Eesti uudised

„OOTUSPÄRANE OTSUS“: Estonia ohvrite omaksed said Prantsusmaa kohtus lüüa

Viljar Voog, 19. juuli 2019, 15:49

95 KOMMENTAARI

a
Ats/ 21. juuli 2019, 07:53
Isegi meistrid eksivad, vabandust. 70-80meetri
a
Ats/ 21. juuli 2019, 07:50
Mis km😂😂😂 Vaevalt 200meetrit
p
Penskar 67/ 21. juuli 2019, 01:31
No kas tõesti pole eestis kõvasõnaga meest, et tõstame selle paadikese 1km. sügavuselt ülesse ja on selge pilt, kas vesi ikka lõhub rauda. Joh. Pitka oma raamutus kirjutab kuidas ta oli suures tormis 1890a. puulaevaga ja õnnelikult saabus koju. Venelased tõstsid oma kurski vist ligi 10km. sügavuselt ülesse, kas meie oleme siis äpud---- või?
o
Odin/ 20. juuli 2019, 23:15
Ma saaksin aru, kui need hagejad nõudnuks kahjutasu Eesti Vabariigilt või Rootsi Kuningriigilt või Vene Föderatsioonilt, aga milles need kindlustusfirma Bureau Veritas ja ehitusfirma Meyer Werft süüdi on? Tundub, et firmad, kelle vastu hagi esitati, on süüdi üksnes selles, et nad ei ole vaesed äriühingud.
A/ 19. juuli 2019, 22:09
a
ab/ 19. juuli 2019, 22:05
Prantsusmaal pole marte ja kerstisid!
õ
19. juuli 2019, 20:13
ÕL ei toonud ära, et üheks põhjuseks, miks Prantsuse kohus sellise otsuse tegi oli see, et Estline maksis hüvitisi hukkunute omastele. Antud kohtu case'iga tahtnuks omaksed nüüd saada kompensatsiooni nö. murtud südamete pärast.

j
jeh/ 19. juuli 2019, 19:53
suur riik ei saa laguneda ilma ohvriteta. ainult laulu kasutades.
m
mõtlik/ 19. juuli 2019, 18:41
Mis puutub siia Prantsusmaa kohus? Sellisel juhul oleks viimane aeg pöörduda India või Urugua kohtute poole.
s
saatus/ 19. juuli 2019, 18:04
See on suur sahkermahker!Lasti lihtsalt laev põhja,mitte torm ei olnud süüdi!Varjati kuriteo jälgi laeval.
s
See kohtuasi/ 19. juuli 2019, 21:49
Aga milles laevebitajad on süüd?
*
19. juuli 2019, 21:49
u
uuno/ 19. juuli 2019, 17:21
ega nemad süüdi ole et laev õhku lasti!
p
puhh/ 19. juuli 2019, 16:47
huvitav on, et firma, kes laeva ehitas võttab rahulikult süü omaks - laev oli kõlbmatu . Huvitav, et ei ole teada antud, kes vastutas Eestis laeva ohutuse eest ja kas ta pandi vangi - ega kõik ju ära ei uppunud, mõni oli ju veel Tallinnas. Kus töötavad need tehnilise ohutuse eest vastutanud töötajad, kes laeval ei olnud. Laeva ohutus ei olnud tagatud, aga ükski töötaja ega ülemus ei olnud süüdi. Mis kohtunikud,prokurörid, uurijad sellest arvavad.
m
mõtteid/ 19. juuli 2019, 16:54
Mingi teabe järgi pandi need veealused tiivad laevale kevadel? Räägitakse tulekahjust, mis nõrgestas metalli? Mitu korda enne õnnetust sai tormisel merel neid tiibu kasutatud?
m
morjak 50 a,/ 19. juuli 2019, 17:09
Laev oli jah...kolbmatu soitma avamerel,jah ,oli kolbmatu soitma,kuna laev hooldati lohakalt,eriti virsiire.....seda ka laevatehas toestas,aga mitte oma ehituspraaki....ja laev oli onnetuse hetkel 20 a. vana...
t
to mötteid/ 19. juuli 2019, 17:15
lasteaed voi siis lehmalypsja!
e
e/ 20. juuli 2019, 11:06
laev oli kohe valesti ehitatud, vanad meremehed rääkisid, et selline laev polnud mõeldud merel seilamiseks, vaid rohkem jõel, kutsuti sellist laeva,,plostodonka,, lameda põhja pärast,
p
pärgel/ 20. juuli 2019, 15:10
Arvavad veel 23 aastat, neil leib laual. Kui neile asjatundmatutele külvatud raha kuluks laevaohutusele, meremeeste väljaõppele , siis oleks ehk kulutustel mõtet.
h
Hillar/ 19. juuli 2019, 16:44
Leelo leelo. Unustage ära juba see üks laevake ja selle pöhja vajumine, on tänapäevas suuremaidki asju, millega tegeleda.
l
Lugeja/ 19. juuli 2019, 16:14
Pääsenud/kannatanud avage oma suud.
k
Krrt/ 19. juuli 2019, 16:20

