?
p
Penskar 67/ 24. august 2019, 02:01
Joh. Lauristin isa, Olga lauristin ema, kõvemad eesti iseseisvuse hävitajad, ja tütar Marju saatis minu 2 kordse ülikooliharidusega tädi algkooli õpetajaks, Marju, ehk tuleb meelde? Minu isale ei mahtunud pähe, kuidas puru punane inimene muutub sini-must- valgeks, ka minul on sama küsimus?
p
Penskar 67 le/ 24. august 2019, 06:06
Kõik kommunistid muutusid päevapealt järsku isamaalisteks sinimustvalgeteks Kui muutuks riigikord kummardaksid nad seda keda vaja, hetkel on suured kommunistid brüsseli kummardajad
k
24. august 2019, 07:04
Kallas, Nestor on ju näidis kameelionid.
v
vanake Hotaputs/ 24. august 2019, 07:39
Need ,kes vene ajal käisid kirikunurga tagant kirikusse minejaid pildistamas, kirja panemas ja siis kusagile helistamas,kirjutamas ja koputamas, olid 90date alul esimesed kes kirikukusse, lausa uksi ümber lükates, üksteise võidu sisse trügisid. Uskumatu ümberkehastus, mille ellukutsumisega isegi mina hakkama ei saaks.
a
Anton/ 24. august 2019, 08:17
Kas Sa siis ei tea, et needsinased olid kõik redised ja õõnestasid seestpoolt?
n
nad olid ju diversandid,/ 24. august 2019, 10:25
kes õõnestasid riigikorda seestpoolt, nii nagu Madison praegu EL-i.
i
24. august 2019, 01:58
Istusin GAZ 66 kastis, kiiver peas ja AK kaelas, valmis käsu peale minema oma rahva vastu.Niipalju miilitsapolgu ohvad siiski adusid, et eestlased võivad osutuda sõnakuulmatuteks sõduriteks ja käsu täitmata jätta, seepärast olime reservis, kõrvaltänavail.Vot selline osalus oli osadel kaasmaalastel, vastu enda tahtmist, Balti ketis.
1
1234/ 23. august 2019, 23:22
Ja kunagi eestivastased on nüüd meie elu juhtinud kui suured isamaalised inimesed.....
a
aga/ 25. august 2019, 12:42
nad ongi isamaalised! Mida sina tead kunagisest eestivastalisusest, nolbu!
a
Ants/ 23. august 2019, 23:20
t
Tõnu Anton/ 23. august 2019, 23:13
Mitusada tuhat inimest midagi koos tehes ei riski kunagi mitte millegagi. Ei maksa nende asjadega ikka lollusi ka rääkima hakata.
s
Sõnn/ 23. august 2019, 23:38
Meenuta Vilniuse teletorni.....

u
Uugametsa/ 23. august 2019, 22:43
Mart Nelson Mandela Niklus!
h
23. august 2019, 22:31
http://vana.kesknadal.ee/est/uudised?id=13908 Ajakirjanik Andres Raid nõudis Tallinna halduskohtus Sotsiaalministeeriumilt Genfi konventsioonist lähtuvalt enese represseerituks tunnistamist kui Nõukogude armees teenima sunnitud eestlast ja taotles Sotsiaalministeeriumilt sellega kaasnevaid represseeritutele suunatud hüvitisi. Tallinna halduskohus, Tallinna ringkonnakohus ja nüüd ka Riigikohus otsustasid, et Nõukogude armees teenima sunnitud eestlasi ei represseeritud. Samas on meie võimud absoluutselt veendunud, et Eesti riik oli Nõukogude Liidu poolt okupeeritud.
n
nii et/ 24. august 2019, 10:22
naised maksku, kuna mehed olid peaaegu kõik represseeritud, võib ka natuuras :).
j
jajaa inimesed/ 23. august 2019, 22:05
riskivad praegult vaene olemisega täiesti teadlikult.
s
sina võib olla et riskid/ 24. august 2019, 09:26
aga Marju on need riskid juba eos maandanud. Temal raha jagub ja tuleb üha juurde.
j
ja/ 25. august 2019, 12:43
sina istud nurgas ja kadestad...
l
linnast / 23. august 2019, 21:28
Lauristin ajab ka kamaraj ura. Ei olnud mingit riski enam. Ma ei tea, kellele ta tahab sääski pähe ajada. Noortele ehk läheb veel peale, kuid mitte nendele, kes elasid juba siis.
a
Anton/ 23. august 2019, 20:46
Aga tegelikult oli parim asi, et sel ajal olid olemas minul ja pereliikmeil juba "siberi piletid", elik kodanike komiteede antud papitükid, siiamaani alles!
m
mõtlik/ 23. august 2019, 20:30
Käisime kahe bussiga. Kellegi nägudel hirmu ei olnud. Pigem rõõm ja ootusärevus. Ma tõesti ei tea kes need siis hirmu tundsid.
t
Tõepoolest/ 23. august 2019, 22:59
Kellelgi polnud hirmu, kuigi olemas oli väga reaalne oht (vene sõjavägi, kes vaid ootas käsku). Praegu asjad vastupidi. Kõik värisevad pagulashirmus, aga mingit reaalset ohtu pole olemas.
n
Niiviisi lood/ 24. august 2019, 01:04
Tõepoolest, et siis 600 km inimkett oleks vene sõjaväe poolt kinni võetud??? Pagulashirmust aga räägime kui rootsi moslemigetost eluga pääsed
m
muie/ 24. august 2019, 07:31
Meenutaks heameelega igasugustele lauristinidele dudajeveid aga ilmselt kukuksid need totakad kisama midagi meelsustest.
e
eks/ 25. august 2019, 12:46
rumal inimene ei oska midagi karta. Need, kes olid eestvedajad, teadsid rohkem ja neil oli põhjust ka karta, mitte enda, vaid aktsioonis osalejate pärast. Kas ajaloos vähe veresaunu on olnud!
n
no mida/ 23. august 2019, 20:11
kõige suurematele riskijatele anti kivi, oleks sis veel rahaline autasu, et pensionipõlve parandada. Selle kivi saab panna ehk hiljem puhkepaigale.
a
Anton/ 23. august 2019, 20:42
Kuipaljudel saab olema selline kivi iimsel puhkepaigal?
n
23. august 2019, 19:49
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
t
t o b u/ 25. august 2019, 12:49
neil "kommunistijurakatel" oli hirm ja vastutus sinusuguste pärast
E
@ kell 19.49 -le/ 25. august 2019, 13:50
Eks neil sovjeetidel muidugi oli hirm. Sovjeetkommud kartsid, et tehkase nendega samamoodi, kui nemad korralike töökate in imestega tegid. Kuidas punakomud ajasid in imesed kodudest/taludest minema, Sibeeriarongide peale või lõpetasid inim este elud sealsamas kohapeal ja omastasid korralike töökate inimeste kodud ning varad.

