Bussiavarii Kloogaranna maanteelFoto: Tiina Kõrtsini
Liina Hallik 19. juuli 2019 20:05
Neljapäeva lõunal põrkasid Kloogaranna maanteel kokku veoauto ja buss. Raskes õnnetuses sai viga 26 inimest. „Aknad klirisesid, kõik kohad olid verd täis,“ rääkis Õhtulehele kolmandas reas sõitnud bussireisija. Kohtud mõistavad järjest enam välja hüvitisi mittevaralise kahju ehk „valu ja vaeva” eest. Kopsakamaid hüvitisi makstakse just liiklusõnnetuste puhul. 

Neljapäeva lõunal põrkasid Kloogaranna maanteel kokku veoauto ja buss. Raskes õnnetuses sai viga 26 inimest. „Aknad klirisesid, kõik kohad olid verd täis,“ rääkis Õhtulehele kolmandas reas sõitnud bussireisija. Kohtud mõistavad järjest enam välja hüvitisi mittevaralise kahju ehk „valu ja vaeva” eest. Kopsakamaid hüvitisi makstakse just liiklusõnnetuste puhul. 

Kahjunõude õigus tekkis ka neil mitmekümnel pahaaimamatult bussi istunud inimesel, kelle lõpp-peatuseks osutus kraavi sõitnud ühissõiduk täis verd ja valu. Politsei kinnitusel olid mõlemad sõiduki juhid kained. Arvatavasti põhjustas õnnetuse bussijuhi tähelepanematus. 

Ühelt teiselt tähelepanematult juhilt mõistis kohus ohvri lähedase heaks moraalse kahju hüvitisena välja 25 000 eurot. Tavaline vasakpööre. Juhi tähelepanu hajub hetkeks ning ta keerab ette otse sõitnud autole. Ühele vastu liikunud autos istujaist jääb see sõit viimaseks. Avariis ema kaotanud naine, kes samas autos viibis, nõudis avarii põhjustajalt ränga kogemuse eest 25 000 eurot valuraha. See on viimase aja suurimaid lähedase surma eest saadud valurahasid, mille kohus moraalse kahju eest määras. 

Edasi lugemiseks:

Samal teemal

Kommentaarid  (49)

21 57 oleneb rikkest 21. juuli 2019 11:04
kui seiskub mootor lõpetab töö ka roolivõim.see ei ole sõiduauto mille rooli jaksad veel keerata'
11:04 21. juuli 2019 11:23
Selles on sul õigus. Aga mis parata, tänapäeva sohvrid ongo tossikesed, harjunud mugavate masinatega. Ammi see roolivõim tekis. Veel vene "Zahaaridel" ka kolmesillaveolisel 157-l ja MAZ 200-l seda polnud. Kui ikka kahe käega väänata, siis suudad seda teepervele ohjata küll, ka ilma roolivõimuta.
P/S lisals 11:04 22. juuli 2019 00:07
Kui just mootoril keps väljas pole, siis ära transmissiooni mootorist lahuta, jätkub nii inertsi kui ka mootoripöördeid, seega ka roolivõimu, et suht ohutult sõiduteelt võimalikult paremale võtta.
igapäevareisija 21. juuli 2019 10:38
Olen ka sage Atko bussidega sõitja. See on tõsi - sildid on väljas, aga turvavööga kinnitavad end vähesed, pole harjumust. Samas on mitmed vöölukustused ka rikkis, vööd ei saagi sulgeda. Ja peale selle on neis linnalähedastes bussides alati palju püstiseisjaid, eriti tipptundidel. Nende kukkumisoht ju kordades suurem, kui istujatel. Pole need lihtsad tööliste vedamise bussid ju LuxExpress, et varustus tasemel, püstiseisjad puuduvad ja bussisaatja isiklikult kontrollib , kas kõigil turvavööd kinnitatud. Muidugi sõltub turvaline sõit ka bussijuhtide tasemest.
Kõik kommentaarid

SISUTURUNDUS