r
ruudi/ 19. juuli 2019, 16:00
Estonial läks põhja lapsepõlvesõber Omet ma ei usu nn teooriaid Fakt et see laev polnud ehitatud Balti merel seilamiseks Rahaahnus ja vilets kontroll Roostetanud visiiridetailid Torm millega poleks tohtinud laeva merele saata Tulemus kohutav Aga vastutajaid pole
l
../ 19. juuli 2019, 16:53
s
20. juuli 2019, 19:11
See laev lasti p6hja, kuidas veel keegi ei tea ? Venelased ei and ona tuumarelva, said tagasi, t6stke see Estonia laev yles, augud on p6hjas ! Muidugi laevafirma pole syydi, kuigi teooria seda osutab. Tuleb 6ige syydlane leida, keda kottida.
a
aga palun/ 19. juuli 2019, 14:13
avaldage siis 75 aastaks vms salastatud uurimisdokumendid kui asi nii selge on
i
IRW/ 19. juuli 2019, 16:44
Ansip salastas ära ja helme on süüdi. Refirottide loogika.
p
Paluks/ 19. juuli 2019, 16:47
siis seletada ära, kus on kapten Avo Piht kes pääsenute hulgas oli ja keda ma telerist nägin, ruudulisse tekki mähituna?
t
to irw / 19. juuli 2019, 17:32
helme lubas avalikustada enne valimisi, pärast muutis lubadust. Ja Ansip ei salastanud midagi, võta rohud ära
p
Paluksile/ 19. juuli 2019, 22:22
Mitut eesti laevakaptenit sa praegu nägupidi tunned? Ja tuvast pimedas, läbi tumeda autoklaasi sekundiga? Ära levita oma valemälestusi tõe pähe.
m
19. juuli 2019, 14:10
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
m
morjak, kobi paati!/ 19. juuli 2019, 15:16
kõigil on oma arvamus asjast ja iga eestlast puudutab see teema - see pole kohtusaal, kus paberitega asjapulgad määravad, kes räägib ja kes on vait...
t
to morjak..kobi paati/ 19. juuli 2019, 17:02
laevandust ja merendust ei saa kommenteerida lehmalypsjad,alkohoolikud,lasteaiaealised,kuhu kuulud ka sina,ja muu baltijaama luppen!
p
Poliitika./ 19. juuli 2019, 13:52
Parvlaev Estonia hukk on Moskva Kremli südametunnistusel. Aga kuna neil see tunnistus puudub,jääbki asi nii. Estonia lasti põhja venelaste torpeedoga. Kogu jutt laeva merekõlblikkusest on jama.
p
Pole Sinuga nõus./ 19. juuli 2019, 13:59
Kaotasin ise sellel laeval 2 lähedast ja jälgisin asjade kulgu üsna pidevalt. Venemaa pakkus oma abi laeva üles tõstmiseks. JOKK riigid aga kategooriliselt keeldusid. Samal ajal toimusid merel samas kandis NATO suurõppused. tehkem omad järeldused.
s
sir/ 19. juuli 2019, 14:04
Kas sa tead ka,kui suure augu jätab torpeedoplahvatus laevakeresse ,pole tähtis,kui suure vöimsusega?
s
20. juuli 2019, 19:15
Sir, kas sa tead, et auk p6hjas, nii laev upubki, nagu Estoniagi, jt. Torpeedo muidugi, mis muu ? Pomm ? Oleneb kuhu poole augu servad on laeva p6hjas.
m
Ma ei näe mingit alust/ 19. juuli 2019, 13:50
Bureau Veritas ja ehitusfirmalt Meyer Werft mingeid kahjutasusi nõuda. Kõik jokkiga liitunud riigid on teinud kõik selleks, et asitõendid igavesti merepõhja jääks. Kui see aga pinnale tõsta, siis selgub ka tõde, et Bureau Veritas ja ehitusfirma Meyer Werft sellele laevale keresse auku ei teinud.
s
sir/ 19. juuli 2019, 14:05
Aga laevatehas ei olegi syydi...kui zaporotsetsile panna peale 3 t litse,joodikuid voi muud sarnast,siis ei tasu syydistada zaporozetsi tehast...
j
"vanem inimene" - eks alati on Venemaalt tulnud see tõde ja õigus!!!/ 19. juuli 2019, 13:47
t
Tervitame Marti/ 19. juuli 2019, 11:48
ja soovime head paranemist ja jõudu edasises töös.
m
Mart/ 19. juuli 2019, 16:49
saab varsti Estonial hukkunutega kokku.