k
K Partei/ 23. august 2019, 19:42
liikmetel oli midagi kaotada mitteausatel tööinimestel
m
Meil kolhoosis/ 23. august 2019, 19:39
said läksid paljud.Mis seal riskida oli.Võib-olla mõni kommunist oleks pukist maha võetud aga ega kõiki tööinimesi poleks vangi pandud.
n
23. august 2019, 19:39
need inimesed,kes 1987 aastal hirvepargis käisid,riskisid toona palju rohkem.lauristini ja muid kommuniste seal näha polnud,ilmselt olid kusagil partei koosolekul.
j
23. august 2019, 19:19
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
k
Kaja/ 23. august 2019, 19:57
juku! Sa oled vist ullikene! Marju Lauristin (sündinud 7. aprillil 1940, ta ei saanud kuidagi olla küüditamises osaline ega pealekaebaja! Marju Lauristin on üks targemaid inimesi üldse Eestis ja kindlasti on tal väga suur roll Eesi vabadusvõitluses.
k
Kaja/ 23. august 2019, 20:00
Mina osalesin Balti ketis. Hirmu ei tundnud, tunne oli ülev. Kordasin Marju järel: "Vabadus, vabadus, vabadus!"
m
Mäletan/ 23. august 2019, 19:04
et olin maal vanaisa vanaema juures u 14 aastane,kui äki aeti buss ette ja algas sõit,kuna buss oli hädine nagu nad tollel ajal olid,siis kestis sõit kaua,päris ketti seisma ei jõudnudki,aga ühtsuse tunne ja õhin olid vägevad. Mingit ohtu küll ei tundnud,ainuke mõte,mis peas keerles,et jõuaks juba rutem kohale.
r
Raimo/ 23. august 2019, 20:19
Mina olin 12 aastane ja täiesti teadlikult läksin panin nime sovhoosi dišpetseri juures kirja - nimekiri koostati, et busse planeerida. seisin umbes seal kus Särevere ja Taikse vahel praegu mälestuskivi. Naabripoiss Andoga hoidsime loosungit "MRP KEHTETUKS"

j
23. august 2019, 19:03
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
lisan jah õige jutule/ 23. august 2019, 19:26
ei osalenud tõesti Balti ketis, maal tegin tööd, et perele elatist teenida. Kui Gorba isemajandus saabus, siis lasti ametikohalt, kui mittekommunist lahti, et ei segaks asjaajamist!
m
millega/ 23. august 2019, 18:59
nad riskisid metsa vahel, kas arvasid, et hundid tulevad :)?
j
23. august 2019, 18:40
Jutt on võimas ,aga tegijad olid ju teised e. rahvas !
a
Anton/ 23. august 2019, 18:17
Kurb küll aga siis olid veel seltsimees Rüütel ja seltsimees Lauristin, mis aga ei vähenda asja mastaapsust!

REKLAAM JA KUULUTUSED

reklaam@ohtulehtkirjastus.ee