l
19. juuli 2019, 10:34
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
l
Laal/ 19. juuli 2019, 10:40
selliset asjade vastu puudub avalik huvi. Ja kui see huvi olekski , ei anna see veel põhjust asjaga tegelemiseks. Aeg on raha ja raha tahab kogumist.
h
hea/ 19. juuli 2019, 10:03
on lugeda spetside arvamust,mis nad veel selle kohtuga jamavad,visaku pilk siisa.
t
to hea/ 19. juuli 2019, 15:18
k
Kaidi/ 19. juuli 2019, 09:22
Olin siis algklassis, kui kohe peale õnnetust 1-2 päeva kooli minnes, esimeses tunnis klassijuhataja rääkis, et tema sugulane pidi Estonia peal olema tööl ja nad pidid mingi asja vette uputama (vist mingi pomm vms, millest aastaid hiljem ka spekuleeriti). Aga midagi tuli vahele ja see sugulane ei saanud sel päeval tööle minna laeva peale.
m
Mx/ 19. juuli 2019, 08:54
Kuulge, jätke jutud laeva ehitusvigadest jms. Minul õnnestus just selle laevaga aasta varem Rootsis käia ja tundus , et kindel kui kalju.... Miks koheselt sooviti laevakere katta betoonkihiga, ettekäändeks hauarahu jms sõnastused? Laev polnud sügaval ~ 80 m vist, selliselt sügavuselt oleks tänapäeva tehnikaga vabalt saadud laevakere üles tõsta, aga kategooriliselt EI! Nägime perega telekast ülekannet, kus kapten Pihtil oli tekk õlgadel ja ta vaatas veel kiirabiauto aknast välja ning täpsustati, et päästetud on kapten Piht, aga hiljem - kadunud.... Huku otsustajad / tegijad on mõrtsukad!
t
telerist/ 19. juuli 2019, 10:09
kinnitan, et nägin telerist sama ülekannet.
t
Täpselt/ 19. juuli 2019, 16:55
samal ajal lahkusid alles Eestist vene väed, Paldiskis tehti äri, toodi kont einerites midagi keelatut, mis oli vaja kiirelt Rootsi toimetada, Arlandal ootasid 2 USA sõjaväe transpordilennukit..Peale uppumist tõusid kohe lendu.. Venelased said haisu ninna. EV valitsus oli asjast teadlik!!! Punkt.
l
Lisaks/ 20. juuli 2019, 10:23
Väideti ka seda, et 80m peale sukelduda ja asja uurida ei õnnestu. Mu hobisukeldujast töökaaslane ütles, et kui talle garanteeritaks barokanber ja hingamiseks erisegu, on ta nõus täna ja kohe oma varustusega sinna sukelduma. Kergevarustuses.
j
Jah/ 19. juuli 2019, 08:32
Laar võib küll teada tõde. Mulle meenub veel see kuidas tapeti pastor ja tema perenaine. Pastoril olid mingid andmed mida ei tahetud avalikustada. Poliiik kes uuris seda asja lahkus poliitikast ja temast polnud enam midagi kuulda. Ka see jmõrv jäi avastamata. Ehk teab Laar ka selle kohta midagi.
a
Ats/ 19. juuli 2019, 16:48
L
-/ 19. juuli 2019, 16:57
m
Minna/ 19. juuli 2019, 08:28
Ehk oleks aeg avaldada kuhu ja miks kadusid laevalt pääsenud
o
Oskar/ 19. juuli 2019, 10:11
e
Eve/ 19. juuli 2019, 08:21
Laevakapten pole kindlasti süüdi ja ta andis kohe teate.selle kohta. Eks seal veeti midagi ja kõik on salastatud. Need kes teavad mis tegelikult juhtus vaikivad sest ei julge tunnistada mis tegelikult juhtus. Võime oletada aga tõtt teada ei saa.
t
to Eve/ 19. juuli 2019, 09:11
ega see polnud esimene kord, kui parvlaevaga keelatud laadungit veeti- kapten on otseselt teadlik kõigest, miks ta muidu kõrvaldati...
o
../ 19. juuli 2019, 16:58
on ju kirjutatud, aga teooriad on nii palju, et inimesed ei tea mis tõsi, eks ta pihtapöhjasole
s
sakslased/ 19. juuli 2019, 07:42
peaks kapten Pihti üles otsima ja temalt tunnistuse võtma... tõe varjamise eest tuleks süüdistajad kohtusse kaevata.

k
kui/ 19. juuli 2019, 07:01
kui oli ehitusviga ja laevaehitaja seda tunnistab, siis pole midagi öelda - oligi kehvasti ehitatud laev. Aga kui laevaehitaja kaitseb oma firma au ja on kindel, et see õnnetus ei saanud olla ehitusviga, siis oleks ta julgelt nõudnud , et õnnetuse põhjust selgitataks mitte lobisemisega vaid põhjaliku uurimisega. Aga laevaehitaja vaikib . Kui suure summa eest?
a
Ats/ 19. juuli 2019, 16:51
a
Ats/ 19. juuli 2019, 16:51
h
19. juuli 2019, 05:44
Sisu ei vastanud kommenteerimise reeglitele.
h
19. juuli 2019, 09:43
https://www.youtube.com/watch?v=fcBXGBHYQj8
j
Joppe N. Puhh/ 19. juuli 2019, 01:29
**Estonia uppus u. 20 minutiga
m
muidugi / 19. juuli 2019, 05:45
upub kui laeva keresse lastakse auk.
o
Osta nimi omale/ 19. juuli 2019, 06:57
j
Jelena/ 19. juuli 2019, 00:49
kuidas saavad laeva uputajad elada teadmisega, et nende hingel on 852 katkenud inimelu? aga noh, võimuritel pole kunagi olnud mingit empaatiatunde haisu ka mitte. samamoodi hävitati ju süüdimatult jaapanis tuumapommidega tsiviilelanikke, et oma tapahimu rahuldada. üks tuntud joodik pommitas segi dresdeni linna, ehkki seal polnud sõjalisi objekte. tänapäevani on see joodik au sees. häbi!!!
s
soovest tam,gde.....z----pa/ 19. juuli 2019, 17:05
eks ikka samamoodi,nagu need rublamiljonarid....ja nyyd soidavad ja naudivad elu!
t
Tohooo/ 19. juuli 2019, 00:08
Millised KAABAKAD selles süüdi on, et selline asi nii kaua venitamist sai??? Kas needsamad, kes laeva tahtsid betooniga üle valada???
t
Tahtsid?/ 19. juuli 2019, 17:40
Valatigi ju betoonsarkofaagi na tšernobõlis, et kiirgus välja ei pääseks, Paldiskis oli ju tuumaallveelaevade baas mis paar kuud enne sealt ära kolis, räme bisness käis ju sel ajal, arvatavasti plutoonium jm. komponendid, venelased said käe vahele.
l
laev uputati/ 18. juuli 2019, 23:50
kõik, kes selles süüdi, panen needuse peale. Valetajate põrgu alles läheb lahti.
m
Mardile/ 19. juuli 2019, 17:31
tuleb nõelad küünte alla suruda.
s
Sas/ 18. juuli 2019, 23:44
Panen lingi. https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://m.youtube.com/watch%3Fv%3DatjKbaohJds&ved=0ahUKEwjpu4-pqr_jAhViwcQBHZDMDdwQo7QBCB0wAA&usg=AOvVaw0UhE_0YzzVdkDTwWkLNXCe
s
Sas/ 18. juuli 2019, 23:41
Kapten on elus. Ta oli ka kiirabi autos videol näha! Ja eesti valitsus peaks asja käsile võtma nagu kord ja kohus! Laev sõitis Eesti lipu all.
t
tt/ 19. juuli 2019, 06:39
Miks sa sellelt p-ätikambalt nii palju loodad

p
põlgaja/ 18. juuli 2019, 23:40
Te pange kõik need seotud isikud seisma hukkunute omakega.Suurem osa neist loodab et avalik huvi on maas nagu VEB fondi asigi.
o
ole nüüd/ 19. juuli 2019, 10:14
isegi kanged EKRE mehepojad ütlevad valitsuses olles, et selliste ülisalajaste asjade puhul avalik huvi ei loe. Loed timukraadi tahe.
k
K/ 18. juuli 2019, 23:34
Kuulsin 122,000 tonnise laeva kapteni sõnu, kes esimest korda läänemerel. Need lained on kurjad. Üle ookeani ja polaarjoone ületanud laeva kapten räägib sedasi. Murrame siin neid laineid kordades väiksemate nö. kruiisikatega hetkel." Ime, et laine Estoniat ei murdnud".Rahu hukkunute põrmudele.
p
põlgaja/ 18. juuli 2019, 23:44
pärnitsake,proovi paremini.
k
kapteni poeg/ 19. juuli 2019, 08:39
Läänemere lained tormise ilmaga on teravad ja laevadele küllaltki ohtlikud. Ookeani lained on taas nö. pehmemad ja pikad.
K
@kapteni poeg/ 19. juuli 2019, 08:56
Ka Põhjameri.Samuti suht madal.Sama Peipsi järvega.Laine peksab ja raiub.
m
Morjak 50a./ 19. juuli 2019, 09:38
vaadake...normaaes K....ka mina olen soitnud......-na.nii yle atöandi ookeani ja gibraltarid ja oi ,kui palju torme ja suuri laineid saanud,aga,kui vaja,sai antud keskmine kaik,voi väike kaik ja laevanina vastu lainet hoitud....ka tuulega 35 m/sek,mitte 22 m/sek!
m
morjak 50a/ 19. juuli 2019, 09:59
https://www.youtube.com/watch?v=iDQoZSAAWCQ polnud tuult isegi 20 m/sek!
r
rix/ 19. juuli 2019, 11:17
kuule....kui pikk see 122000 tonnine laev sul oli_
a
Ats/ 19. juuli 2019, 16:58
m
Morjak...50 a./ 18. juuli 2019, 23:06
Kui keegi syydi on,siis see on Estonia kapten,kes tormisel merel soitis täiskaiguga vastu laineid,samal ajal,kui Soome laevad soitsid half speed ahead! Teiseks,kes syydi on,on firma ,kes andis Estoniale avameresoidu paberid,kuigi Estonia ehitati kaldaäärseks soiduks...oli vist 20 miili,voin eksida....ja et hukkus niipalju inimesi,on syydi laevakapten,kes kohe ei andnud sellises olukorras häiret,vot i vsjo...nagu ytlevad venelased!!
n
nb/ 18. juuli 2019, 23:00
Eks laevaehitajad ja Veritas on aastaid kütnud igasuguseid vandenõuteooriad takka. Tobukestele ajakirjanikele ka maksnud. Peaasi, et lihtlabane ehitusviga välja ei tuleks ning kahjutasu maksma ei peaks. Paistab, et tõde halvast konstruktsioonist ei mahu osadele kilplastele kuidagi hinge. Neptun ju merepõhjast helistas mobiiliga ja rääkis, et betooni sisse olla pomm pandud, näkist kapten rääkis. Lamedal maakeral torme ei ole ja tuul on roheliste mehikeste väljamõeldis.
m
morjak 50a./ 18. juuli 2019, 23:08
mula aga edasi....zaporozetsiga ei saa ymbermaailmasoitu teha,selleks on mersud ja ziguliid!
e
EL/ 18. juuli 2019, 22:51
Ja siis noritalse Euroopa Liidus veel Poola kallal, kus tahetakse karile jooksnud kohtusüsteemi reformida ...
a
ants/ 18. juuli 2019, 22:37
Kuhu jäi betoneerimine,liiga palju valet.Õigus näeb päevavalgust ca 100 aasta pärast(vaikimis vanne).....?
e
Enn/ 18. juuli 2019, 21:34
Ega tõde ei selgu ka praegu.Seda on varjatud aastaid.
m
m/ 19. juuli 2019, 17:03
paar põlvkonda ei kuule-näe ja peale seda enam ei huvita
a
Ah nii/ 18. juuli 2019, 21:32
Siis räägiti hoopis midagi muud ja suurt tormi polnud.Miks teine kapten kadunuks tunnistati ehkki ta oli fotol ja naine teadis et ta n elus. Miks ei lastud laeva välja tõmmata ega inimestega rääkida.
m
morjak 50a,/ 18. juuli 2019, 23:10
Suurt tormi ei olnud kyll...tuul oli SW 20-22 m/sek,seal samas kandis soitsid ka venelaste jogi-meri laevad....aga sealsed kaptenid soitsid vastavalt heale meresoidu tavale....ohutu kiirusega!
a
anonüümne ülbik/ 18. juuli 2019, 23:34
Teine kapten tunnistati kadunuks, sest ta on kadunud. Mida see laeva välja tõmbamine andund oleks? Pealeraha kulutamise. Vandenõusse uskujad jätkaks oma sisse tallatud rada. 2000ndate aastate algusel frau Rabe korraldas sukeldumise, kuid ei midagi. Bravuuritsevat lubadust järgmine aasta jätkata pole siiani teoks saanud. Kui seal oleks midagi skandaalset olnud siis kajanuks sellest maailm. Kuid isegi kordus sukeldumise jaoks polnud tal piisavalt põhjust.

o
Otsus/ 18. juuli 2019, 21:17
j
18. juuli 2019, 21:09
Ja kas see otsus toob minu kodukülas oma perele mehe kaotanud tagasi,ikka laibana,mida matta.
m
Mart/ 18. juuli 2019, 21:08
m
Miks kirja panna?/ 19. juuli 2019, 08:58
Lausidiootsusi?Kas tõesti midagi targemat teha ei ole?
o
Oi läheb raskeks seal kohtus./ 18. juuli 2019, 21:05
Kuna asitõendid, miks visiir ikkagi ära kukkus, on hävitatud.
k
Kindel/ 18. juuli 2019, 21:16
t
To kindel/ 18. juuli 2019, 22:41
Huvitav, Laar teab mis toimus, aga betoonsarkofaagi alla tahtsid seda matta hoopis svenssonid. Miks nii?
a
aga/ 18. juuli 2019, 23:02
küsige Silveri käest......mida pootsman palus teha , kui öösel peaks visiir ise avanema.....

TOIMETAJA

+372 5199 3733
online@ohtuleht.ee

TELLIMINE JA KOJUKANNE

+372 666 2233
tellimine@ohtulehtkirjastus.ee

REKLAAM JA KUULUTUSED

+372 614 4100
reklaam@ohtulehtkirjastus.ee